קירור ומארז למחשב גיימיניג לעומת מחשב לעריכת וידאו וגרפיקה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור ומארז למחשב גיימיניג לעומת מחשב לעריכת וידאו וגרפיקה


Mitzmootz
 Share

Recommended Posts

שאלה הנוגעת להבדל בין מחשב גיימינג למחשב לעריכת וידאו מההיבט של מארז וקירור. ללא ספק שני המחשבים צריכים להיות חזקים ביותר, אבל האם שניהם מתחממים באותה המידה? האם נכון לומר שמחשב המיועד אך ורק לעריכת וידאו לא יתחמם במידה ניכרת בזמן העבודה על הטיימליין (בזמן עריכה) ויתחמם יותר בזמן Export? ואם זה נכון, האם אפשר "להסתפק" בקירור אוויר טוב (Noctua NH-D15) בשילוב עם מארז שקט אך עם פחות Airflow? (עורכי וידאו מעדיפים את השקט). אפילו Puget System המתמחים במחשבי עריכת וידאו וגרפיקה משתמשים בקירור אוויר ובמארז Fractal Design Define 7 הידוע בשקט שלו יותר מאשר בזרימת האוויר שבו, אפילו כשמדובר ב- 13900K או 12900K (מדובר על שני המחשבים החזקים שלהם - מצד ימין).

במקרה הפרטי שלי, אני בונה מחשב המיועד אך ורק לעריכה (בעיקר פרמייר, אבל גם אפטר, פוטושופ ואילוסטרייטור). כרטיס גרפי RTX3090, זכרון 64GB, מספר כונני NVME ו- SSD ומעבד אינטל 13900K. אני מנסה להימנע מקירור נוזלי בגלל הסיכונים הכרוכים בו והצורך לתחזוקה שוטפת, ולכן אני מחפש את הצידוק לקירור אוויר (ובאופן ספציפי, NH-D15). אני תוהה לגבי סוג המארז המתאים ביותר לסוג העומס הצפוי: עבודה במהלך היום על הטיימליין ו- Export בלילה שלא אכפת לי שיהיה יותר איטי בגלל שהמעבד יאט את עצמו כדי לא להתחמם יתר על המידה.

האם ההנחות שלי נכונות? האם מארז שקט יעשה את העבודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכונות לגמרי. במיוחד אם ה-export יקרה בלילה.

 

עריכה:

הדבר היחיד שהייתי שוקל זה לחכות לביקורות על ה-4090 לפני רכישה. נכון שמדובר בכרטיס יקר יותר, אבל אם זה לצרכי עבודה הייתי ממתין שבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...