גם מכונות שוגות? הטייס האוטומטי ברכב של טסלה חטף דוח תנועה - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גם מכונות שוגות? הטייס האוטומטי ברכב של טסלה חטף דוח תנועה


SilentBob

Recommended Posts

רכבי הטסלה S של היצרנית האמריקאית הנודעת כוללים מערכת נהיגה אוטומטית מתקדמת מאוד, אך נראה שגם היא לא תמיד מסוגלת להתמודד עם ידו הארוכה של החוק

לכתבה: http://hwzone.co.il/גם-מכונות-שוגות-הטייס-האוטומטי-ברכב-של/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

התקלה היחידה היא בחוק. הגבלות מהירות זה חוק שנועד לבני אדם עם יכולות מוגבלות, מכוניות ממוחשבות צריכות להיות מוגבלות רק על בסיס המגבלה הטכנית שלהן - זמן/מרחק העצירה בבלימה מקסימלית, מנוהלת-מחשב, למשל. או מהירות מקסימלית שמאפשרת (פיזיקלית) שמירה על נתיב הנסיעה ללא סטיות.

אבל היי, אם אפשר לסחוט קצת כסף גם מרובוטים ולא רק מאנשים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך שלא הופכים את זה שמים לב שבני האדם הם החוליה חלשה.

גם זמן תגובה איטי יותר (וגם נתון להשפעות חיצוניות כמו מצבי רוח, עייפות, אלכוהול...) וגם יכולת ניתוח מוגבלת בכל זמן נתון. יכול לקלוט ולעבד הרבה יותר נתונים בו זמנית והוא תלוי במספר החיישנים וכח העיבוד ששמים בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מאוד תלוי בסיטואציה.

מן הסתם ברחוב באמצע שכונה לא תהיה מכונית שנוסעת ב 100 קמש.

המגבלה של המהירות צריכה להקבע ע"י המחוקק, בהבינו שגם תדרוס ילד בן 5 שיקפוץ לה לכביש ולא ישאיר לה מרווח בלימה.

עדיין קשה לי להאמין שהמכוניות האלה יהיו יותר טובות מנהג מיומן שערני לסביבה שלו.

נהג מיומן ידע שכדור מתגלגל לכביש, גורר ילד שכנראה יתפרץ לכביש.

איך מחשב יזהה את זה ?.

ואם הכדור מתדרדר במקביל לכביש ?.

הנהג עדיין יאט. מה המכונה תעשה ?.

נראה לי שזה טוב רק לנסיעות ארוכות ומעייפות או מתי שהנהג עייף. מלבד זה - מיותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טוען שלא צריכה להיות מגבלת מהירות על מכוניות עצמאיות, אם כך- האם במצב של בלימה פתאומית במהירות מאוד גבוהה, האם במצב כזה לא תפתח כרית האוויר ברכב?

זה לא מה שטענתי. תקרא שוב.

חוץ מזה שבלי קשר אין שום היגיון בטענה ההזויה שלך - כרית אוויר מיועדת לתאונות - למה שתהיה תאונה?? בקיצור תקרא שוב, אתה מדמיין דברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין קשה לי להאמין שהמכוניות האלה יהיו יותר טובות מנהג מיומן שערני לסביבה שלו.

נהג מיומן ידע שכדור מתגלגל לכביש, גורר ילד שכנראה יתפרץ לכביש.

איך מחשב יזהה את זה ?.

ואם הכדור מתדרדר במקביל לכביש ?.

הנהג עדיין יאט. מה המכונה תעשה ?.

זאת בדיחה?

למכונית כזאת יש רבה יותר מצלמות וחיישנים והיא תזהה את הכדור ותגיב הרבה יותר מהר מהנהג.

ומה זה "מה המכונה תעשה"? אתה עושה צחוק? היא תעשה מה שיתכנתו אותה לעשות. אתה אומר שהנהג "עדיין יאט" אם הוא יזהה כדור מתדרדר במקביל לכביש? אז יתכנתו גם את המכונית לעשות את זה :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אתה תמיד מפספס את העיקר ?. באמת, שזו אומנות ואני מוריד את הכובע.

ברור שאפשר להוסיף מקרי קיצון, אבל הנקודה היא שלא כל מקרי הקיצון יהיו ניתנים לצפייה.

מה יקרה שהמכוניות האלה יתקלו במצב קיצון שלא מוכר להן ?.

מילים אחרות : מקרה קיצון שלא נכלל בתכנות שלהן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אתה תמיד מפספס את העיקר ?. באמת, שזו אומנות ואני מוריד את הכובע.

ברור שאפשר להוסיף מקרי קיצון, אבל הנקודה היא שלא כל מקרי הקיצון יהיו ניתנים לצפייה.

מה יקרה שהמכוניות האלה יתקלו במצב קיצון שלא מוכר להן ?.

מילים אחרות : מקרה קיצון שלא נכלל בתכנות שלהן.

נהגים גם יכולים להתקל במקרי קיצון שלא ידעו איך לצאת מהם, בשורה התחתונה צריך לראות אם נתינת השליטה ל"רכב" תוריד את מקרי התאונות ומהתאונות את המקרים הקשים, אם התשובה לכך היא כן (שלדעתי זה מה שיהיה בעתיד הלא רחוק), אז בהחלט כדאי להסיר את הגורם האנושי.

מעבר לזה אני אישית מעדיף לנהוג בגלל הצד המהנה שבדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין וויכוח פה, גם אני חושב שהיא תוריד חלק נכבד מתאונות הדרכים.

הנקודה היא שנניח ורכב נתקל במקרה קיצון שהוא לא מכיר. ודורס ילד ופוצע אותו.

את מי יאשימו ?. את המתכנת ?. את הנהג ?.

אגב

לדעתי, כבר היום יש מערכת אוטונומית חלקית בישראל. (MBLY) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מובילאיי? אתה משווה חיישן חנייה​ שהוסיפו לו ושנותן ציפצופי התראות במקרה שאתה מתקרב מדיי לרכב שלפניך או סוטה מהנתיב, למערכת שלמה של עם נהיגה עצמאית, שיש לה שליטה מלאה בכל מנגנוני הרכב ואינסוף חיישנים בשביל להכיר את תנאי הכביש ולקבוע את תנאי הנסיעה על פיהם?

מה יקרה שהמכוניות האלה יתקלו במצב קיצון שלא מוכר להן ?.

מילים אחרות : מקרה קיצון שלא נכלל בתכנות שלהן.

אין דבר כזה, מכונית לא תצא לשימוש מסחרי בלי שהיא נבדקה בכל מצב אפשרי.

התכנות שלה הוא ג'נרי ויודע להתמודד עם כל מצב שמתאים לתנאים כלליים שמגדירים לו, זה לא ספציפי ל-"כדור בצבע אדום בגודל של 20 סנטימטר". הוא ידע להתמודד עם הכל. אחרת היא לא תעלה על הכביש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אירוניה.

http://www.themarker.com/dynamo/1.2241626

http://www.themarker.com/wallstreet/1.2711414

אגב, ציטוט של מאסק:

"אנחנו לא רוצים לעורר ציפיות שהנהג יכול לגמרי להתעלם ממה שהמכונית עושה בכוחות עצמה", אמר מאסק בשיחה עם אנליסטים בשבוע שעבר אחרי פרסום הדוחות הכספיים של סטלה לרבעון השני. אבל לדבריו, ישנה רמת ביטחון גבוהה "במערכת ההיגוי, הבלימה וההאצה, כשהרכב נמצא בתנועה ולפניו יש רכב נוסף… אני חושב שהמערכת טובה למדי כשבכביש יש רק נתיבים, והיא תלך ותשתפר עם הזמן ככל שנלטש את התוכנה", אמר מאסק. מאסק הבהיר בעבר כי המכוניות האלה יוכלו להיות עצמאיות רק ב-95% מהנהיגה. "קשה מאוד להשיג את האחוזים האחרונים", אמר לפני כשנתיים.

ציטוט נוסף מהכתבה :

יו"ר ומייסד מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, אמר השבוע ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הצלחתה של מערכת לנהיגה אוטונומית נשענת על היבט הבטיחות. "אם רוצים לפתח טכנולוגיית רכב שתאומץ בייצור המוני, היא צריכה להיות קשורה לבטיחות. אם היא תמוצב כפונקציית נוחות או משהו שמגניב שיש לנהג, המכונית האוטונומית לא תגיע לשוק הרחב. לפי שעשוע, שמפתחת מובילאיי ותהיה מוכנה עד 2018 תוכל לאפשר לרכב להשתלט על ההיגוי אם הנהג נרדם, עובר אירוע לב או אינו מסוגל לנהוג מסיבה כלשהי.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...