מחפש סטנד ל2 מסכי מחשב - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש סטנד ל2 מסכי מחשב


pini k

Recommended Posts

מה התקציב? האם אתה זקוק לזרוע מפרקית או יותר למתלה?

בגדול, זרועות למסכים נחלקות לשתי קבוצות: זולות יחסית ויקרות יחסית. אין ממש באמצע.

הזולות מבוססות לרוב על אותו מבנה בסיסי ונמכרות תחת שמות מותג שונים, שחלקם גנריים. בסך הכל הן בסדר אבל הן לא מגיעות באותה רמת איכות או אחריות כמו הזרועות היקרות יותר.

בתקציב מוגבל, הן נותנות תמורה סבירה עד יפה לכסף.

מותג מומלץ בקטגוריה הוא North Bayou שנמכר גם בארץ.

הזרוע המפרקית NB F160 נותנת תמורה יפה למחיר. אפשר גם לקנות שתי זרועות NB F80 שאפשר להצמיד עותן וליצור ןמעשה זרוע F160, רק עם הגמישות בעתיד להרחיק אותן או למקם אותן מחדש אם מחפשים למקם את המסכים בזווית מסוימת זה לעומת זה שציר מרכזי אחד לא מאפשר (נניח עם מסכים קצת גדולים). 

אם לא נחוצה זרוע מפרקית אלא יותר מתלה למסכים, יש את הדגם הזה או זה (שנמכר תחת שמות מותגים שונים. חלקם גם בארץ רק שאפשר לקנות מסין במחיר נמוך יותר משמעותית) שהוא בסך הכל בסדר. לא הכי איכותי בעולם ברמת הגימור, אבל בסך הכל בסדר. בניגוד לזרוע מפרקית המעמד הזה מיועד להתקנה ומיקופ פעם אחת. כל שינוי גובה או זווית לאחר מכן דורשים קצת יותא התעסקות מאשר זרוע מפרקית ככה שהוא פחות נוח לשימושים שבהם צריך לשנות את גובה, מרחק, זווית המסך לעתים קרובות. מצד שני, הוא נותן לשולחן מראה קצת נקי יותר.

 

בקבוצת הזרועות היקרות יותר יש את הזרועות של Ergotron שנמכרות בארץ בפלונטר ובתמליל2100, ואולי גם בעוד מקומות).

 

יש גם דגמים גנריים נוספים שמעתיקים את המבנה של זרועות יקרות יותר (חפש Dual monitor באיביי, אליאקספרסס או אמאזון) אבל קשה להעריך מרחוק את איכותן ועמידותן.

אני באופן אישי הייתי הולך כנראה על ה-NB או המעמד שהוא יותר לכיוון מתלה. אני משתמש כיום בזרוע Ergotron LX למסך בודד ואם כי היא מצוינת ובנויה היטב, אני לא בטוח שהיא מצדיקה את ההפרש במחיר לעומת ה-North Bayou עבור משתמש פרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחפש משהו ארגונומי מצד שיאפשר לסדר בצורה נוחה ונקייה יותר את שולחן העבודה. אז כנראה שזרוע.

ראיתי שגם קיימים מוצרים כמו הArctic Z2. אותו היית מגדיר כמתלה או כזרוע? נראה שיש לו הרבה מאוד דרגות חופש, וההתאמות שלו אחרי התקנה לא נראית מסובכת. רק כדי לקבל תחושה - הוא שייך לסגמנט הזול או היקר?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזול. אבל זול לא בהכרח אומר גרוע במקרה הזה.

השלד עצמו עשוי ממתכת ולא שברירי. הפשרות הן בדרך כלל ברמת הגימחר: צירים פחות איכותיים, כל מיני חלקים מפלסטיק די זול כמומהחבקים לסידור כבלים ואפילו המנופים לשחורר מנגנון כוונון הגובה, מנגנון המלחציים שלופת את השולחן לא תמיד הכי יציב תחת משקל ולרוב לא מגיע עם רפידת גומי (או מגיע עם אחת קטנה, דקה ולא ממש יעילה) שמונעת נזק למשטח השולחן ומשמשת גם כמעיין סופג זעזועים (אבל אפשר להוסיף בעצמך.

 

יש דרגות חופש אבל הן קצת מטעות במבנה כזה של זרוע כשמשתמשים במסכים גדולים יחסית. אם אתה מנסה לקרב מסך אחד או את דניהם אליך הם עלולים להתנגש. כן אפשר לשחק עם הזווית שלהם אחד ביחס לשני כשהזרוע עליה הם יודשבים אנכית לעמוד המרכזי ואפשר לסובב אותם לאורך/רוחב. יש בהחלט דרגת חופש מסוימת, אבל לרוב פחות מזרוע מפרקית.

 

בסך הכל לא מדובר במוצרים גרועים וזרוע כזאת בהחלט תעשה את העבודה היטב. הזרועות היקרות יותר הן לרוב כבדות יותר, כל המנגנונים והצירים איכותיים ועמידים יותר ובסך הכל יש יותר תשומת לב לפרטים הקטנים והן בנויות להחזיק יותר זמן. האם זה מצדיק את המחיר? לא בהכרח ואגב, גם הזרועות היקרות יותר לא מושלמות.

אם אתה לא לגמרי בטוח מה עדיף לך, כדאי באמת להתחיל עם זרוע זולה יותר. במקרה הכי גרוע תגלה שאתה מחפש משהו קצת אחר מבחינת פונקציונליות או איכות בנייה, לא יהיה נורא כל כך להחליף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בספק שהזרוע של ברקן מיוצרת בארץ. לדעתי מדובר בזרוע OEM עם מיתוג של ברקן. בסיכומו של דבר זה נכון כמעט לכל זרוע הקיימת בשוק. אבל זה לא אומר בהכרח שהמיתוג הוא רק מדבקה (אם כי לרוב הוא כן). מותגים מסוימים מעבירים את המוצר בקרת איכות קפדנית יותר, מגבים בתנאי אחריות טובים יותר ואפילו דואגים לייצר ברמת גימור מעט גבוהה ועמידה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...