אינטל תאחד את פלטפורמות הXeon והItanium... - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אינטל תאחד את פלטפורמות הXeon והItanium...


SamurAchzar

Recommended Posts

חדשות ישנות במקצת, אבל עדיין מאוד מעניינות -

http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=22623

כמו שזה נראה, השינוי הזה יסלול את דרכו של האיטניום לתחנות עבודה, ומשם, בעזרת השם ובסיס גדול, גם לdesktops.

כי כמו שכולנו יודעים, הX86 חייב למות (גם הX86-64).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

חדשות ישנות במקצת, אבל עדיין מאוד מעניינות -

http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=22623

כמו שזה נראה, השינוי הזה יסלול את דרכו של האיטניום לתחנות עבודה, ומשם, בעזרת השם ובסיס אפליקציות גדול, גם לdesktops.

כי כמו שכולנו יודעים, הX86 חייב למות (גם הX86-64).

הידיעה שהבאת מדברת על 2007  :-)  במצוקה, והרבה

הודעות לתיקשורת יעופו לכל הכיוונים, כי מעבד טוב פשוט אין לאינטל

היום.

בכל זאת, בנימה רצינית, מידיעות כאלה אפשר (אולי, אם מתיחסים

אליהם ברצינות) להבין שאינטל מיתכוונת לא לממש בקר מוכלל

במעבדיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה קשור לX86_64 ברור שX87 זה העתיד אבל אתה לא יוכל להגיד שהX86_64 ימות אלא יהיה כצעד לפני זה מה שקשה לדעת זה יהיה מקובל בעולם בתוכנה לפתח למעבד הנ"ל. אם יפותחו משחקים שיתמכו בX87 (כלומר IA64) עד לתאריך הזה כיוון שרק שם יצא לונגאורן ואמת חלאס XOD ותפוחים כל הזמן לריב דיי זה לא בסדר שמעו גם X86_64 וגם X87 זה לא הטכנולוגיות המבילות יש כאלא הרבה יותר יעילות ובמעבדים שם המשחק זה יעליות ומחיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הרבה יותר מעניין מ"סמפרון 3000 בשקע 754"...

לא מאמין שאתה מיתכוון לזה באמת, הסמפרון הוא כאן ועכשיו ומאוד מאוד

ממשי לקונה המחשב הממוצע, הידיעה שהבאת היא תעלול יחצני של

במקרה הטוב.

אינטל במצוקה, מבחינה טכנולוגית היא עם המכנסיים למטה, מצב שלא

הייתה בו מעולם ולכן היא מנסה ככל יכולתה לייצר רעש שימנע מציבור

הלקוחות להבין מה קורה או לפחות לבלבל אותו ככל האפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה קשור לX86_64 ברור שX87 זה העתיד אבל אתה לא יוכל להגיד שהX86_64 ימות אלא יהיה כצעד לפני זה מה שקשה לדעת זה יהיה מקובל בעולם בתוכנה לפתח למעבד הנ"ל. אם יפותחו משחקים שיתמכו בX87 (כלומר IA64) עד לתאריך הזה כיוון שרק שם יצא לונגאורן ואמת חלאס XOD ותפוחים כל הזמן לריב דיי זה לא בסדר שמעו גם X86_64 וגם X87 זה לא הטכנולוגיות המבילות יש כאלא הרבה יותר יעילות ובמעבדים שם המשחק זה יעליות ומחיר

X87 יש בכל מעבד שתקנה היום, זה ה FPU שלך (שפעם ישב במעבד נפרד - Math CoProcessor והיום נמצא בכל מעבד).

X86-64 ו IA64 הן שתי האפשרויות העיקריות לעתיד, כאשר בינתיים -64 מובילה בגלל הקלות שבמעבר בין ל -64 אבל ל IA64 יש יתרונות אם חושבים עוד יותר רחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה קשור לX86_64 ברור שX87 זה העתיד אבל אתה לא יוכל להגיד שהX86_64 ימות אלא יהיה כצעד לפני זה מה שקשה לדעת זה יהיה מקובל בעולם בתוכנה לפתח למעבד הנ"ל. אם יפותחו משחקים שיתמכו בX87 (כלומר IA64) עד לתאריך הזה כיוון שרק שם יצא לונגאורן ואמת חלאס XOD ותפוחים כל הזמן לריב דיי זה לא בסדר שמעו גם X86_64 וגם X87 זה לא הטכנולוגיות המבילות יש כאלא הרבה יותר יעילות ובמעבדים שם המשחק זה יעליות ומחיר

אני לא בטוח בכלל מה העתיד הרחוק, ה AMD64 הוא כאן ועכשיו, זמין, זול, ומשפר

ביצועים ביישומים כבדים/שרתים באופן משמעותי, מה יהיה בעתיד רחוק, נחיה ונראה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעו אם נלך לפי מיקרוסופט(אני לא אבל מדובר ברוב) נצטערך מעבדים כפולי ליבה(רק בשביל להפעיל GUI מסריח) שיעבדו ב64 ביט כרגע אבל רק כרגע הX86_64 יעיל יותר מהIA64 (או X8 משהו פשוט שכחתי) בעבודה של מעבדים מרובים וגם כפולי ולא לטובת הINTANIUM אפילו שבחישובי 64 ביט הוא סוס עבודה אבל מחירו המופקע ביותר לא מתקרב לביצועיו לפי מה שהיה כתוב לפני כמה זמן WINXP64 יתמוך בIA32ETM ובX86_64 ולא בIA64 ורק שיגיע לונגהוארן אז יהיה תמיכה בזה רק ב2007 בנתיים הX86_64 שולט בגלל יחס עלות/ביצועיים מצויין ותאימות לאחור שזה חשוב לרוב אנשים ויכול עבודה בSMP טובה שיש תוכנות כבדות מאוד שיודעות להשתמש בזה טוב כמו 3DSMAX

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אינטל במצוקה, מבחינה טכנולוגית היא עם המכנסיים למטה, מצב שלא

הייתה בו מעולם ולכן היא מנסה ככל יכולתה לייצר רעש שימנע מציבור

הלקוחות להבין מה קורה או לפחות לבלבל אותו ככל האפשר.

תיאוריית קונספירציה נוגעת ללב, באמת.

לפי איך שאתה מתאר את זה, זו סצינה שלקוחה ממלחמת וייטנאם, ולא עוד press release שנוגע לפלטפורמה עתידית.

האם כשAMD הכריזו על הX86-64, הרבה לפני שיצא המעבד הראשון שתמך בכך, אמרת שזו הדרך של לבלבל את ציבור הלקוחות ככל האפשר

ולגרום לו להתעלם מהיתרון הטכנולוגי הברור של אינטל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעו אם נלך לפי מיקרוסופט(אני לא אבל מדובר ברוב) נצטערך מעבדים כפולי ליבה(רק בשביל להפעיל GUI מסריח) שיעבדו ב64 ביט כרגע אבל רק כרגע הX86_64 יעיל יותר מהIA64 (או X8 משהו פשוט שכחתי) בעבודה של מעבדים מרובים וגם כפולי ליבה ולא לטובת הINTANIUM אפילו שבחישובי 64 ביט הוא סוס עבודה אבל מחירו המופקע ביותר לא מתקרב לביצועיו לפי מה שהיה כתוב לפני כמה זמן WINXP64 יתמוך בIA32ETM ובX86_64 ולא בIA64 ורק שיגיע לונגהוארן אז יהיה תמיכה בזה רק ב2007 בנתיים הX86_64 שולט בגלל יחס עלות/ביצועיים מצויין ותאימות לאחור שזה חשוב לרוב אנשים ויכול עבודה בSMP טובה שיש תוכנות כבדות מאוד שיודעות להשתמש בזה טוב כמו 3DSMAX

חבל על הזמן. לאינטל יש היסטוריה מוכחת של פלופים ארכיטקטוניים. למעשה חוץ ממשפחת ה- X86 אין לאינטל כמעט שום מעבד שהצליח בצורה היסטרית (אולי 8051).

למשל:

i432 - נסיון הנפל של אינטל לייצר מעבד 32 ביט OBJECT ORIENTED שהחל ב- 1975.

http://www.brouhaha.com/~eric/retrocomputing/intel/iapx432/

i860 - מעבד 64 ביט ה- RISC הראשון של אינטל - נולד במקביל ל- 486 והיה זקוק לקומפיילרים טובים כדי להשיג ביצועים, קומפיילרים שמעולם לא הגיעו. בינתיים הפנטיום אכל אותו לארוחת בוקר.

http://www.dvo.ru/bbc/hardware/mbc100/hard/i860.html

i960 - לא ממש נפל, אבל זהו מעבד 32 ביט RISC של אינטל לשוק ה- EMBEDDED שהצליך במידה סבירה, בעיקר בכרטיסי תקשורת, RAID ומדפסות אבל לא היה להיט כמו ארכיטקטורות ו- MIPS. בינתיים קנתה את דיגיטל בשביל להרוג את מעבד ה- ALPHA וקיבלה בחבילה גם את ה- StrongARM, וכל השאר היסטוריה (XSCALE שמשמש ב- IPAQ הנוכחיים הוא פרוייקט ההמשך של ה- StrongARM).

מספיק???

בקיצור, אם אתה בטוח ש- IA64 יכבוש את העולם אם רק יעבור מספיק זמן, חשוב שנית. יש לכך מספיק תקדימים.

אינטל אינה בלתי מנוצחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה ארכיטקטורות באמת זכו להצלחה בעולם? לא הרבה, וגם אלו שכן לרוב הצליחו בזכות המערכת שסובבת אותם, ולא כשבב standalone. דוגמאות לכך הן

הAlpha, הSPARC והMIPS (לפחות בהתחלה), למשל. כולם נמכרו כחלק מפתרונות כוללים של שרתים\תחנות עבודה.

מבחינת מכירות, אם אני לא טועה, ה8051 הוא דווקא המוצלח מבין מעבדי - אני חושב שזה המעבד הנמכר בהיסטוריה (כולל כל הוואריאנטים שאינם מיוצרים על ידי אינטל).

הIA64 מציג שיפור ביצועים עצום לעומת הX86, ובהעדר אלטרנטיבה אחרת כרגע, אני מקווה מאוד שהוא יהיה העתיד.

אינטל אמנם אינה בלתי מנוצחת, אבל אני בספק כמה חברות מסוגלות לדחוף את התעשייה לכזה שינוי דראסטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שבאתי לומר הוא שהעובדה שאינטל "שמה חותמת" על ה- IA64 לא הופכת אותו להצלחה מובטחת.

בתור אחד שמכיר ארכיטקטורות של מעבדים (וזכה להשתתף בתכנון של אחד) הגעתי למסקנה שארכיטקטורת ההוראות כבר לא ממש משנה היום.

ה- P4, K8 וקודמיהם הוכיחו שאם תקח עגלה ותחבר לה מנוע סילון, היא תיסע כמו פרארי, גם אם זה נשמע מופרך.

בצעירותי הייתי פריק של אמיגה, "שחיתי" באסמבלר של 68K וכתבתי קוד ל- BLITTER של האמיגה (למי שמכיר וזוכר).

אז איפה ה- 68K ואיפה ה- X86?

זה מה שבא להראות שבהינתן נפח שוק גדול מספיק, יהיה מספיק כסף כדי להמשיך ולפתח את המעבד.

באין נפח שוק, המעבד ימות כי לא יהיה מספיק כסף לפתח אותו (68K, 88K, ALPHA). במקרה הטוב הוא יעבור לשוק ה- EMBEDDED כמו MIPS או POWERPC.

(נכון PPC ממשיך להמכר לתחנות עבודה ו-MAC, אבל החלום הגדול של פלטפורמת PREP על ארכיטקטורת PC חדשה נגוז, וכמו החלום של פלטפורמת ARC על ארכיטקטורת PC מבוססת MIPS).

ארכיטקטורות ה- RISC צמחו על בסיס האמונה שחייבים שינוי דרסטי ושארכיטקטורות ה- CISC הגיעו לקיר מבחינת היכולת להגביר את הביצועים.

