עבור לתוכן

כונן WD BLACK שכנראה גוסס

Featured Replies

פורסם

כל מה שכתבת נכון.

לא אמרתי שהחנות צודקת.

להיפך. זה ביזיון.

ואם יגיעו לצורך של תביעות / הפיכת שולחנות - זה כבר תעודת עניות.

מה שכתבתי לעיל כן ננקט ברכיבי מחשב אחרים - כ. מסך או לוחות אם וכו'.

בקשיחים, זה תמיד יהיה סוג ב'.

  • תגובות 30
  • צפיות 5.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
ציטוט של askme

מה שכתבתי לעיל כן ננקט ברכיבי מחשב אחרים - כ. מסך או לוחות אם וכו'.

 

גם פה מדובר במוצרים שעברו תיקונים שמחזיקים לעתים רק כמה חודשים וקומבינות של הספק על חשבון היבואן שמתגלגלות לצרכן,  אבל כל זאת בפרק הבא O.o

פורסם

מסכים.

עדיף להמתין לעדכון של פותח הדיון.

מה גם שזה יותר נושא צרכני ( וכמובן מעצבן בכל פורום :angryfire: )

פורסם

על פי חוק חייבים לתקן לו את המוצר שהוא נתן (לא יקרה) או לתת לו חדש. בפועל יבואנים מרשים לעצמם לתת כל מיני דברים שהם בגדר תקין ולאו דווקא חדש.

פורסם
  • מחבר

בקצרה - כולכם צודקים.

 

הכונן אכן תקול ואייבורי התכוונו להביא לי כונן תקין (לא חדש) חלופי, פניתי היום לשירות לקוחות ולאחר שיחה ארוכה ועיקשת החליטו באופן חריג כדברם להביא לי בכל זאת כונן חדש עם הבהרה ש"בפעם הבאה לא תקבל כונן חדש"... ממש לא היה נראה לי הגיוני לקבל כונן "תקין" ולא חדש כאשר הכונן הישן היה בשימוש רק כשנה וחצי ועוד נחשב לאחד האמינים (ההבטחה "אחריות ל-5 שנים" איבדה אצלי את אמינותה).

 

 

תודה על העזרה !

 

פורסם

חחח

אין אמונה בקשיחים.  :lol:

חבל שנאלצת לעשות שיחות מוטיבציה עם החנות.

נו, סוף טוב, הכל טוב.

פורסם

השאלה אם זאת היתה ההתנהלות אם היית פונה ליבואן או אפילו ישירות לWD ולא לחנות הביזיונית הזאת.

פורסם

ולמה שלא יפנה לאו"ם ?

בקשיחים פונים לחנות.

זה כביכול היתרון על פני קניה מחו"ל.

 

הצורה שזה מתנהל במקרה הספציפי הזה - זה כבר סיפור אחר.

פורסם

במקרים שהחנות (בלי קשר ספציפית לאייבורי או כל חנות אחרת) נותנת שירות בעייתי זה פוגע במותג עצמו אז יש אינטרס ליצרן להתערב.

ולפי מה שאני רואה בפורומים מחול, WD כן נותנת שירות ללקוחות קצה אפילו שהם קנו דרך חנות מסויימת.

אז אולי במקרה של WD שווה לפנות ישירות ליצרן?

פורסם

יש הבדל בין שווה לבין צריך.

אם שווה או לא - יחליט כל צרכן לעצמו.

אבל, בעניין הקשיחים הכתובת היא אחת - החנות שממנה הוא נקנה.

מוסרים, החנות בודקת ומביאה קשיח חדש.נקודה.

ככה זה צריך להיות

פורסם

בהקשר הזה של קשיחים שנחשבים לא אמינים בדומיין המחשוב, למעשה הרכיב הכי פחות אמין בתחום יש רבים שיאמרו,

ולאחר שהתוודאתי לאפשרות של רכש משומש בשנה האחרונה,

 

אזי לאחר שאני בודק אותו בכלי מתאים, עולה לי המחשבה שיתכן (אך וודאי שלא הכרחי) שאולי כבר עדיף לרכוש קשיח

משומש בפחות ממחצית עלותו של כונן חדש, לבצע לו בדיקה בכלי המתאים ואם עובר תקין לקנותו ?

 

יש לי תחושת בטן (בשלב זה) שבממוצע הסכום הכספי המשולם, ערמת דיסקים משומשים באותו כסף של ערמת דיסקים חדשים

תניב יותר קילומטרז' על הכביש. 

 

כונן משומש (בן שנה ויותר) הרי עבר את טבילת האש הראשונה, כך שאם היה בו כשל ביצור - זה כבר היה אמור לעלות אל פני

השטח ולהתגלות. ואם הבדיקה של משומש יוצאת פרפקט, זהו למעשה כונן שעבר QC בשטח לתקופה ממושכת.

מעניין. אולי אפילו מחשבה שוברת כוון טקטי בהקשר של רכש דיסקים קשיחים שלא חשבתי עליה עד היום.

 

דוגמא מספרית להצגת הרעיון:

במקום לרכוש דיסק 1TB חדש ב- 173 שח, קונים אחד משומש (במצב טוב לפי הבדיקה) ב- 80 ש"ח.

במחיר של דיסק אחד חדש אנו קונים שני משומשים. סטטיסטית (כנראה) תוחלת החיים של 2 משומשים, עולה על תוחלת חייו

של 1 חדש. רוצה לומר, שהאמינות של חדש אינה גבוהה יותר באופן מובהק סטטיסטי מעל זה המשומש. על אחת כמה וכמה לא פי 2 .

 

האמינות של דיסקים קשיחים היא גרף שנראה כך:

בהתחלת חייו של הדיסק יש אחוז נפל מסוים (גדול יחסית) בשל פגמי יצור. זה בדר"כ מתרחש בחצי השנה הראשונה (תלוי כמה שעות

הדיסק עבד). אחרי שהדיסק עבר את תקופת ההרצה הבתולית וצולח אותה בהצלחה, אחוז הנפל יורד דרסטית ומתכנס ל- 1-3% פר

שנה של שמוש. ברכש משומש אנו קונים הרי כונן לאחר שזה עבר את "התקופה המסוכנת" של תחילת חייו, ולאחר מכן נמצא בתקופה

של אחוזי הנפל הנמוכים מבחינה שנתית.

 

מובא כחומר למחשבה.

פורסם

^^^^

 

כמה מצערת היא העובדה שבעניין הקשיחים אין מקום לא למחשבות,

לא לניתוחים ולא לשום דבר רציאונלי.

 

מובא גם כחומר למחשבה.  :)

פורסם

בקשיחים זה עניין בעיקר של מזל. לא מזמן מכרתי ביד2 דיסק 2TB שעבד שנה וקצת. העברתי אותו לפני המכירה כל בדיקה אפשרית והוא נמצא תקין לחלוטין. יום לאחר המכירה מודיע לי הקונה שיש לממזר סקטורים פגומים והוא נכשל בבדיקת יצרן. :kopfpatsch:

פורסם

יכול להיות שפשוט ספק הכח שלו בעייתי (או שהוא מרמה...).

פורסם
ציטוט של User_Name

בקשיחים זה עניין בעיקר של מזל

הדבר היחיד שתלוי במזל הוא מתי הכונן ימות.

כל הכוננים הקשיחים ימותו בשלב כזה או אחר (יש אצלי במחסן מעל 10 "גופות" של כוננים קשיחים מתים... החל מ-2.5GB ועד 4TB), ובד"כ זה יקרה מחוץ לתקופת האחריות :)

 

החוכמה היא פשוט להפנים שהמחירים של כוננים קשיחים הם פי-2 ממה שמופיע בחנות, ופשוט לקנות 2 כוננים מהנפח שאתם צריכים - אחד מהם לגיבוי קבוע.

 

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים