הוספת זיכרון - המלצה - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הוספת זיכרון - המלצה


efee123

Recommended Posts

בבעלותי המחשב שבחתימה עם 8gb סה"כ(2x4) אין לי עוד סלוטים פנויים ואני מעוניין להגדיל את הזיכרון עקב כך שלרוב כשאני עובד על המחשב אין לי כמעט פנוי(בעיקר photoshop ותוכנות נוספות). ויש לי מספר שאלות בנושא:

1. בדף של הלוח אם רשום שהלוח תומך מקסימום 16GB , האם זה נכון (מכיוון שאצלי בלפטופ ההגבלה היא 8GB ואני עדיין עובד עם 12GB בצורה תקינה לחלוטין)?

2. לגבי תאימות של אני זקוק להמלצה של 8GB בתדירות כלשהי(זה מוביל לשאלה הבאה).

3. האם ניתן לשלב מתדירויות גבוהות יותר? ברור לי שזה יעבוד על הנמוך ביותר כרגע...

4. במידה ואי אפשר יותר מ-16GB אולי עדיף 4x4GB וזהו? זה הבדל של 200 שקל בערך סה"כ..

תודה! :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. באופן רישמי הלוח לא תומך ביותר מ 16GB של זיכרון, אבל זה כנראה נובע מהעובדה שבעת שיחרור הלוח לשוק לא היו מודולי זיכרון בנפח של 8GB. חיפוש מהיר באינטרנט מעלה את הדיון הזה:

http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1083529

פותח הדיון שם החליט לנסות להתקין 32GB בלוח P55A-UD3 עם מעבד Core i5-750 וזה עבד, ולמעשה יש משתמש נוסף שאימת זאת - גם הוא טוען שהוא הצליח להתקין 32GB על לוח מהדגם הזה. מכאן שזה כנראה אפשרי להתקין יותר מ 16GB של זיכרון על הלוח הזה.

2. יש לדאוג לכך שהזיכרון החדש והזיכרון הקיים (בהנחה שלא כל הזיכרון הישן יוחלף) יוכלו לעבוד באותו המתח (יש סיכוי שהזיכרון הישן שלך עובד במתח של 1.65V - צריך לבדוק את זה), אחרת לא תוכל להשתמש בהם במקביל. בנוסף יש להיות מודע לכך שתמיד קיימת האפשרות שתהיה בעיית תאימות בין הזיכרון הישן והחדש או בין הזיכרון ולוח האם.

3. בעיקרון אפשר לשלב זיכרונות בעלי תדרים ותיזמונים שונים, ולמעשה גם מיצרנים שונים. הדבר החשוב העיקרי הוא שהם יוכלו לעבוד באותו המתח.

4. יותר משתלם לקנות מודול של 8GB מאשר 2 מודולים של 4GB (בפלונטר למשל אפשר למצוא מודול זיכרון בנפח של 8GB במחיר של 263 ש"ח, קישור), מה גם ש-2 מודולי יוצרים פחות עומס על בקר הזיכרון מאשר 4 מודולים (בהנחה שמדובר ב 2X8GB לעומת 4X4GB). שימוש במודולים בנפח של 8GB גם ישאירו לך יותר מקום להרחבת הזיכרון בעתיד.

5. מבחני ביצועים מראים שההבדל בביצועים בין עבודה בתדרים שונים, תיזמונים שונים ובין מצב של ערוץ יחיד לעומת ערוץ כפול הם מינימליים וכנראה שלא יורגשו ברוב השימושים. במקרה שלך אתה צריך לבדוק האם תכונות הזיכרון משפיעות על התוכנות שלך באופן משמעותי או לא (למשל - יכול להיות שהתוכנות שלך דורשות רוחב פס גדול לזיכרון ולכן הן ירוויחו מתצורה של ערוץ כפול).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי,

קודם כל תודה על התשובה המפורטת :)

הזיכרון שלי עובד במתח של 1.5V אז ככה שמהבחינה הזאת אין לי בעיה.

הדבר היחיד שמטריד אותי כרגע זה בעיות תאימות למיניהם עם הזכרונות. האם יש דרך לדעת לצפות את הבעיות הנ"ל מלכתחילה? במידה ואני מזמין מפלונטר האם יש אופציה להחזרהב במקרה של בעיית תאימית? מישהו נתקל במצב שהיה צריך להחזיר להם?

ושוב תודה על העזרה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהנחה שאתה לא מתקין מודולי זהים לאלו שיש לך (וזה לא המצב אצלך), תמיד קיים סיכוי שתהיה בעיית תאימות. כל מה שאני יכול להציע הוא:

א. בכדי לצמצם את הסיכוי לבעיית תאימות, דאג שהביוס של הלוח יהיה מעודכן לגירסתו האחרונה, שכן חלק מעדכוני הביוס נועדו לפתור בעיות תאימות עם הזיכרון.

ב. נסה למצוא מקרים בהם אנשים עם כמו שלך ניסו לשלב את אותם הזיכרונות בדיוק ותראה האם הם הצליחו או לא.

ג. אם זה אפשרי - תבקש לבדוק את הזיכרון בחנות לפנייה הקניה. כמובן שזה בעייתי אם מדובר בזיכרון שנקנה מחנות אינטרנטית ולא חנות פיזית שאתה יכול לגשת אליה., אבל בכל מקרה תמיד יש לך אפשרות חוקית לבטל את העיסקה בעלות של 100 ש"ח או 5% ממחיר הקנייה (הנמוך מבינהם) במידה ואתה לא מרוצה מהזיכרונות שקנית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, קניתי היום בסוף מIVORY לאחר שפלונטר התחילו להגיד שסטיק של 8GB לא יעבוד בכלל בלוח.

בכרגע אני עם 14GB במערכת(מזוהה בביוס וגם ע"י CPUZ) אבל מסיבה כלשהי יש רק 3.99GB זמין בעוד שהמערכת הפעלה כמובן 64 ביט..

עריכה:

לאתר מחקר קצר הוצאתי את כל הסטיקים והוספתי אותם אחד אחד, הייתה איזושהי בעיה עם ה Dual Band כשה 8GB היה מחובר עם ה 2GB. בכל מקרה, אחרי סידור מחדש זה נפתר.

תודה רבה לכולם על העזרה וההמלצות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...