לוח אם gigabyte ga8i945pl-g - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם gigabyte ga8i945pl-g


seed20

Recommended Posts

שלום.

יש לי מחשב ישן בעל לוח אם gigabyte ga8i945pl-g ועבר לי בראש הרעיון לעשות ממנו סוג של מדיה סנטר בסלון.

איזו חומרה ניתן להלביש עליו בשביל שיוכל להציג סרטי בלו ריי ולהריץ משחקים סבירים?

כרגע יש בו כרטיס מסך GF 6600 ו 1512GB RAM (לא זוכר מה המעבד אבל כנראה duel כזה או אחר).

תודה מראש עם העזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוח GA-8I945PL-G (קישור) תומך לכל היותר ב 2GB של זיכרון מסוג , וכרגע יש לך 1.5GB מותקן (התכוונת ל 1536MB ולא ל 1512GB). נפח זיכרון כזה, גם אם היה לך במחשב, לא ממש מספיק לשימושים בסיסיים מודרניים, שלא לדבר על הרצת משחקים. בנוסף, המעבד הכי חזק שנתמך בו הוא D, שהוא אמנם כפול ליבה (בערך, הוא יותר הדבקה של 2 מעבדי פנטיום 4), אבל ממש לא חזק יחסית למעבדים מודרניים. אני לא הייתי משקיע במחשב הזה יותר מדיי (אתה צריך עוד זיכרון ואולי גם מעבד אחר), שכן בהשקעה של כ-700 ש"ח תוכל לקנות שילוש בסיסי מודרני (מעבד G, בסיסי ו 4GB זיכרון) שיהיה חזק יותר ממה שהמחשב הזה יוכל להיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בהחלט לא מצפה לתוצאות מטורפות, יש ברשותי מחשב מודרני לחלוטין שמספק לי את כל הצרכים ה"כבדים".

הכוונה שלי היא שהמחשב הישן ישמש יותר לצפיית (בלו ריי ושאר ירקות) ומשחקים קלים שיצאו עד 2007 בשביל הכיף (להביא כמה שלטים).

המעבד שיושב עליו אגב זה pantium d 820 - הנקודה שלי בעצם זה האם ע"י קניית כרטיס מסך מעט מודרני יותר וכונן בלו ריי המערכת הנ"ל תתן תוצאות סבירות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, חיפשתי קצת באינטרנט וזה מה שמצאתי:

בקשר לזיכרון - מסתבר שגם עם 2GB זיכרון אפשר לנגן סרטי Blueray, אז דבר ראשון שתצטרך לעשות הוא כנראה להוסיף זיכרון - בהנחה שיש לך כרגע 3 מודולי זיכרון מסוג DDR2 בנפח של 512MB כל אחד, אתה תצטרך למצוא עוד אחד בשביל להשלים ל 2GB (שזה המקסימום שהלוח שלך תומך בו באופן רשמי). תנסה לחפש מודול זיכרון משומש כזה (בלוח יד שניה פה באתר, ביד2 וכד'). מצד שני, מסתבר שערכת השבבים שבלוח, ה 945PL (קישור) תומכת בעד 4GB זיכרון, ויותר מזה - בפורום של Gigabyte מישהו כתב שהוא התקין 2 מודולי זיכרון בנפח של 2GB כל אחד על הלוח הזה, אבל מתוכם זוהו רק 3.4GB (קישור). זה מעיד על כך שכנראה תוכל להתקין יותר מ 2GB זיכרון במחשב. יש לציין כי תמיד יש אפשרות של בעיית תאימות בין הלוח והזיכרון (במיוחד כאשר מדובר על חומרה ישנה כמו שלך), כך שלא בטוח שכל מודול זיכרון שתתקין יעבוד לך או יעבוד בשילוב עם מודול זיכרון אחר. מבחינת משחקים - ברור שככל שיהיה לך יותר זיכרון כך המצב יהיה טוב יותר, אבל 2GB, שלא לדבר על 1.5GB, זה כבר ממש גבולי עבור משחקים, גם עבור משחקים יחסית ישנים (זה דיי תלוי בכל משחק כמובן).

בקשר למעבד - בפורומים באינטרנט ראיתי שמומלץ מאד שהמעבד יהיה לפחות Core2Due, אבל היו איזכורים לכך שאפשר להשתמש גם במעבד Pentium D840 או בפנטיום 4 שעובד בתדר של 3.2GHz. בקיצור, אני חושב שהמעבד שלך הוא דיי גבולי ואני לא בטוח אם הוא יוכל להבטיח לך ניגון חלק. אתה יכול לנסות למצוא מעבד חזק יותר הנתמך ע"י הלוח או שאתה יכול לנסות להמהיר את המעבד הקיים, אבל אני לא בטוח עד כמה הלוח שלך יתמוך בכך, מה גם שמדובר בחומרה ישנה (אני מעריך שהיא בערך בת 10, אולי יותר). בנוגע למשחקים - גם כאן ככל שהמעבד יהיה חזק יותר, כך עדיף, אבל שוב - יכול להיות שיש משחקים שירוצו לך בצורה סבירה או אפילו טובה עם המעבד שלך (זה תלוי במשחק עצמו).

בקשר לכרטיס מסך - אני לא רוצה להטעות אותך, אז עדיף שתתייעץ בפורום כרטיסי מסך בכדי למצוא את כרטיס המסך המינימלי שמתאים לצרכים שלך. כמובן שאין ממש טעם לקנות כרטיס מסך חזק, כי שאר המערכת שלך פשוט תהווה צוואר בקבוק עבורו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה!

באתר של מצוין שהתמיכה של הלוח אם זה רק עד D, אבל ראיתי מציאות בסכומים סבירים בחיפוש קליל. האמת שהסידור שלי במחשב הנ"ל הוא 2 סטיקים של 256 ואחד של 1024 אז סטיק של 2GB אחד משאיר לי מקום לשחק עם זה קצת.

שוב תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...