h100I - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

h100I


leahd3

Recommended Posts

  • 1 חודש מאוחר יותר...

שלום לך .

לי יש את הקירור הזה , ואני אגיד לך דבר אחד - תתרחק ממנו ! , על הפנים , רק בעיות איתו , לא איכותי בכלל .

ובכללי , לפי הניסיון שלי , אני ממליץ לכולם בכללי לא לקנות קירורי מים מערכת סגורה , הם פשוט לא שווים את הכסף הזה על פני קירורי אוויר מתקדמים שעושים כעקרון את אותה העבודה ואף פחות מרעישים במאמץ מאשר קירורי המים !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה אחי אבל ירדתי מזה מזמן אני מרוצה מהקירור הנוכחי שלי אני לא עובר של 70 מעלות על 4.6GHZ במאמץ מלא...

זה מה שאני מנסה להגיד , שקירורי אוויר איכותיים נותנים את אותם הביצועים פלוס-מינוס במאמצים פלוס הם יותר זולים מקירורי מים ופלוס לרוב גם יותר שקטים מקירורי המים .

לא יודע על מה אתה מדבר

לי יש H105 והוא מעולה

למעט הקליק בהתנעת המחשב לא שומעים כלום (לפחות אני)

קודם כל זה לא אותו הדגם , הדגם הזה קצת יותר חדש מ-H100I וכנראה ששיפרו בו את הבעיות .

וגם תאמין לי כשכתבתי שיש בעיות עם ה-H100I , לא התכוונתי רק לעוצמת הרעש אלא שיש לו עוד כמה בעיות אחרות כגון :

הלד של הלוגו הפסיק לפעול בכל הצבעים אחרי שימוש של חצי שנה-שנה ועובד רק בצבע אחד כרגע , התוכנה שלהם ממש לא יציבה , יש לה באגים והיא קורסת לפעמים סתם ככה , הפלסטיקים שעל הצינורות שמתחברים לרדיאטור ולמשאבה אחרי שנה של שימוש התייבשו משום מה והתחילו להתפורר בחתיכות .

בעבר , כשהייתי עושה רציני למעבד שלי , כמובן שבמאמץ הייתי שם את המאווררים של הרדיאטור על מצב Performance או על Maximum , ובמצבים האלו המאווררים של הרדיאטור ממש מרעישים , ממש שומעים אותם , כאשר היה לי קירור אוויר של נוקטואה NH-D14 והייתי עושה איתו את אותו האוברקלוק למעבד , במאמץ מלא המאווררים על פול ספיד בנוקטואה אפילו לא התקרבו לרמת הרעש של המאווררים של ה-H100I , היו הרבה יותר שקטים , גם עם המוגן 2 עשיתי וגם אותה התוצאה .

אז מזה הסקתי מסכנה , קירורי מים מערכת סגורה לא שווים בגרוש את הכסף שלהם ובכלל עדיף לא לקנות אותם , בגלל המחיר היקר , בגלל רמת הרעש הגבוהה (שזה הגיוני שהם יותר מרעישים אם חושבים על זה שנייה , לגבי הצפיפות השונה של צלעות הקירור של שניהם , איפה שהצפיפות גבוהה יותר שם יהיה יותר רעש מהמאווררים שזה הרדיאטורים של קירורי המים לרוב) , ובגלל עוד בעיות שונות שישנם כמו שאצלי היה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלד של הלוגו מתחיל להתחרפן אחרי תקופה מסויימת זה נכון... אבל יש לזה פיתרון יעיל ופשוט שעובד.

בכל מקרה אין סיבה להשתמש בקורסייר לינק אם הוא עושה בעיות, אפשר פשוט לחבר את הכבל

לכניסת , לשנות את הלד או Whatever ולפרק את הכבל. ההגדרות נשמרות.

לגבי הרעש אם אתה מצמיד לרדיאטור שני מאווררים שקטים הוא כמעט חרישי מניסיון שלי איתו

אני חושב בשנה~שנתיים האחרונות.

למרות שפותח הת'רד ירד המעניין, לטובת מי שמתעניין אני יכול להעיד שאין ספק שמי שקונה קירור

שכזה שלא יצפה לניסים ונפלאות, אפשר לומר שהוא שווה ערך ברמת הביצועים לקירור אוויר מתקדם

כמו המוגן\נקטואה, אולי הבדל של מעלות בודדות שלא ישנו דבר לכאן או לכאן. אני גם יכול להעיד מניסיון אישי

אישי לפחות שאין כמעט הבדל בין קיט מים של מערכת סגורה עם רדיאטור אחד או כפול, לדוגמה יש ברשותי את

מלבד ה H100i גם אנטק H20 620 וההבדל עומד על 3~4 מעלות לטובת ה-H100i.

יש גם יתרונות לקירור מים סגור, למשל במקרה שלי שאני משתמש במערכת אחת קטנה עם מארז מיקרו, ומערכת

שניה בגודל ITX, ואם היה לי מפלצת מחוברת למעבד לא היה מקום לזבוב בפנים באחת, וסביר שבשניה בכלל לא היה

אפשרות פיזית לחבר דבר כזה, ככה אני מקבל ביצועים של אוויר גדול בתצורה של גוף שקטן מהסטוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Roy. T , אתה צודק במה שרשמת .

לגבי תאורת הלוגו עם כבל ה- לא ידעתי , תודה על המידע , למרות שזה לא ישנה את הדעה שלי על קירורי המים האלו :) .

מבחינת המאווררים של הרדיאטור , תחשוב שנייה , רוב האנשים שקונים נוזלי למעבד , או אוויר מתקדם , הם הרי לא סתם קונים אותם , אלא הם יודעים שהולכים להעמיס על המעבד וזה אומר שהם ירצו שהקירור יקרר כמה שיותר את המעבד בכדי להשיג תוצאות טובות , נכון ?

אז מן הסתם , אם מישהו ירצה להחליף את המאווררים ברדיאטור , אז הוא לא יקנה מאווררים בעלי סל''ד נמוך בכדי שיהיו כמה שיותר שקטים , לא לשם זה נועד הקירור הזה , נכון , אז ההיפך , יקנו מאווררים בעלי סל''ד כמה שיותר גבוה בכדי לקבל תוצאות הכי טובות בעומסים עם שכזה , ותסכים איתי שאין שום מאוורר בעל סל''ד גבוה , בערך 2000 וצפונה , שהוא שקט , הם כולם רועשים , ואם תשווה ותשים את אותו המאוורר עם הסל''ד הגבוה , על הרדיאטור של הנוזלי , ועל הצלעות של האוויר , תמיד , או לפחות לרוב , בקירור אוויר הוא יהיה יותר שקט מאשר מאשר על הרדיאטור , בגלל המבנה והצפיפות של הצלעות קירור ברדיאטור מול קירור האוויר , קצת הבנת אווירודינמיקה .

מפה המסכנה , קירורים נוזליים במערכת סגורה קונים רק בשביל ביצועים (ולא בשביל שקט ולשים עליהם מאווררים שקטים) , אבל מקבלים כאב ראש כי הם יותר רועשים לרוב , וגם יותר יקרים , אבל פה גם נופל העניין של הביצועים כי קירורי אוויר מתקדמים עושים כמעט את אותה העבודה , אולי בהפרש מעלות בודדות , כמו שרשמת בעצמך .

אז איזה יתרון נשאר לקירורי מים ? , אה כן , זה שמישהו רוצה אסטטיקה בתוך המארז , שלא ישב לו על המעבד גוש גדול של קירור אוויר אלא משאבה קטנה של הנוזלי וזהו , למרות שגם פה אפשר להתווכח , כי גם קירורי אוויר עושים אותים יפים ועם צלעות קירור מניקל ונוצצות , אז זה כבר לפי הטעם .

זה היתרון היחיד , הייתי אומר אפילו חצי יתרון בלבד .

ולגבי הרדיאטור , אתה בכל מקרה חייב למקם אותו איפשהו בתוך המארז , אך ורק בתוך ולא מחוץ אם אנחנו מדברים על מערכות נוזל סגורות , כי לא ניראה לי שמישהו ירצה לפתוח אותה ולהתעסק עם זה בכדי להעביר את הרדיאטור אל מחוץ למארז , וגם לא כל המארזים , אפילו היום , מותאמים להרכבת רדיאטורים בפנים , לפעמים זה גם דורש התעסקות נוספת בעניין הזה .

בגלל כל אלו , ועם הניסיון שלי , אני הבנתי והפנמתי שבקירורי מים סגורים , כמעט ואין שום יתרונות על גבי קירורי אוויר מתקדמים , והם גם סתם הרבה יותר יקרים .

אני עוד מעט הולך לקנות כ. מסך חדש למחשב הראשי שלי , וברגע שאני אעשה זאת , בהתקנת הכרטיס , על הדרך אני הולך להעיף את ה-H100i מהמארז שלי , לחדש את המשחה הטרמית על המעבד ולהחזיר את הנוקטואה NH-D14 הישן והטוב שלי :) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי נסיון עם מים, כמה נקודות להבנתי:

*זה שיש רק את הבלוק באזור המעבד במקום צלעות בעיקר בקירורים גדולים משפר את זרימת האוויר במארז.

*זה שרוב החום יוצא מהראדיטור שבקצה המארז מקטין את הטמפ' במארז לעומת צלעות שמוציאות את החום מתוך המארז. (אני מעריך שהמים לא מעלים הרבה את הטמפ' במארז כי אם כן לא היו משתמשים בראידיטור).

*זה שאין מאוורר באזור המעבד פחות טוב ללוח אם בעיקר לאזור של הvrm שמתחמם. (מהבחינה הזאת דווקא הקירורים הפשוטים עדיפים כי הם מזרימים אוויר על הלוח), ניתן לפצות על כך במאוורר צד מכניס.

הכל בתאוריה צריך לבדוק את ההבדל בפועל, לגבי כיוון המאוורר של רגיל ראיתי בנצ'ים שהיה הבדל של בסביבות 10 מעלות בvrm אם אני זוכר טוב בין פשוט בכיוון הלוח לקירור מגדל בניצב ללוח, ובנץ אחר שהראה שמאוורר צד מכניס עוזר בקירור שלו.

ישנם קירורים בודדים שברמה של קירורי מגדל עם מאוורר בכיוון הלוח. הnoctua nh-c14.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...