מסך מחשב מאפיל לכמה שניות בעת שמזגן דולק - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך מחשב מאפיל לכמה שניות בעת שמזגן דולק


MiniMiX
 Share

Recommended Posts

שלום לכולם

ברשותי מסך IPS236V שנמצא באותו חדר עם מזגן עילי.

המסך והמחשב מחוברים דרך רב שקע לשקע אחד והמזגן מחובר לשקע אחר באותו חדר גם דרך רב-שקע.

בעת שהמזגן העילי דולק, אחת ל20-30 דקות בערך המסך מאפיל למספר שניות ואז שב להראות תצוגה.

ב2 מסכי טלויזיות אחרים שנמצאים בחדר שאחד מחובר לאותו מחשב שהמסך מחובר אליו ובאותו רב שקע, ושני מחובר לרב-שקע שהמזגן מחובר אליו דבר כזה לא קורה.

ניסיון להשתמש בשקע "מגן ברקים" לתקע של המסך לא עזר.

חיבור של המזגן לשקע אשר נמצא בחדר אחר באמצעות כבל מאריך של כמה מטרים כן סייע לבעייה אך זהו פתרון לא ישים ולא מומלץ לטווח ארוך.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ssd2

היי, 

זה פחות נשמע כמו בעיית מסך, אלא מתח בשקע.

השאלה שאני שואל במידה ואתה מחבר נגיד נורת שולחן לשקע הנ''ל ואם אתה רואה שהמנורה גם לשנייה נכבת

זה כנראה המזגן עושה סוג של קצר .

זה לפחות דעתי , 

תחכה לעוד מגיבים.

יום טוב.

זהו ששום דבר אחר שמחובר לשקע או לשקעים אחרים בחדר לא מראה סימנים דומים.

הייתי משער שרכיבים חשמליים בספק כוח או במסך נחלשו (המסך הזה איתי הרבה שנים) עד כדי כך שהם נהיו מאוד רגישים לכך אבל אין לי את הידע או היכולת לקבוע זאת בוודאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום בעיה במסך, לעולם לא מחברים תנורים\מזגנים\מייבשים עם מפצלים או כבלים מעריכים זולים, הזרם שהמכשירים האלו מושכים שהם בפעולה הוא פחות או יותר המקסימום שמערכת החשמל יכולה לתת(16A~) והמתח נופל נפילה רצינית ברגע שהם מופעלים.
בנימה שונה "מגני ברקים" הם אחד הקישקושים הכי גדולים שעדיין נמכרים לאנשים, זה בסך הכל פיוז ומנורה. אם אתה רוצה אספקת מתח סדירה אתה צריך UPS.

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מגינים עם מנתק והשהייה ממתח גבוה\נמוך, הם גם אמורים להגן מקפיצות זרם (לא של ברק), מקצר למשל.

אל-פסק פשוט גם ברוב הזמן לא עושה כלום.

יש גם מייצבי מתח לבד.

אל- פסק גל סינוס מספק את המתח בעצמו כל הזמן, יקר, נפוץ בשרתים או מכשירים קריטיים.

אישית אני שונא אל-פסק, התעסקות יחסית גדולה עם הבטריות, רצוי להרחיק לפחות ממטר מאנשים בגלל קרינה אלקטרומגנטית.

נלקח מהאתר y4pc.co.il

נכתב ע"י יאיר מור.

 

"רוחות פרצים, עננים שמכסים את השמש וגשם לפרקים, כל אלה הם סימנים המצביעים על כך שהגיעה העונה הזו בשנה - עונת הפסקות החשמל. פגיעות ברקים, עמודי חשמל נופלים (או עצים שנופלים על כבלי החשמל), וקפיצות מתח בעקבות ביקושי שיא פוגעים ביכולת הרציפה להשתמש במכשירי חשמל רגישים, כמו: מחשבים, שרתים ושאר ציוד שזקוק לאספקת חשמל סדירה ויציבה. וכמו בכל תחום, גם כאן הטכנולוגיה נחלצת לעזרתנו, בדמותן של מערכות אל-פסק.

מה זה בכלל אל פסק UPS ?

אל-פסק או UPS (ראשי תיבות של Uninterruptible Power Supply, או בעברית אספקת חשמל ללא הפרעות) הוא מכשיר המיועד לשמור על ציוד חשמלי רגיש מפני הפסקות חשמל וקפיצות מתח קיצוניות. הוא מסתמך על מצבר (סוללה) לאספקת חשמל כאשר הוא מפסיק להגיע מרשת החשמל וכולל גם מערכת נגד קפיצות ונפילות מתח הקורות גם ברשת החשמל הכללית, למשל בעקבות הפסקת חשמל באזור סמוך, שגורם ליותר חשמל להגיע לאזורים הבאים ברשת החשמל, וגם ברשת החשמל הביתית, למשל כאשר מדליקים או מכבים מכשיר בעל צריכת חשמל גבוהה מאוד. קיימים שלושה סוגים של אל-פסק: בלתי-מקוון (Offline), מתחלף (Interactive) ומקוון (Online).

