Milford Cubicle פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 מה הקשר בין מחט לתחת? אני מדבר על המוצר של מובילאיי שקיים היום בשוק, מול מכונית עתידית שעדיין לא קיימת בכלל (ביצור סדרתי) ותגיע לשוק רק בעתיד. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Second Edition פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 תקרא את שתי הכתבות ותחזור אליי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Milford Cubicle פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 אתה טוען שיש היום מכונית אוטומטית ביצור סדרתי, שאני יכול ביום ראשון בבוקר לקום ולקנות אותה? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Sargon פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 יש פה כמה נקודות...גם אם הנהג שם את הרכב על "נהיגה חכמה" הוא עדיין צריך להיות זה שמשגיח על הרכב ולקחת את השליטה במקרה והרכב נוסע מעל למהירות המותרת(בהנחה שאין תקלה במד מהירות של הרכב).לכן לדעתי זה מאוד בעייתי להוריד מהנהג אחריות לתאונה גם אם כל הנהיגה נעשית אוטומטית. תמיד הנהג צריך לקחת אחריות ולהשגיח על הרכב.מחשבים אומנם מגיבים למצבים בחלקיקי שניה אבל ראיה ממוחשבת אצל מחשבים זה עדיין תחום שרחוק מלהיות פתור.יש למחשבים בעיות רציניות כרגע להבין דברים שלבני אדם לוקח שניה להבין.יהיה קשה מאוד לרכב אוטומתי להיות יותר בטוח מנהג מיומן ועירני, אבל מצד שני רכבים אוטומטים לא צריכים להיות מושלמים. הם רק צריכים להיות יותר בטוחים מהנהג הממוצע.כך שלדעתי מצד אחד רכבים אוטומטיים יורידו את מספר התאונות בממוצע, אבל מצד שני תמיד צריך שיהיה בן אדם שישגיח על הרכב וייקח אחריות במקרה והרכב שלו עשה תאונה, כי הוא צריך לקחת פיקוד ברגע משהוא משתבש עם הרובוט. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Second Edition פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 אתה טוען שיש היום מכונית אוטומטית ביצור סדרתי, שאני יכול ביום ראשון בבוקר לקום ולקנות אותה?הנ"ל.המכונית הנ"ל : טסלה S, היא בעלת מערכת אוטונומית. טסלה פיתחה את המערכת שלה בעזרת מובילאיי, שעוזרת לעוד יצרנים לפתח מערכות אוטונומיות.המערכת האוטונומית היא פרי יצירתה של מובילאיי. מובילאיי היא חברה ישראלית.עם זאת, יש להם בעיות בלפתח מערכת כזו ברמת 100%. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Milford Cubicle פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 מה הנ"ל? אני יכול לקנות אותה? איפה בדיוק? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jackhammer פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 אתם קצת סוטים מהעניין. מה זה משנה אם אפשר או אי אפשר לקנות מכונית אוטונומית היום.אם לא היום אז מחר אבל זה הולך לקרות.העניין הוא שלא נראה לי שאפשר להאשים את הנהג בטעויות שהרכב עושה כמו שאי אפשר להאשים את בעל המחשב כאשר המחשב שלו חלק מבוט נט...בשני המקרים הבעלים לא ממש יותר מה קורה "מאוחרי הקלעים" של המכונה.לפי דעתי שהרכבים האלה יתחילו לצאת לשוק תהיה תקופה שהמשטרה והרשויות לא ממש ידעו איך "לאכול את זה". אבל בעתיד שכל (או רוב) הרכבים יהיו כאלו אז גם התשתיות יבנו בהתאם כדי לתמוך ברכבים כאלה (ופה אפשר להסתכל במליון סרטים עתידניים ולראות מה הם המציאו שם בנושא הזה כי יש הרבה שניתן ליישם ברמה התיאורטית). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Sargon פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 אפשר להאשים את הנהג כי גם אם הוא לא ממש נוהג הוא יהיה המשגיח.זה כמו שתגיד שמישהו שמחזיק רובה ונפלט לו כדור והרג מישהו אז צריך להאשים את היצרנית נשק.סתם זה לא בדיוק אותו הדבר אבל ההשוואה שלך למחשב עם רוגלה גם ממש לא הגיונית.לפי דעתי לכל רכב צריך להיות לנהג האפשרות לקחת שליטה או במינימום ללחוץ על ברקס.אם באמת נגיע למצב שמכוניות נוסעות לבד בלי שום השגחה של בן אנוש אז יצרניות המכוניות יצטרכו לשאת בהוצאות ובתיבעות של כל תאונה שרכב כלשהו שלהם עושה אי שם בעולם. לא נראה לי שהיצרניות רכב יהיו מעוניינות בזה ויותר קל להפיל את זה על הנהג.גם לנוכח המקרה האחרון של WV שהסתירה פליטת זיהום מעבר למותר לא באמת אפשר לסמוך על יצרניות המכוניות שתאג לשלומנו בכבישים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jackhammer פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 ההשוואה לרובה לא קשורה כי הרובה לא יורה לבד באף מצב.גם שנפלט כדור זה כתוצאה משימוש לא נכון של היוזר. למה אתה רוצה להאשים את יצרן הרכב על הטעויות שלו ואת מייקרוסופט אתה לא מאשים שהיא מאפשרת חורי אבטחה כאלה בווינדוס שמאפשרים לאקרים להדביק לי את המחשב ולבצע איתו דברים לא חוקיים?כמו שאמרתי, יקח זמן עד שימצאו דרך "לאכול את זה" כי אי אפשר להכיל על זה חוקים רגילים.כמו שעד לפני 15-20 שנה לא ממש היו חוקים נגד פשעי סייבר. היום זה כבר שונה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Sargon פורסם 2015 באוקטובר 23 Share פורסם 2015 באוקטובר 23 רגע... אז אתה אומר שאף אחד לא יהיה אשם בתאונה? לא יצרן הרכב ולא הנהג... אז מי אשם? הנדרס?מיקרוסופט בנתיים לא הורגת אנשים כשהתוכנה שלהם מתקלקלת...ואפשר לברר אם זה תאונה כתוצאה מבאג באלגוריתם או כתוצאה מנוזקה.יש הבדל בין משהו שמתבש מנוזקה לבין משהו שהוא בפניי עצמו לא עובד כמו שהיצרן מספר.נראה לי זה החלום הרטוב של כל ערס שיוכל לכוון את האוטו שלו לנהוג עם "תוכנית" שנוסעת במהירות ומצד שני לא לקחת שום אחריות על תאונה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Second Edition פורסם 2015 באוקטובר 24 Share פורסם 2015 באוקטובר 24 אני חושב שאם יבדקו את המכונית ויראו שהיא תקינה (בפרט, המחשב ומערך החיישנים) אז לא יאשימו אף אחד.אם ימצא שהמכונית לא תקינה מכל סיבה שהיא, אז יאשימו את בעלי הרכב ואת מי שנהג בה בהריגה ברשלנות.זה תקף רק למצב שבו תהיה תוכנה שמכסה 99.99% מהמקרים.אני לא חושב שאפשר לכתוב תוכנית שתצפה את כל המקרים ונהגים עדיין יעדיפו לעבור ל"ידני" בתוך רחובות שכונתיים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jackhammer פורסם 2015 באוקטובר 25 Share פורסם 2015 באוקטובר 25 לא אמרתי שאף אחד לא יואשם.אבל כמו שבמערכת ההפעלה הבעיה היא בקוד, גם ברכב עצמו הבעיה תהיה בקוד.עוד דוגמא, אם יש באג במכשיר רפואי כלשהו? או במחשב טיסה? הרי זה גם מצב שיכול לגרום לאבדות...לא מאשימים את היצרן. אלא את בית החולים או את חברת התעופה.דבר שני אפשר לעשות חוקים שנהיגה אוטומטית מלאה תהיה מותרת רק בכבישים מסויימים ולא תאופשר בתוך העיר או מגבלות כאלו או אחרות (אני בטוח שאם אני יכול לחשוב על משהו ב5 דקות, אנשי מקצוע יכולים לשבת כמה ימים\שבועות ולחשוב על משהו יותר טוב).ודבר שלישי הנקודה שלי היתה שאין מנוס מהעבודה שבהתחלה יהיו פירצות בחוק (אם בכלל יהיה חוק) ויהיו אנשים שידעו איך לכופף את החוקים האלה אבל זה כמו כ דבר חדש. שורה תחתונה, מחשב יודע לנהוג יותר טוב מבנאדם. במיוחד בסביבה שכל שאר הרכבים ננהגים ע"י מחשבים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Sargon פורסם 2015 באוקטובר 26 Share פורסם 2015 באוקטובר 26 לא לא ולא.לאמר שהרכב האוטומטי ינהג רק מחוץ לעיר זה הבדל עצום, שכן בדרך כלל יש מעט הולכי רגל בכבישי בין עירוניים או כבישים מהירים.שוב, המחשב לא יכול להיות נהג מושלם אבל הוא יכול להיות יותר טוב מהממוצע. אם אתה נהג טוב ועירני אתה עדיין תהיה יותר טוב מהמחשב.אבל זה לא משנה, מספיק שהמחשבים יחילפו את 75% מהנהגים זה עדיין ישפר בהרבה את הממוצע(אבל לא את מקרי הקצה).ההבדל בין מכשיר רפואי לבין מכונית זה שמכשיר רפואי לוקח לפחות עשר שנים לאשר בתוך וועדות מחמירות מאוד. ואילו במכונית הייצרנים לא ממש מפוקחים באותה מידה, ההוכחה היא בסקנדל האחרון שVW רימתה בבדיקות של פליטת מזהמים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Milford Cubicle פורסם 2015 באוקטובר 26 Share פורסם 2015 באוקטובר 26 ה"הוכחה" הזאת לא מוכיחה כלום, אתה סתם דמגוג. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jackhammer פורסם 2015 באוקטובר 26 Share פורסם 2015 באוקטובר 26 לא לא ולא.לאמר שהרכב האוטומטי ינהג רק מחוץ לעיר זה הבדל עצום, שכן בדרך כלל יש מעט הולכי רגל בכבישי בין עירוניים או כבישים מהירים.שוב, המחשב לא יכול להיות נהג מושלם אבל הוא יכול להיות יותר טוב מהממוצע. אם אתה נהג טוב ועירני אתה עדיין תהיה יותר טוב מהמחשב.אבל זה לא משנה, מספיק שהמחשבים יחילפו את 75% מהנהגים זה עדיין ישפר בהרבה את הממוצע(אבל לא את מקרי הקצה).ההבדל בין מכשיר רפואי לבין מכונית זה שמכשיר רפואי לוקח לפחות עשר שנים לאשר בתוך וועדות מחמירות מאוד. ואילו במכונית הייצרנים לא ממש מפוקחים באותה מידה, ההוכחה היא בסקנדל האחרון שVW רימתה בבדיקות של פליטת מזהמים.לא מסכים איתך.עוד יתרון ענק שלבני האדם אין זה תקשורת מידית ומהירה אחד עם השני. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.