עבור לתוכן

m2ts זה פורמט בעייתי? אפשר להמיר אותו ללא איבוד מידע?

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

1. נכון, התקיעות קורות רק ב PI, לדעתך זה בעיה של קושי של ה PI בפענוח או שאולי הבעיה ב LAN?

(או שילוב, פענוח איטי מידי ביחס למהירות ה LAN?)

2. מה זה interlaced? כשכל פריים מכיל רק שורות זוגיות/אי זוגיות?

והיכן לנסות לבטל אותו? ב VLC או במצלמה?

3. מדוע להוריד את ה Bit Rate? אני מעדיף להשאיר אותו על המקסימום (24),

חיפשתי היכן יש להגדיר Progressive, לא מצאתי, הכי קרוב שמצאתי זה Frame Rate שמסומן על 60i, והאפשרויות הנוספות הן PF30 ו PF24,

מה המשמעות? מספר הפריימים בשניה, כאשר מה שמסומן זה 60 פריימים אבל Interlaced והשאר זה 24 או 30 אבל Progressive?

מה לבחור ומה המשמעות?

תודה רבה!!

פורסם

Handbrake עושה עבודה מאוד טובה, אבל צריך לדעת להתעסק אתה.

עם קצת התעסקות אפשר להגיע לנפחים מופחתים ללא איבוד איכות משמעותי מורגש.

https://mattgadient.com/2013/06/12/a-best-settings-guide-for-handbrake-0-9-9/

כאן אתה יכול לקרוא על Deinterlace:

https://trac.handbrake.fr/wiki/DeinterlacingGuide

http://www.avsforum.com/forum/26-home-theater-computers/1649273-handbrake-settings-dvd-decomb-deinterlace.html

קח בחשבון שהמרה כזו לוקחת הרבה זמן ומשאבים, גם במחשבים חזקים, ובמיוחד בתוספת Deinterlacing (תלוי בסוג האלגוריתם שתבחר).

פורסם
  • מחבר

תודה רבה, ומה בנוגע למסרטה עצמה?

חיפשתי היכן יש להגדיר Progressive, לא מצאתי, הכי קרוב שמצאתי זה Frame Rate שמסומן על 60i, והאפשרויות הנוספות הן PF30 ו PF24,

מה המשמעות? מספר הפריימים בשניה, כאשר מה שמסומן זה 60 פריימים אבל Interlaced והשאר זה 24 או 30 אבל Progressive?

מה לבחור ומה המשמעות?

פורסם

כנראה ש P זה

Progressive. למעשה המשמעות של 60i ו 30p דומה, ההבדל הוא האם להחליף חצי פריים 60 פעם בשניה או פריים שלם 30 פעם.

פורסם
1. נכון, התקיעות קורות רק ב PI, לדעתך זה בעיה של קושי של ה PI בפענוח או שאולי הבעיה ב LAN?

(או שילוב, פענוח איטי מידי ביחס למהירות ה LAN?)

זה יכול להיות מגוון דברים, או שילוב שלהם.

בעיקרון פיענוח הקידוד עצמו על הPI מבוצע ע"י שבב פיענוח ייעודי ("האצת חומרה"), לא אמורה להיות לו שום בעיה לפענח את ה24Mbps שלך - אלא אם כן הוא לא משתמש בחומרה משום מה, אבל לא סביר שזה המקרה פה.

שאר התפקידים - splitting, deinterlacing, rendering - מבוצעים לכאורה ע"י המעבד. היות שבסך הכל מדובר במעבד חלש מאד, הגיוני שיהיה לו קשה כשיש הרבה מה לעשות. כל דבר שיחסוך שימוש במעבד יכול לעזור, בין אם זה שימוש בקונטיינר שדורש פחות מאמץ לפענח, או מניעת הצורך לבצע deinterlace.

2. מה זה interlaced? כשכל פריים מכיל רק שורות זוגיות/אי זוגיות?

והיכן לנסות לבטל אותו? ב VLC או במצלמה?

interlaced - מה שאמרת, שכל פריים מכיל חצי מהשורות. את זה אתה יכול ורוצה לבטל במצלמה. וידאו progressive עדיף כמעט לכל מטרה.

deinterlace - הפעולה של איחוד השורות מחדש לצורך ניגון. את זה אתה יכול להפעיל (כדי שהוידאו יראה טוב) או לבטל (כדי לחסוך בכח עיבוד) בנגן הוידאו שלך.

