התלבטות והתייעצות לגבי שיקול כלכלי מול אפקטיביות באינטרנט סיבים - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות והתייעצות לגבי שיקול כלכלי מול אפקטיביות באינטרנט סיבים


IMPULSE
 Share

Recommended Posts

שלום לכולם,

 

בשעה טובה התחברתי לסיב האופטי של והכל סבבה ותקין אבל כמו שכולכם כמובן יודעים, הציוד של הוא לא שיא השלמות, בקיצור... ההתלבטות שלי היא כזאת.

 

יש לי סיבים של 2.5G שכמובן מחובר עם הנתב של הBEFIBER ואת הMESH שלו שמחובר עם כבל דרך הקיר מהסלון לתוך החדר הפנימי ששם יושב הראוטר עצמו ואחד המחשבים בבית.

 

מאחר וכמובן שהראוטר של בזק הוא כמו שציינתי ראוטר שאם אפשר להחליף אותו זה רצוי ואפילו מומלץ, חשבתי לקנות ראוטר פרטי עוד מראש, לפני שבזק הגיעו להשחיל לבית שלי את הסיב האופטי, בכל אופן, הבעיה היא כזאת, בשביל להשתמש בראוטר פרטי משלי אני הבנתי שאני צריך א'- את מתאם ה-SFP  (שלמעשה כבר יש לי אחד כזה שנקנה דרך בזק) ואני צריך ממיר מדיה שיתמוך במהירות של עד 10GB וראוטר שכמובן תומך בWIFI6, על פניו ממה שבדקתי, ממיר מדיה שכזה עולה בהזמנה מראש כי לא מחזיקים כאלה במלאי - באיזור ה-900 ש"ח וראוטר מהדגם שאותו אני רוצה עולה באיזור ה-3,000 ש"ח של (אני כבר שבע מ-TPLINK ככה שהם לא על הפרק בכלל), מה שמוביל אותי להוצאה של 4,000ש"ח בהנחה שכל מתאם SFP של אמור להתאים או שגם פה יש משחק של תמיכה במהירויות מסוימות שאני לא יודע? או שבמקרה הזה המתאם הוא פשוט מתאם?

 

בכל אופן ככה או ככה, מדובר על הוצאה של 4,000 שקל לא כולל MESH שאני אצטרך לרכוש בנפרד כדי שיהיה כיסוי בכל הבית, לכן, עלה בראשי רעיון של לעשות "הפוך על הפוך".

במקום להשקיע הרבה על ראוטר ומערכת MESH בכל הבית אולי היה עדיף שאקנה רק MESH שכמובן אפשר לנהל אותו בהגדרות מתקדמות לעומת הביפייבר של ופשוט לסגור את השידור האלחוטי של הראוטר עצמו, מערכת MESH יוקרתית תעלה לי גג 3,000 ש"ח ותתן לי את הכיסוי שאני זקוק לו בכל החדרים בבית וככה גם אוכל לנהל את הרשת שלי עם ממשק מתקדם מבלי להיות תלוי באפליקציה של BE או בשירות של בזק עם ראוטר שבקושי וניתן לנהל אותו ואין לי את היכולת לנהל את הרשתות תקשורת השונות וכמובן גם להחזיר להם בחזרה את הMESH שאני שוכר מהם ולמקם ראוטרים של MESH כמעט בכל חדר במקום להשקיע הרבה יותר גם על ראוטר חדש + ממיר מדיה + ערכת MESH.

 

השאלה היא אם פריסת MESH פרטי שמחוברת לראוטר של בזק תיתן לי גם מענה מבחינה אפקטיבית ולא רק כלכלית, שלא ייצא מצב שאפרוס MESH בכל הבית ובסוף המהירות תצנח לעומת מה שיש לי כרגע.

 

מה אתם אומרים? 

נערך על-ידי IMPULSE
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

ציטוט של Moon-Mage

לא חבל על הכסף שלך? 1גיגה באמת לא יספיק לך?

 

זה לא עניין של מהירות, זה עניין שחשוב לי להחליף את הראוטר של ולעבור לציוד פרטי שאותו אוכל לעדכן בעצמי ולהגדיר הגדרות מתקדמות כמו רשתות WIFI נפרדות והקצאת מהירות וסיסמאות מורכבות, בראוטר BEFIBER אני לא יכול להגדיר כלום, זה ראוטר בסיסי ו"כאילו מאובטח" שבלי להגדיר אותו מהאפליקציה שלהם אני לא יכול לעשות כלום, אפילו סיסמת רשת היו צריכים להגדיר בשבילי כי זה לא עבד כשאני עשיתי את זה מהאפליקציה.

ואם כבר הזכרת את זה אז... תלוי את מי אתה שואל, אני זקוק לרוחב פס כזה, יש לי 3 סטרימרים, 2 מחשבים, מצלמות , , דוד , מזגנים , טלוויזיות, מנורות תקרה , ציוד בקרת טמפרטורה של הדגים בבית שעובד בוויפי, מאכיל ומתקן שתיה של החתול שעובדים על WIFI, יש לי הרבה התקנים שדורשים קליטה טובה בכל מיני נקודות בבית, חשוב לי שתהיה פריסת רחבה בכל הבית ולנצל את המהירות שיש לי עד קצה היכולת שלה.

נערך על-ידי IMPULSE
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Milford Cubicle

משעמם לך?

תביא ציוד נורמלי של 1Gb/s וגם תוריד את החבילה שלך בבזק מ-2.5G ל-1G.

עבור כל מה שכתבת שיש לך, גם 1Gb/s זה overkill.

 

חחח מה אני שואל ומה אתם עונים, אתם לא עונים לי על השאלה שלי, עזבו אותכם מהחבילה שלי כבר! עולה לי 200 שקל הכל טוב! לא איכפת לי לא להוזיל, איכפת לי נטו השיקול של הציוד שדיברתי עליו, אפשר בבקשה לקבל חוות דעת על הציוד ולא על החבילה שעשיתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...