780T Full-Tower כיוון מאווררים - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

780T Full-Tower כיוון מאווררים


SomeOneDudOrg

Recommended Posts

היי, יש לי שאלה רק כדי להיות בטוח.

האם המאווררים הקידמיים אמורים להכניס אוויר וכל השאר (שתיים למעלה ואחד מאחורה) אמורים להוצא אותו? כלומר אני מרגיש רוח קרה מהמאווררים העליוניים ומהאחורי, (כל ה 5 אצלי הם 140) או שכל המאווררים אמורים להכניס והאוויר יוצר מהפתחי איוורור ?

והאם לשים כדאי לשים גם מלמטה ? (שתיים של 120)

 

780T_AIRFLOW.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול יש 3 סוגים של לחץ אוויר במארז: חיובי (יותר נכנס מיוצא), שלילי (יותר יוצא מנכנס) ונייטרלי (שווה, קשה להגיע גם אם מספר המאווררים זהה). לדעתי עדיף חיובי מהסיבה הפשוטה של ניקיון המחשב. אם יש יותר אוויר שיוצא החוצה בכוח מזה שנכנס (לחץ שלילי כמו שנראה שיש אצלך כרגע עם 2 מכניסים ו3 מוציאים), אז באופן טבעי כדי להשוות את הלחץ לאוויר שבחוץ, אוויר יכנס דרך כל החריצים והפתחים במארז ויחד איתו אבק, והרבה. לחץ חיובי שומר על כך שהלחץ בתוך המארז גבוה יותר מהלחץ בחוץ ולכן אוויר יוצא מהמארז החוצה דרך החריצים השונים ולא להיפך. כמובן שבשביל שזה יהיה נכון, צריך שיהיו מסננים איפה שיש מאווררים שמכניסים אוויר.

לדעתי 7 מאווררים זה די מיותר ותכל'ס אני חושב ש-3 מספיקים (2 מכניסים ואחד מוציא). אפשר גם 4 (2 מכניסים ו2 מוציאים) אבל פה אתה תאבד לחץ חיובי וההבדל בקירור לא משמעותי אם בכלל. קח בחשבון גם שיותר מאווררים=יותר רעש.

אתה יכול לראות פה השוואות בין הקונפיגורציות השונות.

חפרתי.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלינק שצירפתי בדקו את זה. בתצורה של 2 מכניסים ו2 מוציאים היה שיפור של 3 מעלות בCPU ומעלה אחת בGPU לעומת 2 מכניסים ואחד מוציא. לדעתי האישית (וזה גם הקונפיגורציה שאני הרכבתי) לא מספיק משמעותי, בהתחשב בעובדה שיהיה קצת יותר רעש וגם יותר אבק, ככה שבסופו של דבר הפער בטמפ' עלול להתבטל אם לא מנקים.

כמובן שכל אחד יכול ומוזמן לבחור מה שהוא רוצה לפי העדפותיו הוא.

אגב, בבדיקה שהם עשו, עם 3 מוציאים ו2 מכניסים אין שום שיפור לעומת 2+2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מן הסתם ככל שיש יותר מאווררים קצב החלפת האוויר גדל וההבדל בטמפ' יקטן.

עם פחות מאווררים בין 1-3 יכול להיות הבדל גם של 10 מעלות, זה תלוי במארז ברכיבים וכו'.

אני לא ממליץ על כלום, זאת נקודה שרצוי להבין לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@none77

@asaf_c

 

אני מודע שזה רועש (רק שאני שם אותם על עוצמה 3) במצד רגיל אני שומע ממש ממש ממש חלש את המאווררים שהוספתי למעלה (שלא הגיעו עם המארז) "Corsair ML140 PRO" אני שומע שהם היחידים שעושים רעש אבל אני חייב לציין שאני מרגיש שהם מוציאים מלא אוויר כשאני מפעיל אותם על רמה 3, אני חושב שאני אקנה עוד 2 מלמטה וכמובן שיש שנימסננים מתחת למאווררים

 

השאלה האם כדאי להחילף במקומות את 2 המאווררים מהחלק הקידמי ב 2 מאווררים העליוניים ?

אעדכן בהמשך,

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...