להתפשר או ללכת למכללה? - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

להתפשר או ללכת למכללה?


2Enable

Recommended Posts

אלהן,  אני נמצא כרגע בהתלבטות  לגבי המקצוע שאני רוצה ללמוד ורציתי לשמוע אך לדעתכם כדאי להמשיך. 

אני כרגע לומד במכינה להנדסה  של בן גוריון ובינתיים הציונים שלי טובים, אבל הפסיכומטרי קצת פחות.  

הייתי מאוד רוצה  ללמוד מדעי המחשב/ הנדסת תוכנה ובמצב הנוכחי גם אם אקבל 100 במכינה אני לא אצליח לעמוד בתנאי הקבלה.

מצד שני,  כל שאר המקצועות שהם בגדר "תכנות לייט" ( מערכות מידע,  תקשורת וכו..) כן פתוחות בפניי ואוכל להתקבל אליהם.  

איך להמשיך מכאן?  להתפשר על לימודים שפחות מעניינים אותי? 

האמת שאני חושב על מכללות גם כאופציה,  אני לא רוצה לדחות את הלימודים בעוד שנה כדי לשפר את הפסיכומטרי,  אני מרגיש שכל היתרון שקבלתי במכינה יפגע כי בטח אשכח את רוב החומר עד תחילת הלימודים.. 

אני כרגע מנסה לשפר את הפסיכומטרי תוך כדי המכינה,  אבל אני לא בונה על זה  כי המכינה עמוסה גם ככה.. 

 מה דעתכם?  הייתם מתפשרים  או הולכים למכללה? 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף פעם לא מומלץ ללמוד משהו שאתה לא אוהב, כי אתה הולך לעסוק בזה רק... כל החיים שלך.

 

מצד שני, לפעמים חושבים שאוהבים משהו ואז מגלים שזה ממש לא מה שחשבת שיהיה. (ולכן מומלץ לבדוק מראש לפני רישום!! וזה כולל ללכת ליום פתוח, להתעניין בתכנית הלימודים וכו')

 

לכן התשובה אינה חד משמעים והיא די אינדיבידואלית.

 

אם ההחלטה הייתה עומדת בפניי, הייתי "מתפשר" ונשאר באוניברסיטה. ולא כי יש לי משהו חלילה נגד מכללות (אדרבא), אלא כי ה"לייט" שאתה מתאר עשוי להפתיע לטובה ולהתגלות כמשהו ממש נחמד ומעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הברירה ללמוד מה שאתה לא רוצה באוניברסיטה או מה שאתה רוצה במכללה הייתי בוחר במכללה באופן חד משמעי. זה שמה שאתה לא רוצה יכול להפתיע זה סיפור אחר, זה נכון לגבי כל מקצוע שתלמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של none77

זה שמה שאתה לא רוצה יכול להפתיע זה סיפור אחר, זה נכון לגבי כל מקצוע שתלמד.

 

נכון, ולכן כדאי לברר קצת לפני שלוקחים החלטה, ולא לקפוץ ישר על האופציה הקלה והברורה יותר שהיא מכללה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מוכן להפסיק לדבר שטויות? יש בפניו מספר אופציות מוגבל שכדאי שהוא יבדוק אותן לפני שהוא מקשיב לעצה המדהימה שלך..אז תפסיק לבלבל את המוח ותשמור את הציניות בשקל שלך לאנשים אחרים.

 

 

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר השקעת במכינה, הייתי ממליץ שתבחר מסלול הנדסי מאלה שיהיו פתוחים בפניך. מערכות מידע מבטיח מאד.

זה נכון במיוחד אם אתה חושב שתוכל להתקבל לאחר שיפור פסיכומטרי בשנה הבאה. מכיוון שיש חפיפה גדולה בלימודי שנה א' אם תתקבל למדמ"ח הלימודים האלה יוכרו לך.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני הייתי במכינה בבן גוריון.

אני לומד הנדסת מערכות תקשורת (שנה ב'), אני יכול להגיד לך שהדגש בתואר הוא בעיקר תוכנה (80% מהבוגרים גם הולכים לעבודות בתחום התוכנה ולא החומרה), הדגש הוא כמובן על תקשורת אבל לא הייתי אומר שלומדים "תכנות לייט" אם תסתכל על הקורסים תוכל לראות שיש הרבה מאוד מן המשותף בין תוכנה למערכות תקשורת (סתם דוגמה שפות תכנות שהשתמשתי בינתיים בקורסים - Java,C/C++,Assembly. תוסיף על זה קורסים תיאורטיים בתוכנה של מבנה נתונים, אלגוריתמים וכו').

 

אני מציע לך לבדוק את הקורסים הניתנים במחלקה ולא רק את ההתיאור הכללי של מה כל מחלקה עושה.

מבחינת עבודות לאחר התואר אני יודע שהתואר הוא שווה ערך כאשר ניגשים לעבודות הדורשות מהנדסי תוכנה ובעבודות בהן מתעסקים בתקשורת יש יתרון גדול מאוד...

 

אל תחשוב שאני אומר לך לוותר על הנדסת תוכנה, אני פשוט מציע לך לבדוק היטב את כל האופציות.

מציע לך גם לחשוב טוב לפני שאתה פונה לאופציה של מכללה כי לא משנה מה, רוב השוק מסתכל פחות טוב על בוגרי מכללה (במיוחד אלו עם ממוצעים מתחת ל80...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השוק מסתכל על ניסיון. אם בזמן לימודים במכללה תוכל למצוא עבודה במשרת סטודנט בתחום מצבך יהיה טוב משמעותית מכל בוגר אוניברסיטה ללא ניסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lev-27

השוק מסתכל על ניסיון. אם בזמן לימודים במכללה תוכל למצוא עבודה במשרת סטודנט בתחום מצבך יהיה טוב משמעותית מכל בוגר אוניברסיטה ללא ניסיון.

 

גם אם זה היה נכון (וזה לא), הסיכוי שלו למצוא משרת סטודנט בזמן הלימודים נמוך משמעותית מהסיכוי של מישהו שלומד באוניברסיטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל המקצועות השוק מסתכל יותר ויותר על ניסיון ופחות על השכלה פורמלית. מודל ההשכלה הגבוהה יתחיל להשתנות בעשור הקרוב והמגמה כבר התחילה במקצועות המחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מקרים שזה נכון בהם ויש כאלו שלא. לתפקיד ראשון אחרי הלימודים זה לא נכון בצורה חד משמעית. אין כמעט שום דבר שבוגר מכללה יכול לעשות (כולל לצבור נסיון רלוונטי במהלך הלימודים וכו') שיציב אותו בעמדה טובה יותר מבוגר אוניברסיטה (טכניון/ת"א/בן גוריון/עברית) ללא נסיון, אלא אם כן הוא עילוי עם נסיון של שנים בפיתוח תוכנה, וזה בהחלט לא המקרה כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טוען שסטודנט במכללה שעבד תוך כדי הלימודים יומיים - שלושה בשבוע בתחום יהיה בעמדה נחותה מבוגר אוניברסיטה שלא עבד יום במקצוע? אולי בחברות הגדולות ביותר יעדיפו בוגר אוניברסיטה ללא ניסיון על פני בוגר מכללה עם ניסיון כי לא אכפת להם שהוא יתגלח על חשבונם שנה - שנתיים, אבל בחברות בינוניות או קטנות יעדיפו מישהו עם ניסיון שיתחיל לייצר כסף עבור הארגון כבר מהיום הראשון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של lev-27

אולי בחברות הגדולות ביותר יעדיפו בוגר אוניברסיטה ללא ניסיון על פני בוגר מכללה עם ניסיון כי לא אכפת להם שהוא יתגלח על חשבונם שנה - שנתיים, אבל בחברות בינוניות או קטנות יעדיפו מישהו עם ניסיון שיתחיל לייצר כסף עבור הארגון כבר מהיום הראשון.

הניסיון האישי שלי הוא שגם בחברות הגדולות לפעמים יעדיפו בוגר מכללה עם נסיון רלוונטי, מאשר בוגר אוניברסיטה ללא ניסיון. על אחת כמה וכמה אם זה מישהו שעבד אצלן בתור סטודנט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...