Radeon R7 360 מהבהב בווינדווס 7 (לא שייך לתדר ריענון) - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Radeon R7 360 מהבהב בווינדווס 7 (לא שייך לתדר ריענון)


MichaelZ

Recommended Posts

אהלן. אני חייב לספר את כל הסיפור. אנא, נסו לא להירדם.

 

אז ככה.

הלוח אם זה P8P67 PRO של . כרטיס המסך שהיה לי עד לאחרונה הוא Radeon HD 5670.

לפני כחודש התחיל לקרוס הדרייבר של הכרטיס המסך. באמצע העבודה הווינדווס היה פתאום אומר לי שהדרייבר קרס והועלה מחדש. בהמשך כבר הווינדווס התחיל לקרוס. מסך כחול... memory dump... וגם היה לי פעמיים או 3 שבאמצע העבודה הופיע לי ג'יבריש על המסך וכל מיני ריבועים ואז - קריסה.

ביום חמישי האחרון השארתי את המחשב לעבוד בלילה (המסך היה כבויי) ואז בבוקר ראיתי שהמחשב נכבה מתישהו במהלך הלילה.

לא הצלחתי להפעיל אותו, אז פתחתי את המארז וראיתי שנורית ה-VGA האדומה על הלוח אם נדלקת ונשארת דלוקה. ובכך הבנתי שהכרטיס מסך שבק חיים.

במהלך הסופשבוע ניסיתי להחיות את המחשב הישן שלי (מחשב גיבויי) ללא הצלחה (הסיפור המלא עוד יבוא) וביום ראשון רצתי לחנות מחשבים כדי קודם כל לבדוק אם הלוח אם תקין ואז לקנות כרטיס מסך חדש. (יצא שהלוח אם היה תקין).

הייתי ממש לא בעניינים (ואני עדיין לא). ולא היה לי איך להיכנס לפורומים או לעשות בדיקה מעמיקה לפני רכישה וגם לא ממש היה לי זמן. הייתי כבר חייב לקבל גישה לכל "המשרד" שלי. אז קניתי את ה-R7 360 בידיעה שהוא, כנראה לא הכי מתאים למה שאני צריך. ביררתי לגביו את מה שידעתי לברר מול איש המכירות (שהשקיע בי 25 דקות מזמנו וגם עשה כמה טלפונים) וקניתי כרטיס שהיה להם במלאי. יצא שלא ממש התאכזבתי. הכרטיס עונה על דרישותיי... אבל יש איתו בעיות (לפחות אצלי).

 

זה ברור שאחרי שהווידווס קרס בפעם האחרונה לא היה לי איך להפעיל את המחשב. פשוט הכנסתי את הכרטיס החדש והרצתי רגיל. עשיתי טעות שלא הפעלתי ב-Safe mode. את האמת, לא זוכר אפילו אם זה שאל אותי. בקיצור, מן הסתם, הווינדווס התחיל לצרוח שהדרייבר לא מתאים והופיעו לי כל מיני הודעות שגיאה. בסוף הגעתי לנקודה שפשוט התקנתי את הדרייבר מהתקליטור, בלי להסיר את הדרייבר הישן. עשיתי ריסט. הכל התחיל לעבוד אבל תוך כדי העבודה המסך התחיל לקפוץ כל כמה שניות (ואני ארחיב בהמשך).

נכנסתי להגדרות וניסיתי לשחק עם כל מיני פרמטרים. זה לא שיפר את התמונה (תרתי משמע). אני לא גיימר אבל יש לי 4. הרצתי את המשחק והכל עבד שם פיקס... אבל ממש. העלתי את ההגדרות וראיתי את הביצועים של הכרטיס החדש ואז הבנתי שזה חייב להיות הדרייבר ואיך שהוא עובד בווינדווס.

 

הלכתי לאתר של והורדתי את הדרייבר המעודכן. אח"כ הורדתי את DDU.

הסרתי לחלוטין (או שכך נדמה לי) את הדרייבר שהתקנתי מהתקליטור. עשיתי ריסט ונכנסתי ב-Safe mode. התקנתי את הדרייבר המעודכן.

הבעיה נשארה, אם כי בפירוש רואים שהמסך קופץ הרבה פחות. ופה אני חייב להסביר את עצמי.

קודם כל, לא מדובר בתדר ריענון או משהו כזה. יש לי מסך U2711 שמחובר לכרטיס באמצעות DP. הרזולוציה זה 2560X1440.

 

זה כאילו שהכרטיס (או הדרייבר) עושה מעין Refresh או שמנסה להיכנס ל-"mode" אחר ואז מיד חוזר. לא יודע איך לקרוא לזה אבל (כל) המסך פשוט מהבהב לשבריר שנייה (ממש, ממש קצר). זה קורה כל-כך מהר שאני לא יודע להגיד בוודעות אבל יכול להיות שהתמונה גם "קופצת" תוך כדי ההיבהוב הזה. קופצת=זזה למקום אחר ואז חוזרת למקום ההתחלתי.

 

זה קורה בד"כ כשאני עובר מחלון או פותח חלון חדש, אבל ממש לא חייב. זה קורה גם כשאני לא נוגע בכלום. אני לא רואה שזה קורה רק עם תוכנות מסויימות או כשמתרחשים דברים מסויימים. אני לא מצליח להבחין בשום עקביות*. (כן, יש פה כוכבית).

זה יכול "לקפוץ" בערך פעם ב-20 שניות, פעם בדקה (אפילו שאני לא נוגע במחשב) ואז פתאום יכולות לעבור 5 דקות שזה לא קורה. ואז זה יכול פתאום לבוא ברצף של היבהוב אחד אחרי השני (בהפרש של פחות משניה).

 

נכנסתי להגדרות של הכרטיס מסך וביטלתי שם את כל מה שהיה אפשר... בגלל שאין עקביות לתופעה אני ממש לא יכול להגיד אם זה עזר או החמיר את המצב אבל זה לא נעלם.

 

*ולכוכבית: לפני שהסרתי את הדרייבר "הדפוק" עם DDU, בפיירפוקס, למשל, ממש בפורום הזה, המסך היה קופץ לי כמו מטורף. ממש כל 5-10 שניות. כשברוב האתרים האחרים זה לא היה כ"כ חמור. לא יודע למה בדיוק לקשור את זה אבל כאן אני כן ראיתי עקביות מסויימת. אחרי שהתקנתי את הדרייבר מחדש, אני לא רואה שזה קופץ בצורה שונה כשאני מקליד פה (או שרק קורה, מבלי לגעת במחשב).

 

יכול להיות שהדרייבר פשוט מעלה איזושיה תוכנה מעצבנת שעושה את זה? למשל, במנהל משימות אני רואה את TrayTipAgent.exe. יכול להיות שזה שייך לדרייבר של הכרטיס?

יכול להיות שהדרייבר של הכרטיס הישן לא הוסר כמו שצריך ועכשיו הוא מתנגש עם הדרייבר של הכרטיס החדש? כשהסרתי דרייבר עם ה-DDU, אני חושב שהיה מדובר רק בדרייבר של ה-R7 360. איפה אפשר לבדוק שהדרייבר הישן לא מנסה להשתלט לי על הכרטיס החדש?

 

ועוד משהו. לגמרי בטעות נכנסתי היום להגדרות צליל (Playback devices). ראיתי שם לא פחות ולא יותר 6 התקנים עם שם זהה: (Digital Audio (HDMI.

לא זוכר עם ל-DVI יש סאונד אבל ל- ו-DP כן יש. לא מעניין אותי הסאונד הזה, לכן נטרלתי את כולם (6). (הגדרתי אותם כ-disabled).

זה הגיוני בכלל שזה שם? מעניין... אולי זה קשור איכשהו.

 

לפני שאני מסיים, אני חייב לציין שלא היה לי שום היבהובים מגעילים כשהיה לי את הכרטיס הישן. זה התחיל מיד אחרי שהתקנתי את ה-R7 360.

 

טוב, אני ממש מקווה שיהיה אפשר לפתור את הקקה הזה מבלי להתקין מחדש את הווינדווס.

 

אם אפשר, נא לדבר איתי "באנגלית" כי הווינדווס אצלי זה באנגלית.

 

מי שלא הספיק להירדם: תודה רבה!

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אצל אחי הR7 360 עשה בידיוק אותו הדבר עם מסך U2715H חדש, לא מצאתי פיתרון אז כאופציה אחרונה נתתי לו את הכרטיס מסך 270 R9+ ספק אנטק 550W מהמחשב שלי, מאז הבעיה ניפתרה אצלו.

 

כעת בעיה אחרת שיש לי עם הכרטיס הזה אצלי במחשב הוא שיש לו באג מטומטם שמכבה את המאורר שלו ואז במישחק הוא מיתחמם והמחשב ניכבה שהכרטיס מסך ניכנס למצב חירום ומפעיל את המאורר על 100%.

כל דרייבר שניסיתי לא פותר תבעיה, בסוף גיליתי שבמצב מנוחה הביוס של הכרטיס מוריד תמאורר על 15% שזה דפוק כי המאורר עצמו מסוגל להידלק רק אחרי 35%, אבל אחרי שהוא ניכבה הניטור טמפ' שלו מפסיק לעבוד ובGPU-Z רואים שהוא על 20 ומשהו מעלות וזהו- הוא לא מיתעדכן שמאמצים אותו ולכן לא מדליק תמאורר ומגיע למצב חירום, אני הולך למשש עליו תאחריות- שלי הוא של ספיר ניטרו הגירסה המקוצרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין מה זה.. זה רק בווינדווס וזה ממש בלתי צפוי.. למשל, הנה, המחשב דולק מהבוקר.. המסך היה קופץ בצורה שתיארתי את זה ועכשיו כבר איזו שעה לא ראיתי הבהוב אחד... לא עשיתי ריסט ולא משהו שאני יכול לחשוב שגרם לזה להפסיק... זה הזוי.. אני אנסה להסיר את הדרייבר ולהתקין מחדש...

אם זה ממשיך, אני אנסה להתקין מחדש את ווינדווס 7 על כונן אחר ואז לראות אם שם זה גם קופץ...

מוזר כל העניין הזה..

 

ולגבי המאוורר... קודם כל, ה-R7 360 שלי הוא של .

עזוב שהמאוורר שלו חזק. אצלי הוא דווקא נדלק כשלא צריך.

יש לי בקר מאווררים של Scythe ואני חיברתי את אחד החיישנים לצלעות של הכרטיס מסך (רק כדי לראות את הטמפ').

ברגיל זה יושב אצלי על 32~ מעלות. איך שאני מעלה סרטון ביוטיוט או אצלי במחשב, אני מתחיל לשמוע טוב-טוב את המאוורר.. ואני רואה שהחום לא עובר את ה-35 מעלות. מה הוא קופץ כמו איזה ז**?

כשאני מריץ את 4, המאוורר נשמע כאילו המחשב הולך להתרומם מהשולחן ולהתחיל לרחף, והחום לא עובר את ה-40! וזה עוד בלי שהפעלתי את המאוורר של המארז שנותן אוויר ישר על הכרטיס.

 

עם ה-HD 5670 זה ממש לא היה לי ככה.. את המאוורר שלו שמעתי כשהוא היה מגיע לאיזה 50 מעלות. וללא המאוורר של המארז הוא היה מגיע גם ל-60 ועובד בסדר גמור...

 

טוב, אין לי עכשיו זמן להתחיל לריב גם עם הדבר הזה. יש דברים חשובים יותר. כשאני אתפנה קצת, אני אפתח פה שרשור כדי לברר מה עושים עם זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"יש לי מסך U2711 שמחובר לכרטיס באמצעות DP. הרזולוציה זה 2560X1440.  "

 

האם ניסית בבקשה להחליף את החיבור של המסך לHDMI במקום Display port?

כמו לא שים לב ב יש 4 תקנים של כבל שונים 1, 1.2, 1.3, ו1.4,(אם אתה לא יודע איזה תקן המסך שלך תומך נסה מהנמוך לגבהה).

 

אם כן נסה לעבור לDVI גם בתקן הזה יש 3 תקנים שונים, ושוב מהתקן הנמוך לגבהה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי כבל ואני (כבר) יודע בודאות שזה לא קשור.

 

הסרתי את הדרייבר ואיזו שעה עבדתי בווינדווס עם הדרייבר הסטנדרטי.

המסך לא קפץ לי פעם אחת.

התקנתי שוב את הדרייבר וזה חזר לקפוץ, אבל מיד.

דיברתי עכשיו עם מישהי בסקייפ והמסך קפץ לי כמו מטורף. ממש - כל 5-3 שניות. בסקייפ זה הכי מגעיל. *סקייפ לא רץ אצלי ברקע. הוא לא זה שגורם לקפיצות.

 

גיליתי עוד בעיה וכראה שזה קשור. אני אמור לפתוח שרשור חדש ולשאול שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קרימסון מחורבן... העפתי אותו ובמקומו התקנתי קטליסט 15.7.1

 

הבעיה לא נעלמה לגמרי אבל זה הרבה, הרבה יותר טוב.

יש לי משחק ישן וכשהיה לי את הקרימסון, ראיתי שם בעיה רצינית של rendering. ככה ידעתי ב-100% שלפחות חלק מהגורם זה הדרייבר או הכרטיס עצמו.

איך שהתקנתי את הקטליסט - המשחק נראה פיקס!

גם המאוורר טיפה נרגע (אבל לא ממש).

 

בקרימסון בפירוש יש משהו דפוק.

 

עכשיו זה ככה. המסך כבר כמעט לא קופץ לבד, רק אם אני עושה דברים כמו:

פתיחת חלון חדש - פעם ב-..

פתיחת חלון ממצב ממוזער - פעם ב-..

שינוי גודל החלון עם העכבר - כל פעם!

קפיצות כשאני לא עושה כלום זה רק אם אולי רץ ברקע flash player, או java או משהו כזה... כשאני בפיירפוקס.

למשל, תוך כדי שהקלדתי את הטקסט הזה זה קפץ לי פעמיים. (לפני זה היה משהו זוועה)

 

מעניין אם זה בחומרה או שפשוט נוצר אצלי איזשהו מצב של התנגשות בגלל הצורה (הדפוקה) שהחלפתי את הכרטיס הישן בכרטיס הזה.

או שאולי רץ אצלי משהו ברקע שעושה את זה.

 

דבר כזה ניתן לאמת/לפסול רק אחרי התנקה נקייה של ווינדווס ואין לי כוח..

בינתיים הורדתי את ה-"סבל" לרמה סבירה... אני הולך להמשיך לעבוד במצב הנוכחי.

תכננתי להתקין את ווינדווס מחדש משהו כמו 3-4 חודשים מעכשיו... אולי אז אני אצליח לפתור את התעלומה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה זה!!!!

אתה גדול!

 

זה היה אצלי בדיוק כמו שרואים בסרטון, רק שזה היה קופץ גם לבד, בלי שהייתי בכלל נוגע במחשב.

וכן.., זה "היה". התקנתי את GPU Tweak, עשיתי שם את כל מה שצריך לעשות ו: הוקוס פוקוס!

 

מסתבר שהבעיה הזאת היא די נפוצה.

שבוע ו-1700 צפיות כדי לעלות על זה? נראה לי קצת מוזר. טוב, העיקר שזה נגמר.

 

תודה רבה, רבה לכל מי שעזר!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...