בינתיים אינטל ו-AMD הוכיחו שמיקרוארכיטקטורה חכמה יכולה לקחת כל ארכיטקטורת CISC סבירה ולהריץ אותה מהיר כמו כל ארכיטקטורת RISC.

הסיבה העיקרית לכך היא שהעלות מבחינת שטח סיליקון לתרגום פנימי של סט ההוראות החיצוני למיקרו הוראות פנימיות (כפי שנעשה ב- P4) הולכת וקטנה ככל שהטכנולוגיה מתקדמת.

AMD עשו דבר דומה, רק שאינטל מחלקת כל הוראה לכמה uOPS ו- AMD מאחדת כמה הוראות ל- MACRO OPS או משהו דומה.

גם TRANSMETA עשו את זה בארכיטקטורת VLIW בדומה ל- IA64 (למרות שהם לא התמקדו במהירות אלא בהספק).

מה כל כך רע לך ב- X86-64, חוץ מהטיעון הקלוש על "יופי" ו"פשטות" של ארכיטקטורה?

חוץ מזה שה- X86-64 תיקן הרבה בעיות ב- X86 כמו חוסר ברגיסטרים (אבל לא תיקן את בעיית הוירטואליזציה).

יש ב- IA64 כל כך הרבה בעיות שחבל על הזמן. הרבה יותר להסב קוד אליו מאשר לכל מעבד 64 ביט אחר.

ידעת למשל שלא ניתן לעשות ב- C על גבי IA64 פעולת CASTING מ- (void *) לכל פוינטר אחר???

עוד דוגמאות:

http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archive/2004/08/25/220195.aspx

http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archive/2004/01/19/60162.aspx

http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archive/2004/01/20/60603.aspx

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שיצרני המעבדים הגיעו לקיר כלשהו מבחינת מהירויות שעון. זה אמנם קיר עביר הנדסית (אני בטוח שאפשר להגיע ל5ghz עם Prescott),

אבל בהסתכלות הכוללת, הוא בעייתי (הספק שמיתרגם גם לחום, emissions בתדר גבוה).

הדבר היחידי שיוכל להשיג שיפור משמעותי (ולא שיפור "זוחל") בלי להעלות את מהירות השעון הוא ארכיטקטורה שהיא explicitly-parallel, כמו VLIW, ביחד

כמובן עם דור חדש של קומפיילרים שידע לעשות שימוש אופטימלי בinstruction set החדש.

כמו שזה נראה לי, יש בעיה לשלב מספר גדול של יחידות עיבוד בתוך מעבד CISC ולנצל את כולן באופן יעיל.

הX86 הגיע לאן שהוא הגיע כיום לא בגלל שהוא מוצלח (אם כי, אני חייב להודות, הוא קל משמעותית לשימוש מאשר כל RISC ובוודאי VLIW).

הוא הגיע לאן שהוא הגיע מכוח האינרציה - שוק הPC אוהב תאימות לאחור יותר מכל שוק אחר. כשיצא הX86, אי שם בשנות ה80 המוקדמות, מי באמת השווה

אותו לארכיטקטורות אחרות? מי חשב על VLIW או מקבול כלשהו, או על מצב שבו השעונים יעבדו ב4ghz?

עובדה שמעבדי מעולם לא ממש תפסו בשוק הembedded, שוק שבו תאימות אחורה לא ממש מעניינת אף אחד והמעבדים נשפטים על סמך

ביצועים, תכונות ומחיר בלבד.

אני יודע שזו לא דוגמא אידיאלית, אבל תסתכל על שוק הDSP-ים: לא תמצא הרבה חוץ מRISC, והDSP-ים הרציניים באמת, שמציעים את היחס

mips/watt הכי גבוה הם VLIW. וזה השוק הכי דורשני שקיים למעבדים, ושוק שזורם אליו המון כסף.

אין שום דבר "רע" בX86-64, ובוודאי שלמפתח הוא ידידותי בהרבה מאשר IA64.

אבל כמה עוד אפשר יהיה לדחוף את הX86?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...