3060, 6700XT, 3080Ti ומה שבינהם - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

3060, 6700XT, 3080Ti ומה שבינהם


nec_000
 Share

Recommended Posts

בסדר, סיפרו לי את זה כשקניתי גם את ה1060 6GB שלי בזמנו.

 

6 ג'יגה? ב2017? יא משוגע, כשיש 480 עם 8? אבל איך תשחק watch dogs ב4K על 7FPS ב2020?

 

פעם אחת בחיים שלי לא נתקלתי בבעיה של VRAM עם הכרטיס הזה. אז אמרו. והיום אומרים גם על 8, ועל 10, אז מה זה 6. ויותר מסביר להניח שעבור רזולוציית 1080P, ה6 גם ימשיך להיות בסדר גמור.

 

מעניין מי היום משתמש ב8 ג'יגה של הRX 480. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכרטיס יעבוד עם 6GB בכותרים חדשים של 2021 ואליך, יותר על הגדרות mid ופחות על הגדרות גבוהות או מקסימליות.

 

כמו כן  מסביר כבר כמה פעמים ואסבירה שוב, שאין משמעות מהותית לרזולוציה על צריכת הזכרון,

מה המכתיב את עיקר העומס על הזכרון אלו הטקסטורות.  

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Jabberwock

vram.png

vram.png

vram.png

vram.png

vram.png

 

אם ב 2020 אלו דרישות ה VRAM, אז זה די ברור שכרטיסים עם פחות מ 10GB הם לא רלבנטיים והמינימום לכרטיס שעולה הון תועפות הוא 12GB. לא ברור למה אנשים משלמים כל כך הרבה כסף - יותר מ 3000 שח על 3070 ויותר מ 4000 על 3080.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקפיצה הגדולה היא ב4K (למרות ההתעקשות המוזרה של nec שלרזולוציה אין השפעה על צריכה בVRAM, כשהוא בעצמו משתמש בנתונים שסותרים את האמירה הזאת). להגיד באופן גורף שפחות מ10 ג'יגה לא יהיה רלוונטי, נראה לי מוקדם. מה אחוז המשתמשים עם מסכי 4K?

 

גם כדאי להתעמק קצת מעבר לזה. מה הייתה צריכת VRAM של המשחקים הכי מטורפים לפני 4,5 שנים? כמה התקדמנו מאז?

ובכלל איך המספר הזה נבדק? תוכנות כמו hwinfo וafterburner אפילו אומרות למשתמש שהמספר שהן מציגות זה המספר שמוקצה בזכרון ולא מה שבהכרח בשימוש. כדי לעשות את ההבדלה בין הקצאה לשימוש צריך כלי כלשהוא של המנוע הגרפי עצמו, אולי אם יש כלי דיבאגינג או משהו כזה. איכשהוא אני בספק שבמבחנים האלה לא פשוט מדווחים את המספר שמופיע בafterburner.

נערך על-ידי ch33
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ch33

הקפיצה הגדולה היא ב4K (למרות ההתעקשות המוזרה של nec שלרזולוציה אין השפעה על צריכה בVRAM, כשהוא בעצמו משתמש בנתונים שסותרים את האמירה הזאת). להגיד באופן גורף שפחות מ10 ג'יגה לא יהיה רלוונטי, נראה לי מוקדם. מה אחוז המשתמשים עם מסכי 4K?

 

גם כדאי להתעמק קצת מעבר לזה. מה הייתה צריכת VRAM של המשחקים הכי מטורפים לפני 4,5 שנים? כמה התקדמנו מאז?

ובכלל איך המספר הזה נבדק? תוכנות כמו hwinfo וafterburner אפילו אומרות למשתמש שהמספר שהן מציגות זה המספר שמוקצה בזכרון ולא מה שבהכרח בשימוש. כדי לעשות את ההבדלה בין הקצאה לשימוש צריך כלי כלשהוא של המנוע הגרפי עצמו, אולי אם יש כלי דיבאגינג או משהו כזה. איכשהוא אני בספק שבמבחנים האלה לא פשוט מדווחים את המספר שמופיע בafterburner.

 

אני אכן זוכר כרטיסים מלפני כמה שנים, שיצאו דגמים מסוימים ולאחר מכן יצאו דגמים מחודשים יותר רק עם יותר VRAM.

כנראה שאולי אז בזמנו היה לזה קצת פחות משמעות.. אבל היום הכותרים גם הם שונים ואפילו כבדים יותר גם בהמשך..

גם מרבית האנשים מחו"ל ובאתרים כאלה ואחרים חושבים שכמות כזו של לא תהיה טובה להסתכלות עתידית... אם ככה יש לזה סיבה אני מניח...

יש כאלו שגם חושבים אחרת אבל הרב חושבים שזה לא יספיק.

ואם מרביתם חושבים כך כולל כמה מסקרים למיניהם... שווה לבדוק את זה בשנית...

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"מרבית האנשים מחו"ל ובאתרים כאלה ואחרים חושבים שזה לא מספיק" - מי אלה האנשים? מי אלה האתרים? ואיפה הסטטיסטיקה שמראה שמרבית מהם חושבים כך? על סמך מה כל הקביעות האלה?

 

בינתיים הסוקר הרציני היחיד שאני מכיר שאוכל לכולנו את הראש על VRAM הוא לא אחר מאותו אחד שמופיע בתמונה של nec. תבין מזה לבד מה שאתה רוצה. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ch33

הקפיצה הגדולה היא ב4K (למרות ההתעקשות המוזרה של nec שלרזולוציה אין השפעה על צריכה בVRAM, כשהוא בעצמו משתמש בנתונים שסותרים את האמירה הזאת). להגיד באופן גורף שפחות מ10 ג'יגה לא יהיה רלוונטי, נראה לי מוקדם. מה אחוז המשתמשים עם מסכי 4K?

 

גם כדאי להתעמק קצת מעבר לזה. מה הייתה צריכת VRAM של המשחקים הכי מטורפים לפני 4,5 שנים? כמה התקדמנו מאז?

ובכלל איך המספר הזה נבדק? תוכנות כמו hwinfo וafterburner אפילו אומרות למשתמש שהמספר שהן מציגות זה המספר שמוקצה בזכרון ולא מה שבהכרח בשימוש. כדי לעשות את ההבדלה בין הקצאה לשימוש צריך כלי כלשהוא של המנוע הגרפי עצמו, אולי אם יש כלי דיבאגינג או משהו כזה. איכשהוא אני בספק שבמבחנים האלה לא פשוט מדווחים את המספר שמופיע בafterburner.

 

במקום "לחנך" אותי אודות מי הוא הצרכן העיקרי של נפח בהאצה גראפית בימנו (2020), למד והשכל,

תעשה לעצמך חסד. כאן הקישור למקור:

https://hwzone.co.il/community/topic/601255-כרטיסי-המסך-rx-6800-xt-ו-rx-6800-בביקורת-האם-radeon-מביס-את-geforce/page/6/?tab=comments#comment-5196562

 

וכאן העתק הדברים שבקישור על מנת לחסוך הקלקה:

 

"מרכיב השפעתה של הרזולוצה על צריכת הזכרון VRAM קטנה באופן יחסי, לעומת הצריכה של אכסון הטקסטורות,

תהליך שהולך ומתרחב עם הזמן. אסבירה מטה.

 

ראשית בדיקה מהירה שתבצעו ברזולוציות HD, 1440P, 4k, תראה לכם, שהעליה בצריכת VRAM קטנה מאד.

הרבה פחות מההנחה הדיפולטית. אך ההסבר הוא, שמה שמשתנה בעליה ברזולוציה זה בעיקר ה- frame buffer

(שמחזיק את הפלט הסופי לטובת הצגתו למסך), ועוד קצת גם חישובי ביניים, שמחזיקים בזמן הרנדור, וגם הם לא צורכים

יותר מדי. הם גם נדיפים לאחר גמר הרנדור של הפריים ומוסרים מהזכרון.

 

תמונת HD היא 2 מיליון פיקסלים, וביצוג בן 32 סיביות, מדובר על 64 מיליון ביטים - שהם 8 מיליון בתים. או 8MB. זוטא.

אפילו אם עולים עד רזולוציה 4k הצריכה עולה פי 4 לכדי 32MB בלבד. נזכור שלכרטיס מסך יש 8 (או יותר) GB, ולכן כל

העליה הזו ברזולוציה הן של ה- frame buffer, ואפילו אם הוא מסוג triple buffering, לרבות חישובי הביניים בזמן

הרנדור (עד שמבצעים להם purge), אינם מדגדים את הים הענקי של VRAM בימנו, זה שנמדד בג'יגות כאמור.

8GB = 8000MB .

 

משכך מובן כי הטקסטורות מאכלסות 80% ומעלה מסך הזכרון הנצרך, וכנראה כבר מעל 90% אפילו (זה מתקדם עם

השנים). הסיבה להתקדמות היא שככל שעובר הזמן, נפח ואיכות הטקסטורות עולה בקצב מהיר, מכפיל עצמו מדי 3 שנים

לערך, בעוד שהזכרון הנצרך לטובת החישובים  וה- frame buffer נשארים די על המקום, או מתקדמים אך מאד לאט, 

צמודים לקצב עליית הרזולוציה (שהוא איטי).

 

משמע,

שאם יש לנו צריכת 8GB VRAM, מעל 7 זה רק הטקסטורות, ופחות מ- 1 זה היתר. משכך אל להתפס לרזולוציה

כאלמנט שמשפיע משמעותית על צריכת VRAM, אלא דווקא לאיכות הטקסטורות עצמן שמשפיעות הרבה יותר.

בימנו נוצר מצב, שהרצת כותר הכי כבד בטקסטורות אבל ברזולוציה נמוכה, עדיין יצרוך הרבה זכרון VRAM. 

עקרו כאמור משמש,  על מנת לבצע caching לטקסטורות הכבדות.

 

להבדיל מ- frame buffer וחישובי ביניים שהם נדיפים לאחר גמר הצגת הפריים על המסך, הטקסטורות אינן עוברות

תהליך purging כל משך הריצה של המשחק/סימולטור. שכן תהליך ציור יתרת הפריימים מצריך גם הוא את

הטקסטורות הלאה. הטקסטורות אינן נדיפות משך כל העבודה.

 

מעתה בדברינו על צריכת זכרון בכרטיס מסך, נכון לשנת 2020, כבר אין לייחס חשיבות מהותית לנושא הרזולוציה.

פעם בעבר הרחוק זה היה משמעותי, היום כבר לא.  שכן פעם הרזולוציה נטלה משקל כבד (שווה ערך לטקסטורות)

בצריכת הזכרון, בעוד שהיום הדבר נעשה ליחס מסדר גודל זניח, שרק ממשיך להתרחב מדור לדור.

 

בעוד 3 שנים הטקסטרות יצריכו 16GB במקום 8GB, בעוד שהצריכה על שטח החישובים וה- framebuffer  יגדלו

מנגיד סדר גודל של 1GB עד ל- 2GB. ובאטרציה הבאה הטקסטורות שוב יעלו מ- 16GB ל- 32GB, ואם היתר יעלה

מאזור 2GB ל- 3GB....דיינו.  די מהר מבינים מה קורה פה:

הנתח זכרון שנצרך לטובת טקסטורות נוסק מעלה בקצב אקספוננציאלי, בעוד שהנתח זכרון הנדיף אינו מדביק אותו. 

ולכן הגענו כבר היום בשנת 2020 למצב, שהנתח המייצג את הרזולוציה נעשה למשני בחשיבותו, לעומת הנתח שמייצג

את אחסונן של הטקסטורות.

 

**אפשר לראות בהסבר הטכני דלעיל, הרחבה על המאמר בנושא הטמעת cache בליבות גראפיות, אותו פרסמתי

פה בפורום בחודש שעבר. ההסבר שכאן נותן insight נוסף לטובת הבנת יחסי הגדלים ואת תפקידו של ה- cache בתהליך."

 

***פריצת דרך בעולם ההאצה הגראפית - cache

https://hwzone.co.il/community/topic/600884-פריצת-דרך-בעולם-ההאצה-הגראפית-cache/?tab=comments#comment-5193222

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם גם מתעלמים מכך ש"צוואר הבקבוק" של תעשיית הגיימינג הוא דור הקונסולות. משחקים מפותחים בראש ובראשונה לקונסולות ורק אז עוברים המרה לפיסי.
במשך יותר משבע שנים היינו בדור השמיני של הקונסולות, שאפילו כשרק הושק היה בינוני מאד ביחס לגיימינג פיסי הממוצע. עכשיו קפצנו לדור התשיעי עם האקסבוקס סריז והפלייסטיישן 5. לשתיהן יש 16GB זיכרון .
לכן לדעתי לרכוש היום כרטיס עם פחות מ 16GB זו טעות שעליה נשלם תוך שנתיים-שלוש.
עוד על הקונסולות החדשות : vgfreak.com/xbox-series-x-vs-ps5 (גילוי נאות: אני כתבתי אותה).

 

ול ch33 - יותר ויותר גיימרים משחקים על טלויזיות (גם אני) וכבר שנים רבות שאי אפשר בכלל לרכוש מסך עם רזולוציה נמוכה מ .

נערך על-ידי VGFreak
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

16GB בקונסולות זה אחיד לכל המערכת. העוגה הזאת מחולקת אכן למערכת ההפעלה אבל יותר חשוב גם לדברים אחרים של המשחק שצריכים להיכנס לRAM בלי קשר לגרפיקה, אין שם דבר כזה "VRAM", יש פשוט וזהו שמשתמשים בו להכל. כמו שיש במחשב בלי כרטיס מסך ייעודי אלא עם מעבד גרפי מובנה במעבד.

 

זו  טעות להתייחס לזה כמקביל לזכרון גרפי על ולהסיק מסקנות, אין קשר והקונסולות לא יכולות אפילו להתקרב ללהקדיש את כל ה16GB לגרפיקה. צריך להזהר עם ההשוואות האלה, נכון שהחומרה שם מבוססת בסוף על מה שאנחנו מכירים מהמחשב אבל זו מכונה שונה.

 

 

נערך על-ידי ch33
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו? יש 10 ג'יגה שמהירים יותר מה6 האחרים (ואגב עדיין איטיים בהרבה מהזכרון 6X של ה3080, עם כל הדיבורים על מה יהיה עוד מאתיים שנה אף אחד לא מתייחס לכך שגם זה יכול להוות צוואר הבקבוק לפני הכמות). זה עדיין לא "VRAM", המפתחים של המשחק בוחרים איך ובמה להשתמש. עדיין יש פה אחיד שיכול לשמש לכל צורך במערכת.

 

בPS5 אין אפילו את זה והכל באותה מהירות.

ואגב אם כבר בXBOX עסקינן, הכיוון שם בכלל נראה יותר לעבר שימוש בDirectStorage (ניתן לקרוא כאן) שיגיע גם לווינדוס בשנה הקרובה ועשוי להפחית מלכתחילה את כמות המידע שצריך לאחסן בVRAM בזמן משחק, מאשר להעמיס כמויות מטורפות של . גם לסוני יש איזה מקביל כמדומני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...