 

אל פסק בלתי מקוון Offline/Standby

הסוג הבסיסי ביותר שכבר כמעט ואינו נמצא בשימוש כיום, מיועד בעיקר להגנה משינויים קיצוניים. הוא נקרא כך משום שכל עוד נכנס אליו רף מסוים של מתח, הוא יעביר אותו ישירות למכשירים המחוברים אליו. במקביל, הוא מטעין את הסוללה לרגעים של שינוי קיצוני ואז הוא מעביר את המכשירים המחוברים אליו למתח שמגיע מהסוללה שלו. יתרונות: מחיר נמוך מאוד וגודל קטן.

חסרונות: אין לו הגנה מפני עליות וירידות מתח קטנות יחסית, שאומנם בדרך כלל מכשירים שורדים אותן אך הן עדיין עלולות לגרום לנזק, מכיוון שבקפיצות וירידות קיצוניות הוא עובר לאספקת חשמל מהסוללה. הוא עושה זאת בכל קפיצה כזו, מה שגורם לשחיקה מהירה יותר שלה, והמעבר בין חשמל מהרשת לחשמל מהסוללה לוקח מספיק זמן כדי שסוגים רבים של מכשירים, כמו ראוטרים למשל, ייכבו וינתקו את המחשבים שלכם מהרשת הביתית או המשרדית.

אל פסק אינטראקטיבי Line Interactive

זהו הסוג הנפוץ יותר של אל-פסק. הוא בנוי כך שהמתח הנכנס אליו מיוצב לפני ההעברה למכשירי החשמל המחוברים אליו, וכל עוד המתח המתקבל מהרשת יציב, הוא למעשה לא עושה כלום, אך בעת ירידות ועליות מתח, נכנס לפעולה מנגנון שמנטרל אותן. רק בעת הפסקת חשמל מוחלטת, או קפיצה או נפילה בקנה מידה יוצא דופן, הוא עובר לספק חשמל למכשיר מהסוללה שלו. יתרונות: משמש כ- "מגן ברקים" טוב יותר מאל-פסק לא מקוון מכיוון שהוא עובר לספק חשמל מהסוללה רק במקרים קיצוניים. הסוללה נשחקת פחות וכך מחזיקה יותר זמן. חסרונות: המיתוג בין חשמל מהשקע לחשמל מהסוללה עדיין לוקח כמה אלפיות שנייה שבהן מכשירים רגישים במיוחד עלולים להיכבות.

אל פסק מקוון Online

אל פסק מהסוג הזה מבודד את המכשירים שלכם לחלוטין מרשת החשמל. באל-פסק מקוון החשמל מהרשת מגיע אך ורק לסוללה, וכל המכשירים מחוברים אליה כל הזמן. כך קפיצות מתח והפסקות חשמל לא מורגשות כלל על ידי המכשירים המחוברים. יתרונות: אין אף אלפית שנייה של עצירה באספקת החשמל למכשירים, כך שהם יישארו דולקים כל עוד הסוללה חזקה מספיק.

חסרונות: מכיוון שהסוללה נמצאת בשימוש 24/7, היא נשחקת מהר יותר. היא גם מייצרת יותר חום מכיוון שהיא נטענת ומוארקת בו-זמנית ללא הפסקה, מה שדורש גם מאווררים שמייצרים רעש רב. אל פסק מקוון הוא יקר יותר ומחירו מתחיל מאלפי ש"ח.

מה צריך לדעת לפני שקונים אל פסק ?

לפני שקונים אל-פסק יש לחשוב היטב על הצרכים שלכם. אם אתם עובדים עם למשל, אתם בכלל לא זקוקים לאחד כזה, ומגן ברקים בהחלט יספיק לכם. דרך אגב, כל אל-פסק כולל מגן ברקים, אבל מגן ברקים אינו אל-פסק. לכן הוא עולה רק כמה עשרות שקלים בעוד אל-פסק מתחיל מכמה מאות.

אם יש לכם עסק פרטי (ולא חשוב אם זה במשרד או בבית), או כונני גיבוי חיצוניים כמו NAS למשל, שחשוב לכם שיישארו מחוברים כל הזמן, אל-פסק יכול לשרת אתכם נאמנה. כפי שציינו, אל-פסק מסוג בלתי-מקוון נחשב לבסיסי מידי וכמעט שלא נמצא היום בשימוש. לכן, הבחירה היא בין אינטראקטיבי למקוון. לרוב העסקים אינטראקטיבי שעולה כמה מאות שקלים, מספיק בהחלט. אך אם מדובר על עסק גדול או עסק בתחום שבו כל רגע של אי-זמינות של המידע עלולה לגרום נזק גדול, כמו למשל בית חולים, חוות שרתים או ערוץ , מקוון הוא האפשרות היחידה.

מלבד הסוג חשוב לשים לב למפרט של האל פסק - קיימים מכשירים בסיסיים עם שקעים בודדים וסוללה שמספיקה לכמה דקות, מה שאמור להספיק רק כדי לשמור את העבודה ולכבות את הציוד באופן בטוח, אך קיימים גם מכשירים עם שקעים מרובים וסוללות לעשרות דקות, ולפעמים אף כמה שעות. חשוב לזכור שזמן הסוללה תלוי בציוד המחובר והעבודה שהוא עושה. מחשב משרדי בסיסי שעליו פתוחים וורד, אקסל וכדומה צורך הרבה פחות חשמל ממחשב חזק יותר שמרנדר יצירות תלת-ממדיות או סרטים באיכות גבוהה. בנוסף, יש לשים לב לעוצמה של האל-פסק הנמדדת לרוב ב- (וולט-אמפר).

יש לבחור במכשיר בעל עוצמה גבוהה בכ- 50% מסך המתח שצורכים המכשירים שלכם, מפני שההתנגדות של הרכיבים השונים בדרך מורידה את העוצמה. את מספר הוואטים יש להכפיל ב- 1.4 כדי להגיע לנתון ה- הדרוש לכם. רוב המכשירים, מלבד הזולים ביותר, כוללים היום מסך שמציג את הזמן המשוער שהסוללה תספיק לו, והם אף מתחשבים בצריכה של המכשירים המחוברים. חלקם כוללים שקעים שונים שרק מגנים מפני קפיצות מתח ואליהם אפשר למשל לחבר או מדפסות, והאחרים מקושרים לסוללה, ואליהם כדאי לחבר מחשבים, מסכים ונתבים.

כיום כמעט כל אל-פסק מגיע עם חיבור המאפשר לחבר אותו למחשב ותוכנה המאפשרת לו לפקוד על המחשב, לשמור את העבודה ולכבות את עצמו בהפסקת חשמל, במידה והמחשב נמצא במשרד ואתם בבית. כמו כן, חלק ממערכות האל-פסק מאפשרות החלפת סוללות וכדאי לבדוק בטרם הרכישה כמה כסף תצטרכו להוציא בעוד שנתיים-שלוש, כאשר הסוללה שלכם תישחק, כדי לקנות תואמת. פרט חשוב נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא שמכשירי אל-פסק מגיעים עם חיבורי חשמל המיועדים למחשבים - שלושה חורים בתוך טרפז. רוב המחשבים כוללים חיבור כזה, ולכן אפשר לחבר אותם לאל-פסק עם כבל דו-צדדי סטנדרטי למחשב, אך כדי לחבר מכשירים אחרים בעלי חיבור רגיל יש לרכוש מתאם."

נערך על-ידי none77
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המזגן יוצר עומס רגעי גבוה מה שגורם לנפילת מתח. מגן ברקים לא יעזור בעניין.

אם זה עבד תקין ורק לאחרונה התחילה הבעיה סביר שקרה משהו לקבלים בפנים המסך.

התופעה יכולה להסביר את עצמה, מכיוון שכל 20 דקות נניח שיש נפילת מתח ואחריה חזרה. הקבלים מקבלים "מכות" ראה ערך Inrush current וסובלים מהתחממות ובלאי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Jabberwock

המזגן יוצר עומס רגעי גבוה מה שגורם לנפילת מתח. מגן ברקים לא יעזור בעניין.

אם זה עבד תקין ורק לאחרונה התחילה הבעיה סביר שקרה משהו לקבלים בפנים המסך.

התופעה יכולה להסביר את עצמה, מכיוון שכל 20 דקות נניח שיש נפילת מתח ואחריה חזרה. הקבלים מקבלים "מכות" ראה ערך Inrush current וסובלים מהתחממות ובלאי

נשמע הגיוני שפעולה מסויימת שהמזגן עושה כל עשרים דקות גורמת לשינוי מתח וכתוצאה מכך נכבה המסך מעומס יתר/קצר וכדומה.

האם ניתן לבדוק בכוחות עצמי את הקבלים שבמסך או בספק הכוח שלו ? אם כן אילו ? 

במידה וכן האם ישנה אפשרות להחליף את הקבלים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...