מערכת הפעלה Mac OS X Panter 10.3 - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מערכת הפעלה Mac OS X Panter 10.3


udicol

Recommended Posts

מה שחברת מייקרוספט לא עושה לנו בתקופת הדימדומים המשעממת של מערכות הפעלה, עושה ובגדול חברת .

במסגרת השיפורים המשמעותיים שהיא עשתה במערכת האחרונה, החברה דאגה לבצע אופטימיזציה מלאה למחשבים הקיימים היום G4 והמערכת עובדת מצויין ומהר יותר על מחשבים שאינם G5.

מספר התכונות של אינטראקציית משתמש - עלה אף הוא והם מציאים שיפורים מדהימים בגילויי כל החלונות נמצאים במסך.

לדוגמא כפתור F-11 מעלים באנימציה את כל האפליקציות על המכתבה (כן זה השם שניתן ל- desktopבשנות ה-80 על ידי חברת בישראל, יותר נכון המשווקים שלהם בארץ) .כפתור F-10, הקטנה באנימציה של כל החלונות ומסדר את כולם כך שנראה אותם מולינו במכתבה.

מעולם לא ראיתי תוכנה מהירה יותר כמו Acdsee שפועלת כמובן על בהצגת אך בשעה טובה ומוצלחת חברת Appleהשכילה לפתח כלי נורמלי לחלוטין בעזרת הכלי iPhoto וכעת ניתן לצפות בתמונות במהירות וביעילות. (לצערי התכונות של iPhotoעדיין מעטות ביותר יחסית לתוכנה הפופולארית Acdsee).

תמיד חשבתי שאין כמו Explorer 6.01 של מייקרוספט. אכן הוא מציג אמינות וביצועים מעולים עבור אתרים שנכתבו עבור עברית. רבים יגידו כי גם מוזילה מציגה ביצועים טובים ועולים על פני מייקרוספט. אחרי שתראו את Safari, תוסיפו לז'רגון הדפדפנים שלכם את המושג מושלם. אכן מציג ביצועים מדהימים וגם עבור אתרים בארץ שנכתבו עבור Explorer.

אכן חברת Appleהצליחה להוסיף מרקם מעניין ותורם לשוק מערכות הפעלה, ומה שנשאר לנו הוא לחלום שהגרסה הבאה שלהם שתצא באיזור 2006 תצליח לעניין אותנו בשיפורים ואינטראקציית משתמש טובים יותר.

indextopbox10082003.jpg

לכל מי שמכיר מישהוא שמוכן להמיר את מערכת ההפעלה הזו ל- שירים אצבע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

מספר התכונות של אינטראקציית משתמש - חלונות עלה אף הוא והם מציאים שיפורים מדהימים בגילויי כל החלונות נמצאים במסך.

לדוגמא כפתור F-11 מעלים באנימציה את כל האפליקציות על המכתבה

הגיע הזמן. בחלונות, Winkey+D עושה את זה (ומהר יותר) עוד מימי ה-Desktop Update של Windows 95 ו-NT4.

כפתור F-10,מבצע הקטנה באנימציה של כל החלונות ומסדר את כולם כך שנראה אותם מולינו במכתבה.

התכונה הזו (Expose) נראית מרשימה מאוד למסתכל מהצד, אבל כשמנסים לעבוד איתה מבינים כמה המימוש רחוק משלמות. כשיש לך הרבה חלונות פתוחים, הם נהיים קטנים עד כדי כך שלא ניתן לזהות אותם. הפתרון היחידי הוא לעבור עם סמן העכבר מעל כל חלון כדי לגרום למערכת להציג את שמו - התהליך הזה מעצבן וגוזל זמן רב.

תמיד חשבתי שאין כמו Internet Explorer 6.01 של מייקרוספט. אכן הוא מציג אמינות וביצועים מעולים עבור אתרים שנכתבו עבור עברית. רבים יגידו כי גם מוזילה מציגה ביצועים טובים ועולים על פני מייקרוספט.

אני בהחלט מסכים לגבי עליונות הביצועים של מוזילה. והפער רק יילך ויגדל כשתשוחרר גירסה 1.7. ראה פרטים על השיפורים הצפויים כאן. אגב, מכל הגרסאות של מוזילה, זאת לחלונות הכי מהירה. הגירסה למק סובלת מלא מעט בעיות ביצועים.

אחרי שתראו את Safari, תוסיפו לז'רגון הדפדפנים שלכם את המושג מושלם.

מושלם?!? כמה באמת יצא לך להשתמש בו? הוא דפדפן מוגבל מאוד בהשוואה למוזילה, ואתרים רבים שעובדים על אקספלורר לא נגישים או שבורים תחתיו. נכון שלעיתים קרובות מדובר בשימוש בקוד לא תקני ע"י בוני האתר, אבל להגיד שספארי מושלם זו הגזמה פרועה.

אכן מציג ביצועים מדהימים וגם עבור אתרים בארץ שנכתבו עבור Internet Explorer.

אין שום דבר מדהים בביצועים שלו. התחום היחידי שבו ספארי מצטיין זה זמן עליה קצר, וגם בתחום הזה יש דפדפנים שמשאירים לו עשן (למשל K-Meleon לחלונות שמבוסס על מוזילה). בשאר הפרמטרים המהירות שלו ממוצעת ולא יותר. ראה השוואה בנושא ב-arstechnica.com.

לאפל יש כמה הברקות יפות מדי פעם, אבל אין טעם לעשות להם אידאליזציה.

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחת הבעיות העיקריות של מוזילה ב- OS 10.3 X היא ביזבוז משאבים של המעבדים. צפייה באתר חדשותי כמו ynet, שופע באנימציות Flash גורם למשאבי המחשב לגדול באופן דרמטי ולפגוע בביצועים בתוכנות רקע. בעזרת עזר התוכנה top שניתן להפעיל מ- terminal פשוט ניתן לזהות את "גניבת" המשאבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...