NVIDIA לא תעבוד יותר עם Hardware Unboxed - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

NVIDIA לא תעבוד יותר עם Hardware Unboxed


huber
 Share

Recommended Posts

 

NVIDIA יודעת איך האינטרנט עובד. היא יודעת שההתנצלות על זה שהיא נתפסה במייל מלוכלך הפעם תעבור לאנשים בגרון ובעוד שבועיים אנשים יעברו לנושא אחר לגמרי, כי ככה האינטרנט עובד.

 

בנוסף לאפקטים של הצללה, תאורה ו-, אפקט סטרייסנד הוא חלק בלתי נפרד מחבילת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 161
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

ציטוט של DrShawarma

אני חושב שהתנצלות אינה מספקת, הבחור שחתום על המייל מקומו באבטלה, יש מקום להתנצלות פומבית ו"איך נתנהל טוב יותר בפעם הבאה" וכו' וכו'. אחת מהבעיות שלי עם העולם במצבו הנוכחי שאנשים אינם משלמים על הבריונות שלהם וחושבים שהתנצלות היא משהו שיחזיר את המצב לקדמותו במקום לפצות את הקורבן כראוי. 

 

אכן. אם מנכ"ל נוידיאה עיוור להבין איזה נזק מייצר לו סמנכל PR, הוא טמבל בעצמו. PR פרשנותו public relations.

מטרתו לייצר למותג value בעייני הקהילה באמצעות חיבור המותג לצרכנים ולכל ה- eco system, שיחושו בתורם כי

המותג עובד עימם בשיתוף פעולה ובהדדיות סימביוזית. המותג צריך קשרי קהילה כדי לקבל מהקהילה פידבק, שיסיע

למותג לנתב עצמו נכון יותר בכיוונים שאליהם הוא משקיע את משאביו.

 

מה שהאיש PR של נוידיאה הזה עושה זה בכלל תפקיד אחר לחלוטין:

גובה כספים במאפיה. או שתשלם או שנשבור לך את האגודלים. איך זה עוזר למותג לקדם את האג'נדה במשהו ?

איך לעזאזל איש עם כאלו כישורים מצליח להתקבל למשרת PR, ועוד בחברת ענק אמריקאית כמו נוידיאה - נשגב מבינתי.

הוא לא שם יום ולא יומיים, ועד עכשיו לא עלו על הנזק האדיר שהוא מסב ל- brand ?!

 

וליאור להיערכתי אתה טועה, לא בגלל נאיביות חלילה וחס, אלא בשל (כנראה) חוסר נסיון מספק בקריירה בתחום הזה

של תדמית. תדמית יכולה להפיל לרצפה ענקים, ויכולה גם להסב להם (רק) נזקים גדולים מאד בכסף.

יתכן שהדבר הקטן הזה יעלה לנוידיאה בנגיד 1-5% הכנסות בשנה הקרובה. משהו קטן, כמה עשרות או מאות מיליוני 

דולרים. ימצאו צרכנים שהדבר עצבן אותם על מנת לא לעשות עסקים ולקנות מהם מוצרים regardless of

performance. בשקול רכישה יש לא מעט פסיכולוגיה עקיפה, צרכנים מצביעים עם הארנק איפה שעצבנו אותם כהוגן.

גם הסוקרים בעצמם בזמן הקרוב יכנסו בנוידיאה בצורה עקיפה, חכה תראה ידברו עליה באופן פחות ורוד ממה

שהיו מדברים אחרת. חלקם כמו ליינוס ו- jay יטרחו בסקירות הבאות לעקוץ ולהזכיר בלגלוג שהם צריכים  להזהר

לא לומר משהו נגטיבי נגד נוידיאה, אחרת לא יקבלו כרטיסים לסקירה. וגם לכך תהיה השפעה עקיפה לאחר מכן

במכירות. 

 

חבר בן גילי, בעלים ומנכל של חברת סייבר, מחפש חדש. יש שני מותגים/יבואנים שלא יגע בהם ולא מתעניין

בכלל מה הרכב שיש להם להציע כיום, בגלל איך שהתנהגו מולו בעבר. הוא שרפו עצמם אצלו. החבר הזה הוא הדוגמא

שמייצגת עד כמה לרושם ותדמית, ישנה השפעה מאד גדולה על מוכנותם של צרכנים להתעסק עם המותג בעתיד,

זה שיש להם רע ממנו.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצא היום הרשמי של hardwareunboxed. טרם צפיתי אך משתף עימכם למי שמעניין לשמוע מה הם מספרים לנו

ואני בטוח שזה יהיה מעניין. שקופית אחת שווה אלף מילים - ראו מטה. לראות ולא להאמין.

זו תוצאת גאונותו של מנהל ה- PR בחברת נוידיאה. הדמות הכי חשובה אחת מתחת למנכ"ל. לזה הוא הצליח להגיע,

זו התנובה המקצועית שלו לערך המותג שהוא אחראי על שמו ותדמיתו.

אחזור על הדברים - אם ג'נסן אינו מבין מה קורה פה הוא אדיוט בעצמו ואינו מתאים למנכל כזו חברה חשובה.

הוא חייב להדיח את איש ה- PR, לעשות תיקון דרמטי בהיקפו עם אנשי מקצוע (שילמד מטויוטה) ולהביא

אשת PR מקצוענית בעלת רזומה ונסיון מוכחים בתחום. יש פה עבודת שקום רצינית לבצע שתארך זמן רב.

*עריכה - בסרטון מסביר סטיב שיתכן והמייל לא יצא מהסמנכל PR אלא חתמו בשמו מבלי שהיתה לו ההזדמנות

להתעמק בתוכן שנכתב. קשה לי להאמין בכך, יותר סביר להניח שיש פה נסיון לרדת מהעץ בצורה מתוחכמת.

אינני קונה כאלו תרוצים, זה לא עובד ככה בתחום. ובכלל מחלקות PR לעולם לא מבצעות בקרה אחר סקירות

ברמה של לתקוף את הסוקר, אלא רק ברמה של לקבל ממנו פידבק, ואפילו לבדוק מולו לאחר מכן מה לדעתו

צריץ לשפר ואיך. התגובה פה של יחידת ה- PR של נוידאה היא כשל מחלקת חיסול חשבונות, לא עבודת PR בכלל.
העומד בראש מחלקה כזו צריך ללמד את אנשיו מה תפקידם במחלקה ומה תפקיד המחלקה בארגון אם זה לא

היה ברור להם מיום א'. די ברור שהוא לא עושה זאת, אלא משריש תרבות לחימה של סכינאות פוליטית, כי 

גם אם התרוץ שלו מתקבל שאלו אנשיו שעשו את המכתב ולא הוא עצמו, עדיין אלו עובדים שלו שעובדים תחת

הדירקטיבה שהוא מתווה ביחידה. מה שמחזיר אותנו למשבצת הראשונה.

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי הרב אני מסכים עם ליאור שתוך שבוע האינטרנט ישכח כי מחר יגיע סקנדל חדש או סתם לאנשים יש קצר או לחילופין סתם לאנשים כבר אין כוח עם הקורונה בכל מקום. כך או כך, אנחנו חיים בעולם שמכיוון שהתנהגות כזאת לא נענשית, לצערי אין חוק נגד שמוקים, סכינאות אם כך אתה בוחר לקרוא לזה (אני קורא לזה בריונות והטרדה) זו תופעה שנמצאת כיום בכל מקום עבודה שיש בו יותר משלושה וחצי אנשים. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקומם מאוד, אבל מדובר במנהג נפוץ אצל חברות שמפרסמות בקרב אושיות YouTube. המדיניות שלהם היא my way or the highway. עכשיו כל מבקר חומרה יודע שאם הוא יגיד משהו רע על הוא יכנס לרשימה השחורה שלהם ויאלץ לקנות מכספו. 

 

מבקר משחקים שאני מאוד אוהב Angry Joe מזמן לא מקבל משחקים שבוע - שבועיים מראש לפני ההשקה כמו שמקבלים רוב העיתונאים כי מפיצות משחקים הכניסו אותו לרשימה השחורה שלהם בגלל הנטייה שלו להגיד בדיוק מה הוא חושב על המשחקים. לדוגמא סוני סירבו לתת לו עותק של The Last of Us 2 לביקורת בגלל ביקורות שליליות שהוא הוציא על משחקים אחרים של החברה.

 

מבקר ציוד צילום Tony Northrup לא מקבל ציוד צילום של Nikon לביקורת בגלל ביקורות שליליות שהוא הוציא עליהם בעבר. 

 

ככה חברות גדולות עושות cherry picking לאנשים שעושים ביקורות. אתה לא מתחנף אלינו? ביי ביי. קנה את המוצרים מכספך ותוציא סרטון באיחור של שבועיים - שלושה אחרי כל השאר. לכן כל ביקורת באינטרנט צריך לקחת בערבון מוגבל ולחשוב היטב מי עומד מאחוריהן. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

חבר בן גילי, בעלים ומנכל של חברת סייבר, מחפש רכב חדש. יש שני מותגים/יבואנים שלא יגע בהם ולא מתעניין

בכלל מה הרכב שיש להם להציע כיום, בגלל איך שהתנהגו מולו בעבר. הוא שרפו עצמם אצלו. החבר הזה הוא הדוגמא

שמייצגת עד כמה לרושם ותדמית, ישנה השפעה מאד גדולה על מוכנותם של צרכנים להתעסק עם המותג בעתיד,

זה שיש להם זכרון רע ממנו.

 

 

דוגמא לא ממש טובה. יצרניות רכב יש הרבה, אבל יצרניות כרטיסי מסך יש רק שתיים. לא תקנה יותר כרטיסי מסך של Nvidia גם אם המוצר שלהם הרבה יותר טוב בהשוואה ל- בתקציב שלך? בוודאי שלא ו- יודעים את זה מצוין. 

 

ציטוט של nec_000

יצא היום הרשמי של hardwareunboxed. טרם צפיתי אך משתף עימכם למי שמעניין לשמוע מה הם מספרים לנו

ואני בטוח שזה יהיה מעניין. שקופית אחת שווה אלף מילים - ראו מטה. לראות ולא להאמין.

זו תוצאת גאונותו של מנהל ה- PR בחברת נוידיאה. הדמות הכי חשובה אחת מתחת למנכ"ל. לזה הוא הצליח להגיע,

זו התנובה המקצועית שלו לערך המותג שהוא אחראי על שמו ותדמיתו.

 

הוא באמת מנהל גאון. בזכות המהלך הזה כל ערוץ ביוטיוב יחשוב עשרים פעם לפני שהם יגידו משהו רע על . התקיפה על Hardware Unboxed הייתה מכוונת למען ייראו ויראו. 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

למעשה גם Jay מעביר לנוידיאה מסר זהה לזה שמסר להם ליינוס, מבחינתו הוא לא יסקר אותם עוד באם זוהי גישתם.

אלא שהוא עושה את זה בהפוך על הפוך, ומתוחכם במיוחד, הנה כאן בשניה הזו ואליך:

https://youtu.be/3GyaSfOi6fs?t=905

אם כן אלו כבר שני הסוקרים במקומות מס 1 ו- 2 ברמה הבינלאומית, שהרימו כרטיס אדום לנוידיאה.

משמע שעתה לא ישאר צרכן וחובב אחד בתחום, שלא יזכה להיות מודע לדברים.

 

יש לי הערכה שמדובר בתאום שהם עשו ולא בכדי, לא אתפלא אם עוד כמה סוקרים יצטרפו ויעבירו

מסר זהה ביממה הקרובה. יש עוד כמה ענקים בארה"ב עם 1-3 מיליון צופים רשומים וגם קולם חשוב שישמע.

 

**הנה סוקר אמריקאי מכובד וגדול, אומר שאמנם לא יעשה על הנושא וידאו אבל מעביר מסר ברור בפוסט הבא:

image.thumb.png.618d478337c2253cf36b6ce153139b01.png

 

 

 

לא מאיימים על זונה בזין. שרירים ופרנציפים אפשר לעשות בשוק עתיר מתחרים, לא בשוק של שני דואופולים שמתחרים בינם ובין עצמם. שלא יעשו ביקורות ל-. ברור לך שזה יפגע הרבה יותר בערוצי יוטיוב מאשר ב-, כן? 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lev-27

מקומם מאוד, אבל מדובר במנהג נפוץ אצל חברות שמפרסמות בקרב אושיות YouTube. המדיניות שלהם היא my way or the highway. עכשיו כל מבקר חומרה יודע שאם הוא יגיד משהו רע על NVIDIA הוא יכנס לרשימה השחורה שלהם ויאלץ לקנות כרטיסי מסך מכספו. 

 

מבקר משחקים שאני מאוד אוהב Angry Joe מזמן לא מקבל משחקים שבוע - שבועיים מראש לפני ההשקה כמו שמקבלים רוב העיתונאים כי מפיצות משחקים הכניסו אותו לרשימה השחורה שלהם בגלל הנטייה שלו להגיד בדיוק מה הוא חושב על המשחקים. לדוגמא סוני סירבו לתת לו עותק של The Last of Us 2 לביקורת בגלל ביקורות שליליות שהוא הוציא על משחקים אחרים של החברה.

 

מבקר ציוד צילום Tony Northrup לא מקבל ציוד צילום של Nikon לביקורת בגלל ביקורות שליליות שהוא הוציא עליהם בעבר. 

 

ככה חברות גדולות עושות cherry picking לאנשים שעושים ביקורות. אתה לא מתחנף אלינו? ביי ביי. קנה את המוצרים מכספך ותוציא סרטון יוטיוב באיחור של שבועיים - שלושה אחרי כל השאר. לכן כל ביקורת באינטרנט צריך לקחת בערבון מוגבל ולחשוב היטב מי עומד מאחוריהן. 

 

דווקא אני אלך להאזין לבקורות של אותם סוקרים שנמצאים ב- blacklist , כי רק אצלם אני יכול להית רגוע, שהסקירה הוגנת, חפה מנגוד

עניינים ושיקולים זרים. בעוד שאצל כל הסוקרים המתחנפנים למותגים רק שיתנו להם את הכלים לסקור בשעת האפס על היום הראשון,

די ברור שיש המון כיסוי והסתרה של פאקים במוצר, בעצם אפילו חצי פרסומת סמויה. וזו הבעיה. אילו הייתי סוקר הייתי מיחצן בכוונה,

שאני לא לוקח מהיצרנים כלום, שסוקר רק מציוד שנקנה בכספי בחנות כמו צרכן רגיל, וממליץ לקהל שלי להמתין קצת עד שאוציא את

הסקירה האוביקטיבית שלי כאיש מקצוע. כי הסכוי שהם יקבלו סקירה אמיתית שאפשר להתבסס עליה מסוקרי פרסומת, היא אפסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

 

דווקא אני אלך להאזין לבקורות של אותם סוקרים שנמצאים ב- blacklist , כי רק אצלם אני יכול להית רגוע, שהסקירה הוגנת, חפה מנגוד

עניינים ושיקולים זרים. בעוד שאצל כל הסוקרים המתחנפנים למותגים רק שיתנו להם את הכלים לסקור בשעת האפס על היום הראשון,

די ברור שיש המון כיסוי והסתרה של פאקים במוצר, בעצם אפילו חצי פרסומת סמויה. וזו הבעיה. אילו הייתי סוקר הייתי מיחצן בכוונה,

שאני לא לוקח מהיצרנים כלום, שסוקר רק מציוד שנקנה בכספי בחנות כמו צרכן רגיל, וממליץ לקהל שלי להמתין קצת עד שאוציא את

הסקירה האוביקטיבית שלי כאיש מקצוע. כי הסכוי שהם יקבלו סקירה אמיתית שאפשר להתבסס עליה מסוקרי פרסומת, היא אפסית.

ואז לא תהיינה לך ביקורות מוכנות ליום ההשקה, במקרה הטוב לשבוע שבועיים אחרי. הערוץ שלך יאבד פופולאריות ומהר מאוד לא יוכל להיות מה שמפרנס אותך, וזאת בנוסף להוצאות שגדלו כי את החומרה אתה קונה לבד. כן, אין ספק שתצליח בענק ב-youtube

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lev-27

הוא באמת מנהל גאון. בזכות המהלך הזה כל ערוץ ביוטיוב יחשוב עשרים פעם לפני שהם יגידו משהו רע על NVIDIA. התקיפה על Hardware Unboxed הייתה מכוונת למען ייראו ויראו. 

 

דווקא יצא לו הפוך, גם נוידיאה קיבלה חתיחת פבליסיטי נגטיבי בצורה הכי קשה שאי פעם חטפה, גם העלה את

הרייטינג של hardwareunboxed (בנגוד לכוונתו המקורית) בצורה מדהימה - עם מעל 100 אלף נרשמים במכה

אחת, גם העלה את התדמית של סטיב כאיש אמין ויוצא דופן בתעשית הסוקרים, מה שיגרום לקהילה לגשת לשמוע

דווקא מה יש לסטיב לומר בסקירותיו להבא, ומעל הכל, קיבל כרטיס אדום מליינוס ו- Jay2cents שיחדיו שולטים על מעל

50% משוק הסקירות העולמי. שניהם די הביכו את נוידיאה והשיבו לה בכרטיס אדום משלהם, שמעתה נוידיאה תתקל

בחומה בצורה, אם רק יעזו נוידאה לפתוח את הפה או לומר לסוקר משהו ואפילו קטן, הם פשוט לא יסקרו את המוצרים

שלהם גורף, או לכל היותר, יסקרו את המוצרים באמצעות קנייתם מהחנות תוך ניתוק שיתוף הפעולה עם היצרנית. ואין

גרוע למותג שמגיע למצב שהסוקרים מחרימים אותו.

 

לאיש ה- PR של נוידיאה יצא הכי גרוע שיכל לדמיין. הוא לא חיזק והידק שליטה בנעשה, הוא איבד את אחיזתו על

הסוקרים היום לגמרי. ומזה הוא ונוידיאה לא יוכלו להתאושש הרבה מאד זמן אם בכלל, נוצר תקדים היום, לא פחות מכך.

 

"איש ה- PR" (כבר שם במרכאות כי איש PR הוא ממש לא)  חשב שיבוא ויאיים על הסוקרים כפי שכתבת, בבחינת למען

יראו ויראו, אך יצא לו שהסוקרים השתינו עליו בקשת והזכירוהו, שהוא זה שצריך אותם יותר מאשר הם אותו, והם צודקים.

 

ללינוס מחזור של מעל 15 מיליון דולר בעונה, אין לו שום בעיה או מגבלה לקנות בחנות גם במחיר מנופח ומסופסר כמה

כרטיסים בשבוע הראשון להשקה, רק כדי לבצע סקירה, ואז לנוידאה בכלל אין שום שליטה על תהליך הסקירה, היא

תהייה נתונה לחסדיו המלאים של ליינוס. אותו הדבר Jay כבר יש לו מחזור מעל מיליון דולר בעונה, גם אצלו שום מגבלה

תקציבית לרכוש כל חומרה שעולה על דעתו ובמחיר מופקע אם צריך.

 

לעולם הכח בידי הסוקר, לא בידי היצרן. נוידאה "ואיש ה- PR" שלהם לא הפנימו זאת או מעולם לא הבינו זאת. איש PR

לעולם אינו איש ניתוק קשרי קהילה או איום על הקהילה, וזה מה שהוא האדיוט והמנהל שלו מנכל נוידאה האדיוט גם

בתורו לא מבינים. איש PR הוא איש הידוק קשרי קהילה, יצירת שיתופי פעולה עם הקהילה, קהילה זה eco system

כולו, זה לא רק הצרכן, זה כל השותפים לתהליך - המשווקים, אנשי הפיתוח בתעשיה, בתי התוכנה, הסוקרים בין

החשובים שבהם, משום שהסוקרים הם מעצבי דעת הקהל הכי חזקים ואפקטיביים שיש.

 

איש ה- PR משתמש ומנצל את אפיק הסוקרים (בין כלל הכלים שעומדים לרשותו), על מנת לדבר עם הקהילה, לתאם

את המהלכים בעזרתה, לבצע תוכניות אירוח וראוינות בסיועם, להעביר מסרים שהמותג מבקש להעביר. מטרתו

לתת לסוקרים את כל הכלים שהם צריכים לטובת ביצוע משימתם מהיימנה, לסייע וללוותם וכל מה שצריכים.

כמו כן ללמוד בעזרתם פידבק חוזר אודות מה הם והקהילה מבקשים להעביר כפידבק חוזר למותג, מה ניתן למטב

ולשפר, מה הן נקודות התורפה והחולשה של המוצר שצריכים חיזוק בסבב הבא של שפורים. 

 

זה מה שאיש PR עושה, וזה מה שאיש ה-PR בנוידאה מעולם לא למד. הוא אנלפבט אקדמי אדיוט גמור ומבחינתי

המנכל שלו גנסן (עם כל הפרסטיג'ה שלו כאיש מדעים כן), אדיוט לא פחות ממנו, שכנראה בהעדר תחרות אמיתית

בסגמנט שבו הם עוסקים, השתן עלה לו לראש ואיבד כבר את הקשר למציאות העסקית. נהיה שחצן יהיר מנופח

מחשיבות עצמית.

 

אינני חושש, הוא ילמד את לקחו בשנים הקרובות, בדיוק כמו כל אחד שהלך בדרך שכזו לפניו. אף אחד מעולם לא

הצליח להמלט מעונש עסקי שסופגים בעקבות התנהלות גרועה מול הקהילה. זה א' ב' שמוכר לכל איש עסקים

מוצלח.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של captaincaveman

ואז לא תהיינה לך ביקורות מוכנות ליום ההשקה, במקרה הטוב לשבוע שבועיים אחרי. הערוץ שלך יאבד פופולאריות ומהר מאוד לא יוכל להיות מה שמפרנס אותך, וזאת בנוסף להוצאות שגדלו כי את החומרה אתה קונה לבד. כן, אין ספק שתצליח בענק ב-youtube

 

אינני מסכים, ראה מה מסביר סטיב בוידאו שלו, שדווקא הסקירות של יום א' הכי פחות פופולריות מהמדידות שיו טיוב מראה

לו,  כי אז הוא מתחרה מול כל הסוקרים ביחד והפרוסת תשומת לב הצרה שהוא זוכה לה מהצופים, לא כדאית כל כך ביחס

לאנרגיה שהוא השקיע בהפקת הסקירה והסרטון.

 

הוא מעיד שדווקא הסרטוני ההמשך, אלו של הימים והשבועות העוקבים, אלו המפורטים שהנעשים לעומק וצלילה למהות

המעניינת והחשובה, הם אלו שמחזיקים את עיקר הצפיות אצלו. הוא מסביר זאת יפה - צפה במה שלנקקתי.

 

כמו כן אתה טועה להאמין, שצרכנים עטים על סקירות יום א' וזה כל מה שמעניין אותם. חלק לא מבוטל של הצרכנים דווקא

מאד רוצים סקירות שאינן מוטות, ואם הדבר אומר להמתין להם שבוע-שבועיים, אז זה מה שהם עושים. לא לכולם לוחצת

האצבע בתחת להזמין מיד כשמוצר חדש נולד. הלחוצים בתחת אלו קומץ מאד קטן מקרב הקונים.

 

מעודי לא רכשתי כלום בעת השקה טריה, לא מוצר מחשב, לא מצלמת DSLR, ולא מכונית. ידעתי תמיד לנהל את מהלכי

הרכישה שלי בסבלנות בוגרת ולא כשל ילד פזיז. טרחתי להמתין שהסוקרים יוציאו מידע מעמיק ובשל החוצה לשוק, רבעון

שניים אחרי. רכשתי רק מוצרים שלא מאצוות יצור ראשונה,  הם הכי מבוגגים ופגומים שיש.

 

לשמחתי רוב רובם של הצרכנים עובד בדומה אלי, ורק המעוט הקטן קונה עם קוץ בתחת בחופזה.

אלא שאז אותו מעוט משלם את מחיר הפזיזות. חלקו לומד לקח ומפסיק לעבוד כך זה נכון, וחלקו נותר מחוסר

 לקח, ללא הפקת מסקנות, ולכן חוזר על אותה טעות גם בסבבים הבאים.

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lev-27

דוגמא לא ממש טובה. יצרניות רכב יש הרבה, אבל יצרניות כרטיסי מסך יש רק שתיים. לא תקנה יותר כרטיסי מסך של NVIDIA גם אם המוצר שלהם הרבה יותר טוב בהשוואה ל-AMD בתקציב שלך? בוודאי שלא ו-NVIDIA יודעים את זה מצוין.

 

הדוגמא הובאה במטרה זוטה - להעביר מסר, שאם מותג עצבן אותך, לא תקנה ממנו בהמשך ואף תייחצן את העובדה הזו והספור שחווית

בקרב חבריך והקרובים לך, כך שהנזק מתעצם וגדל מעבר לספור של לקוח בודד.

 

לגבי הטענה שהעלתה, שבתחום שיש מונופול אז היצרן/המותג יכול להתנהל בלי חשבון כי אין ברירות ללקוח, ארצה להזכיר לך

את הספור המוכר של חברת בכבלים שהתנהגה כך (כשהיתה יכולה), כי היתה מונופול, ותראה היום כמה שנים טובות אחרי מה קרה לה 

ולאן פניה מבחינה עסקית. זה אף פעם לא נגמר טוב ספור כזה, שאתה כמונופול מנצל את הסיטואציה וחושב, שבכפיה הלקוחות ישארו אצלך.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

 

ציטוט של nec_000

 

דווקא יצא לו הפוך, גם נוידיאה קיבלה חתיחת פבליסיטי נגטיבי בצורה הכי קשה שאי פעם חטפה, גם העלה את

הרייטינג של hardwareunboxed (בנגוד לכוונתו המקורית) בצורה מדהימה - עם מעל 100 אלף נרשמים במכה אחת, גם העלה את התדמית של סטיב כאיש אמין ויוצא דופן בתעשית הסוקרים, מה שיגרום לקהילה לגשת לשמוע דווקא מה יש לסטיב לומר בסקירותיו להבא, ומעל הכל, קיבל כרטיס אדום מליינוס ו- Jay2cents שיחדיו שולטים על מעל 50% משוק הסקירות העולמי.

 

עם כל הכבוד לליינוס והמחזור של העסק שלו (שלא מעיד דבר על הרווח) זה תאגיד בשווי מאות מיליארדי דולרים. ליינוס ו-Jay2cents צריכים את הרבה יותר ממה ש- צריכים אותם. חלק גדול מהאטרקטיביות של הערוצים האלה זה ה-day one reviews והגישה שיש להם לחומרה/אירועים מאחורי הקלעים. אם הם מאבדים את זה מבחינתי אין סיבה להמשיך לצפות בערוצים שלהם. (ובלי קשר ליינוס מאוד מעצבן אותי בזמן האחרון עם ה-ltt store שלו ושאר המסחור של הערוץ שלו)

 

ציטוט

הם פשוט לא יסקרו את המוצרים שלהם גורף, או לכל היותר, יסקרו את המוצרים באמצעות קנייתם מהחנות תוך ניתוק שיתוף הפעולה עם היצרנית. ואין גרוע למותג שמגיע למצב שהסוקרים מחרימים אותו.

 

ליינוס ו-Jay2cents הם אנשי מכירות ובלי מוצרים לסקור אין לערוצים שלהם זכות קיום. לכן הם לא יכולים להרשות לעצמם לא להוציא ביקורת למוצרים של . ללא תמיכה של החברה הם יאלצו לקנות את המוצרים בשוק החופשי, ישלמו הרבה יותר כסף על המוצר ויוציאו ביקורת באיחור של מספר שבועות כאשר הביקורת תהיה DOA. כלומר הביקורת עדיין תמצא, אבל היא תהיה יותר יקרה ופחות רווחית לערוץ שלהם. 

 

כאמור אתה לא מאיים על זונה בזין. היוטיוברים האלה יכולים לעשות שרירים על חברות קטנות בשוק עתיר מתחרים שנלחמים על חשיפה, אבל לא על תאגידי ענק.

 

ציטוט של nec_000

הדוגמא הובאה במטרה זוטה - להעביר מסר, שאם מותג עצבן אותך, לא תקנה ממנו בהמשך ואף תייחצן את העובדה הזו והספור שחווית

בקרב חבריך והקרובים לך, כך שהנזק מתעצם וגדל מעבר לספור של לקוח בודד.

 

הדוגמא לא רלוונטית. בשוק שיש לך בחירה בין שני מותגים בלבד אין לך פריווילגיה לשרוף מותג בגלל שהוא "מעצבן" אותך. בוא, לא תשלם 600$ על כרטיס מסך של שנותן לך 30% פחות ביצועים בהשוואה לכרטיס מסך של Nvidia באותו מחיר רק כי החלטת לעשות "פרנציפ". אתה פוגע רק בעצמך ולא באף אחד אחר. 

 

ציטוט של nec_000

זה מה שאיש PR עושה, וזה מה שאיש ה-PR בנוידאה מעולם לא למד. הוא אנלפבט אקדמי אדיוט גמור ומבחינתי

המנכל שלו גנסן (עם כל הפרסטיג'ה שלו כאיש מדעים כן), אדיוט לא פחות ממנו, 

 

אתה יודע איך הופכים לאידיוט כמו ג'נסן והסמנכ"ל שלו? אשמח לדעת. אם אני אשיג 5% מהאידיוטיות שלהם אסתדר בחיים. 

 

ציטוט של nec_000

שכנראה בהעדר תחרות אמיתית

 

עכשיו אתה מדבר לעניין. כן, ההתנהגות שלהם נובעת מהעדר תחרות אמיתית. זה מה יש. 

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

lev,

אבדת את המיקוד, כשחברה שמוכרת 10 מיליארד דולר בשנה נפגעת ולו ב- "רק" 1% מכירות, כי למשל קהילת

הסוקרים החליטה (ואולי אף התאגדה לטובת הנושא כי בא לה נורא), שזה הנזק שהיא תסב לנוידיאה,

אז מדובר באובדן של 100 מיליון דולר. ואם אלו  5%, אז 500 מיליון דולר. אז לשלאתך כן, מאד אפכת לבעלי המניות

ולמנכל נוידיאה, אם נוצר נזק כספי ותדמיתי לחברה.

 

כמו כן נזק תדמיתי מתורגם במישרין לנזק כספי. הוא גם משפיע בעקיפין על שווי המניה, ואז בעלי המניות סופגים נזק

ישיר לשווי אחזקותיהם בחברה. במקרי קיצון מנכ"ל עשוי למצוא עצמו מועף מתפקידו על ידי בעלי השליטה בחברה

(אם זה במקרה לא הוא).

 

מנכל נוידיאה יכול להיות גאון מתמטי טכנולוגי, אבל גם אדיוט ביחסי אנוש ויחסי ציבור במקביל. הצלחה במישור אחד

אינה מעניקה לאדם חסינות או גאונות ביתר התחומים, הוא בהחלט עשוי להיות אדיוט בחלקם.

 

לגבי תחרות, לשמחתנו השנה הזו יש ואף טובה. ימצאו לא מעט צרכנים שיתעצבנו על התנהלותה הדרקונית והמגעילה

של נוידאה ויהיו מוכנים לקנות regardless. "רק" 1 אחוז זה אומר נזק מידי של 100 מיליון דולר.

 

באמת לא אכפת לגנסן ולסמנכל ה- PR שלהם מכזו סיטואציה ? על הזין שלהם 100 מיליון דולר ? 500 מיליון דולר

במקרה  יותר דרמטי ? 

אם טענתך היתה נכונה, שהם מאיימים כי יש להם כח, כי אין בעצם לאף אחד ברירה אלא ליישר קו ולספוג,

כי אין ספק אחר וכולם תלויים בהם, אז מדוע התקפלו הם כל כך מהר והתנצלו ?

הרי יכול באותה מידה לומר לכולם, שהם על הזין שלהם ושמעתה כבר לא ירמזו עוד בעדינות, שמעתה יספקו מוצרים

ושיתוף פעולה רק לסוקרים שאוהדים את המוצרים שלהם, ומיישרים קו עם האגנדה היומית של נוידיאה.

אך הם לא עשו זאת. משמע שטענתך לא באמת מחזיקה מציאות.

 

מעל לאלו יש את עניין תדמית האמינות, אם נוידיאה נתפסים כקקות בהתנהלותם מול הסוקרים, קרי שהם צריכים

הקפדה יתרה לפמפמם את מסר המותג לקהל הצופים באם הם רוצים להשאר סוקרים שלה,

אז אולי יש להם מה להסתיר ברובד הביצועי/טכני של המוצרים ?

אמינותם מתערערת במצב שכזה, ולא ניתן לסמוך עוד שיתר הסוקרים (שכן עובדים מול נוידיאה בשיתוף פעולה

כנראה מתוך פחד)  מספרים לציבור מידע אמין והוגן או את התמונה הנכונה. ופה יש כבר נזק ארוך טווח,

לאבדן אמינות אין פתרון קסם. אחר כך להוכיח שאתה באמת מייצר משהו טוב, תדרש לבצע שמיניות באויר

ולהזיע רבות כשכל הקהילה לא מאמינה למילה שיוצאת לך מהפה עוד.

 

נוסף לאלו אלו תחום שלם של סוקרים שאינם מקבלים ציוד מיצרנים/מותגים וקונים אך ורק בכספם, קיים.

הם גופים מצליחים עסקית ותדמיתית, בעיקר בשל הבנת קהל היעד, שהם חפים מאינטרסים ומנגוד ענינים.

נכון שעיקר הסוקרים לא מתחום חומרת מחשבים שהוא נישה קטנה מאד, ובאים יותר מתחומים אחרים שהם גדולים

ונפוצים בעולם, למשל תחום , אבל לא רק.

 

אתה יכול לסקור כל מוצר ברכישה עצמית שלו, בהשכרה שלו, או השאלה מעמיתים בקהילה.

לדוגמא בתחום אודיו יש את zeos pantera האמריקאי שכמעט אך פעם לא סוקר בשיתוף היצרן/המותג

אלא רק ברכישה או השאלה מקרב קהל המאזינים שלו, שמעבירים אליו את המוצרים לטובת הנושא.

והוא אגב מאד מצליח בתחומו ונחשב לבין הסוקרים הכי טובים כיום.

 

ויש לך גופים כמו קונסיומר ריפורט האמריקאי שהוא גוף ממומן עצמאית באמצעות מנויים, שלעולם קונה רק בחנות

את המוצרים ומחזיק ארסנל מהנדסים בכל התחומים, שמבצעים את הבדיקות מעבדה והסקירות המעמיקות.

גם גוף מאד מצליח.

 

הבאתי שתי דוגמאות שונות על קצה המזלג כדי להראות, שזה קיים ועובד נהדר.

 

מי שסובר שגוף סקירות מוצלח תלוי ביצרן כדי לעשות את העבודה ולא יכול בלעדיו, לא יכול להיות טועה יותר.

99% מהחומר זה בכלל לא סקירות של מוצר חדש, אלא עבודת כתבות ותחקיר בתחום.

רק מעט מן העבודה זה  day 1 review, שאינו מהווה את עיקר הרייטינג לערוץ בתחום.

כניסה לאחד הערוצים וספירת מה מהכתבות זה day 1 review ומה לא, תצייר תמונה ברורה.

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין הוא שאתה מניח הנחות ללא ביסוס. אתה מניח שנגרם נזק תדמיתי קצר/ארוך טווח ל-. אתה מניח שנגרם הפסד הכנסות. אין לך שום ראיות לכך. אתה סתם מוציא קיטור באינטרנט. 

 

שלא תטעה אני חושב שההתנהלות של החברה הזאת מגעילה, אבל לצערי היא לא שונה מהרבה מאוד חברות אחרות שמתנהלות ביוטיוב בשיטת המקל והגזר. פשוט Hardware Unboxing חשפו את ההתנהלות הזאת ועשו רעש באינטרנט למשך 48 שעות.  

 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...