עבור לתוכן

האישה הכי חזקה בעולם המשחקים: הסיפור מאחורי Tomb Raider

Featured Replies

פורסם

כיצד נוצרה אחת מהדמויות הנשיות הוירטואליות המוכרות ביותר בעולם כולו, ומדוע היא הייתה קרובה להיעלם לנצח אי שם באמצע העשור הקודם? בואו לשמוע ולראות את הסיפור של לארה קרופט

והפעם, הסיפור מאחורי מותג המשחקים שהיה בין הראשונים לאמץ לעצמו בחורה בתור הגיבורה הראשית. גיבורה שעד מהרה הפכה לאחת מהדמויות הנשיות המפורסמות ביותר בתרבות הפופ, והופיעה על השערים של אינספור מגזינים.

זהו מותג שקיים כבר 20 שנים, שווה מאות מיליוני דולרים, ועם כל משחק שיוצא בו, ניתן ממש לראות את ההתפתחות ההיסטורית של הטכנולוגיות שמאחורי יצירת משחקים – Tomb Raider.

אז הסיפור שלנו מתחיל הפעם בשנת 1988, כשבחור בריטי בשם Jeremy Smith מחליט לעזוב את עבודתו בתור איש מכירות כדי לפתוח סטודיו לפיתוח משחקים ביחד עם אחיו הצעיר. הם קוראים לסטודיו שלהם "Core Design" ושמים לעצמם למטרה ליצור משחקים מקוריים.

וזה בדיוק מה שהם עשו. במשך שנים הוציאו עשרות משחקים מז'אנרים שונים, כמו Rick Dangerous שהיה משחק פלטפורמה בהשראת אינדיאנה ג'ונס, ואפילו משחק יריות מגוף ראשון שהקדים את וולפנשטיין. אבל למרות שלרוב קבלו ביקורות חיוביות, לא היה מדובר במשחקים פורצי דרך.

אבל באמצע שנות התשעים, הטכנולוגייה של עולם הגיימינג החלה לתפוס תאוצה ולהתפתח במהירות. וזה נתן לאחד המעצבים הראשיים של החברה, Toby Gard, רעיון ליצור משהו שיהיה יותר קרוב לסרט מאשר משחק.

סקיצות מוקדמות של הרעיון שלו, הראו עולם תלת מימדי מלא בפירמידות, מקדשים, קברים, אוצרות וג'ונגלים שבהם ההרפתקן התלת מימדי צריך לנווט. או ליתר דיוק להתמודד מול פאזלים, מלכודות, אוייבים, חלקי פלטפורמינג ועוד.

ההתלהבות מהרעיון של Gard הצליחה לסחוף את החברה. אבל הגיבור הראשי שלו, שהזכיר מדי את אינדיאנה ג'ונס פחות, כיוון שהחברה חששה מתביעה. Gard החליט להציע במקום את אחת הדמויות האחרות שעיצב, שהייתה בחורה. למרות שבאותה תקופה נשים בגיימינג בד"כ הוצגו בתור הקורבנות או בנות ערובה, והמחשבה של לתת לזכרים שהיוו אז את הרוב המוחלט של קהילת הגיימרים לשחק בתור בחורה הייתה די מהפכנית, Jeremy Smith החליט שזה יהיה דווקא רעיון מצויין שיתפוס עבור משחק חדשני כמו שלהם.

Toby Gard החל לעבוד על העיצוב של הדמות, שבהתחלה נראתה כמו בלונדינית שרירית עם כובע בייסבול, אבל בהמשך שונתה לבחורה דרום אמריקאית טיפוסית עם צמה ארוכה ושורטס. היא קבלה אופי של הרפתקנית אתלטית, אחת שתעשה הכל כדי להניח את ידיה על האוצרות העמוקים והבלתי מוכרים של הארכאולגיה.

כן, באמצע שנות התשעים זה נחשב חדשני ובלתי רגיל

כן, באמצע שנות התשעים זה נחשב חדשני ובלתי רגיל

 

Gard החליט לקרוא לה Laura Cruz. כן כן. לורה. קרוז. בהתחלה כאמור, לארה הייתה אמורה להיות בחורה אמריקאית, ורק בהמשך, חברת Eidos שרכשה באותו זמן את סטודיו Core, דרשה שלדמות יהיה שם יותר בריטי.

מה עשה צוות הפיתוח של המשחק כדי לפתור את הסוגיה? ובכן, הם פתחו ספר טלפונים, דפדפו בו באקראיות עד שנפלו במקרה על השם Croft. וכך לארה קבלה שינוי לאומיות והפכה לבריטית גאה, וסיפור המקור שלה נכתב מחדש.

כעת לארה הייתה הדור ה-11 לשושלת של רוזנים, שהחליטה לוותר על חיי הנוחות כדי לחפש הרפתקאות ברחבי העולם.

540 פוליגונים יצרו את הדמות שלה, והצמה שלה נעלמה מהאווטר במשחק משיקולים של בעיות באנימציה שהרבה מאוד מאמץ הושקע בה כדי שתהיה חלקה.

התפתחות המראה של לארה לאורך יותר משני עשורים

התפתחות המראה של לארה לאורך שני עשורים

 

טעות קטנה בהזזת העכבר בעת יצירת הדמות, הביאה להגדלת הפרופורציות של החזה של לארה, שזכתה לאישור מיידי של כל חברי הצוות, לפני ש-Gard הספיק לתקן אותה. או יותר נכון לא הספיק.

אבל כל זה לא ממש הצליח להרשים את סוני, שלא ממש התלהבה מהמשחק מספיק כדי לאשר אותו להפצה על הפלייסטישן.

אבל ב-Core לא וותרו. הם חזרו לעבודה במרץ, הוסיפו ללארה דיבוב, סצנות סינמטיות שגם הן היו די נדירות לתקופה ושפרו את השליטה על המשחק.

כשטומב ריידר הגיע לסיבוב אישור שני אצל סוני – הפעם אף אחד כבר לא התנגד. הם הבינו שיש להם משחק מנצח ביד.

Tomb Raider המקורי - הפך ללהיט עצום

Tomb Raider המקורי – הפך ללהיט עצום

 

המשחק יצא לשוק ב-1996, והפך להצלחה מיידית. המשחקיות החדשנית, הדמות המציאותית, כלומר בסטנדרטים של אז מינוס חלקים מסויימים בגופה של לארה, הצליחו לא רק למכור עותקים אלא גם קונסולות פלייסטשן. לארה זכתה להופיע על השערים של מגזינים עסקיים ושבועונים, לככב בפרסומות ולאחר מספר שנים אפילו לקבל סרט. 

לצערם של Core וחברת Eidos, לארה זכתה גם לאהדה מסוג אחר שקשורה למידות של גופה, ובשלב מסויים נאלצו לרדוף אחר ולסגור אתר שפרסם תמונות עירום שלה.

Toby Gard לא ממש אהב את התעסקות הזאת בדמות שיצר, וגם לא את ההצלחה המטורפת שלדעתו הביאה להתמסחרות של לארה. הוא החליט לעזוב את החברה.

התברר למעשה שצדק. ההצלחה והכסף הכניסו את Eidos ו-Core לסחרור. איידוס דרשה מהם לפתח משחק חדש כל שנה, והלחץ על המפתחים שלא יכלו לנוח לרגע רק גבר. לאחר מספר שנים, טומב ריידר כבר לא עמדה בקצב של הטכנולוגייה הגרפית, והנסיון לפתח מנוע חדש כשיצא הפלייסטישן השני היה אסון. השיא הגיע במשחק Angel of Darkness, שהיה התשיעי בסדרה וזכה לביקורות נוראיות וחתם את גורלה של לארה, מה שלבסוף הביא את Eidos להעביר את המותג לחברת Crystal Dynamics האמריקאית.

Angel of Darkness - כמעט חיסל את סדרת Tomb Raider לנצח

Angel of Darkness – כמעט חיסל את סדרת Tomb Raider לנצח

 

Crystal Dynamics שיצרה כבר בעבר משחקים מוצלחים עבור Eidos כמו Legacy of Kain, אספה מחדש את הצוות של Kain כדי שיעבדו על המשחק החדש של טומב ריידר. בנוסף, הם שכרו את Toby Gard בתור יועץ, ששמח לחזור לעסקים. לארה קבלה עיצוב חדש, והפעם הרבה יותר אמיתי ופרופוציונאלי, והסדרה זכתה סוף סוף שוב לתשומת לב לה הייתה זקוקה. בשנת 2006 הוציאו את המשחק העשירי בסדרה, שזכה כבר לקבל ביקורות מצויינות.  

Crystal Dynamics המשיכו להוציאו משחקים בסדרה עד שבשנת 2013, במקום ליצור עוד משחק המשך, הם החליטו לחדש את המותג, והסדרה הנוכחית של המשחקים בהפצת Square-Enix שרכשה בינתיים את Eidos, עוקבת אחר לארה הצעירה.

היום, נראה שלארה קרופט וסדרת Tomb Raider שלה חי ובועטת יותר מאי פעם בעבר

היום, נראה שלארה קרופט וסדרת Tomb Raider שלה חיה ובועטת יותר מאי פעם בעבר

 

אז המותג Tomb Raider אכן חזר לחיים, ואפילו בהצלחה רבה. ולמרות שהוא כבר לא זוכה לאותה פופולאריות מטורפת של שנות התשעים, ומאז כבר יצרו לא מעט משחקים שבהן נשים הן הגיבורות, הוא עדיין מחזיק מעמד יפה, ונקווה שנמשיך לראות עוד משחקים מוצלחים בסדרה.

סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%94%D7%9B%D7%99-%D7%97%D7%96%D7%A7%D7%94-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%90/

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים