עבור לתוכן

שאלה בקשר לגיר רכב טיפטרוניק

Featured Replies

פורסם

אני בולם עם הגיר 8 שנים באותו רכב.

עוד לא החלפתי גיר (ידני) אבל אני חוסך דלק ובלאי של הבלמים.

הגיר באוטו לא נהרס כל כך מהר.

  • תגובות 55
  • צפיות 20k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ממילא צריך להחליף בלמים כל x קילומטר.

פורסם
ממילא צריך להחליף בלמים כל x קילומטר.

ממש לא נכון.

כל X קמ יש לבדוק את הבלמים מחליפים רק אם הבלאי הגיע לערך מסוים או שהבלמים מסמנים (עם אור בלוח

השעונים או חריקה מיועדת מהבלמים).

המוסכים (גם) לא סומכים על בעלי הרכב שיגיעו בזמן ולכן מחליפים בטיפול גם אם לא הגיע הזמן

בלי לבדוק את הקליומטרז שעושה הרכב בין טיפולים ואת הסטורית הבלאי ברכב המטופל.

הבלאי בבלמים האחוריים ממש זניח ברוב הרכבים.

אני אישית בודק את הבלאי במוסך בזמן הטיפול ומדריך את המוסך מה לעשות אני גם בודק

בספר הרכב מה יש לעשות בטיפול ומשגיח במוסך שהכל בוצע. תתפלאו כמה המוסכים "מורחים" את הטיפול

ובקושי מבצעים אותו כנדרש על ידי היצרן. קבלתי מטויוטה יפן טיפולים בחינם ל 5 שנים אחרי שתלונה שלי

על מוסך לא זכתה לטיפול נכון על ידי היבואן בארץ היות שהמוסך הוא גם מפיץ רשמי של טויוטה.

(גם רוב הדיון הזה מסמן למה אין לסמוך על הנהג הישראלי....)

פורסם
המוסכים (גם) לא סומכים על בעלי הרכב שיגיעו בזמן ולכן מחליפים בטיפול גם אם לא הגיע הזמן

בלי לבדוק את הקליומטרז שעושה הרכב בין טיפולים ואת הסטורית הבלאי ברכב המטופל.

זה לא בגלל שהם "לא סומכים על בעלי הרכב", זה בגלל שהם תאבי בצע.

עם צמיגים ובלמים אני לא מתעסק

זאת גישה תבוסתנית משהו, שמתבססת על הפחדה ברמה הנמוכה ביותר.

אם אתה "לא מתעסק" אז למה אתה לא מחליף צמיגים ובלמים לפני כל נסיעה? או לכל הפחות בכל תדלוק של מיכל דלק מלא?

במה שונה "כל טיפול" מ"כל נסיעה"?

מי קבע ש-15,000 ק"מ זה "לא להתעסק" ו-500 ק"מ זה לא?

רפידות בלמים מחליפים כשהן נשחקות, לא ככה סתם באמצע החיים בלי שום סיבה.

כנ"ל גם לגבי צמיגים - צמיגים מחליפים כשהם מגיעים לסף בלאי מסויים - לא באופן אוטומטי כל איקס קילומטרים - אין לזה שום משמעות.

פורסם

יש לי מוסכניק שאני סומך עליו. את הצמיגים ממילא אני לא מחליף אצלו וגם ניתן לראות בעין.

פורסם

לא הבנתי את התשובה שלך.

אז אתה מחליף רק כשצריך או אוטומטית בכל טיפול כי "עם בלמים אתה לא מתעסק"?

פורסם
  • מחבר

עכשיו יש לי עוד 2 שאלות , אני אנסה לאתגר אתכם :

איזה תידלוק עדיף ?

1. להכניס את הכרטיס אשראי ואת כל הפרטים ואז כמה שיותר מהר לפתוח את הפקק / מכסה של הדלק לתדלק מלא ואז במהירות להחזיר את הפקק

או

2. לפתוח את הפקק / מכסה של הדלק קודם לתת לגזים לצאת להכניס את הכרטיס אשראי פרטים ואז לתדלק למלא שבין הפתיחה של הפקק לסוף התידלוק יש כמה דקות

איזה שיטה טובה יותר ?

השיטה ה 2 אני חושב שהיא טובה יותר מה אתם אומרים ?

והשאלה ה 2 :

אפשר לתדלק עם 98 רבע מיכל והשאר ב 95 ? מותר לערבב את הדלקים ביחד ?

ה 98 יקר בשביל טנק מלא .

פורסם

לפני שאני ממשיך להגיב פה, אני רוצה שתשים יד על הלב ותבטיח לי שאתה לא טרול.

פורסם
  • מחבר

אני פומה זה ממשפחת החתולים

פורסם
לא הבנתי את התשובה שלך.

אז אתה מחליף רק כשצריך או אוטומטית בכל טיפול כי "עם בלמים אתה לא מתעסק"?

כמובן שלא בכל טיפול. מצד שני אם היצרן הגדיר כל 20000 לדוגמא אז כן.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים