רמקולים 7.1 ואפילו יותר - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רמקולים 7.1 ואפילו יותר


almog1620

Recommended Posts

לאבא שלי יש מערכת ביתית עם רסיביר של דנון בפורמט 7.1.

איפה אפשר לקנות (בדיסקים) שתומכים בתצורת כזו???

האם גם פורמטי סאונד כבדים יותר כמו 9.2 ו-11.2 מופצים בדיסקים\בלו ריי???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

מעל 7.1 לעניות דעתי זה נחשב למושג החדש של השמע dolby . יחסית זה עדיין בחיתולים וזה מאוד יקר. ולא. 7.1 לא יכול לנגן לך 9.1 או מעבר לזה בתצורת סראונד אמיתי. האטום בנוי בתצורה כזאת שיש בנוסף ל 7.1 עוד 4 שאמורים להיות שקועים בתקרה ועוד 2 בריצוף כמו שהבנת כנראה שכרגע זה נשמע רק לעשירים בדקתי מחירים של רסיברים שתומכים בטכנולוגיה החדשה. מתחיל מ 10,000 ומעלה. כמו כן הציוד הכבלים והרמקולים שצריך בשביל dolby אמיתי במערכת כזאת מצריך נגן bluray תומך שמחירו כנראה בהתאם. זה בעניין ה 7.1 וההבדל ל 9.1 ולמעבר לכך. מקווה שעזרתי.

Sent from my -H815 using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה.

אבל השאלה שלי הייתה איפה אפשר להשיג דיסקים בפורמט 7.1???

כל הדיסקים שאני נתקלתי בהם בחנויות היו בפורמט 5.1...

ואני מכיר את "דולבי אטמוס" והתצורה שלו היא 7.4.1 - כלומר, 7 היקפיים, ארבע עליים וסאב אחד.

9.2 ו-11.2 או 11.1 הם הפורמטים שיש בבתי מסחריים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של almog1620

אבל השאלה שלי הייתה איפה אפשר להשיג דיסקים בפורמט 7.1???

 

השאלה שלך לא נכונה.

בעל החנות לא יושב מול קטלוג של כל הסרטים ובוחר אם הוא רוצה את גרסת ה7 או 5 ערוצים. זה תלוי באולפן ואיך הוא הוציא את הסרט ומה סופק לו ע"י המפיץ.

פורמטים של 7.1 לרוב יהיו בMaster Audio או ב TrueHD ואין לך שום דרך לדעת כמה ערוצים יש שם חוץ מלבדוק מה כתוב על העטיפה של הדיסק מאחורה או, אם יש איזושהי הוצאה מיוחדת שאתה יודע שהיא ב7.1.

במאמר מוסגר אני יכול לומר לך שההבדל בין 7.1 ו5.1 הוא מזערי ובקושי מורגש, גם בקולנוע ביתי בחדר ייעודי עם טיפול אקוסטי מקצועי.

 

שים לב איך בדיסק הזה יש כמה פסי קול, רק אחד מהם (בספרדית) קיים גם ב7.1. כל השאר, כולל האנגלית מגיע עד 5.1

https://www.amazon.com/dp/B01I0HVPA8?ref_=ams_ad_dp_asin_1

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי בחנויות לא פעם ולא פעמיים. אני יודע שבעל החנות לא מסנן את הסרטים לפי פסי הקול, ושהפורמט כתוב מאחורה, וגם אני מכיר את דולבי TRUEHD.

אבל קשה לי להאמין שיש הבדל מזערי בסאונד...

ונגיד שאני אדם מולטי מליונר ואני בעל ביתי בפורמט 9.2 (יש רסיברים כאלו ואפילו גדולים יותר)... איך אני אשיג את הסרטים הביתה???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עובד בחברה שבונה מערכות אודיו וקולנוע ביתיים לאותם מולטי-מליונרים שאתה מדמיין לעצמך ואת ההערה על ההבדלים האלו אני נותן מניסיון ולא ממה שאני חושב או מאמין.

ואם אתה אדם מולטי-מליונר אתה משיג את הסרטים שלך נורא בקלות: אתה אומר לעוזרת האישית שלך: "תביאי לי בבקשה כמה חדשים וטובים, יש לי אירוע הערב".

ועוד נקודה: 9.1 או 11.2 או כל פורמט אחר שהוא לא אלו המוזכרים למעלה או הפורמטים החדשים של הATMOS הם לא באמת פורמטים אמיתיים וכל הערוצים הנוספים שאתה שומע "מומצאים" באותו רגע ע"י הרסיבר. http://www.digitaltrends.com/home-theater/ultimate-surround-sound-guide-different-formats-explained/

 

שורה תחתונה, השאלה שלך לא תניב לך שום תוצאה שאותה אתה מחפש. אין מקום שמוכר סרטי 7.1 תחת מדף אחד, לא בחנות אמיתית ולא בחנות אינטרנטית. אם זה סופר מעניין אותך, תבדוק לפני שאתה רוכש את הדיסק הפיזי.

 

ועוד נקודה: את ההבדל הגדול ביותר בסאונד לא עושה הרסיבר או מספר הערוצים שהוא מסוגל להוציא (בקולנוע ביתי רציני בכלל לא עובדים עם רסיבר אלא עם פרוססור ייעודי ומגברי הספק) אלא הטיפול האקוסטי שהחדר עובר. אחרי שיש לך מטופל אקוסטית כמו שצריך הוא נשמע כל כך טוב שהדבר האחרון שמעניין אותך הוא כמה ערוצים קודדו לתוך הדיסק שאתה רואה כרגע.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד היום יש משהו שאני לא מבין בקטע הזה של ה 5.1 ו ה 7.1 אם יש לי סרט שמסומן כ 7.1 ויש לי מערכת ב 5.1 אז מן הסתם שאני אשמע רק 5.1 אבל אם זה הפוך אז אני מאבד או מפספס סאונד? נניח שיש לי של 7.1 ויש לי סרט של 5.1 אז בסרט אני מקבל רק 5.1 או שהאוזניות או הרסיבר מוציאים לי את כל ה 7.1 זה באמת מבלבל כל העניין הזה. עוד משהו שאני תמיד מנסה להבין אבל מתבלבל. יש סרטים ב פורמט dts 5.1 עכשיו נניח שאני משתמש באוזניות של 7.1 אז איזה אני בדיוק מקבל 5.1 אבל לא dts ?

Sent from my -H815 using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^ אתה יכול ליהנות מ7.1 רק אם כל השרשרת מאפשרת, מהפסקול בסרט ועד כמות הרמקולים אצלך ומה הרסיבר / פרוססור יודעים לפענח. בכל מצב אחר אתה "מפסיד משהו", בין אם זה כי יש לך רק חמישה בפסקול של 7.1 או אם יש לך שבעה והפסקול (או התמיכה של הרסיבר נגיד) מאפשר רק 5.1. אפשר "לפתוח" עוד ערוצים כמו גובה אבל הרסיבר "ממציא" אותם, הם לא נמצאים שם במקור.

 

בנוגע לאזניות - עד כמה שאני יודע רוב אזניות הסראונד עושות את זה בעזרת דרייבר אחד בכל צד והרבה אלגוריתמים. זה גם נשמע ככה. מספיק טוב כדי לזהות שמישהו מתקרב מאחורה אבל רחוק מאוד מסראונד אמיתי.

יש אזניות שבנו לתוכן כמה בכל צד, כל דרייבר בתפקיד . כאלו אף פעם לא שמעתי אבל מביקורות הבנתי שגם זה לא משהו מעיף במיוחד.

בכל מקרה, אם יש לך אזניות 7.1 אמיתיות והפסקול הוא 5.1, ברוב המקרים שני מתוך השבעה פשוט לא יעבדו.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת מבלבל. יש לי אוזניות של razer 7.1 אמיתי שמתחברים לכרטיס קול יעודי של אסוס שתומך ב 7.1 הכל מתחבר בצורה אנולוגית. יש בכל צד של האוזניות 5 דרייברים ככה אתה מקבל 10 שזה יוצר מצב של 7.1 אמיתי. יש לי מערכת. של logitech z906. שגם תומכת בדיגיטל וגם באנולוגי. אז את האנולוגי ואת הדיגיטאל אני מחבר לעוד כרטיס קול של sound blaster z. שתומך עד. 5.1. שאני רוצה לעבור מדיגיטאל לאנולוג יש אפשרות לשנות ב input דרך מערכת השליטה. השאלה היא. לדוגמא אם בא לי לשחק משחק שתומך ב eax 3 בלעדית לקראטיב האם עדיף דרך ה dolby digital\dts. או ב 5.1 דרך האנולוגי? כבר הבנתי ש 5.1 אמיתי זה רק דרך 6 ערוצים באנולוגי או 5.1 שמן הסתם פועל רק דרך 2 ערוצים אבל מפיק 5.1 אין לי מושג מה לבחור וזה מאוד מבלבל אותי כל הזמן. סליחה על הבילבול מקווה שתבין את נוסח השאלות הקצת מוזרות האלה.. תודה.

Sent from my -H815 using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי עדיף לך לעבוד לפי מה שהמשחק תומך כי אני די בטוח שלא מתבצע קידוד לDTS או DD בזמן אמת דרך האזניות או כרטיס הקול.

זאת אומרת שאם המשחק תומך בEAX - שחק דרך האנלוגי ואם הוא תומך בפורמט סראונד קולנועי שחק דרך הדיגיטלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...