עבור לתוכן

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

מנקודת מבט שלי, רוב ה"ביקורות" עם וללא גרשיים התייחסו לשיפור באייפון 13 לעומת 12,

ולגבי מה שכתבת - כבר אמרתי ולדעתי מוסכם שהתשובה לשאלה שבכותרת היא " לא",

ומכאן שההשוואות נעשות יותר "במגרש הביתי " של האייפון, שם לכאורה הוא נותן

פייט לא רע לציוד מקצועי.

נכון שזה ( התנאים ) לא מקצועי, אבל זו לא השאלה בכלל, ולא ראיתי שאיפה שהוא

מישהו טען שהגיע הקץ ל- PRO GEAR  בגלל אייפון 13, אלה יותר הטענה לטעמי

היא שהנה, עכשיו הצילום עלה מדרגה שנותנת תוצאות טובות / סבירות + ברוב המקרים.

כי מה שכן אומרים ברשת, שגם אם סוני מנצחת בניקוד הכללי, זה רק בנקודות, וגם אם 

פערים קיימים, הם לא כאלה גדולים / דרמטיים, שנגד זה אני מניח יש לך הרבה מה לומר ....

  • תגובות 125
  • צפיות 12.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

Most Popular Posts

  • 2 הסנט שלי לתוך הר הצמיגים הבוער הזה.   צילום חובבני עם הטלפון הוא צילום לכל עניין ודבר. לעיתים תמונות יוצאות פחות טבעיות ולפעמים יותר, תלוי במצב רוח של אלגוריתמים. כרגע המלחמה של אותם

  • אז אני אענה על זה אם כבר קמתי 10 דקות ל4 בלילה. התשובה היא לא. לא לשימוש מקצועי. הוורסיטאליות שיש עם עדשות איכותיות שעולות לא קצת וחלקם יותר מהמצלמה נבנו כדי ליצור מצג אופטי מסוים. בין היתר

  • אני בחיים לא יחליף מצלמה איכותית במצלמה של אפל ! 1. קונטראס של איפון וגוונים תמיד חלשים באייפון  2. איכות האור באייפון תמיד לא טובה בוידאו רואים את זה במיוחד  3. הזום באיפון מול מצלמה איכותית

תמונות מצורפות

פורסם

דווקא על סוני הזאת נתפסת? מדובר בכלל במצלמת ווידאו High-End שמתומחרת ב-$3,500 שבמקרה גם מסוגלת לצלם תמונות באיכות טובה. היוטיוברים האלה משתמשים בה לצורך צילומים בשביל הערוץ שלהם אז היה להם קל לעשות השוואה מול האייפון. אם כבר אתה צריך לשאול את עצמך למה הם לא משתמשים באייפון לצורך הפקת וידיאו ליוטיוב אם המצלמה שם כל כך טובה. :) 

 

בכללי ב-$1,000 - $1,500 אפשר לקנות יופי טופי של מצלמת Mirrorless + עדשה 1-2 לא רעה בכלל שיתנו לך גמישות ואפשרויות צילום שלא תקבל עם שום טלפון סלולרי, אבל זה דורש סחיבה של מצלמה + לימוד תפריטים + לימוד צילום/עריכה.  

נערך על-ידי lev-27

פורסם
  • מחבר

לא נתפסתי לשום סוני.

פשוט בעוד כמה סקירות הופיעה מצלמה של סוני,

אז כתבתי  " סוני " .

לא חשבתי שדווקא אתה תחשוב ש"נתפסתי".

 

ולעצם העניין -

כל אחד ומה שמתאים לו ולדרישותיו / ידיעותיו ותקציבו.

לא תמיד זריקת ציוד הוא רעיון טוב,

כנראה גם במקרה הזה ....

פורסם

לא הייתי צריך להשתמש במילה "נתפסת". סליחה.

 

לא סתם רואים את הסוני הרבה. היא מאוד מבוקשת בקרב יוצרי וידיאו. סוס עבודה. 

 

אתמול בשביל הסקרנות עשיתי השוואה בין ה-Canon R6 שלי ו-Samsung S20 בצילום ערב. הטלפון קלט שמדובר בסיטואציה מורכבת, עבר למצב HDR והצליח להוציא תמונה לא רעה בכלל. ב-Canon נאלצתי לבצע עריכה בשביל להוציא פחות או יותר את אותה תמונה. כמובן כאשר עושים Pixel peeping רואים שהתמונה של Canon יותר מפורטת עם הרבה יותר fine details. על מסך קטן לא רואים שום הבדל. שאפו לסמסונג.

 

הגרף הזה מראה כל מה שצריך לדעת. בסופו של דבר משתמשים רגילים נטשו את השוק מזמן. השאלה היא אם סמארטפונים יגיעו למצב שהם יגרמו גם לצלמים מקצועיים/חובבנים hardcore לעבור לסמארטפון במקום DSLR/Mirrorless שלהם. זמן יגיד. 

 

אישית, אני לא רואה את עצמי נוסע לטיול רק עם טלפון סלולרי. לדעתי האפשרות להשתמש בעדשות ורסטיליות כמו 24-200 או אפילו 24-300 + עדשת פריים מהירה לצילום תנועה באור נמוך עולה בחשיבות על HDR אוטומטי ותפירה פנורמה חלקה יותר. 

 

מצד שני אני לא רואה סיבה למה צילום עם סמארטפון לא יכול ללכת לצד צילום עם מצלמה ייעודית. לכל כלי יש יתרונות וחסרונות. 

 

 

image.thumb.png.36638122728ea35742f32e29f361fe4a.png

 

 

 

 

נערך על-ידי lev-27

פורסם
  • מחבר

היטבת לסכם !

פורסם

בתיאוריה אם מסתכלים על מערך מצלמות כמו שיש לsamsung galaxy s21 ultra - אז הטווח של העדשות חופף בין 13mm ל240Mm בלי זום דיגיטלי.

כך שגם בקטע הזה אז כל מי שרוצה לטייל לו ושתהיה לו אופציה גם לעדשה אולטרה רחבה וגם לזום - אז הטלפון מכסה לו את האופציה.

במיוחד שהעדשות 24-200 למיניהם הם לא בדיוק העילית של איכות אופטית (אמנם יותר טובות בהרבה מהטלפון).

בסופו של דבר ההבדל היחיד שבאמת יבדיל בין כלל המצלמות זה איכות החיישן והאופטיקה ולפעמים צורת שימוש ומהירות שימוש.

לגבי אופן שימוש והכל אז אני רואה הרבה כאלו שמצלמים במירורלס שלהם דרך המסך הגדול תוך כדי מתיחה של הידיים אז כנראה זה סימן שהטלפון לא כל כך רחוק מאופן השימוש שלהם.

ההדגמה הכי טובה שאני יכול לתת זה בין מסך מקצועי מכויל לבין מסך עם אולי hdr לגיימינג.

מצד אחד מישהו כמוני שחייב מסך עם כיול מתחת ל0.5 delta-e עם אולי כיול חומרה אז לא ייקח מסך גיימינג שאולי יכסה מרחב צבעים של srgb ויותר, אך רמת הדיוק שלו או רמת הבהירות המינימלית ועוד מלא פרמטרים לא יתאימו לשימוש מקצועי למי שחשוב לו דיוק צבע ותמונה.

נערך על-ידי N.R

פורסם

הלוואי וזה היה ככה, אבל אנחנו עוד לא שם.

 

יצרניות סלולר הצליחו to nail את העדשה "הסטנדרטית" שלהם ה-26mm. ברגע שהולכים לאולטרה רחבה או טלה האיכות יורדת דרסטית. 

 

בעדשה 24-200 מקבלים טווח רצוף של 24 עד 200 מ"מ. המצלמות בסמסונג או כל טלפון אחר לצורך העניין זה כמו להסתובב עם 2-4 עדשות פריים באיכות נמוכה וכל פעם לחבר אותה לחיישן בגודל משתנה. שלא נדבר על עניין הייצוב האופטי שהופך להיות יותר ויותר קריטי ככל שאורך המוקד עולה + מחייב שימוש במהירות תריס מינימלית הרבה יותר גבוהה שעלולה להגביר את החסרון של החיישן הקטן. 

 

מצד שני במצלמה ייעודית כל עדשה שאני ארכיב תהיה מחוברת לחיישן full-frame. איכות אופטית של עדשה 24-200 מודרנית היא מעולה 

 

https://www.nikonusa.com/en/nikon-products/product/mirrorless-lenses/nikkor-z-24-200mm-f%2f4-6.3-vr.html

 

בנוסף הנעלם הגדול הוא אם קצב התקדמות פיתוח מצלמות סלולר ימשיך להיות גדול מדור לדור או שהתנופה תיבלם כאשר יגיעו לגבול כמה computational photography יכולה לפצות על חיישן זעיר + אופטיקה ירודה. מה שאומר שצריך להגדיל את החיישן ואת העדשות. 

 

נערך על-ידי lev-27

פורסם

נראה לי שהקליפ הזה יכול לתת עוד קצת פרטים. בסופו של דבר כדי שהאייפון ושאר הטלפונים יוכלו להתחרות איכשהו בתנאים חשוכים אז הם מורידים את מהירות התריס בדרך כלל. ניתן לראות את זה בנורות בקטעים חשוכים יותר שהם מסתובבים סביב עצמם. עדיין יחסית נראה שיש קצת אור איפה שהוא מצלם.

 

נערך על-ידי N.R

פורסם

מוסיף הדגמה בתנאי תאורה עוד יותר בעייתים שצילמתי לא מזמן בsamsung galaxy s21 ultra ב4k שזה אפילו בלי הייצוב המובנה.

 

פורסם
ציטוט של N.R

נראה לי שהקליפ הזה יכול לתת עוד קצת פרטים. בסופו של דבר כדי שהאייפון ושאר הטלפונים יוכלו להתחרות איכשהו בתנאים חשוכים אז הם מורידים את מהירות התריס בדרך כלל. ניתן לראות את זה בנורות בקטעים חשוכים יותר שהם מסתובבים סביב עצמם. עדיין יחסית נראה שיש קצת אור איפה שהוא מצלם.

 

 

לא ממש חשוך שם. הוא צילם בסביבה עירונית עם המון ambient light. אני הוצאתי איכות וידיאו הרבה יותר טובה ב-2013 עם Sony RX100 דור 2. 

 

ציטוט של N.R

מוסיף הדגמה בתנאי תאורה עוד יותר בעייתים שצילמתי לא מזמן בsamsung Galaxy s21 ultra ב4k שזה אפילו בלי הייצוב המובנה.

 

 

היעדר ייצוב תמונה זו הבעיה הכי קטנה כאן. 

 

glitches, warping, תמונה מגורענת וחסרת פירוט. 

 

Olympus EM5 Mark III  + עדשת פריים קטנה תיתן תוצאה שנות אור יותר טובה.  

 

תסתכל איזה איכות צילום הם הוציאו במערה עם חיישן Micro four thirds. (רבע מגודל של חיישן FF) 

 

 

 

נערך על-ידי lev-27

פורסם
  • מחבר

הנה סמארטפון עם יותר מצלמה ופחות C.P ....

 

https://www.youtube.com/watch?v=9ayaQOBgbbo

 

אז כסמארטפון לצילומים אקספריה פחות טוב מאייפון 13.

כמצלמה לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר .....

 

פורסם

מדובר באחד משקרי המרקטינג הגדולים של סוני עד כה. למעשה מדובר בשני שקרים חופפים

האחד הוא שחיישני 1 אינצ' הם לא באמת 1 אינצ'

השני הוא שהעדשה של אותו החיישן בסמרטפון הזה עושה קרופ ענקי של 40% לחיישן כי היא לא יכולה לכסות את כולו.

מה שמקבלים בסופו של דבר זה שטח חיישן ממוצע ביותר לספינת דגל היום.

 

נ.ב, עדיף להמנע לחלוטין מתוכן בערוץ של טוני, רעיל לחלוטין, נוטף מקרטינג מזויף. לעיתים תוכן שקרי.

 

נ.ב 2 - כן, מצלמות מיקרו 4 שלישים קומפקטיות עדיין נמצאות רחוק מקדימה בכל הנוגע ליכולת של ברזלים וזכוכיות בהפקת תמונה.

פורסם
  • מחבר
ציטוט של djelectric

עדיף להמנע לחלוטין מתוכן בערוץ של טוני, רעיל לחלוטין, נוטף מקרטינג מזויף. לעיתים תוכן שקרי.

 

נמחק !

פורסם
ציטוט של djelectric

מדובר באחד משקרי המרקטינג הגדולים של סוני עד כה. למעשה מדובר בשני שקרים חופפים

האחד הוא שחיישני 1 אינצ' הם לא באמת 1 אינצ'

השני הוא שהעדשה של אותו החיישן בסמרטפון הזה עושה קרופ ענקי של 40% לחיישן כי היא לא יכולה לכסות את כולו.

מה שמקבלים בסופו של דבר זה שטח חיישן ממוצע ביותר לספינת דגל היום.

 

וואלה? הייתי בטוח שמדובר בחיישן 1 אינץ בגודל מלא. אפילו באתי לכתוב על זה. באסה.

 

צודק. קראתי את המפרט המלא ב-Dpreview

 

  • 20MP 1"-type stacked-CMOS Exmor RS sensor with built-in DRAM (2.4µm pixels)
    *only 12MP, or ~60%, central portion used for 4:3 stills
  • 315 PDAF points with 90% coverage on main, wide 24mm equiv. camera
  • 16mm equiv. F2.2 ultra-wide camera with 1/2.5" Dual-PD Exmor RS for mobile sensor (1.4µm pixels)
  • 50mm equiv. F2.4 telephoto camera with 1/2.9" Dual-PD Exmor RS for mobile sensor (1.2 µm pixels)
  • 4K/120p native recording with Real-time tracking and Eye AF
  • 3D iToF sensor aids autofocus for all rear cameras (ultra-wide, wide, telephoto)
  • Real-time tracking available for all rear cameras (ultra-wide, wide, telephoto)
  • Dedicated Bionz X processor with front-end LSI for dedicated image processing
  • Anti-distortion shutter, 12-bit Raw output


אם סוני היו מכניסים רק עדשה 16mm ו-50mm תחת חיישן 1 אינץ בגודל מלא הטלפון הזה יכל להיות פורץ דרך. 
 

נ.ב, עדיף להמנע לחלוטין מתוכן בערוץ של טוני, רעיל לחלוטין, נוטף מקרטינג מזויף. לעיתים תוכן שקרי.

ציטוט של djelectric

 

מסכים. פח זבל של ערוץ. הוא ואשתו הדוחה שני חאפרים.

 

נערך על-ידי lev-27

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

דיונים חדשים