החלפת ספק כוח - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החלפת ספק כוח


mosesgamer

Recommended Posts

אם אתה אתה מדבר על מחשב מורכב שאתה מוציא ממנו ספק ומכניס אחר אתה לא אמור לבוא במגע עם החיבורים האלה.

בדרך כלל החיבורים נמצאים בחלק התחתון/ימני של לוח האם. כתוב ליד כל חיבור מה הוא.

56391d5d6f5d9.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@mosesgamer

מבחינת לוח האם:

א. ספק הכח מתחבר אליו בעזרת 2 חיבורים עיקריים - חיבור של 24 פינים, שנמצא בכל לוח אם ומספק את עיקר המתח ללוח האם, וחיבור של 4 פינים (בחלק מהלוחות יש חיבור כפול, כלומר חיבור של 8 פינים) שתפקידו לספק מתח למעבד.

ב. חיבור המארז ללוח האם תלוי ביציאות, כפתורים ונורות חיווי שהוא מציע, אך כמעט תמיד יהיו חיבורים כמו החיבורים לכפתור ההדלקה, כפתור האיתחול מחדש (איפוס או reset), נורית החיווי שמעידה שהמחשב דולק (נורית ה power) ונורית המעידה על כך שהתקן איחסון עובד (נורית ה HD). חיבורים נוספים בד"כ כוללים את יציאות ה הקדמיות במארז (יש לשים לב להבדל בין 3.0 ו 2.0, שכן מדובר בחיבורים שונים) וחיבורי אודיו קידמיים. בכדי לדעת כיצד לחבר את לוח האם למארז, יש לעיין גם בחוברת לוח האם וגם בחוברת של המארז (בד"כ החיבורים של המארז מסומנים, כך שזו לא בעיה). יש לשים לב גם לנושא כיוון החיבור, שכן ישנם חיבורי (בעיקר אלו של נורות החיווי) שיעבדו רק כאשר הם מחוברים בכיוון אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון זו כבר שאלה לפורום ספקים ומארזים, אבל אם יש לך מארז סטנדרטי (בתקן ATX), אז לא צריכה להיות בעיה. כמובן שאם אתה קונה ספק כח שהוא גדול (ארוך) במיוחד, צריך לוודא שיש מספיק מקום במארז בכדי להתקינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף למה ש Smalul אמר, יש ספקים אם מאוורר 80mm שכניסת האוויר שלהם היא מהחלק הקדמי של הקופסה (הפתחים מהצד שאין בו מאוורר) ויש ספקים אם מאוורר 120mm שכניסת האוויר שלהם היא דרך המאוורר. ברוב המקרים ניתן לבחור בכל 1 מהם (והספקים אם מאוורר 120mm - שהם רוב הספקים בהספקים גבוהים - נחשבים עדיפים יותר), אבל יש שבהם הספק עומד מול קיר ועליך לוודא שהספק שתבחר יכול למשוך אוויר דרך המארז

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...