פורסם 2004 בדצמבר 1820 שנים קראתי כמה ביקורות והשוואות על כרטיסי מסך, בהשוואה הם מציגים גם משהו שקוראים לו 4xAA, 8xAF מה אלה? אם אני לא טועה זה פילטרים או משהו כזה, אבל מישהו יכול להסביר לי מה זה, ולמה זה תורם?
פורסם 2004 בדצמבר 1820 שנים מהFAQ של הפורום:3)מהו Anisotropic filtering)AF)?השיטה הסטנדרטית למיפוי טקסטורות מניחה שכל דגימה של טקסטורה תמופה למרובע בתמונה הסופית. אך הדבר בד"כ לא נכון. טקסטורות ממופות לגופים בצורות שונות, וההנחה הזו גורמת לעיוותים שונים בתמונה הסופית. על מנת לפתור את הבעיה, פיתחו אמצעי שדוגם פיקסלים נוספים מהטקסטורה על מנת לנסות להתגבר על הבעיה. הבעיה לא נפתרת, אבל מקבלים תוצאה קרובה יותר לפתרון האולטימטיבי. דגימת הפיקסלים הנוספים, כמובן, דורשת העברת יותר מידע מהזיכרון של הכרטיס מסך ומאיטה את הביצועים.4)מהו AntiAliasing)AA)?התצוגה על המסך מורכבת ממספר סופי של נקודות. כאשר מנסים לצייר קוים שהם לא מאונכים או מאוזנים באמצעות מספר סופי של נקודות מקבלים צורה של מדרגות. פותח אמצעי שנקרא AntiAliasing שתפקידו לנסות להחליק את המדרגות ולהפוך אותן למשהו יותר קרוב לקו. אמצעים אלה דורשים חישוב של יותר פיקסלים, דבר שדורש זמן רב יותר והעברה של יותר נתונים בזיכרון של הכרטיס מסך. כתוצאה מכך הביצועים קטנים.
פורסם 2004 בדצמבר 1820 שנים מחבר ומה זה X8 וX4?ואיך בעצם מתבטא הAA והAF במשחק?אני אמור להפעיל את זה בעצמי במשחק? או שזה תכונה מובנת בכרטיס המסך והיא תמיד עובדת?
פורסם 2004 בדצמבר 1820 שנים בדריבר של המסך או במשחק עצמו אתה יכל לקבוע את רמת הפילטרים.כמה שהמספר של המכפלה (X2-X4-X8-X16) נמוך יותר כך ההשפעה קטנה יותרAA זה פילטר ש"מחליק את הגרפיקה" הוא "משייף" את הקצוות המדורגים שמוצגים במשחק גורם לגרפיקה להראות חלקה ויפה יותר.AF מחדד את הטקסטורות, בלי AF הטקסטורות במשחקים נעשות מטושטשות יותר ויותר לפי המרחק שלך מהם, AF שומר עליהם חדות וברורות למרחקים גדולים יותר.כמובן ששני הפילטרים באים על חשבון ביצועים.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.