פורסם 2015 ביוני 1910 שנים קראתי חומר בעיברית וגם באנגלית אך אני עדיין לא סגור על ההגדרה המדוייקת של כל אחד מהם ועל ההבדליםהנה מה שרשמתי עד כאן , אשמח לתיקונים/שיפורים תודהRIP- Routing Information Protocolשיטה ישנה על מנת שהראוטרים ירכלו בניהם , כל נתב מפרסם כל מה שהוא יודע על כל הרשת לשכנים שלו ,וכך הם ילמדו, וכל ראוטר יכין לעצמו טבלה עם זמן HOP וכו' ,וכך ידע מה העלות שלו להגיע לכל נקודההפירסום הוא של טבלת distance vector שמכילה יעד, ומספר HOP להגיע לשם(נשלח ע"י UDP כמובן)כיוון שאלו טבלאות גדולות עושים עד 15 HOP ,ולכן מתאים לרשתות קטנותפעם היו מעדכנים כל 30 שניות אבל מאז שהרשתות גדלו כל ראוטר עידכן בזמן ראנדומלי וכמובן שזה פוגע אמינות המידע שישחיסרון כמובן ברור, מי אמר שאתה יודע מה קורה מה קורה בכל הרשת? הרי עד שאתה תקבל את המידע הזה יעבור זמן רב...קיצור שיטה ישנהOSPF Open Shortest Path First מחפש את הנתיב הקצר ביותר משתמש באלגוריתם link state routing משתף את הרשת מה הוא יודע על השכנים שלו בלבד וכך המידע שעובר אמין יותר, מעודכן יותר, וקצר יותר ,וכמובן כך לכל הנתבים יהיה את אותה הטבלהBGP (Border Gateway Protocol)אני מספר לכולם איפה אני
פורסם 2015 ביוני 1910 שנים אתה יודע מה זה AS ?אתה גם יכול להתייחס לאיך המידע עובר בשאר הפרוטוקולים (לא UDP).וגם לאלגוריתמים של מיפוי הרשת / תכונות שנועדו להגן על שלמות המידע.
פורסם 2015 ביוני 1910 שנים מחבר אתה יודע מה זה AS ?אתה גם יכול להתייחס לאיך המידע עובר בשאר הפרוטוקולים (לא UDP).וגם לאלגוריתמים של מיפוי הרשת / תכונות שנועדו להגן על שלמות המידע.US זה רשת אוטונומית -(הפירוש) אך לא הצלחתי להבין מה המשמעות, חשבתי בהתחלה שזה הראוטרים שמחוברים אליו ישירות(השכנים הקרובים שלו)למדנו רק UDP ו TCP כך שזה יספיקאשמח אם תתקן לי את מה שכתבתי שיהיה נכון תודה
פורסם 2015 ביוני 1910 שנים אין מה לתקן חוץ מזה שכתבת בצורה כללית ולא אחידה על הנושאים. תוכל לקרוא למשל בויקיפדיה (כנראה באנגלית) על פירוט בנושאים השונים, כולל מה זה AS. חלק מהפרוטוקולים הם למשל לשימוש בתוך AS וחלק הם יותר לשימוש בין AS.
פורסם 2015 ביוני 2010 שנים AS בכלליות, זה המערכת, או כל ציודי התקשורת, שיריצו ביניהם פרוטוקול ניתוב. זה מה שמפריד בין המערכת שלך למערכת של מישהו אחר או בין כמה מערכות שלך כשפשוט אין צורך להעביר את כל הניתובים לכל הנתבים. רשמת על RIP שהוא distance vector וש-OSPF הוא link state אבל לא טרחת לקרוא ולהבין מה כל אחד אומר. זה בסופו של דבר ההבדל המהותי בין שני הפרוטוקולים. distance vector - נתבים מפרסמים רק את הניתוב הטוב ביותר ליעד. זה אומר שאם אני צריך לעבור שלושה ראוטרים להגיע ליעד מסויים, והיעד הזה נופל, צריך להמתין עד שהראוטרים יחפשו ניתוב חדש (תלוי ב-timers שמוגדרים) ורק לאחר מכן תהיה גישה עם ניתוב שונה. link state - כל נתב מפרסם את כל הניתובים שיש לו לכל יעד שהוא צריך לפרסם. הנתב שמקבל את הפירסום לוקח את הניתוב הכי טוב לטבלת הניתוב ואת השאר הוא שומר בטופולוגיה. ברגע שניתוב נופל, הנתב יכול להוציא את הניתוב הכי טוב מהטפולוגיה ולנתב את התקשורת לשם. זה יותר מהיר מלהמתין ששניים, שלושה נתבים לפניו יתעדכנו. גם יש פחות רעש ברשת מאחר ו-link state שולח עדכונים רק כאשר יש שינוי ולא כל X זמן כמו ב-distance vector. הבעיה היא שהטופולגיה תופסת מקום בנתב וגם שהפרוטוקול דורש יותר משאבים. ב-distance vector יש לך rip bgp ואם אתה עובד עם סיסקו אז גם eigrp. ב-link state יש לך בעיקר ospf. בחברות וותיקות אולי אולי עדיין יש שאריות של is-is. כמובן שבין rip ל-bgp יש את ההבדלים הקטנים ביניהם ובין ospf ל-is-is יש את ההבדלים הקטנים ביניהם. אבל ההבדל המהותי הוא מה שרשמתי למעלה. נערך 2015 ביוני 2010 שנים על-ידי Illectronic
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.