שנת 2016 לפי AMD: תמיכה ב-5K מלא, מסכי FreeSync גם לניידים ועוד הפתעות - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שנת 2016 לפי AMD: תמיכה ב-5K מלא, מסכי FreeSync גם לניידים ועוד הפתעות


SilentBob

Recommended Posts

מפתחת הליבות הגראפיות מתיימרת ליישר קו עם המתחרה כמעט בכל החזיתות בשנה הקרובה, ואף לדלג מעליה אל עבר ההובלה הטכנולוגית

שנת 2015 שאוטוטו מסתיימת לה ללא ספק הייתה השנה של NVIDIA בעולם העיבוד הגראפי, עם הגדלה משמעותית של הפער שלה בנתח השוק והרבה טכנולוגיות שסייעו לה להתבלט אצל הצרכניות והמפתחים כאחד. כל העולם הזה אמור להפוך להרבה יותר תחרותי בשנה הקרובה, שבא אנחנו כבר יודעים שגם NVIDIA וגם יעברו לייצור בליטוגרפיות חדשניות (ושונות, מה שלא קרה בשנים האחרונות), ועם כוונות ברורות להכפיל את יעילות העבודה לעומת מה שקיים בשוק כיום.

לאחרונה, קיבלנו מ- גם אישור בנוסף לכך שהיא תציע אלטרנטיבות מעניינות לחלק גדול מהטכנולוגיות של בשנת 2016.

amtws9

בחברה הודיעו רשמית כי דגמי כרטיסי המסך החדשים לשנת 2016 יציעו תמיכה רשמית הן ב-HDMI 2.0a והן ב-DisplayPort 1.3 – כשהראשון היווה חסרון משמעותי עבור החברה בדור הנוכחי בכל הנוגע לגיימינג בטלוויזיות (משהו שדגמיה של NVIDIA כבר תומכים בו), והשני מהווה דור חדש לתקן שצובר פופולריות משמעותית יותר ויותר, אשר אמור לאפשר תמיכה בתצוגת 5K בקצב של 60 פריימים בשנייה ובעומק מלא (תת דגימת RGB 4:4:4( ואף תצוגת 8K בהתבסס על כבל בודד. עוד לא שמענו הצהרה נגדית מ-NVIDIA, אך סביר יהיה להניח שגם היא תציע תמיכה בתקנים זהים בדגמי 2016 המובילים שלה. במילים אחרות – בשנה הקרובה עידן ה- יוכל להתחיל באמת, ללא כוכביות וללא חסרונות יחסיים.

amtws5 amtws3

בנוסף, גם טכנולוגיית ה-FreeSync החופשית שאותה יצרה במקור למניעת קריעת מסך ברמה החומרתית תחל לתמוך בקרוב סוף כך סוף גם בתקן ה-HDMI, ולא רק בתקן ה- כפי שהיה עד היום, כך שנוכל לקבל עוד יותר מסכים תומכים בעתיד הקרוב – וכמו כן, גם טכנולוגיית למחשבים ניידים, בדומה ל-G-Sync לניידים אותו חשפה NVIDIA באמצע השנה. התחושה הכללית היא שבעתיד הלא רחוק כבר לא נזדקק לאפשרות ה-Vsync למניעת קריעת מסך תוכנתית (במחיר פגיעה בלתי מבוטלת בביצועים) כלל – משום שרובם המוחלט של אמצעי התצוגה יתמוך ב- או .

amtws6 amtws7

לקינוח, ב- גם הכריזו על מיזם ה-GPUOpen, אשר מבטיח לספק כלים ליצירת אפקטים ויישומים גראפיים מתקדמים, כגון TressFX המוכר ליצירת אנימציות שיער משכנעות יותר – באופן חינמי וחופשי, דרך פלטפורמת ה-GitHub, בתור תשובה מעניין בהחלט ליישומי ה-PhysX וה-GameWorks הפופולריים, אך 'נעולים', של . נקווה שהמשמעות לכך היא שבעתיד חובביה של AMD כבר לא יזדקקו להרגיש נחיתות ויזואלית במסגרתו של כמעט כל כותר בולט חדש שמגיע אל החנויות.

amtws1

האם כל השידרוגים האלה יאפשרו ל-AMD סוף כל סוף לחזור לתחרותיות אמיתית ביקום כרטיסי המסך? אנחנו מקווים שכן, ואתם?

amtws8

מחשב נייד ראשון על טהרת AMD, ועם תמיכה ב- , כבר נמצא בדרכו אל החנויות

https://hwzone.co.il/%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2016-%D7%9C%D7%A4%D7%99-amd-%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94-%D7%91-5k-%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%99-freesync-%D7%92%D7%9D-%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93%D7%99%D7%9D/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • SilentBob pinned this דיון
  • 4 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...