עבור לתוכן

סוד היתרון של maxwel נחשף בשעה טובה

Featured Replies

פורסם

הסוד הגדול והשמור ביותר בתעשייה זו של האצה גראפית, זה אשר הוביל לקפיצת המדרגה בביצועים של סדרת maxwel

לעומת קודמתה kepler (משהיה סוד כמובן שלא הוגן בפטנט) הוא זה אשר יצר לראשונה את הפער בסדרת 900 של

נוידיאה (לעומת GCN של AMD) ופתח לראשונה את פער הביצועים בין שני המותגים.

 

אותה טכניקת רינדור ממשיכה ומועברת הלאה כמובן לסדרת pascal, וסוף סוף נחשפת ובשל כך תוכל לשרת את כולם

על כל המשמעויות הנובעות מכך.

 

תהנו:

http://techfrag.com/2016/08/02/nvidia-maxwell-tile-based/

https://www.youtube.com/watch?v=Nc6R1hwXhL8

http://www.realworldtech.com/tile-based-rasterization-nvidia-gpus/

http://www.anandtech.com/show/10536/nvidia-maxwell-tile-rasterization-analysis

 

פורסם
ציטוט של nec_000

...וסוף סוף נחשפת ובשלך כך תוכל לשרת את כולם

על כל המשמעויות הנובעות מכך.

מאיפה הבאת את זה?

פורסם
  • מחבר

^מרגע שנחשפה שיטת עבודה חדשה, המכונה tile based rendering,

מהי המניעה של גורם אחר מלעשות את אותו הדבר (כשאין פטנט מגן על השיטה) תסביר לנו אתה ?

פורסם

אני מבין לחלוטין את כל הפיסיקה מאחוריי פצצת אטום, אבל גם אם היה לי הר של פלוטיניום מועשר סביר להניח שלא הייתי מצליח לבנות פצצה.
אוקיי אז הוא הראה(ובצורה יפה מאד) את שיטת העבודה של הrastorizer, זה לא אומר שAMD תוכל מחר להוציא פאטצ' שיגרום לכרטיסים שלה לעשות אותו הדבר, במקרה הממש טוב הם יוכלו להכין שיטה משלהם לחישוב דומה בדור הבא.

פורסם
  • מחבר

אף אחד אינו אמר או כיוון לכך, שהשיטה ניתנת למימוש בכרטיסיה הישנים של AMD (או של אינטל), בהנחה שמצריך הדבר שינוי תכן

בשבב והוא כנראה מצריך.  אבל הדבר בהחלט אומר, שניתן לבצע בדיוק את אותה הטכניקה החל מהשבב הבא של מי מהיצרניות.

 

הבן, השיטה של tile base rendering אינה סוד אלגוריתמי, ואגב מבוצעת בעוד הרבה מקומות בתעשייה בהקשרים אחרים.

 

מרגע שמישהו רואה את הטכניקה בשימוש, הוא מסוגל להעתיק אותה ולעשותה באופן זהה. הסוד הוא בעצם החשיפה שמישהו ראה

אותך עושה אותו, ולראות את התוצר של זה.

 

*הדוגמא של פצצת האטום אינה דומה/זהה וברשותך לא נכנס (כרגע) לסיבה לכך (מחוץ לסקופ של הפורום).

 

יחד עם זאת היה ולמישהו היתה פצצת אטום (והם האמריקאים), ואילו הם מעולם לא היו משתמשים בה או חושפים את עצם דבר קיומה,

יש מצב שעד היום 70 שנה לאחר מכן עדיין לאף אחד אחר לא היתה פצצה שכזו, משום שלאף אחד לא היה מושג שיכול להיות דבר כזה

שנקרא פצצת אטום. מי שהגה את הרעיון ומימש אותו היה פיסיקאי אמריקאי אחד הגדולים בהסטוריה. כמותו ניתן לספור על יד אחת

במאה האחרונה.

 

כך שעצם חשיפת המוצר ומה שהוא עושה, מלמדת שיש בוודאות דרך לעשותו, שכן הרי יש מישהו שכבר הצליח בכך.

וברגע שידוע שיש משהו שהוא אפשרי והוא ראוי להעתקה (ואין ראוי יותר מפצצת אטום להעתקה), ימצאו מספיק גורמים (מדינות

מדענים) שירוצו וינסו להיות הראשונים שמצליחים בכך. עצם חשיפת פצצת האטום גרמה לכך שהרוסים תוך שנים מעטות ישרו קו,

ולאחריהם עוד מדינות נוספות. ללא החשיפה, כנראה שזה היה אורך הרבה יותר זמן.

 

ובחזרה לעניננו:

ניתן לבצע tile rendering בשינוי קל של מימוש הרסטרזציה. במקום לבצע אותה בכל פעם על כל התמונה, מחלקים את התמונה

להרבה חלקים קטנים ובכל סבב מבצעים את הרסטריזציה רק על חלקה הקטן (על ה- tile). החיסכון האדיר בשיטה זו היא בעבודה מול

הזיכרון מטמון של השבב ללא צורך לרדת ל- VRAM.

 

האמור משפר ומייעל את התהליך "בסדרי גודל", ולכן לא רק שנחסך כאן הרבה traffic אל הזיכרון של הכרטיס הגרפי, אלא נחסכים

גם החום והחשמל שנדרשים על מנת לממש את התהליך הזה לזיכרון ובחזרה. על מנת לבצע את השינוי בשיטת הרסטריזציה, 

כל שנדרש הוא שינוי סדר הפעולות, בכלל זה חלוקת התמונה ועיבוד על כל מקטע בנפרד. שינויים אלו הם מינוריים (יחסית) וניתן להטמיע

אותם בשבב חדש בנקל.

 

להערכתי זה אכן מחוץ לסקופ של משהו שניתן לבצע באמצעות שינויי דרייבר על חומרה ישנה, משום שניהול טכניקת הרינדור היא משהו

שמובנה ב- ASIC ותלוי במנגנון ניהול עבודת השבב. בדר"כ הנושא הוא יותר מדי low level בכדי שישאירו את המטלה לדרייבר לבצע.

 

עוד דבר מאד מעניין מחשיפת ה- tile rendering, זה שלראשונה אנחנו מבינים מדוע נוידיאה הצליחה עם רוחבי פס זיכרון כה צרים

(לעומת המקבילה להם של AMD) לתת ביצועים גבוהים, כאילו במטה של קסם להעלים את קשיי רוחב פס הזכרון לעומת המוצר המקביל.

הם דיברו אמנם גבוהה על דחיסת זיכרון, כזה שהגיע בדור האחרון pascal לשיפור של 220% (משהו פנומנלי), ומיסכו את הנושא

בחשיפת טכניקה אחת לדחיסה (מבוססת delta color compression), אך ערכים שלאט לאט חשפו לאנשי מתמטיקה, שמשהו פה אינו

מריח הגיוני או סביר במונחי דחיסה. אז הנה נמצאה אחת הסיבות העיקריות לחסכון האדיר שהם הצליחו לייצר וזאת באמצעות tile

rendering.

 

הבן, זה דבר מאד פשוט ידוע ומוכר בתעשיה, חברות רבות עושות tile rendering בהקשרים שונים. ולכן לא מובן מדוע נוידיאה היחידים

שעשו בה שימוש במאיצים לתחום ה- PC.

 

ואם אתה שואל אותי כאלגוריתמאי מתמטיקאי ומפתח בתעשייה עילית, הבעיה הכי גדולה שאני לפחות כרגע מזהה אצל אנשי AMD,

זה איך הם לא עלו על זה לבד כבר מזמן. האמור מסתמן מהצד, כי כושר החקירה של AMD לדבר מה עושה המתחרה (ועוד היחידה

שלהם כן, זה לא שיש הרבה מתחרות נוספות שצריכים לעקוב אחריהן), הוא כושר חקירה ירוד. וזו בעייני הפשלה הכי כבדה עבור

AMD מהזווית המקצועית לטעמי.

 

אין בעיה להעתיק פטנט טוב, זה עושים כולם בהיסטוריה הטכנולוגית. הרי לא ממציאים את הגלגל מחדש בתחום שכבר המוצא בו גלגל

שמסתובב היטב. אך בהחלט יש בעיה להיות "חמור" שלא לומד יום ולילה, ואינו חוקר מספיק איכותית ומקצועית את המוצר המתחרה.

זו בעיה לא פשוטה אצל AMD כפי שאני מאפיין אותה ולא פעם ראשונה שנקבל בכך, וזו כרגע אחת ההמלצות הכי כבדות שלי להנהלתם:

תשקיעו פחות ב- R&D, ותסיטו משאבים יותר לעבר RE.

פורסם
ציטוט של nec_000

ואם אתה שואל אותי כאלגוריתמאי מתמטיקאי ומפתח בתעשייה עילית, הבעיה הכי גדולה שאני לפחות כרגע מזהה אצל אנשי AMD,

זה איך הם לא עלו על זה לבד כבר מזמן. האמור מסתמן מהצד, כי כושר החקירה של AMD לדבר מה עושה המתחרה (ועוד היחידה

שלהם כן, זה לא שיש הרבה מתחרות נוספות שצריכים לעקוב אחריהן), הוא כושר חקירה ירוד. וזו בעייני הפשלה הכי כבדה עבור

AMD מהזווית המקצועית, כמי שמגיע מהתעשיה וכמי שמבין איזה פיאסקו זה לפספס דבר כזה.

 

אין בעיה להעתיק פטנט טוב, זה עושים כולם בהיסטוריה הטכנולוגית. הרי לא ממציאים את הגלגל מחדש בתחום שכבר המוצא גלגל

שמסתובב היטב. אך בהחלט יש בעיה להיות "חמור" שלא לומד יום ולילה, ולא חוקר מספיק איכותית ומקצועית את המוצר המתחרה.

זו בעיה רצינית אצל AMD כפי שאני מאפיין אותה וזו כרגע אחת ההמלצות הכי כבדות שלי להנהלת החברה, כנקודת חולשה אצלם.

 

היי Nec, אני מבין שאתה יודע מה AMD מפתחת ועל מה בדיוק הם עובדים (או לא עובדים), אם אתה טוען את הטענות שלך ומבטא אותן בצורה הזו.

 

יש לך חברה א' נקרא לה N, שהחליטה שהיא עושה "מהלך Intel" וממקדת את המשאבים שלה ביצירת פלטפורמת Mobile קודם (ובכנות לחברה N יש הרבה כסף לזרוק על R&D לעומת חברה A), ואחר כך לעשות לזה Scale למערך השולחני, הכוונה היא דבר ראשון להטמיע פיצ'רים שתורמים ליעילות גבוהה ואחר כך להוסיף ביצועים.

 

ויש לך חברה שנקראת ב' שנקרא ל-A, שהחליטה שהיא ממקמת את המאמצים שלך בארכיטקטורה גמישה שתוכל לשרת אותה למשך שנים על ידי שינויים במקום לשנות כליל כל שנה, שיכולה לעשות הכל בצורה "חשופה" למפתח בכך לאפשר לו לנצל את הטכנולוגיה במיטבה כאשר הכלים זמינים לו (קונסולות, DX12 ו-Vulkan) אבל המאמצים להוריד את צריכת החשמל לא הגיעו לרמה מספקת כנראה. 

 

עכשיו בא בחור. נקרא לו N_0 שמציג את עצמו כאחד מלומד , שכתוצאה מגילוי כביכול על הטכנולוגיה העדכנית של Nvidia מכריז ש-המהנדסים שעובדים קשה במשך שנים כדי לפתח ולשדרג את הטכנולוגיה- ולהזכיר לך את תקציבי ה-R&D ומשאבי האנוש הירודים שעומדים לרשות הצוותים האלו, אנחנו בדור הרביעי לארכיטקטורת ה-GCN שהתפתחה לא מעט עם השנים, למען האמת זה מצחיק קצת שאתה מוריד מהמהנדסים שאתה לא יודע איך הם עובדים, על מה הם עובדים כרגע וזה תוך כדי שהפצרת לא מעט על כך שכרטיס המסך העיקרי שלך הוא R9 390, כרטיס המסך ל"עם" עם מחיר משתלם ולא nVidia-חזירי, אם אתה חושב שחברה א' כל כך מתקדמת מול חברה ב', למה אתה קונה מוצר של חברה ב'? להנות מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה ?

 

מצד אחד המהנדסים זבל, מצד שני אתה נהנה מהמוצר, מדובר על טכנולוגיה שקיימת בליבות גראפיות במובייל כבר המון שנים, וכנראה שאם המהנדסים של AMD היו רואים לנכון להוסיף את הטכנולוגיה הזאת עם צפייה שזה ישפר משהו הם היו עושים זאת, הארכיטקטורות של שתי החברות שונות לגמרי ולא אני ולא אתה יודעים בדיוק איך דבר כזה היה משפיע.

 

אבל איך אתה מרגיש אם אתה עובד על משהו 4 שנים בלוח זמנים צפוף בעולם שהטכנולוגיה משתנה מדקה לדקה, ואז חבריך האקדמאים (שלא בהכרח מבינים מילה מהתחום הספציפי שבו אתה עוסק מעבר לדיונים מופשטים בפורום מיינסטרים באינטרנט) היו מורידים את ערך הפרויקטים שלך באותה פיסקה מזלזלת בלי שום הבנה עמוקה לנושא. אני כנראה הייתי מרגיש לא בנוח... 

 

 

 

יאללה, NEC, בבקשה לך תנהל את AMD, תלמד את המהנדסים מזה חקר טוב של המוצר המתחרה, ירידה לפרטים, טכנולוגיות זמינות לשוק, אולי אתה עם הידע הנרחב שלך בפיתוח ויצור -Semi-condactors יציל את AMD, אולי גם ZEN יהיה כשלון אם לא תתערב בניהול החברה, אולי.

 

פורסם

מישהו פה חי בסרט

זה שאתר מחשבים כזה או אחר "גילה" את "הסוד" של נוידיה, לא אומר שבamd לא ידעו את זה מזמן.

בדיוק כמו שהם יודעים למה המעבדים (cpu) של אינטל טובים/יעילים יותר ואין להם מה לעשות עם זה.

חלק מהדברים מוגנים בפטנטים, חלק דורשים השקעה בr&d. בשורה התחתונה, הם כנראה קיבלו החלטה (מושכלת יותר או פחות) לדבוק בארכיטקטורה שלהם.

Sent from my ONE A2001 using Tapatalk

פורסם
  • מחבר

ביצוע tiling אינו מוגן בפטנט.

 

מעבר לכך, גם לא מדובר פה בארכיטקטורה שונה שנדרשת, כי אם בביצוע רובד הרסטריזציה (זו שכבה אחת בלבד בכל התהליך)

בצורה שהיא קצת שונה ממה שהם עשו עד כה.  גם אינה דורשת שינויי של הרים וגבעות, אלא בעיקר עבודה על הגדלת ה- buffer

(כדי להכיל מספיק שטח לעיבוד tile בגודל מבוקש) והוספת רובד של חלוקת התמונה ל- tiles.

 

ברמת העקרון, לא יידרש לגעת בכל מה שמסביב לרסטריזציה. זה היופי במנגנונים פרוצדורליים.

 

**הנושא הזה של עיבוד מקטע חלקי לטובת עבודה על זכרון cache מובנה ב- ASIC בכדי שלא לרדת ל- RAM, היא טכניקה ידועה שנים

שנעשה בה שמוש בהקשרים רבים. הדוגמא שלפנינו היא רק אחת מאוקינוס שלם של מקרים בהם היא מתאימה לשימוש. 

 

 

 

פורסם

אבל למה זה משנה לנו?

הרי gtx560 מספיק בשביל 30FPS ב-LOW SETTINGS.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים