תוכנה לתחזוקת המחשב הביתי - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תוכנה לתחזוקת המחשב הביתי


vigdor r

Recommended Posts

רציתי לדעת אם מישהו יכול להמליץ על תוכנה שעשויה לשפר ביצועי המחשב.  כשאני מפעיל את AVAST הוא מראה לי שיש הרבה דברים לא תקינים.למשל: פריטי רישום שבורים, תוכניות שמאיטות את המחשב ועוד. 

אין לי בעיה לשלם על תוכנה אבל אני לא רוצה לעשות חשבון חודשי אלא לשלם פעם אחת וזהו. (ב AVAST אתה משלם כל חודש לעד...).

אם יש תוכנה טובה חינמית, או בתשלום אשמח לשמוע. 

דרך אגב יש לי את CCLEANER ועדיין היא לא פתרה לי את מה ש AVAST הראה שעדיין יש לתקן במחשב

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף יש גם דיון עוד מ2011 בעניין עם סיבות נגד תוכנות תחזוקת המערכת(חוץ מCCleaner אבל לא למחוק דרכה את הרישום).

דיון| תוכנות ניקוי ושיפור המחשב, האם הם באמת עוזרות, או אפילו להפך? - פורסם April 10, 2011

ציטוטים של @About:blank שדיי מסכמים את העניין לדעתי.

ציטוט

תחזוקת המערכת
1. אל תשתמש במנקי Registry למיניהם. זה פשוט מיותר ופוטנציאל הנזק עולה לאין שיעור על פוטנציאל הרווח התיאורטי בלבד.
2. תשתמש ב-CCleaner לניקוי קבצים זמניים ושאר קובצי "זבל" מהמערכת.
ולסיום, וזאת הנקודה הכי חשובה. אם עושים שימוש נכון במחשב ולא לוקחים סיכונים מיותרים, אין צורך באף אחת מהתוכנות הללו (למעט עבור שקט נפשי לחלק מהמשתמשים).
בשימוש נכון הכוונה היא לא לגלוש באתרים מפוקפקים, לא להוריד מהרשת או מדוא"ל קבצים שלא יודעים מה הם, מה מקורים ומה הם מכילים (באופן כללי הכוונהלקבצים שנמצאים בסיכון גבוה להכיל רוגלות ושאר מזיקים). לא להתקין ולהסיר עשרות תוכנות בחודש. להגדיר את מערכת התוכנות לה זקוקים ולהשתמש בה. עדכונים ושינויים לעשות רק במידת הצורך. לא לבצע במחשב פעולות (כגון שינוי הגדרות, החלפת או עריכת קובצי מערכת ועוד) בלי להבין מה בדיוק עושים. במקרה של שאלה תמיד מומלץ להתייעץ בפורום כמו זה לפני ביצוע הפעולה. תקפיד לעשות שימוש מושכל ונכון במחשב (שימוש בהיגיון בריא) והמערכת שלך תהיה מוגנת. לדוגמה, רוב המזיקים חודרים למערכת ביוזמת ובאישור המשתמש (שלא מודע לכך כמובן). הרבה תקלות נובעות מכך שמשתמשים משנים הגדרות או מחליפים קובצי מערכת כדי ל"שפר" משהו במערכת על בסיס איזה מדריך שמצאו ברשת ובסוף גורמים לנזק. אין תחליף להיגיון הבריא של המשתמש, זאת הדרך הטובה ביותר לשמור על המערכת.

ציטוט

ואוסיף:
1. לגבי השימוש ב-CClenaer שמוזכרת בציטוט הנ"ל. מדובר על תחזוקה ולא על שיפור ביצועים (כמו שכבר נאמר כאן במהלך הדיון).
2. כל מה שעומד מאחורי תחזוקת מחשב זה לדעת מה עושים. לא להתקין סתם תוכנות שלא צריך, לא להתקין ולהסיר תוכנות כל הזמן. להתקין ולהשתמש בערכת התוכנות שבאמת צריכים (וכל משתמש צריך בסופו של דבר ערכת תוכנות די מצומצמת). לא להפוך את המערכת למעבדת ניסויים.
3. כל התוכנות לאופטימיזציה של המערכת והחיבור לרשת זה פשוט קשקוש. שום דבר לא יאיץ את החיבור שלך לרשת יותר ממה שהחשבון שלך אצל ספק התשתית וספק האינטרנט מאפשר לך. כל מיני שינויים ב-Registry, ידנית או באמצעות תוכנה, הם בדיוק המתכון לגרימת נזק מתגלגל במערכת.
4. לגבי תהליכים. ניתן לבטל תהליכים מיותרים, אבל זה בעיקר משמעותי לצורכי . כמות המשאבים שהם צורכים היא קטנה יחסית וגם ביטולם (שעלול לגרום גם לאיבוד פונקציונליות של המערכת אם לא יודעים בדיוק מה עושים) הוא חסר משמעות מבחינת ההשפעה על צריכת משאבי המערכת. במחירי הזכרון של היום אפשר לקנות די והותר , ובכלל תמיד מומלץ לקנות נפח מספק של במקום להסתמך על פתרונות תוכנתיים כלשהם. אם אתה על מערכת כל כך מיושנת שאין בה מספיק , אז תשתמש במערכת הפעלה מתאימה. שום פתרון תוכנתי לא יהפוך מערכת ישנה עם משאבים מוגבלים לשוות ערך למערכת חדישה יותר עם כמות משאבים גדולה יותר.
5. כמו שאמר multicore, צריך לדעת מה עושים. אם יש בעיה אז לאתר אותה, להבין מה עושים כשפותרים אותה ואיזה השלכות יש לפעולה. לא להסתמך על כלים אוטומטיים או באופן עיוור על מדריכים שמצאת ברשת שאומרים לך לשנות X ו-Y מבלי שאתה יודע מה אתה עושה באמת.
הגיון בריא, זה כל מה שצריך. כל השאר (ניקוי קבצים, איחוי הכונן, ניקוי Registry וכו') אולי דרושים או יעילים קצת יותר עבור משתמשים מסוימים עם דרישות מוגדרות, אבל בסך הכל למשתמש הממוצע אין צורך בשום פעולת תחזוקה מיוחדת. רוב הצרות נגרמות למעשה בגלל שילוב בין התקנות ללא הבחנה של כלים ויישומים שאין בהם צורך, שימוש בכל מיני תוכנות ל"שיפור" ביצועי המערכת והורדת והתקנת קבצים הנגועים בשלל מזיקים ממקורות ובאופנים שונים.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...