אמריקן אקספרס או דיינרס - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אמריקן אקספרס או דיינרס


dj_horse

Recommended Posts

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אמריקן אקספרס מתקבל ביותר מקומות. יש כאלה שלא אוהבים גם אותו (כי הוא יקר לבית-העסק) אבל מי שלא מקבל אותו, סיכוי טוב שגם לא יקבל דיינרס.

למה דווקא אחד מאלה? למה לא ויזה / מסטרכארד? אתה מקבל הטבות מיוחדות כלשהן עם הכרטיסים האלה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה יותר מדובר בככרטיס שני.

בעיקרון דיינרס נחשב ככרטיס יוקרתי יותר ובעל יותר הטבות.

לאחרונה ראיתי שגם אמריקן אקספרס נחשב יוקרתי בעל הטבות רבות.

למה אבל שלא יקבלו דיינרס? הוא לא נחשב ונפוץ יותר מאמריקן אקספרס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה הולך (מסיבה כזו או אחרת) על אחד מהכרטיסים האלו, תוציא במקביל גם ויזה/מאסטרקארד לגיבוי

כאמור, יש מקומות שפשוט לא מקבלים את הכרטיסים האלו

הסיבה היא פשוטה - החברות הסולקות לוקחות אחוז גבוה יותר בעסקאות בכרטיסים האלו משאר ויזה/מאסטרקארד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עסקים קטנים לא אוהבים אף אחד מהם, מנסיון.

בעניין ההטבות. בשנים האחרונות אמריקן אקספרס ביטלו רבים, החמירו תנאים לאחרים, ומקשים על קבלת ההטבות.

לדוגמה, 1+1 ברשתות הקלונוע הגדולות מצריך רכש ב-3000 שח בחודש, מחייב הרשמה וקבלת קוד מיוחד באתר אמריקן אקספרס לכל סרט.... לפני מספר שנים לא היו ההגבלות הנ"ל. כיום הוא לא נותן שום דבר שאחרים לא נותנים בתנאים טובים לא פחות או טובים יותר.

אז עדיף דיינרס.

אבל משניהם עדיף כרטיס מיוחד כגון ויזה "חבר". ואולי אף עדיף כרטיס עם פחות הטבות כגון ויזה high-tech zone, אבל לא בדקתי.

- - - תגובה אוחדה: - - -

נ.ב. דיינרס נפוץ הרבה פחות בישראל מאשר אמריקן אקספרס, שכיום ניתן לכל שמוק שרק יסכים לקחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאומרים דווקא אמריקן אקספרס נפוץ יותר בארה"ב, ודיינרס נפוץ יותר בעולם.

איך אפשר להסביר גם אמריקן אקספרס נפוץ יותר? הוא פחות נחשב? זול יותר? מתקבל ביותר מקומות?

בכל מקרה היום הרבה מהכרטיסים, אפילו היוקרתיים יותר ניתנים כמעט לכל אחד, מתוך אינטרס שתרגיש נוח יותר לבזבז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע מה קורה בעולם. יודע טיפה מה קורה בישראל. בשנים האחרונות בנק הפועלים דוחף את אמריקן אקספרס בפול "מבצעים" לכל מי שמוכן לקחת. (כולל דרך טלמרקטינג טלפוני) ובמקביל, הפך את הכרטיס לאט ובשיטתיות לכרטיס גרוע מבחינת ההטבות.

מה זה בכלל משנה מה יותר נפוץ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל כתבו לך. זה לא קשור למידת התפוצה. אלא לעובדה שחברות אלו גובות 1%+ יותר מבעלי העסק על כל עסקה, יחסית לכרטיסים אחרים.

90% מהמקומות שלא יכבדו דיינרס, לא יכבדו גם אמריקן. וההיפך. למרות שאני בטוח שאמריקן הרבה יותר נפוץ בגלל השיווק האגרסיבי בשנים האחרונות.

רוצה 100% כיבוד + הנחות בעסקים שונים? חפש דרך להשיג כרטיס נורמלי כגון אלו שהזכרתי קודם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן כתבו אבל גם כתוב עוד דברים אחרים במקומות אחרים וגם, יש את עניין המיתוג.

בכל מקרה חלק מהדברים פה נראים הפוכים.

יש פורומים שכותבים שדווקא אמריקן יותר נפוץ בארה"ב, אבל אולי זה באמת ההפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

dj_horse,

תן לי לשתף אותך בנסיני האישי.

אני לא יודע למה כוונתך ב"נחשב יוקרתי יותר", אבל בתור מי שהחזיק בשני הכרטיסים האלה במשך משהו כמו 6 שנים אחרונות, אני יכול לומר לך שלא התחלתי לקבל פתאום טלפונים מסלבריטאים, ואף אחד לא התייחס אליי כאל בן אצולה, ולא הזמינו אותי למסיבות בבוורלי הילס, ואפילו המוכרים בסופר לא נאלמו דום למראה פניי. :(

מה שכן, כמה פעמים הייתי בבית עסק שרשמו בו במפורש "לא מכבדים דיינרס" וכמה פעמים אמרו לי כששלפתי את האמקס העסקי המוזהב שלי - "יש לך אולי כרטיס אחר?".

אז אם אתה בונה על הטבות מיוחדות / יחס מיוחד - אתה כנראה צפוי להתאכזב. יש הטבות בכרטיסים האלה, כמו שיש הטבות בויזה / מסטרכארד, וזה תלוי במנפיק ובסוג הכרטיס ובמועדון הלקוחות שאליו זה משויך (אם בכלל). אין כרטיס אחד שאפשר לומר עליו שהוא נותן הטבות מדהימות ביחס לשאר. זה תלוי ספציפית בדברים שמעניינים אותך וגם משתנה מתקופה לתקופה.

בזמנו עשיתי את הדיינרס כי הייתה להם הטבה 1+1 בקולנוע לא מותנית בכלום. אח"כ התנו את זה ב1500 ש"ח בחודש. אח"כ גם כרטיסים אחרים התחילו לתת את ההטבה הזו. אח"כ הפסקתי ללכת לקולנוע. החזקתי את הדיינרס סתם כך במשך עוד כמה שנים כי הוא לא עלה לי דבר. ברגע שהודיעו לי שרוצים להתחיל לחייב אותי בדמי כרטיס, פשוט ביטלתי.

במשך כל השנים האלה קיבלתי מידי חודש לדואר ואח"כ למייל את חוברת ההטבות של הדיינרס, ואף פעם לא מצאתי שם משהו שיעניין אותי. זה תמיד הנחות באיזה ספא צפונבוני בצפון, או הנחות לחופשת חלומות באיזה מלון חור בישבן באילת, או קינוח חינם במסעדת גורמה על הגג של מגדלי אקירוב. ואני אפילו לא גר בתל-אביב. וגם לא הייתי בטוח שהמחיר אחרי ההטבה בכלל כזה משתלם. פשוט לא בדקתי כי זה לא היה נראה לי אף פעם אקטואלי.

את האמקס עשיתי כי רציתי לבצע איזו עסקה מול בית עסק ארה"ב שלא הסכימו לקבל שום ויזה בינלאומית, אך כן קיבלו אמקס בינלאומי. לך תבין. העסקה בכלל לא יצאה לפועל, אבל הכרטיס עצמו נחמד ונותן תנאים של כרטיס עסקי (פטור מדמי כרטיס, חיוב דחוי בחו"ל, הנחה בעמלת המרה) - אז אני עדיין מחזיק בו. מפעם לפעם היו כמה / הטבות נקודתיות שניצלתי, אך לא משהו מיוחד. יש כמה מסעדות / בתי עסק שנותנים הנחה קבועה למשלם באמקס, אז אני משלם שם באמקס. מאידך יש כאלה שנותנים הנחה קבועה למשלם בויזה, אז שם אני משלם בויזה.

בכלל, את כל התנאים וההטבות תוכל למצוא באתרי חברות האשראי: אמריקן אקספרס , ויזה כאל (לויזה ודיינרס), ויזה לאומי, מאסטרכרד, וכו'. אם אתה בבנק דיסקונט, יש את "מפתח דיסקונט", ובטח בכל בנק יש את המבצעים שלו. ויש גם מועדוני לקוחות (הוט, פאוורקרד, וכו'), שנותנים לך את ההטבות שלהם (אבל בד"כ גובים דמי כרטיס ועוד לא מצאתי דרך לגרום להם לוותר עליהם).

בשורה התחתונה - מה שאמרו לך נכון: ויזה ומאסטרכרד מתקבלים בכל מקום, אז חייבים שיהיה לך אחד מהם. בתור כרטיס שני - זה לא כזה משנה איזה מהאחרים תיקח. באופן כללי אי-אפשר לומר שאחד מהם נותן איזשהם יתרונות משמעותיים על האחר. באופן נקודתי אולי תמצא איזושהי הטבה שמאוד מתאימה לך (למשל אתה אוכל בפרנג'ליקו ב2000 שקל בחודש, אז מאוד שווה לך להחזיק אמקס שנותן לך 5% הנחה קבועה שם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...