הבדלים בין מעבדים - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הבדלים בין מעבדים


sim

Recommended Posts

מדובר במעבדי I5  ו  I7 דור שישי

אומרים שהמשתמש לא ירגיש הבדל גדול בין המעבדים ולכן נשאלות השאלות הבאות.

 1 איזו השפעה יש  לתדר mhz כשאחד הוא 3.5MHZ והשני הוא 4MHZ  .

2. איזו השפעה יש למספר הנימים והליבות. אחד הוא בעל 4 ליבות והשני בעל 8 ליבות.

3. איזו השפעה יש לזיכרון המטמון שלאחד יש 6MB ולשני יש 8MB.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטענה שהבאת נכונה במצבים מסוימים, אסביר.

 

ישנם יישומים שמרוויחים מאוד מתוספת הנימים של הI7 לעומת הI5, לפיכך הביצועים של הI7 יהיו עדיפים.

 

לעומת זאת ביישומים אחרים שאינם מכירים בhyperthreading באמת לא תרגיש בהבדל.

 

לגיימינג, לרוב I5 מודרני אמור להספיק, וההבדלים מול I7 לא אמורים להיות גדולים.

 

לעבודה מקצועית, I7 עשוי להיות עדיף (תלוי בסוג העבודה).

 

כל זה תקף גם בדורות הקודמים :D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. באופן כללי אפשר לומר שכאשר מדובר על מעבדים הזהים מבחינת ונבדלים אך ורק בתדר, היחס בין ביצועי המעבדים יהיה דומה ליחס בין התדרים. במילים אחרות - אם מעבד העובד בתדר X נותן רמת ביצועים P, אז אותו מעבד העובד בתדר 2X ייתן רמת ביצועים של 2P.

 

2. מעבד i5 הוא מעבד בעל 4 ליבות עיבוד פיזיות הומצגות כ-4 ליבות עיבוד לוגיות. מעבד i7 הוא מעבד בעל 4 ליבות עיבוד פיזיות המוצגות כ-8 ליבות עיבוד לוגיות. כמובן שכאשר פיזית אחת מוצגת כשתי ליבות עיבוד לוגיות לא ניתן לקבל ממנה ביצועים הזהים לשתי ליבות עיבוד פיזיות המוצגות כשתי ליבות עיבוד לוגיות, אך בד"כ ניתן לקבל ממנה ביצועים טובים יותר מאשר פיזית אחת המוצגת כליבה לוגית אחת (זה לא נכון בכל המקרים, ובמקרים מסויימים ייתכן אפילו שתהיה ירידה בביצועים - זה תלוי באופן שבו היישום משתמש במעבד).

 

3. אופן ניצול מספר הליבות תלוי ביישום בו נעשה שימוש - יש יישומים היודעים להשתמש בליבה אחת בלבד, ולכן זה לא משנה אם במעבד יש אחת או 1000 ליבות, שכן מה שמשפיע על ביצועי היישום הוא הביצועים של בודדת. מצד שני, ישנם יישומים היודעים לנצל ריבוי ליבות כך שהפעולות שהם מתחלקות בין הליבות השונות, ובמקרה כזה ביצועי היישום תלויים גם בביצועי ליבה בודדת של המעבד וגם במספר ליבות העיבוד. יש לציין כי קיימים יישומים היודעים לנצל רק מספר מסויים של ליבות עיבוד לכל היותר (למשל שתיים או ארבע בלבד), כך שאם במעבד יש יותר ליבות עיבוד הדבר לא ייתרום לביצועים.

 

4. המטמון של המעבד הוא בד"כ יעיל עד גבול מסויים, כלומר החל מנפח מסויים הגדלת נפח המטמון לא תביא לשיפור בביצועים או תביא לשיפור קטן בלבד. הגבול הזה תלוי מאד בארכיטקטורת המעבד, ובכל מקרה הוא לא נתון לבחירת המשתמש - זה לא שמוכרים מעבדים הזהים מבחינת כל התכונות שלהם ונבדלים אך ורק בנפח המטמון.

 

5. הדבר הכי טוב שאפשר לעשות בכדי לקבוע איזה מעבד הכי משתלם לקנות הוא פשוט לחפש מבחני ביצועים של היישומים בהם ייעשה שימוש ואז לראות את ההשפעה של המעבדים השונים על הביצועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...