השוואה מעניינת בין AMD לנוידיאה - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השוואה מעניינת בין AMD לנוידיאה


nec_000
 Share

Recommended Posts

 

בשקט בשקט ממשיכה לזחול חזק קדימה, יותר מהר ממתחרותיה בתעשיה ובאופן משמעותי.

מחברה שבקושי גירדה מכירות שנתיות של 4 מיליארד דולר בשנה 2016 שנת השפל שלה, חברה שהיתה בהפסד כרוני מובנה

ולא הצליחה להרוויח מאומה, מצב לא פשוט שאם היה ממשיך הלאה, עלול היה להביא עד כדי מחיקתה מקיום,

 

אז הנה היום כמעט 5 שנים לאחר מכן והמהפכה שהיא עברה, עת הפכה לחברה שלא רק מוכרת מעל 10 מיליארד דולר בשנה,

אלא לחברה שמרוויחה והרבה - 44% מהמחזור מכירות. מהפכה זה understatement.

 

נכון בעת הזו יהיה לבצע השוואה שלה לאחת המתחרות היותר קרובות אליה מבחינת גודל, אשר נמדד בהיקף מכירות שנתי

(כ- 10 מיליארד דולר סדר גודל) ובכמות העובדים (כ- עשרת אלפים).

 

להלן פרושים לפנינו תוצאות הרבעון האחרון Q3 לשנת 2020 של שתי החברות. נוכל לראות ש כמעט הגיע למצב שנוידאה

נמצאת בו ולא צריכה עוד הרבה כדי לסגור את יתרת הפער:

 

AMD

https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/976/amd-reports-third-quarter-2020-financial-results#:~:text=SANTA CLARA%2C Calif.%2C Oct,earnings per share of %240.32.

 

NVIDIA

https://nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-announces-financial-results-for-third-quarter-fiscal-2020#:~:text=NVIDIA Announces Financial Results for Third Quarter Fiscal 2020,-Thursday%2C November 14&text=NVIDIA today reported revenue for,billion in the previous quarter.

 

להלן תמצית רבעון אחרון בו מכרה 2.8 מיליארד דולר:

image.png.2f811dc6bfece92720fe8ab7f26eab71.png

 

לעומת רבעון אחרון שבו נוידיאה מכרה 3 מיליארד דולר:

image.png.a992d75cc73992cd6967a226ea5f101b.png

 

כרגע הפער בינהן (מכירות) עומד על 7% בלבד שמבחינה אסטרטגית מדובר בסדרי גודל שקולים למדי.

היתרון של לנוידאה הוא ברווחיות שעומדת על  63% מהמחזור מכירות כאשר רק 44%.

 

בראיה קדימה, תוצאותיה של AMD טרם כוללות את השקת ריזן 5000 אשר צפויה ללא ספק לתת בוסט משמעותי נוסף,

לא את RDNA2 שאמורים להשיג היקפי מכירות משמעותית יותר טובים מ- הקודם, גם בשל היותו קורץ יותר

לצרכנים לעומת העבר, וגם בשל היותו ברף מחיר גבוה יותר סביבות 600-700$ במקום 350-400$ שבו נמכר RDNA1.

ובל נשכח את עונת הקונוסלות שבפתח, בה AMD בלעדית כספקים השבבים של מקרוסופט וסוני, אשר יתרמו את חלקם גם.

 

שילוב השלושה (ריזן 5000 , RDNA2, והקונסולות) לפי כל התחזיות, יצעידו את AMD לעקוף את נוידאה ברבעון הבא מבחינת היקפי מכירות,

שכן לנוידאה אין בדומה ל- AMD, מוצרים חדשים כאלו, שאמור לשנות באופן משמעותי או מהותי את היקפי המכירות שיש לה בשוטף ממילא.

רק סדרה 3000, אבל זו רק מחליפה את סדרה 2000 במישרין ואינה צפויה "למכור יותר" מאשר מכרה הסדרה הקודמת. בטח לא כאשר

חלק מהלקוחות יעברו מעתה לרכוש את RDNA2 במקום, מה שאמור להקטין את היקפי המכירות של

 

ההערכות מדברות של שמור כוחה של נוידיאה ברבעון הבא סביבות 3 מיליארד (ואולי קצת מעל) דולרים, 

בעוד ש- AMD צפויה לזנק לרמה של 3.3 עד 3.6 מיליארד דולרים.

 

היתרון בליין המוצרים של AMD שהוא מגוון,

גם CPU, גם שבבים ללוחות אם, גם GPU, גם שיתופי פעולה עם ב- GPU, גם , וגם שרתים.

והדבר מסייע בידה לגוון את הוקטורים שבהם היא פועלת, ה- TAM הפוטנציאלי שלה ענק.

כיום יש לה כסף והרבה, היא מעלה את התקציבי ומביאה את מיטב המוחות שיש בעולם ומשלמת להם בהתאם.

אנו רואים את התוצאות ואת ה- execution כך שאי אפשר להתבלבל עוד.

 

 

 

 

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כ"כ הבנתי מה הנאמר בא להביע ....

 

יש לא מעט חברות עם כמות עובדים דומה,

רק מה זה בדיוק קשור ?

ההשוואה, כפי שגם מצויין בפיסקה האחרונה,

היא לא בדיוק על אותו מישור.

אז בשביל מה להשוות ? יעני, מה בדיוק המטרה ?

הישגיה של  AMD  מרשימים בכל קנה מידה, אין ספק,

ובאותה נשימה גם חזירותה בתמחור הדור האחרון 

גרועה לא פחות מהישגיה, אבל שוב, מה כל הפוסט בא להביע ?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

AMD לא חזירה. היא מתאימה מחירים לביקושים ולמה שהמוצרים שלה שווים.

לגבי ההשוואה, הבעיה שלי איתה היא (וזה בכוונה נאמר מאוד ב-high level) שבעוד ש-nvidia מתמקדת ב-gpus על נגזרותיהם, פועלת בשני תחומים שונים מאוד (gpus ו-cpus). לכן, גם אם ההכנסות זהות (ואפילו עם הרוויות היתה זהה), תקציב ה-rnd שלה מתחלק בין כמה תחומים ושל ממוקד בתחום אחד.

נערך על-ידי captaincaveman
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, אני, כצרכן, לא מסכים איתך.

מי קבע מה מתאים ומה לא ?

ולהזכירך, ביקושים היו גם בסדרה הקודמת,

והם למעשה קיימים בכל סידרה חדשה של כל יצרן.

בכל מקרה, היות והחברה כבר עשירה, זה לא כורח המציאות 

לתקוע מחירים כאלה, ואני מדבר מנקודת מבט צרכנית.

 

ובקשר להשוואה, היא עקומה מהרבה בחינות, מסתבר .... 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מדבר מנקודת מבט של צרכן שלא מבין (ונראה שלא מעניין אותו) איך שווקים מתנהגים.

זה כורח המציאות כי זה המצב בשוק כרגע. אם הם יכולים לקבל יותר כסף על המוצרים, הם יגבו יותר כסף על המוצרים (כל עוד הם מרוויחים יותר כסף מקודם). זה שהם יכולים לא להעלות, זה נחמד, אבל הם לא ארגון צדקה.

גם מרצדס יכולה לחתוך מחירים בחצי ועדיין להרוויח על כל מכונית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא שאמרתי, התנהגות חזירית.

כל עוד יכולים, אוכלים.

צריך או לא צריך, אוכלים.

 

אני לא כזה תמים.

אמנם לא מתמטיקאי ומהנדס וכו' וכו', אבל לא תמים.

ז.א. יודע שגם חברות אחרות ינהגו באותה דרך.

 

עדיין, מותר לצפות שיהיה צדיק בסדום,

ולגנות את אלו שלא.

או, בשורה תחתונה, יכלו גם להרוויח וגם לזכות בקהל נאמן,

רק השאלה את מי זה מעניין בימינו ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מישהו מתפלא מהיכן מגיע המהפך ש עברה, מה הסיבה לכך, על מה הוא מבוסס,

זה על הגברת הזו. ראיון עימה מ- 2014 עת כניסתה לתפקיד המנכ"לית ב- , בו היא מתארת על עצמה מה למדה

ומה היא אוהבת. הנושא מתקשר למה שדברנו עליו בפורום בעבר בכמה הזדמויות, שיכולת מנטאלית מגיעה מצבירת

קילומטרז באותה דיספלינה, והיא הבסיס להתמחות ולמצוינות בתחום.

ד"ר ליסה סו היתה הבחירה הנכונה בזמן הנכון ובמקום הנכונים, להוביל את אחת המהפכות בעולם הסמי קונדקטורס

שמותג יכל להשיג בפרק זמן קצר. היותה בתפקיד מנכ"ל ונשיאה אך תוך כדי שהיא מבינה הנדסה ומתמטיקה ברמה של

המהנדסים והמפתחים עצמם, הם אחד היתרונות הגדולים של , כמו גם כל המותגים המצליחים בעולם הסטורית,

אשר צמחו על ידי leader המגיע עם Deep expertise בדיספלינה שהמותג פועל בה:

 

 

נערך על-ידי nec_000
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אם מישהו מתפלא מהיכן מגיע המהפך ש AMD עברה, מה הסיבה לכך, על מה הוא מבוסס,

זה על הגברת הזו. ראיון עימה מ- 2014 עת כניסתה לתפקיד המנכ"לית ב- AMD , בו היא מתארת על עצמה מה למדה

ומה היא אוהבת. הנושא מתקשר למה שדברנו עליו בפורום בעבר בכמה הזדמויות, שיכולת מנטאלית מגיעה מצבירת

קילומטרז באותה דיספלינה, והיא הבסיס להתמחות ולמצוינות בתחום.

ד"ר ליסה סו היתה הבחירה הנכונה בזמן הנכון ובמקום הנכונים, להוביל את אחת המהפכות בעולם הסמי קונדקטורס

שמותג יכל להשיג בפרק זמן קצר. היותה בתפקיד מנכ"ל ונשיאה אך תוך כדי שהיא מבינה הנדסה ומתמטיקה ברמה של

המהנדסים והמפתחים עצמם, הם אחד היתרונות הגדולים של AMD, כמו גם כל המותגים המצליחים בעולם הסטורית,

אשר צמחו על ידי leader המגיע עם Deep expertise בדיספלינה שהמותג פועל בה:

 

 

לא חדש. עיין ערך + נאדלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו גם , כמו כל המיזמים של אילון מאסק, כמו בז'וס ואמזון, and you name it...  הרשימה ארוכה מאד.

כל ההצלחות הססטוריות הכבירות זה אך ורק תנאי יסוד הכרחי, שהיזם/קודקוד הוא מומחה על בתחום שבו הביזנס שלו מתעסק.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

כמו גם גוגל, כמו כל המיזמים של אילון מאסק, כמו בז'וס ואמזון, and you name it...  הרשימה ארוכה מאד.

כל ההצלחות הססטוריות הכבירות זה אך ורק תנאי יסוד הכרחי, שהיזם/קודקוד הוא מומחה על בתחום שבו הביזנס שלו מתעסק.

 

 

 

וואללה ?

נראה שהקשר הרבה יותר רופף ממה שנדמה לך .....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

כמו גם גוגל, כמו כל המיזמים של אילון מאסק, כמו בז'וס ואמזון, and you name it...  הרשימה ארוכה מאד.

כל ההצלחות הססטוריות הכבירות זה אך ורק תנאי יסוד הכרחי, שהיזם/קודקוד הוא מומחה על בתחום שבו הביזנס שלו מתעסק.

התכוונתי כחברה שהייתה בשפל ומנכ"ל מצליח הוציא אותה משם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...