מה הם בעצם ערוצי זיכרון? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הם בעצם ערוצי זיכרון?


מלמד

Recommended Posts

היי אני חדש,

רציתי לדעת מהם בעצם ערוצי בגלל שאף פעם לא ידעתי..

מצאתי את ההסבר הזה באתר ששמו shaloti, הנה הלינק:

 

מהם הערוצים CHANNELS של הזכרון RAM בלוחות אם?

 

אבל עדיין הוא לא סיפק אותי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה נקודות להבהרה:

 

א. רוחב הפס של ערוץ מודרני (מסוג DDR) במחשב הביתי ה"רגיל" הוא 64 סיביות/ביט (או 8 בתים)*. זה אומר שבכל פנייה למודול ניתן לשלוח או לקבל 64 סיביות בדיוק.

ב. בקר הזיכרון, שבמחשבים מודרנים הוא חלק המובנה בתוך המעבד, יכול לפנות ליותר מערוץ אחד במקביל (בהתאם לתכנון שלו ושל לוח האם כמובן). במחשב ביתי "רגיל"** בקר הזיכרון מסוגל לגשת לעד שני ערוצי במקביל ובכך לקבל גישה ל-128 סיביות של מידע. זה אומר שבשימוש כזה למעשה מכפילים את רוחב הפס לזיכרון והדבר בהחלט יכול לשפר את הביצועים אם ישנו צורך להעביר נפח גדול של נתונים מהזיכרון או אליו.

ג. מבחינת המשתמש הסופי זה לא משנה איך בדיוק המידע מועבר (האם כל מחצית מהנתונים מגיעה מערוץ זיכרון אחר, האם כל ביט שני בנתונים מגיע מערוץ זיכרון אחר וכד') - מה שחשוב הוא שבפועל שימוש בערוץ כפול מכפיל את רוחב הפס לזיכרון.

ד. ניתן להפעיל את הזיכרון במצב של ערוץ כפול כאשר בכול ערוץ זיכרון מותקן אותו נפח זיכרון בדיוק. זה אומר שניתן לעבוד בתצורה של ערוץ כפול גם עם 2, 3 או 4 מודולי זיכרון בהתאם לנפחם (אך כמובן שלא עם מודול זיכרון בודד).

 

* כאשר מדובר על שרתים בד"כ נעשה שימוש בזיכרון מסוג ECC, שבו רוחב הפס של כל ערוץ זיכרון הוא 72 סיביות (64 למידע ועוד 8 לבקרת שגיאות).

** במחשבי HEPC (כמו אלו המבוססים על תושבת 2066 עבור מעבדי ו TR4 עבור מעבדי AMD) בד"כ ניתן לגשת לעד 4 ערוצי זיכרון במקביל, כלומר עד ל-256 סיביות של מידע (שוב, כתלות בזיכרון המותקן ובלוח האם). כמובן שהדבר נכון גם עבור שרתים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...