מאורר סטוק של אינטל מרעיש כמו מטוס - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאורר סטוק של אינטל מרעיש כמו מטוס


manenbu

Recommended Posts

אהלן, קניתי רכיבים והרכבתי לי מחשב חדש, הכל טוב ויפה ועובד סבבה, רק שהמאורר של המעבד מרעיש כמו מטוס גם המחשב באיידל ולא עושה כלום. זה המאורר סטוק שהגיע עם מעבד i5-6400.

כל המערכת ללא (מן הסתם, מעבד ללא K ולוח H170).

 

קצת מידע על החומרה והטמפ' פה מתוך HWMonitor בקובץ המצורף.

בגדול, חם פה עכשיו. אני באוסטרליה ואומרים שבחוץ 26 מעלות אבל לפי דעתי בתוך הבית אפילו יותר חם. אז הטמפ' של המעבד ושאר הדבר לא גבוהות בצורה חריגה. אז למה המאורר עובד כל כך חזק? אני מניח ש AUXFANIN זה המאורר של המעבד. למה הוא צריך להיות כמעט 3000 RPM?

יש איזה הגדרה שאני צריך לבדוק? אולי חיברתי משהו לא נכון בלוח? אני לא יודע אפילו איפה להתחיל. אולי פשוט זה חרא של מאורר וצריך משהו אחר?

 

תודה!

hwmonitor.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק לאיפה המאוורר מחובר על הלוח (צריך להיות מחובר ל CPU FAN), וכן בדוק האם אין הגדרה בביוס שקשורה לזה ששינית מבלי משים. אם זה לא עוזר נסה לאפס להגדרות ברירת מחדל. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט

מניח ש AUXFANIN זה המאורר של המעבד.

הנחה שגויה.

AUX זה קיצור של AUXILIARY, שזה בעצם חיבור בשביל מאוור משלים למארז/ציוד, ואין לו יעוד ספציפי.

 

הCPU FAN נקרא.... CPU FAN, שמיועד ספציפית למעבד גם במיקומו הקרוב לתושבת, וגם במהירותו הנתונה לשינוי בהתאם לטמפרטורת המעבד.

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למאוורר יש חיבור 4 חוטים או 3 ? אם 3, יש לוחות שמחייבים הגדרה ב לשליטה על מאווררים כאלה, או לא יכולים לשלוט עליהם בכלל (ואם כן, זהו לא מאוורר של אלא "שווה ערך" שדחפו לך. במאווררים של יש 4 חוטים)

 

מאוורר 4 חוטים אחר על אותו חיבור כן עובד במהירות נמוכה ? (תחבר את ה CPU FAN ליציאה אחרת על הלוח, ומאוורר אחר לבדיקה על יציאת ה CPU FAN). תבדוק את המאוורר השני גם ישירות מספק הכוח במהירות מלאה. אם המאוורר השני כן עובד במהירות נמוכה על יציאת ה CPU FAN, המאוורר על המעבד לא תקין (לא מקבל את אות ה PWM). יתכן שפשוט החוט קרוע (זה שהולך לפין ה 4 בחיבור) ואלי בעיה פנימית יותר בתוך המאוורר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה. העברה למצב SILENT בביוס באמת פותר את בעיית הרעש, אבל עכשיו המעבד מתחמם מאוד. אפילו כשהמעבד יושב ולא עושה כלום אחרי זמן כלשהו, זה יכול בכיף להיות מעל 70 מעלות ולוקח לזה המון זמן עד שזה יורד לטמפ' שהראיתי בפוסט הראשון. עוד משהו ששמתי לב - עד כמה שידוע לי, כשהמעבד ב IDLE המהירות שלו אמורה לרדת: זה נקרא SpeedStep או EIST. אצלי, המהירות של המעבד היא תמיד 3300, לא חשוב מה הוא עושה. זה מעבד שברגיל אמור להיות 2700, לא? זה כאילו הוא במצב טורבו תמידי ללא צורך. יכול להיות שכאן הבעיה בעצם.

 

לגבי המאוורר עצמו, זה 4 פינים עם חיבור PWM תקין (הרי הוא משנה את המהירות..).

 

cpuz.png

 

ניסיתי לשחק עם ההגדרות בביוס, וכיביתי את הטורבו. עכשיו המהירות ב CPUZ מופיעה כ 2700, שזה מה שכביכול אמור להיות. אבל עדיין, המהירות לא יורדת מתחת לזה אפילו ב IDLE. ניסיתי לכבות ולהדליק את ה SPEEDSTEP בביוס וזה לא משנה כלום.

 

מה עושים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...