עבור לתוכן

מתלהבים מ - PCIe-4 ? הצחקתם את אינטל .....

Featured Replies

פורסם
ציטוט של napoleon45

 

 

זה כמו האמירה של ביל גייטס על כמות ה - RAM  .....

לא הבנתי אותי... מה זה אומר ״שׁהמעבדים יתמכו ב-pcie5 לעומת הקישור שאני צירפתי?

פורסם
  • מחבר

זה מה שנאמר בפיסקה הראשונה בקישור שלי,

ו - moon mage  ציין שוב ושוב -

אינטל רחצים להדגיש שהנה נם מעודכנים ואף ראשונים

להציג את הטכנולוגיה בפעולה.

 

ונכון מה שנאמר ( לא שצריך אותי בשביל זה ) בקישור שלך שלצרכן ביתי

זה לא ממש משנה עולמות, אבל לשוק השרתים ומחשבי על זה יהווה

ממתק שלא יוכלו להתנגד לו.

וגם זה לא יהיה חידוש אם אגיד שאינטל מכוונת הרבה יותר לשוק השרתים

מאשר לשוק הביתי, שנוצר הרושם שאילולי AMD , מזמן היה קופא על שמריו ....

פורסם

זה אף לא רע לדחוף טכנולוגיות חדשות כמו PCI-E5 גם אם אין הצדקה בדורות האלה.

היתרון של PCIE5 נראה כנראה ב STORAGE של SSD NVME אבל אפילו היום אין הצדקה ל SSD PCIE4 שכן אפילו SSD PCIE3 מגיע למהירות אדירות ביותר.

לשוק השרתים והעסקים זה יהיה כמובן יותר רלוונטי, למשל שרתי ESXi ואחסון.

 

פורסם

מדובר על העתיד הלא רחוק שהמעבד יעבוד על 6000MHZ   והssd    יעבוד על 6000MB

פורסם

התקדמות אמיתית של אמצעי אחסון לשוק הביתי נמצאת בפיתוח בקרים מתקדמים ל-NAND ולא בהעלאה של מכוניות על כבישים עם מגבלת מהירות גבוהה יותר.

 

היתרון הממשי לניפוח תעבורת PCIE בשוק הביתי בא לידי ביטוי בכך שבכמות נמוכה יותר של ערוצים משתמשים יוכלו להתקין יותר אמצעים ולא להיות מוגבלים כמו שהיו.

 

מערכות הקבצים המורכבות ביותר שכיום משתמשים טוענים מאמצעי האחסון הם לא אחרים מאשר משחקים, אותם גושי דאטא עצומים של 50-150GB, שמלאים בקבצים קטנים ובינוניים יחד עם הצורך לקודד ולחלוץ דאטא מתוכם בכל פעם שמפעילים משחק.

 

אם לשים את זה בצורה קצת בוטה, וסליחה על הביטוי, מעניין למערכת המחשב את התחת שאמצעי האחסון מסוגל להגיע 6GB לשניה או 4GB לשניה או 2GB לשניה, שכן בקר ה-NAND באמצעי האחסון בעיקר עסוק בלברור בין סלט מאוד דחוס של קבצים קטנים, ופה נבחנת יכולת ההתמודדות שלו כמערכת אוטונומית שמתקשרת עם המערכת. פה נבחנת יכולת אותו מעבד שיש בכונן ה-SSD לשלוף דאטא בזריזות על פי בקשת המעבד ולעשות את זה כמה שיותר ביעילות.

 

כאן, פיתוח של בקרים כמו אלו שקיימים ב-Optane של אינטל הוא הצעדים האמיתיים קדימה. בעתיד הלא רחוק אנחנו נראה יותר ויותר שיפורים שקשורים לקאשינג של דאטא ממשחקי מחשב בשטחי אחסון Low level כמה שאפשר אל אמצעים כמו כרטיס המסך והמעבד, עם מיפוי קצת יותר שקוף של אותן מערכות. אנחנו יודעים שטכנולוגיות כמו RTX IO רוצות שזה יקרה, וגם מה שחומרת AMD בקונסולות (וספוילר, בקרוב גם במחשב האישי) עושות עם כונני ה-SSD החדשים שלהן.

 

דבר הזה מוליד גם אחסון חם במצב שינה במכשירים שרוצים מהירות. כך, גם PS5 וגם XBOX החדש מתוכננות למעשה לישון כשהן חצי ערות, כאשר קאש וזיכרון בכל הרמות נשאר חם בכל מצב, רק בשביל חלילה לא לגרום לזמני המתנה ארוכים ביציאה משינה ובמעבר בין משחקים ותוכנות שונות.

פורסם

ברור שיש מקרים שבהם זה המון קבצים, וברור שכאן השיפור לא קיים.

 

לא רק משחקים: רק לדוגמה, אחד הדברים שאני הכי שונא בNODEJS (למי שמכיר) זה תיקיית הnode_modules. מאות אם לא אלפי ואולי עשרות אלפי (לא ספרתי) קבצים קטנים (כל אחד מקסימום כמה KB). להעתיק פרוייקט או אפילו למחוק זה סיוט. בד"כ כשהדיסק תוקע אותי זה בגלל מערכת הקבצים ולא בגלל הSSD.

 

ובכל זאת, יש אנשים עובדים עם קבצים בודדים ענקיים. מודלי תלת מימד, לדוגמא. או מודלי AI (יותר קרוב לעולם שלי 😀). והם יכולים ליהנות משיפור במהירות האחסון.

פורסם
  • מחבר

אגיד זאת כך :

קודם כל שיהיה סיר !

את המכסה בשבילו כבר נמצא .....

 

 

:)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים