כמה המחשב שווה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה המחשב שווה


trovlet

Recommended Posts

המעבד - המעבד שלך קצת פחות חזק ממעבד i3 בסיסי מודרני, שעולה כ-500 ש"ח, אז הייתי מעריך שהוא שווה כ 100-150 ש"ח.

לוח האם - הלוח כאן הוא סביר אבל יחסית מיושן. הייתי מעריך שהוא שווה כ-100 ש"ח.

הזיכרון - לא ציינת את הדגם המדוייק ולכן אי אפשר לדעת באיזה תדר הוא עובד ובאיזה מתח. באופן כללי, היות וזיכרון חדש בנפח 8GB אפשר לקנות בכ-300 ש"ח, הייתי מעריך שמודול זיכרון בנפח 2GB שווה אולי 50-75 ש"ח פשוט מכיוון שהרבה יותר משתלם להשתמש במודולים בנפח גדול יותר. אם הזיכרון עובד במתח 1.65V לדעתי הוא שווה פחות, כי לרוב האנשים יש זיכרון שעובד במתח של 1.5V ולכן תהיה בעיה להוסיף אותו. אם אתה קונה מחשב חדש ונשארים לך חריצי הרחבה לזיכרון פנויים, ובהנחה שהוא מתאים מבחינת התדר והמתחים, אולי כדאי להתקין אותו במחשב החדש מאשר למכור אותו.

כרטיס המסך - מדובר בכרטיס מסך חביב אבל לא יותר מזה, ובהתחשב בכך שכרטיס מסך חזק יותר כמו ה 7850 ניתן לקנות חדש בסביבות ה-500 ש"ח, הייתי מעריך שהוא שווה 100-150 ש"ח.

הדיסק הקשיח - דיסק קשיח משומש זה לא משהו שאני הייתי קונה, פשוט כי זה רכיב שבאופן טבעי נוצר בו בלאי. דיסק קשיח חדש בנפח של 500GB אפשר לקנות בכ-200 ש"ח, אז הייתי מעריך שאחד משומש שווה 50-100 ש"ח.

המאוורר - לא ממש רלוונטי, שכן מאוורר פשוט חדש בגודל 120 מ"מ עולה כ-20 ש"ח.

ספק הכח - שוב לא ציינת דגם מדוייק, אבל בכל זאת מדובר בספק כח של Seasonic. אני רואה שספק כח בסיסי של Seasonic בעל הספק של 600W עולה כ-300 ש"ח, אז הייתי מעריך שהספק שלך שווה כ-100 ש"ח (בכל זאת מדובר ספק משומש בן 4 שנים). בדומה לזיכרון, אפשר לשקול להעביר את ספק כח הזה למחשב הבא.

בהתחשב בכך שבסכום של כ 1000-1300 ש"ח אפשר למצוא מחשב חדש חזק יותר הכולל גם מארז בחלק מחנויות המחשבים, הייתי מערך שעבור מחשב כזה משומש, בן 4 שנים ויחסית מיושן טכנולוגית אפשר אולי למכור ב 500-700 ש"ח כיחידה שלמה. לכן סביר להניח שהמחשב הזה שווה יותר כחלקים. אני אישית לא הייתי מוכר אותו כלל והייתי שומר אותו כמחשב גיבוי או כמחשב לשימושים קלים לבית (אינטרנט, וכד').

הערה: כל מה שכתבתי כאן הוא הערכה אישית שלי, ובהחלט יכול להיות שיש אנשים שיחלקו על דעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...