הצעתי להפעיל בVLC כי שם אין לך בעיה של כח עיבוד, ולבטל בPI (לפחות לצורך הבדיקה) כי שם כנראה יש בעיה.

3. מדוע להוריד את ה Bit Rate? אני מעדיף להשאיר אותו על המקסימום (24),

אז תשאיר. זו היתה הצעה, ולא יותר.

לדעתי מדובר בbitrate מוגזם, שסתם תופס מקום ולא באמת משפר את איכות הוידאו ברמה שתוכל להבחין. כמובן שאפשר לבדוק את זה בקלות - צלם כמה סרטונים דומים בשני המצבים, ותבדוק אם אתה מבחין בהבדל.

חיפשתי היכן יש להגדיר Progressive, לא מצאתי, הכי קרוב שמצאתי זה Frame Rate שמסומן על 60i, והאפשרויות הנוספות הן PF30 ו PF24,

מה המשמעות? מספר הפריימים בשניה, כאשר מה שמסומן זה 60 פריימים אבל Interlaced והשאר זה 24 או 30 אבל Progressive?

מה לבחור ומה המשמעות?

כן, זה זה. 60i זה interlaced, אני מניח שאתה רוצה PF30.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה על כל ההסברים,

מדוע אני רוצה PF30? זה חצי מכמות הפריימים מאשר i60, קרי, זה בעצם אותו הדבר, לא?

פורסם

חצי מכמות הפריימים אבל כמות מידע כפולה בכל פריים

פורסם
  • מחבר
חצי מכמות הפריימים אבל כמות מידע כפולה בכל פריים

נכון, אבל לחלק בשתיים ואז להכפיל פי שתיים נותן אותה תוצאה.

השאלה היא אחרת, אם מתעלמים מכל הבעיות שהזכרתי, ולוקחים בחשבון שאני רוצה שהמסרטה תייצר את הקבצים באיכות הטובים ביותר האפשרית,

גם לטובת אפשרות עריכה עתידית, האם i60 עדיף או 30P? או שזה לא משנה?

פורסם

הסיבה שinterlaced פחות רצוי, זה כי הוא עושה בעיות בכל מערכת שלא מוגדרת להתמודד איתו נכון (או בכלל).

רק מהסיפור שלך יש כבר שתי דוגמאות - הPI שכנראה מתקשה לבצע את פעולת הdeinterlace, והVLC שבכלל לא מוגדר לבצע אותה ולכן אתה רואה פסים.

יכולות להיות גם בעיות נוספות - כמו נגנים שמזהים לא נכון את סדר השדות וגורמים לוידאו שנראה גרוע אפילו יותר, או עורכי וידאו שלא מבצעים deinterlace אבל מסמנים את התוצאה כprogressive, ובכך בעצם יוצרים וידאו "שבור" שיציג את הפסים גם בנגן שכן יודע לבצע deinterlace.

מבחינת כמות תוכן - ב 60i יש פחות מידע בכל פריים (יחסית ל 30p), וכך בעצם פחות "איכות", אבל יותר מידע תנועה, בגלל כמות הפריימים הגדולה יותר. כדי לשחזר את מידע ה"איכות" בכל פריים, מבצעים אינטרפולציה של המידע בפריים הקודם והבא, וזו בעצם פעולת הdeinterlace - זו פעולה די "כבדה" מבחינת כח עיבוד, והאיכות של התוצאה יכולה להשתנות לפי סוג התוכן וסוג הdeinterlace שבשימוש.

לכן, כל עוד ברור לך שתשתמש בוידאו לצפיה רק בנגנים שיודעים לבצע deinterlace בצורה איכותית על מכשיר שיש לו כח עיבוד מספק, או שתערוך את הוידאו רק עם עורכים שיודעים להתמודד איתו בצורה נכונה (ושאתה יודע להגדיר אותם נכון לשם כך), בהחלט יכול להיות יתרון מסויים ל 60i, במיוחד אם מה שאתה מצלם זה סצנות עם הרבה תנועה (כמו צילומי ספורט). אבל כל עוד אתה לא יודע בוודאות את כל הנ"ל, לדעתי יש רק מה להפסיד משימוש בinterlace, בגלל הבעיות שהוא יוצר.

פורסם
  • מחבר
הסיבה שinterlaced פחות רצוי, זה כי הוא עושה בעיות בכל מערכת שלא מוגדרת להתמודד איתו נכון (או בכלל).

רק מהסיפור שלך יש כבר שתי דוגמאות - הPI שכנראה מתקשה לבצע את פעולת הdeinterlace, והVLC שבכלל לא מוגדר לבצע אותה ולכן אתה רואה פסים.

יכולות להיות גם בעיות נוספות - כמו נגנים שמזהים לא נכון את סדר השדות וגורמים לוידאו שנראה גרוע אפילו יותר, או עורכי וידאו שלא מבצעים deinterlace אבל מסמנים את התוצאה כprogressive, ובכך בעצם יוצרים וידאו "שבור" שיציג את הפסים גם בנגן שכן יודע לבצע deinterlace.

מבחינת כמות תוכן - ב 60i יש פחות מידע בכל פריים (יחסית ל 30p), וכך בעצם פחות "איכות", אבל יותר מידע תנועה, בגלל כמות הפריימים הגדולה יותר. כדי לשחזר את מידע ה"איכות" בכל פריים, מבצעים אינטרפולציה של המידע בפריים הקודם והבא, וזו בעצם פעולת הdeinterlace - זו פעולה די "כבדה" מבחינת כח עיבוד, והאיכות של התוצאה יכולה להשתנות לפי סוג התוכן וסוג הdeinterlace שבשימוש.

לכן, כל עוד ברור לך שתשתמש בוידאו לצפיה רק בנגנים שיודעים לבצע deinterlace בצורה איכותית על מכשיר שיש לו כח עיבוד מספק, או שתערוך את הוידאו רק עם עורכים שיודעים להתמודד איתו בצורה נכונה (ושאתה יודע להגדיר אותם נכון לשם כך), בהחלט יכול להיות יתרון מסויים ל 60i, במיוחד אם מה שאתה מצלם זה סצנות עם הרבה תנועה (כמו צילומי ספורט). אבל כל עוד אתה לא יודע בוודאות את כל הנ"ל, לדעתי יש רק מה להפסיד משימוש בinterlace, בגלל הבעיות שהוא יוצר.

מעניין מאוד, תודה רבה!

1. הצפייה יכולה להיות במגוון נגנים ובמגוון מכשירים, לכן אתה בעצם אומר שעדיף מראש לשנות את ה 60i ל 30PF במסרטה, האם הבנתי נכון?

2. לאחר שאעשה זא, הסרטונים הבאים אמורים לרוץ חלק בכל המכשירים לדעתך?

3. במידה וכן, ארצה לבצע המרה של מאות הסרטונים שכבר יש לי, איזו המרה יהיה נכון לעשות? (המרה שלא תגרום לאיבוד מידע ותבטל את ה interlacing, אפשרי בכלל?)

פורסם

1. כן, פחות או יותר.

2. אין דבר כזה "בכל המכשירים". מן הסתם לא תוכל להריץ אותם בפנטיום-3 למשל. אבל מחשב עם מעבד סביר (נניח c2d ומעלה) וכל התקן עם שבב האצת חומרה מספיק מודרני, הייתי מניח שכן.

אתה יכול, סתם בשביל הבדיקה, ליצור סרטון אחד כזה ב30P ולראות איך הוא מתנגן בPI שלך.

3. הדרישה שלך של "ללא איבוד מידע" היא קצת מוגזמת, אם כי תלוי איך אתה מגדיר איבוד מידע. בעיקרון כל קידוד מחדש מאבד כמות מידע כלשהי, וזה אמור להיות בסדר כל עוד לא מדובר במשהו שנראה לעין.

הדרך היחידה שלא לאבד מידע בכלל בקידוד מחדש היא בקידוד Lossless וללא עיבוד מידע (וזה אומר גם בלי deinterlacing), אבל זה רק ישאיר אותך עם קבצים עוד יותר גדולים, ושפחות מכשירים ונגנים יודעים לנגן.

אז אם אתה מתעקש שלא לאבד מידע בכלל (נניח לצורך עריכה עתידית), ובהנחה שלא חסר לך מקום (וזה די נראה ככה), הייתי מציע ליצור עותקים בקידוד "סביר" לצורך צפיה (נניח 30p 5Mbps) ולשמור את המקור בצד למקרה הצורך.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים