מעבד מתחמם/נתקע - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבד מתחמם/נתקע


Morph0

Recommended Posts

לפני כמה זמן התחילה אצלי תופעה שברגע שאני מפעיל תוכנה או משחק כבד, המחשב נתקע (אני מניח שזה המעבד) או מאתחל את עצמו. אם אני מוריד את הבאס ל100Mhz (במקום 133) התופעה לא מתרחשת יותר. ניסיתי לבדוק בתוכנה של הלוח אם והטמפ' הממוצעת היא 48-50. אחרי 52 המחשב פשוט נתקע (בבאס 100 היא בסביביות ה45). במקרים אחרים (לדוגמא כשאני מפעיל את התוכנה CPUBURN שאמורה לאמץ את הממעבד), המחשב פשוט עושה לעצמו reset. כשאני מריץ את התוכנה superPI, לאחר כמה שניות ריצה (פחות מחצי דקה) מופיעות שגיאות.

האם זאת יכולה להיות בעיה של ספק? שמתי לב שה 12V שלו עומד על 12.54 והVcoreA על 1.74 (אין לי מושג על כמה הוא באמת צריך להיות). אני מניח שזאת לא בעיה של קירור מפני ש50~ זאת טמפ' נורמאלית למעבד. זאת גם לא בעיה של זכרונות (בדקתי עם memtest86 ליתר ביטחון). הטמפ' של הלוח היא בסביבות ה45.

המעבד הוא -xp 1800+, הלוח הוא 7VTXE. הספק לא של חברה ידועה.

חשוב לציין שהתפועה קרתה רק לאחרונה וזה לא קרה לדוגמא בקיץ של שנה שעברה (מתי שהיה חם יותר מעכשיו).

מה עליי לעשות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם המעבד שלך בעל ליבת פלומינו(אם אני לא טועה) אז המעלות שלך בסדר גמור 45-55 מעלות זה בסדר בשבילו).

בקשר למתח נראה לי גבוהה מידי (אולי אני טועה) והמתחים מהספק שלך גם נראים לי חרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאיפה הסקת שזה בעיית חום?

הרי הפלומינו זה מעבד חם מאוד ו52מע' זה לא הרבה בשבילו.

גם לא נראה לי זה הספק כי המתחים שהבאת הם בסדר (בתנאי שפלומינו באמת צריך לקבל 1.75)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב ניסיתי עכשיו לנקות קצת את ההיטסינק, זה הוריד את המעלות במנוחה ל~45 אבל עדין לא פתר את הבעיה. אמנם כשאני מריץ SUPERPI לוקח לזה קצת יותר זמן להוציא הודעת שגיאה (וזה אפילו מסיים חישובים של פחות מ1M בלי שגיאות) אבל כשאני מריץ את CPUBURN זה עדין מאתחל את המחשב ישר כשהתוכנה מתחילה לרוץ (פחות מחצי שניה). ניסיתי לכוון מאורר גדול שהיה לי בחדר על המחשב וזה הוריד את הטמפ' של המעבד ל40 מעלות אבל זה עדין לא פותר לי את הבעיה (SUPERPI וCPUBURN עדין לא עובדים טוב..)

נב

נזכרתי שבשנה שעברה בקיץ בדקתי את המעלות של המעבד ולפעמים זה הגיע אפילו ל60 בלי שום בעיה של תוכנות נתקעות או מחשב שמאתחל את עצמו. אני זוכר גם שניסיתי להריץ פעם את PRIME95 שעושה בדיוק את אותה הפעולה כמו SUPERPI ולא היו לי אתה שום בעיות (היא רצה יותר משעה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...