עדכון לוח אם וזיהוי זכרונות .... - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עדכון לוח אם וזיהוי זכרונות ....


Recommended Posts

נראה לי שרשמת את דגם לוח האם לא נכון, לא מצאתי דגם כזה.

עדכוני ביוס בדר"כ מומלץ לבצע כשנוצרת בעיה מסוימת או שהעדכון משפר משהו , זה שרשום לך שהביוס מ-2008 לא אומר שאתה חייב לרוץ ולעדכן אותו, תסתכל באתר של הלוח ותראה אם הוסיפו/שיפרו משהו משמעותי ותחליט אם כדאי לך לעדכן.

לגבי הזיכרונות תנסה להחליף במקומות של הזיכרונות ותריץ על הדרך גם בדיקה של הזיכרונות עם memtest86 ותראה אם יש שגיאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הלוח GA-EX58-UD5 (קישור) הוא בעל 6 חריצי הרחבה לזיכרון מסוג DDR3 והוא תומך בעד 24GB באופן רישמי, כך שזו לא בעיה של נפח הזיכרון.

2. האם כל מודול זיכרון בנפרד מזוהה במחשב?

3. האם מדובר במודולי זיכרון זהים לחלוטין או האם מדובר במספר דגמים שונים (זה חשוב בעיקר מבחינת מתח העבודה שלהם)?

4. לפי מה שכתוב באתר הלוח, גירסת הביוס האחרונה היא F13 מתאריך 11/1/2012 (קישור לעמוד הורדת הביוסים), כאשר גירסאות F10 ו F12 כוללות שיפורי תאימות לזיכרון. מומלץ שתעדכן את הביוס לגירסה האחרונה ותבדוק האם הבעיה נפתרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כאשר אתה מתקין רק מודול אחד על לוח האם בכל פעם מודול הזיכרון הראשון מזוהה, מודול הזיכרון השני מזוהה אבל מודול הזיכרון השלישי לא מזוהה, אז סביר להניח שמודול הזיכרון השלישי פשוט לא תקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא הבנתי בדיוק את מה שכתבת - יותר פשוט שתעלה תמונות מ CPU-Z וזהו (תשתמש בגירסה האחרונה). אתה אמור להיות 6 אפשרויות לבחור חריצי (Slot 1 עד Slot 6), כשב-3 מהם מזוהים מודולי והשאר מזוהים כריקים.

2. יהיה נחמד אם תעלה צילומי מסך מהביוס המראה בדיוק כמה מזוהה כאשר מותקנים שלושת מודולי הזיכרון.

3. מה לגבי עדכון הביוס? ביצעת אותו? האם יש שינוי במצב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. כאשר אתה משתמש ב-3 מודולי זיכרון, אתה צריך להתקין את כולם בחריצי ההרחבה לזיכרון הלבנים (זה כתוב בחוברת של הלוח שלך בעמוד 16).

2. העובדה שבמקום פרטי הזיכרון כפי שמופיעים ב Slot 1 וב Slot 3 כתוב ב Slot 2 רק EDO מעידה על בעיה. השאלה היא האם מדובר בבעיה בביוס, במודול הזיכרון המותקן ב slot 2, בלוח האם (בתושבת/חריץ ההרחבה לזיכרון) או במעבד (שכן בקר הזיכרון נמצא עליו).

3. בכדי לנסות ולאתר את מקור הבעיה, אני מציע שתנסה את הגישה הבאה:

א תפעיל את המחשב רק עם מודול זיכרון אחד בלבד, כשבכל פעם נעשה שימוש באותה התושבת/חריץ ההרחבה לזיכרון. לפי החוברת של לוח האם, כאשר נעשה שימוש במודול זיכרון אחד, יש להתקינו בחריץ ההרחבה DDR3_1 או בחריץ ההרחבה DDR3_3, שהם חריצי ההרחבה הלבנים הקרובים ביותר למעבד (חריץ ההרחבה הלבן הרחוק ביותר מהמעבד הוא DDR3_5 - אל תתקין בו מודול זיכרון לצורך בדיקה זו).

אם המחשב עובד עם כל אחד משלושת מודולי הזיכרון, אז הבעיה כנראה לא במודולי הזיכרון. אם המחשב לא עובד עם מודול זיכרון מסויים אבל עם השניים האחרים כן - הבעיה היא באותו מודול זיכרון ואז יש לממש את האחריות עליו (אם קנית את הזיכרון כערכה/kit, אתה כנראה תצטרך להחליף את שלושתם כיחידה אחת).

ב. במידה והבעיה לא במודול זיכרון כלשהו, נסה להפעיל את המחשב עם מודול זיכרון אחד בלבד, כשבכל פעם אתה משתמש בחריץ הרחבה לזיכרון אחר. המטרה כאן היא לבדוק האם יש תושבת זיכרון לא תקינה. הבעיה - לפי חוברת הלוח, כפי שכבר ציינתי, מודול זיכרון יחיד יש להתקין בחריץ ההרחבה המסומן ב DDR3_1 או ב DDR3_3. לא בטוח האם המחשב בכלל יאתחל אם נעשה שמוש במודול זיכרון יחיד המותקן בחריץ הרחבה אחר.

4. לפי חוברת הלוח (עמוד 41) הכניסה לביוס נעשית ע"י לחיצה על מקש ה Delete במקלדת בזמן האתחול. זה נראה לי מאד מוזר שאתה לא מצליח להיכנס לביוס.

5. אם אתה רוצה לעדכן את הביוס, אולי הגישה הקלה ביותר עבורך תהיה להשתמש בתוכנת העידכון BIOS@, המורידה ומעדכנת את הביוס מתוך מערכת ההפעלה Windows. אפשרות אחרת תהיה לשמור את קובץ הביוס על כונן המפורמט עם מערכת קבצים מסוג FAT או FAT32 (לא NTFS), הכנסת כונן ה לחריצה הרחבה מסוג 2.0, איתחול המחשב, כניסה ל Q-Flash במהלך איתחול המחשב ע"י לחיצה על מקש ה End, וביצוע עידכון של הביוס (בחירה של כונן ה ושל הקובץ הביוס המתאים). רצוי לשמור את גירסת הביוס הקיימת לפני העדכון לכל מקרה שלא יהיה. כל התהליך והאפשרויות מוסברים בעמודים 80-83 בחוברת של לוח האם שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכנתי את הביוס סופסוף נראה לי שהבעיה היא בזכרונות . עכשיו לוח האם מודיע שיש לי בעיה בDRAM ( הוא מעלה לי 3 פעמים לפני שהוא מגיע לוינדוס ) . אני יטפל בזה אחרי פסח עם שדרוג של כרטיס מסך .... אז תודה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...