פרויקט בנייה: JONSBO N2 AMD NAS Server - עמוד 3 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פרויקט בנייה: JONSBO N2 AMD NAS Server


shimonta
 Share

Recommended Posts

ציטוט של ClassMulder

יפה! ממש פיתחת את ה-NAS קדימה. כמה הערות:

1. הדיסקים שקנית הם מחודשים? משומשים? מצבם לפי מידע ה-SMART שנתת הוא לא להיט. בדרך כלל, אם דיסקים עוברים RECERTIFICATION במפעל כמו שצריך, חלק מהנתונים ב-SMART מאופסים וזה לא נראה כך במה שראיתי אצלך. לדוגמא, הדיסקים שלי מוגדרים Factory Recertified 0 Used Time Sealed Pristine, ולכן, מבחינת נתוני SMART הם מראים 0 שעות שימוש. גם המדדים האחרים שלהם טובים יחסית. כמובן שאצלי מדובר בדיסקים של 22TB שזה אומר שסביר להניח שהם הגיעו מחוות שרתים כזאת או אחרת והם לא ישנים כמו שלך. כל עוד הדיסקים שלך לא עושים רעשים חשודים והם מתפקדים, אז סבבה. אני רואה שיש לך שישה (?) דיסקים? עם יתרות של 1 או 2? (אני לא מחשיב את ה-NVMe שאני מניח שאתה משתמש בו עבור CACHE)

2. נושא החשמל שציינת. אצלי הצריכה נעה בין 68 וואט ל-82 וואט (עם חמישה דיסקים פעילים ועוד כונן M2), ואין לי כרטיס מסך (חוץ מהמובנה). אבל.. אני מאמין שזה גם קשור לספק המתח שבו אתה משתמש. בספקי מתח יש דרגות כפי שאתה ציינת. ברונזה, כסף, זהב, פלטיניום. ככל שהדרגה גבוהה יותר, כך היעילות גבוהה יותר. אם אני לא טועה השיא הוא באיזור 93-94 אחוזים. ככל שהיעילות טובה יותר, חשמל לא מתבזבז בדרך. דרך נוספת (חוץ מבחירת ספק כוח בעל יעילות גבוהה) היא לבחור מעבד שצורך פחות חשמל. כמו סדרת מעבדי T של אינטל. זה משהו שאני מכוון אליו, אבל בינתיים המעבד שאני רוצה פשוט עולה יותר מדי ואין לי צורך ממשי בזה.

3. אני שיחקתי קצת עם JELLYFIN אבל בסוף הסרתי אותו. הוא נחמד והוא עובד, אבל הוא מעלה אצלי צריכת חשמל, ואין לי כרטיס מסך שייקח עומס משמעותי מהמעבד. אני מעדיף דוקרים אחרים. יותר לכיוון של AI. יש כיום כאלה של טקסט לתמונה, צ'אטבוטים, וגם משהו חדש שעדיין לא בטוח שיש לו גרסת דוקר, שזה AUDIO SUPER RESOLUTION שאמור להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשדרג קובץ צליל דחוס (MP3 למשל) חזרה לקובץ באיכות גבוהה (HI-RES).

ראשית , תודה , אכן אני מנסה להתקדם כמה שיותר, די נהנה להגדיר את הדברים. 

1. לגבי הדיסקים הקשיחים, כולם משומשים, עבדו בין 3-4 שנים, אני חושב שהדיסקים הללו פורקו מחוות שרתים, אם זה לצורך שידרוג או ניהול סיכונים, הדיסקים של HGST עם MTBF של 2.5 מיליון שעות, מספיק לי שהם יחזיקו 10% מהצהרה הזאת, 

הדיסקים לא עושים רעשים מוזרים, וגם לא מתחממים ברוב הזמן בסביבות 38-40, ואם אני מפעיל את המאווררים על 100 אחוז הם יורדים עד 32 מעלות, כל שאר הרכיבים גם יורדים ל34 מעלות , שזה אינדקציה מעולה מבחינתי.

הדיסקים לא עובדים אצלי קשה, היות וכל קבצי המערכת, דוקרים מאוחסנים בNVME, ואת ההורדות הMOVER  אחת ליום לדיסקים הקשיחים.

כמו שניתן לראות בתמונות שני הדיסקים שהוספתי בStandby כי לא יהיה בהם שימוש עד לפחות שהדיסק השני יגיע ל50 אחוז. 

2. הצריכת חשמל שלך נראת בסדר גמור, אני לא מכיר כלכך את ניהול החשמל במערכת שלך, 

אבל אני מאמין שאתה יכול להפחית אותה עוד יותר,

אכן מעבד מסדרה T או GE יכול להפחית עוד יותר את צריכת החשמל, 

הספק כח שלי הוא גולד אך עם ניצולת של 92 אחוז. 

3. אתה עושה שימושים מעניינים בNAS שלך, השאלה היא האם לא מצריך כ.מסך רציני לצורך חישובים ?

לגבי JELLYFIN אני משתמש בו מחוץ לבית, הוא נהדר, אבל בתוך הרשת אני משתמש בPLEX, 

אני חושב להתקין דוקר שאמור לסנכרן בניהם את הציפיות שלי. 

 

 

 

 

ציטוט של ClassMulder

ועוד משהו, הכלי שבו אני משתמש לבדיקת דיסקים הוא HARD DISK SENTINEL

שים לב שהוא עובד נהדר, אבל בדיסקים מעל נפח מסוים, כאשר אתה מחבר אותם דרך מארז USB חיצוני, בדיקה מהירה תסתיים אחרי 30 שניות בלי שתעשה כלום (היא אמורה לקחת דקה). זה קשור לממשק ולחומרה של המארז החיצוני. זה מה שקרה לי עם הדיסקים שקניתי, למרות שהם תקינים לחלוטין. כדי לוודא, התחלתי הרצת בדיקת סקטורים עם אותה תוכנה ונתתי לזה לרוץ כשש דקות לדיסק. בדרך כלל יהיו בעיות עם ההתחלה של הדיסק בדיסקים תקולים. זה לא אופטימלי, אבל לא באמת רציתי לשרוף ימים על בדיקה של כל דיסק ודיסק. אז אם אתה רוצה להריץ בדיקה מהירה בצורה תקינה, תצטרך כנראה לחבר אותם ישירות ללוח שלך ב-SATA - במחשב עם חלונות.

ניתן להתקין בUNRAID

 HARD DISK SENTINEL (משתמש בו בוינדוס)  

אבל בפועל אין צורך בו, זה ניהול דיסקים התראות וכו' בצורה מובנת , הוא מצוין.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של shimonta

3. אתה עושה שימושים מעניינים בNAS שלך, השאלה היא האם AI לא מצריך כ.מסך רציני לצורך חישובים ?

לגבי JELLYFIN אני משתמש בו מחוץ לבית, הוא נהדר, אבל בתוך הרשת אני משתמש בPLEX, 

אני חושב להתקין דוקר שאמור לסנכרן בניהם את הציפיות שלי. 

כן, בשביל ביצועים טובים אכן צריך להתקין כרטיס מסך (רצוי של NVIDIA כי הוא הכי נתמך באפליקציות ובדוקרים), ואני בינתיים לא מצליח לרתום את כרטיס המסך המובנה למטרה הזאת. עם זאת, LLAMA-GPT ו-SERGE - שני הדוקרים שאני משתמש בהם, יודעים להשתמש במעבד בלבד (אם כי באיטיות, ובמחיר של אחוז שימוש גבוה והתחממות) כדי לבצע את פעולתם. זה כמובן שגם מגביל אותי מבחינת גודל המודלים בהם אני יכול להשתמש, ובינתיים גם אני לא טורח לנסות אפילו טקסט לתמונה אלא נשאר עם צ'אטבוטים. כנראה אצטרך לעבור למארז יותר מרווח ולהוסיף כרטיס מסך כפי שאמרת אם ארצה לעבוד עם ה-NAS בצורה טובה יותר ל-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של shimonta

אגב מארזים

ראית את המארז של JONSBO N5 מתערוכת Computex 2024 ?

כן, ראיתי. מאוד מרשים. אבל אני מיד חושב כמה אצטרך להוסיף ככל שאני מוסיף עוד דיסקים 🤣

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...