תוספת זיכרון גורמת למחשב לא לעלות - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תוספת זיכרון גורמת למחשב לא לעלות


shimon23

Recommended Posts

היי

עד היום המחשב שלי סחב עם מעבד E8400 ולוח אם P35-DS3L. בניסיון לתת לו מעט יותר מרץ

ניסיתי להוסיף על הזיכרון הקיים (2X2G) עוד 2 מודולים של 2 ג'יגה.

בשעה טובה ולאחר המתנה ארוכה למשלוח המייגע מסין, קיבלתי את המודולים הנוספים, הוספתי

אותם למחשב אך משום מה המחשב לא עולה. ניסיתי למקם את הזכרונות החדשים והישנים בכל צירוף

אפשרי, אך המחשב עדיין לא עלה. ניסיתי למקם רק את הזכרונות החדשים לבדם והפלא ופלא המחשב עולה,

כלומר הבעיה לא טמונה בזכרונות החדשים שנקנו. בסוף הקונפיגורציה המיטבית שעבדה לי היא 2 המודולים החדשים

יחד עם אחד מהמודולים הישנים. כלומר סה"כ 6 ג'יג'ה.

מדוע המחשב מסרב לפעול עם 8G? האם יש משהו שאני יכול לעשות בכדי לגרום לו עדיין לעבוד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. קודם כל - רצוי שתפרט את דגמי הזיכרון - גם של החדש וגם של הקיים (אם אתה לא בטוח, פשוט תצטלם את הזיכרונות, ובפרט את המדבקה שעליהם, ותפרסם פה את התמונות).

2. הלוח P35-DS3L מסוגל לעבוד עם 8GB ב-4 מודולים, כך שהבעיה היא לא בכמות הזיכרון.

3. סביר להניח שהבעיה נובעת מאחד מהגורמים הבאים:

א. הזיכרון החדש עובד במתח שונה מהזיכרון הקיים.

ב. יש בעיית תאימות בין מודולי הזיכרון השונים. כן, זה קורה, ואני כל הזמן כותב את זה בכל דיון שבו מדובר על הוספת . אין יותר מדיי מה לעשות במקרה הזה מלבד לנסות ולעדכן את הביוס של המחשב לגירסה האחרונה - אולי זה ישפר את התאימות בין הזיכרונות ויאפשר למחשב לעבוד.

ג. לאור העובדה שהצלחת להפעיל את המחשב עם 3 מודולי (שני החדשים ואחד מה"ישנים") אבל באף סידור (ויש 24 כאלו אם כל ארבעת מודולי הזיכרון שונים זה מזה ו-6 אם מדובר ב-2 זוגות שבכל זוג יש 2 מודולים זהים) לא הצלחת להפעיל את כל ארבעת מודולי הזיכרון רוב הסיכויים שמדובר בבעיה בלוח האם (אולי בבקר הזיכרון). לאור העובדה שהאחריות על הלוח שלך נגמרה לפני שנים אין יותר מדיי מה לעשות.

4. אני ממליץ שתריץ בדיקה על הזיכרון עם +memtest86 בכדי לוודא שהזיכרון בתצורה הנוכחית שלו לא מייצר שגיאות. אני גם הייתי בודק גם את שני מודולי הזיכרון החדשים בנפרד בכדי לוודא ששניהם תקינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיתי להריץ בדיקה של memtest בתצורה הנוכחית (2 סטיקים חדשים של 2 GB וסטיק אחד ישן של 2 GB והכל עבר תקין), כנ"ל לגבי עדכון הביוס.

דגמי הזכרון הישן הם מסוג: ad2800002gou והדגמים החדשים הם של m378t5663eh3-cf7 צירפתי גם שלהם.

במידה ומדובר בבעיה של המתח והוספת מתח יכולה לעזור - מה הסיכונים בנוגע לכך? וכמה מתח כדאי להוסיף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לזיכרון של - אני לא מוצא באתר שלהם את דגם הזיכרון שלך (יכול להיות שהוא פשוט ישן מדיי ולכן הוא לא מופיע שם). למעשה, זיכרון ה DDR2 היחיד שעובד בתדר של 800MHz ושמופיע באתר של עובד במתח של 1.8V, אבל הוא עובד ב CL של 6 ואין לו גופי קירור, כך שכנראה לא מדובר בזיכרון זהה לשלך. מחיפוש באינטרנט אני יכול להסיק (בהתבסס על מידע שמופיע באתרים שונים) שהזיכרון שלך עובד במתח של 1.8V.

גם הזיכרון של Samsung לא בדיוק מופיע באתר שלהם (אפשר לבצע חיפוש לפי הקוד M378T5663EH3 ולהגיע לקבצי PDF הקשורים לזיכרון), אבל שוב - דיי בטוח שמדובר בזיכרון שעובד במתח של 1.8V. מכאן שכנראה לא מדובר בבעיה מבחינת המתחים.

שוב, הגורמים היחידים שעולים בדעתי הם בעיית תאימות בין הזיכרונות (הבנתי שעדכנת את הביוס וזה לא פתר את הבעיה) או בעיה בלוח האם (כנראה בבקר הזיכרון). אם יש לך גישה למחשב אחר בעל 4 חריצי הרחבה לזיכרון מסוג , אתה יכול לנסות להתקין בו את כל ארבעת מודולי הזיכרון שלך ולראות האם הם עובדים בו. אם כן - הבעיה בוודאות בלוח האם שלך - או שיש בעיית תאימות או שבקר הזיכרון לא תקין. אם יש לך גישה למודולי זיכרון אחרים מסוג אתה יכול לנסות אותם במחשב שלך במטרה לאשר או לשלול בעיית תאימות בין המודולים הנ"ל. בכל מקרה אני לא ממש רואה דרך לפתור את זה מלבד החלפת לוח האם או החלפת מודולי הזיכרון (במידה ומדובר בבעיית תאימות בלבד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...