אני עורך וידאו במקצועי, ואשמח לעזור למשתמשים בנושא עריכות וידאו - עמוד 20 - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני עורך וידאו במקצועי, ואשמח לעזור למשתמשים בנושא עריכות וידאו


tal h

Recommended Posts

1. שלום טל וישר כוח על היוזמה של התרד הזה.

2. אני כבר עורך ווידאו לאבא שלי בערך 3 שנים תוכנה PINNACLE STUDIO 9 ו10

תודה.

1. תודה

2. אתה עורך לאבא שלך? אני מנחש שאבא שלך צלם אירועים, ואתה עורך לו את הסרטים. אני צודק?

אם אכן כך, אז למה אתה לא מתקדם יותר?

הרי מדובר במקצוע ופרנסה, חבל "להיתקע" עם מערכת דלת יכולות.

אפקט זה נקרא כרומאקי- CHROMAKEY .

היום כבר אין בד כחול ,כולם עברו לירוק, כי הוא פחות נפוץ בפגמנטים של גוף ולבוש. הרי כל צבע דומה לרקע יהיה "חור".

אני לא עובד עם פיננקל ואין לי מושג מה הולך שם,ואם ניתן.

בגדול הפרמייר יודעת לבצע זאת דיי מכובד, אם לא מקצועי בכלל. אבל יוצא משהו...

כרטיסי עריכה יודעים לזהות בצורה טובה את קווי המתאר של האובייקט ,גם בתזוזה קשה ומהירה, ונותנים תוצאות טובות. היכולת הזו נקראת VECTOR.

לגבי מה אתה שם ברגע- זה יכול להיות תמונה סטטית, אבל זה פשוט, היום שמים קטעי וידאו מיוחדים , חברה מובילה בתחום היא DIGITAL-JUICE.

http://www.digitaljuice.com/products/products.asp?pid=204&tab=t3#tabs

תחפש ב"מעלית" שם תראה יש כל מיני לכל מטרות.

כל חבילה עולה המון כסף...

לי יש 95% מכל החבילות האלה.

אם תרצה , דבר איתי בפרטי, אוכל למכור לך חלק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 423
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

איז קישור עם סרטונים מדהימים ! :)

אבא שלי הוא צלם חובב. הוא מדי פעם מסריט באירועים או דברים אחרים ולעיתים לוקח על זה כסף כי זה בדרך כלל לאנשים שהוא מכיר.

עד עכשיו לא חשבתי שאני צריך יותר מפינקל שזאת תוכנה עם הרבה וויראציות ויש לי כבר הרבה ניסיון איתה (לטוב ולרע... ;D)

הסירטונים בקישור שנתת זה פשוט LOOPS של סירטונים ששמים ברקע של אדם שחותכים? לזה מטרת הסירטונים האלה?

כשאתה אומר כרטיסי עריכה למה אתה מתכוון בדיוק? QUARDO ?... :nixweiss:

תודה על התשובות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה בנושא אחר,

אני מניח שבזמן עריכה אתה עובד עם uncompressed avi ובגמר העריכה אתה ממיר את הפרוייקט לפורמט הרצוי.

השאלה באיזה פורמט אתה שומר אתה הגיבוי לפרוייקט שייצרת ? (במקרה שתרצה לשנות או שיבקשו ממך לשנות).

מה אתה עושה במקרה שהתחלת לעבוד על פרוייקט ואז אתה דוחה את העבודה לחודש ועובר לעבודה על פרוויקט חדש ? אתה משאיר הכל על ה harddsik ?

(ראיתי שרשמת שיש לך harddisk-ים בנפח כולל של 1.5TB זה הרבה אבל לא מספיק כדי לשמור את כל הגיבוים ב uncompressed avi ).

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשאלה של Bear Cub:

שעה של קובץ ודאיו כמו שרשמתי למעלה DV AVI ללא דחיסה שוקל קרוב ל 10GB...... וזה תלוי בכמות שכוות ובאפקטים.

לשאלה של nepox:

אני שומר את הפרויקטים בתור DV AVI ואני לא מבצע לו דחיסה כך אני דוגםפ את החומר וכך אני מגבע אותו.

במידה ואני רוצה למחוק את הפרויקט בעמצה ואז לעלות להתחיל לעבוד עליו מהתחלה אנ תמיד שומר את הקובץ של הפרוג'קט עצמו ואז אני יכול להתחיל לדגום מחדש רק את הקטעים שאני משתמש בהם. במידה וברצוני לעבור בין סוגים שונים של מערכות עריכה AVID או פרמייר אני מוציא קבצי EDL או OMF לעריכה.

ואז דוגם. זה נורא פשוט לעשות את זה. (אם אתה צירך עזרה אתה מוזמן לפנות).

בגדול מי שיש לו כרטיס עריכה כמו מטרוס, פיניקל, אידוס וכו'. הכרטיס עצמו עושה לך קידוד והמרה לחומר שאתה דוגם כך שהאיכות היא לא אחד לאחד. וזה די פוגע בתמונה.

בניגוד כרטיס פייר רגיל וכאשר אתה בוחר לעשות DV AVI ללא דחיסה הוא נותן לך תמונה אחד לאחד. ומרגישים בחדות התמונה.

במידה ואתה מעונין לראות את אותה תמונה ולראות את ההבדל בין אם כרטיס וללא גרטיס עריכה. אשמח להראת לך.

בברכה

עמיר שחר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עמיר שחר: כמה שטויות כתבת בתשובה אחת.

אני יענה על הכל מתומצת:

1. DV AV - כל שעה = 12.5 GB.

2. אין דבר כזה DV AVI עם שכבות ואפקטים. DV AVI זה חומר גלם !

3. כאשר עובדים עם כרטיס עריכה אתה לא מקבל קבצי MICROSOPFT DV AVI, אלא קבצים של אותו כרטיס. אם זה מטרוקס או קנופוס(אצלי- CANOPUS DV)

4. אדיוס זו תוכנה ולא כרטיס.

5. זה כן בעיה למחוק קבצי חומר גלם ולהשאיר פרוייקט- זה לא נותן לך כלום ! אתה אף פעם לא יכול לדגום חומר מחדש, עם אותם שמות קבצים.

הרי פרוייקט בעריכה לא יודע מה הקובץ עצמו אלא מה השם שלו בלבד.

6. כרטיס עריכה טוב ומקצועי לא פוגע באיכות, ועין רגילה לא תרגיש הבדל. רק אם תחבר סקופ תראה (מכשיר לבדיקת תמונה).

1.5 TB לא יספיק...?!! :P כמה כל פרויקט כזה שוקל?

תלוי. בד"כ 120-170 GB.

בד"כ אחרי אישור לקוח מוחקים...

מה שרוצים לגבות מגבים על קלטת DV. (לא מיני DV, אלא DV גדולה שמכילה 4 וחצי שעות). צריך VTR דיגיטלי בשביל זה, עולה כ 12 אלף שקל.

הסירטונים בקישור שנתת זה פשוט LOOPS של סירטונים ששמים ברקע של אדם שחותכים? לזה מטרת הסירטונים האלה?

כשאתה אומר כרטיסי עריכה למה אתה מתכוון בדיוק? QUARDO ?... :nixweiss:

גם לרקעים, גם לקרעים מאחורי כתב, גם לכל דבר. סרטי תדמית בעיקר, פרסומות, פתיח לסרט. (למשל כמו בפתיח של החדשות,כוכב נולד,ועוד הרבה)

קוודרו זה כרטיס מסך ולא כרטיס עריכה.

אני לא יענה על "מה זה כרטיס עריכה", על זה עניתי 7 פעמים פה.

אל תיהיה עצלן, דפדף אחורה לדפים הראשונים, ותקרא. שם תמצא את כל התשובות שתרצה על כל דבר. פשוט לקרוא וללמוד !

שוב אני יגיד- מי שרוצה "להתווכח" -לפנות אלי לפרטי ולא להציף את התרד הזה בשטויות לא קשורות.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי. בד"כ 120-170 GB.

בד"כ אחרי אישור לקוח מוחקים...

מה שרוצים לגבות מגבים על קלטת DV. (לא מיני DV, אלא DV גדולה שמכילה 4 וחצי שעות). צריך VTR דיגיטלי בשביל זה, עולה כ 12 אלף שקל.

תודה, פתרון קצת יקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר...

שלום .

אני עובד בפריימיר 6.5 ב תוספות של פינקל הוליווד וכסופוס110 כ-4 שנים.

כשאר יצאה גרסה 7 נסיתי לעבוד וממש לא אהבתי את השינוים ב UI.

מאז אני מבין יצאו עד גרסעות נוספות , ברור שאי אפשר לברוח מהתקדמות , אבל נוח לי מאוד עם 6.5 :screwy:

השאלה שלי: מה אני מפסיד משימוש ב גרסעה ישנה , עד קמה זה קריתי? ???

סליחה מראש על שגיות קתיב. :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא "מפסיד" כלום, גם לי יש מערכת אחת שאני עובד איתה עם 6.5 , בגלל תאימות טובה יותר לכרטיס עריכה.

אני עושה איתה בדיוק מה שאני עושה עם אדיוס/תוכנה מקצועית פי 10, פשוט בדרך היא שונה.

לפעמים אתה תעשה משהו בצורה "ארוכה" יותר, ובלי קיצורים- אבל אותה תוצאה ללא הבדלים.

אם נוח לך- העיקר שהתוצאה טובה ואתה מרוצה.

אני מעריך ומנחש שאין הלך כרטיס עריכה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה מיוחד בכרטיס עריכה לא הבנתי? הוא מקודד? זה לא המעבד אחראי לזה? הוא קולט את הסררט ממסרטה ? FIREWIRE שעולה הרבה יותר זול עדיף?

אני בבלאגן חחח...

יש כרטיסים\מכשירים עם מקודד מובנה בחומרה. זה מונע עומס על המעבד. בד"כ מכשירים\מצלמות המבצעות קידוד בDV יועברו למחשב באמצעות FIREWIRE.

כרטיס ה-FIREWIRE שעולה כמאה ש"ח הוא בס"כ הוספת בקר ללוח, כדי לאפשר העברת קבצים למחשב. אין כבר שום תהליך של קידוד אלא העברת קבצים נטו כמו עם .

לעבוד עם מדיה שהיא לגמרי UNCOMPRESSED זה טירוף. עשרות ג'יגהבייטים לשעה. במקרים מסויימים סרט של שעה וחצי-שעתיים ייקח 200+ ג'יגה. יש המון מקודדים חינמיים המאפשרים דחיסת LOSSLESS ללא שינוי מערכת הצבעים, ובכך אינם פוגעים באיכות. אפשר לרדת לבערך 50-100 ג'יגה לסרט של שעתיים איתם.

לרוב האנשים, פורמט DV יספיק. מדובר אומנם בפורמט LOSSY(12.5 ג'יגה לשעה כפי שכבר נאמר), אבל הירידה באיכות מינימלית וכמעט ולא מורגשת. מדובר גם בפורמט נוח ביותר לעריכת סרטים.

פורמט היעד יהיה כמובן MPEG2 או MPEG4, בהתאם לשימוש.

לאדם שעורך במקצועו - אני רואה אותך ממליץ המון על כרטיסי עריכה. אני חושב שקהל המשתמשים כאן אינו זקוק לחומרה יקרה שכזאת, ואף אם היא מומלצת, היא אינה מיועדת למשתמש הפשוט.

ערכתי סרטון של 20 דקות, שיצא לטעמי(ולטעם כל מי שראה אותו) מעבר למקצועי. וזה בשימוש בכלים תוכנתיים בלבד + סורק + מכשיר קנופוס המעביר מאנלוגי לדיגיטלי.

כמובן שכרטיס עריכה היה מקל מאוד על העסק וחוסך לי זמן רב. אבל גם עושה לי חור בכיס כאשר היה מדובר בסה"כ בפרוייקט משפחתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואתה צודק.

אבל עריכה ללא כרטיס זה כמו להגיע לחו"ל דרך אונייה ולא טיסה. אתה תגיע- אבל עם דרך ארוכה,ותלאות רבות.

כמה שאני יסביר זה לא יהיה נובן לכם- אתם צריכים לראות כדי להבין!

לכן שאלתי קודם אם אותו אדם רוצה זאת כתחביב או כמקצוע.

אם הוא חושב על זה כמקצוע ורוצה להרוויח כסף ולהתפרנס מזה- הרי בעצם הוא פותח עסק. אין אדם שפותח עסק ולא משקיע.

מחשב עולה כסף רב, תוכנות חוקיות עולות הון, וכרטיס עריכה גם עולה כסף. זה חייב להיות בור בכיס ולא חור, וככה מתחילים...

אין לי שמץ על הגילאים של אותו אדם, וזה נכון שזה שונה אם הוא בן 17, או 25...

אני בן 26 מתפרנס מזה הייטב, ולא ממש מזיז לי "השקעה כספית גדולה לטובת רווח" כי הרי חישוב זה הוא זניח. שניח לעומת עבודה טובה ונכונה שחוסכת.

הבנת את הראש שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים איתך.

אבל אני חושב שיש מקום יותר להדגיש(ואני מדבר בכלל לכל אורך הת'רד הזה, ולא רק במקרה הספציפי הזה), שכרטיס עריכה הוא אינו נחלת הכלל. מדובר בכלי מקצועי לכל דבר ויקר בהתאם.

רוב האנשים כאן עוד בקושי ערכו סרטון עם Movie Maker, ולא יודעים אפילו חצי דבר על המרות דיגיטליות. קצת ניסיון לא יזיק. לא צריך לרתום את העגלה לפני הסוסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כרטיסים\מכשירים עם מקודד מובנה בחומרה. זה מונע עומס על המעבד. בד"כ מכשירים\מצלמות המבצעות קידוד בDV יועברו למחשב באמצעות FIREWIRE.

כרטיס ה-FIREWIRE שעולה כמאה ש"ח הוא בס"כ הוספת בקר ללוח, כדי לאפשר העברת קבצים למחשב. אין כבר שום תהליך של קידוד אלא העברת קבצים נטו כמו עם .

לעבוד עם מדיה שהיא לגמרי UNCOMPRESSED זה טירוף. עשרות ג'יגהבייטים לשעה. במקרים מסויימים סרט של שעה וחצי-שעתיים ייקח 200+ ג'יגה. יש המון מקודדים חינמיים המאפשרים דחיסת LOSSLESS ללא שינוי מערכת הצבעים, ובכך אינם פוגעים באיכות. אפשר לרדת לבערך 50-100 ג'יגה לסרט של שעתיים איתם.

לרוב האנשים, פורמט DV יספיק. מדובר אומנם בפורמט LOSSY(12.5 ג'יגה לשעה כפי שכבר נאמר), אבל הירידה באיכות מינימלית וכמעט ולא מורגשת. מדובר גם בפורמט נוח ביותר לעריכת סרטים.

פורמט היעד יהיה כמובן MPEG2 או MPEG4, בהתאם לשימוש.

לאדם שעורך במקצועו - אני רואה אותך ממליץ המון על כרטיסי עריכה. אני חושב שקהל המשתמשים כאן אינו זקוק לחומרה יקרה שכזאת, ואף אם היא מומלצת, היא אינה מיועדת למשתמש הפשוט.

ערכתי סרטון של 20 דקות, שיצא לטעמי(ולטעם כל מי שראה אותו) מעבר למקצועי. וזה בשימוש בכלים תוכנתיים בלבד + סורק + מכשיר קנופוס המעביר מאנלוגי לדיגיטלי.

כמובן שכרטיס עריכה היה מקל מאוד על העסק וחוסך לי זמן רב. אבל גם עושה לי חור בכיס כאשר היה מדובר בסה"כ בפרוייקט משפחתי.

הגזמת, עם FIREWIRE העברתי דרך PINNACLE מהמסרטה בחיבור DV סרט באורך של כשעה ב 10 ג'יגה לערך.

עכשיו יש לי כרטיס עריכה במחשב החדש אבל אהה, כן זה רק פה ושם ממש לא עסק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...