בעיה עם ליבה אחת מתוך ארבע של מעבד i7 3770k - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם ליבה אחת מתוך ארבע של מעבד i7 3770k


naki

Recommended Posts

מחשב של חבר טוב שלי, במשחקים קלים כמו הכל עובד חלק, כשהוא שיחק cod av הוא קיבל הודעה שה cpu עובר 90 מעלות...

לקחתי אותו לטיפול בtms שעשו עליו עבודה מדהימה, השקיעו בבדיקות... שמתי עליו קירור פריזר 7, ואולג הטנכאי שם אמר שיש אחת שעובדת קבוע על 2%... שורה תחתונה, במאמץ המעבד הגיע לחום גבולי במעבדה, ואולג אמר שהבעיה במעבד עצמו, ושכנראה הוא עשה את שלו. כשחיברנו בבית והפעלנו משחק קיבלנו את ההודעה הזאת

ואני שואל אם יש מה לעשות חוץ מלהחליף מעבד? התושבת הזאת בעייתית, אין הרבה תואמים.. ואותו מעבד כמו שיש לו יקר, כבר הייתי לוקח , אבל אני לא יכול להחליף שילוש.. ממש לא בתקציב. מה אפשר לעשות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אני הייתי קודם כל מנסה מערכת הפעלה אחרת, אולי מערכת הפעלה live כלשהי רק בכדי לוודא שהבעיה לא נובעת ממערכת ההפעלה של המחשב (אולי יש וירוס או בעיה במערכת ההפעלה שמעמיסים על המעבד וגורמים לו להגיע לטמפרטורות כאלו).

2 . הדבר השני שהייתי מנסה הוא לבדוק את הקירור במערכת, אבל היות והמחשב כבר נבדק במעבדה והוחלף הקירור למעבד (אני מניח שהתקנת הקירור בוצעה בצורה נכונה), אני לא חושב שיש יותר מדיי מה לעשות בנושא, מלבד אולי לנסות קירור יותר "רציני", אבל הרבה יותר יקר.

3. מעולם לא שמעתי על מצב בו יש ליבה אחת במעבד שעובדת באופן קבוע בעומס של 2%, אבל גם אם מצב כזה קיים זה עדיין לא מסביר מדוע המעבד מגיע לטמפרטורות כאלו גבוהות. הדבר היחיד שאני מצליח לחשוב עליו, בהנחה שלא מדובר בבעיה במערכת ההפעלה, הוא שהמעבד מייצר הרבה שגיאות, ולכן יש הרבה חישובים שהוא צריך לחזור עליהם. נסה להשתמש בכלי Intel Processor Diagnostic Tool, שאולי יגלה האם באמת קיימת בעיה במעבד.

4. תמיד קיימת האפשרות שהתוכנה שמנטרת את טמפרטורת המעבד ברקע פשוט לא תקינה. בדוק את הטמפרטורות של המעבד בעומס ובמנוחה עם Real Temp, כאשר מה שחשוב הוא הערך Distance to TJ Max, שכן זהו הערך שהמעבד מדווח עליו (המבד לא מדווח על הטמפרטורה עצמה). ככל שערך זה קרוב יותר ל-0, כך המעבד מתקרב יותר לטמפרטורת המקסימלית שלו.

5. נסה לעדכן את הביוס של לוח האם - אולי מסיבה כלשהי טמפרטורת המעבד המדווחת פשוט לא נכונה ועידכון ביוס יסדר זאת.

6. אם אכן קיימת בעיה במעבד ואין אפשרות להחליפו, אפשר פשוט להסיר את תוכנת הניטור הזו שמדווחת על הטמפרטורות הגבוהות. זה אמנם לא יפתור את הבעיה, אבל לפחות לא תקבל הודעות שגיאה (עד שהמחשב יקרוס).

אגב, אם בוצעה למעבד כמובן שרצוי מאד לבטלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

בדרך כלל נדיר מאוד שיש מעבד תקול .

הייתי מנסה אחר עליו ,

לפני חודשיים הבאתי את הפריזר 7 ומשום מה לא קירר טוב והמעבד הגיע לטמפ המקסימלית

חשדתי אולי אין מספיק לחץ של הקירור על המעבד , וכיפפתי קצת את התושבת מברזל של הקירור , בשביל שיהיה יותר לחץ על המעבד .

ונפתרה הבעיה לגמרי ועכשיו הוא מקרר מצוין .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...