חושב לקנות לראשונה מקרן (יד-שניה)... וזקוק להדרכה - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חושב לקנות לראשונה מקרן (יד-שניה)... וזקוק להדרכה


eyalroz

Recommended Posts

יש לי (בערך) תקציב ע"ס כ-2,000 ש"ח, אולי קצת גמיש, כדי לקנות מקרן.

זו הפעם הראשונה שאקנה מקרן, ובתור חסר-ניסיון לגמרי אני לא הולך על משהו מאוד יקר ומתוחכם, אלא יותר "שפוי" אפילו במחיר של ביצועים ירודים. אולי במקרן הבא נשקיע יותר. המטרה היא הקרנת סרטים בביתי, בו יש רלבנטי ששטחו כ-6 על 9 מ"ר. באחד הצדדים הרחוקים יש חלון לכל הגובה והרוחב, אשר השמש זורחת דרכו (פונה דרומה) אם כי באופן ממוסך ע"י זכוכית מוכהה, כך שעד שעות הערב, המקרן אמור "להתחרות" גם באור השמש המוכהה.

על כל פנים, אני טיפוס של רכישות יד שניה - חלק גדול מן האלקטרוניקה והמחשוב שיש לי בבית הם יד שניה. וכך חשבתי לעשות גם לגבי .

- האם רכישת יד שניה היא דבר סביר?

- האם ישנם מדריכים לרכישת מקרנים יד-שניה (או מקרנים בכלל) כתלות בתקציב?

- מהם הפרמטרים החשובים לשים אליהם לב ברכישת מקרן?

- האם יש דגמים מסוימים עליהם/ן הייתם/ן ממליצים?

נ.ב. - אני צריך גם לקנות מסך. אני מניח שזה פשוט יותר אך אשמח להפניות/התייחסות גם לעניין זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רחוק מלהיות מומחה במקרנים, אבל הנה חומר למחשבה: החלק שמתבלה הכי מהר במקרנים ביתיים הוא הנורה, שלה אורך חיים מוגבל למדי. בצרוף מקרים מעניין, החלק הזה גם מאוד יקר להחלפה. אם מישהו מציע יד-שנייה כי הוא בדיוק שדרג את שלו, נחש למה הוא בחר לשדרג דווקא עכשיו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מרוב המקרים שאני מכיר, זה כלל לא נכון. אצל רוב האנשים מקרן הוא לא תחליף לטלוויזיה. זו התעסקות אסטרונומית להחשיך את כל הבית כדי לראות חדשות או יובל המבולבל.

אנשים קונים מקרן כדי לראות סרטים נטו. כמה סרטים אתה רואה בשבוע? 1-2?

יש לא מעט מקרני קולנוע ביתי שנמכרים עם מעט שעות נורה.

אני כבר במקרן הרביעי שלי בשמונה שנים בערך. אף אחד מהמקרנים שלי לא נמכר עם יותר מ 350 שעות על הנורה. כמו שמשדרגים מדי פעם, משדרגים גם כדי לקבל איכות תמונה טובה יותר.

לפתוח השרשור, מקווה שלקחת בחשבון כמובן שמקרן הוא לא ממש תחליף לטלוויזיה, ואתה חייב להחשיך לחלוטין את החדר כדי לקבל תמונה סבירה? אתה יכול גם לקנות ב 100 אלף ש"ח, ויראו קטסטרופה אם החדר לא מושך, ועדיף שגם הקירות יהיו בצבע כהה.

לגבי קניית יד שנייה, לא נורא בעייתי. בדוק את מצבו הפיזי שהוא לא מכוסח, בדוק את הכניסות המעניינות אותך, ותתרשם מהאדם המוכר את המקרן, כי את מד שעות הנורה אפשר בד"כ לאפס.

לגבי מסך, עדיף מסך קבוע בתקציבים נמוכים. מסך נגלה זול לא יכלול מנגנון מתיחה, ודי מהר יהיו לך גלים במסך.

הם לא מאוד מורגשים בתמונות סטטיות, אבל כשהמצלמה זזה אופקית על המסך, כמו למשל במשחק כדורגל זה נראה כאילו אתה שט בים גלי. זה מחרפן לחלוטין לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

זה אחלה תקציב להתחלה אני לפני שנתיים קניתי את המקרן הראשון שלי בתקציב הזה.

יש מציאות.. חפש ב HOMETHEATER וכאלה ביד שניה זה לדעתי עדיף על רוב מה שיש ביד 2 (האתר).

רק לאחרונה קניתי מסך נגלל אידיאלי. והקטע של האור מציק. כך שאני משתמש בו בעיקר בלילה.

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא כן משתמש במקרן בתור תחליף לטלוויזיה (כבר לא מסוגל לרדת ל-50" שמסתתרת מאחורי מסך ההקרנה) וזה דווקא עובד בכלל לא רע גם כשהסלון מואר.

לא פעם ולא פעמיים אני אוכל מול ה"טלוויזיה" כשהאור דולק, ורואים בסדר גמור. נכון שהתמונה דיי חלבית ואין קונטרסט לעומת התמונה שמקבלים בשניה שאני מכבה את האור, אבל עד שלא עושים את ההשוואה הזאת אי אפשר באמת להגיד בצורה מפורשת שזה נראה לא טוב או משהו כזה - אין שום בעיה לראות חדשות או "מאסטר שף" או מה שזה לא יהיה שאנשים רואים היום ב"טלוויזיה" גם כשהחדר מואר, זה נראה בסדר גמור.. ואני עוד משתמש במקרן עם הגדרות של מצב "חיסכון" ופרופיל cinema... כך שהנורה עובדת בעוצמה נמוכה משמעותית מהעוצמה המקסימלית שלה.

מובן מאליו וברור לחלוטין שאם אני עובר לראות סרט/סדרה כלשהי, אני מכבה את האור... אבל אני מדבר על מצב של "תחליף לטלוויזיה" מבחינת צפיה בחדשות ושיט כזה. אין לי בעיה עקרונית עם זה גם כשהאור דלוק.

ולא מדובר על מפלצתי, אלא דווקא על זול במיוחד - benq w1070, שקיבל הרבה מאוד תשבוחות ולמרות מחיר מאוד הוגן הוא מציג ביצועים מצויינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...