דרוש מפרט ב6K לגראפיקה וגיימינג - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרוש מפרט ב6K לגראפיקה וגיימינג


Gray Druid

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני חוזר אליכם פעם נוספת לבניית מפרט מקצועי למחשב. רכשת כבר בעבר בהמלצתם 2 מחשבי עבודה חזקים למקום עבודתי (הרבה תודה לYairZ וBit !) ועכשיו הגיע הזמן לדאוג למחשב אישי בשבילי, אני עובד כיום על מחשב מבוסס q9550 מלפני 6 שנים אז מדובר מבחינתי בקפיצת מדרגה רצינית.

1. מה התקציב המקסימאלי? 6K

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? לנצל במידת הצורך

ב) במידת הצורך - עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? 500 ש"ח

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? שימוש כללי, מוזיקה, גיימינג, גרפיקה (photoshop, maya) עריכת וידאו בפרימייר

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה). שימוש תדיר

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב.

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך). אני כנראה ארכוש את הU2412M של דל אז 1920X1200

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)? גבוהות

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים. מקלדת ועכבר נוחים ואמינים.

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט? יש כבר כונן SSD של סמסונג שישומש בתור המאסטר.

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 8 (8 = יש לנסות ולהקפיד על השקט)? 5-6

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)?

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? לא

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים. יחסית מרוצה מtms אני מניח

9. מתי מתוכננת קניית המחשב? בקרוב.

10. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (לדוגמא תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, חיבורי האודיו מרובים/חיבור אופטי, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה). אעדיף כרטיס קול איכותי (לא מובנה) לשימוש עם solo6 + רמקולים ישנים של קריאייטיב שמשלימים ל5.1.

11. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? מניח שכן.

12. הערות נוספות, פירוט מורחב ושונות:

*לגבי זכרונות כנראה ש16GB יספיקו לעת עתה, עם אפשרות שידרוג ל32 בעתיד.

*לגבי מארז: רכשתי בעבר מארז R3 שמאוד הייתי מרוצה מאיכות החומרים שלו (לעומת NZXT Source 210 Elite White לדוגמא, שרכשתי ולא הייתי מרוצה מאיכות החומרים שלו). אז אשמח למארז איכותי בסיגנון דומה.

*לגבי כרטיס מסך: מעדיף כרטיס של , מניח שה970 יהיה אופציה טובה (?).

*אני מתכוון לחבר 4-5 כונני .

*עדיפות ללוח אם איכותי עם קבלים בעלי ציפוי טוב שיחזיקו לאורך השנים.

הרבה תודה מראש !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום,

מפרט עם לוח שכולל סאונד איכותי מובנה, ויציאות SPDIF. אני פחות מבין בכרטיסי סאונד, אבל לא נראה לי שבתקציב שלך יכנס כרטיס איכותי, ובמגבלה הזו המובנה יהיה יותר משתלם. אם יש כאן מישהו שידע להציע כרטיס סאונד טוב מבלי לחרוג בתקציב, אז יהיה אפשר לבחור בלוח H97 פחות יקר (כ-150 ש"ח פחות). אבל בלוחות הגיימינג יש יתרון לא רק בסאונד, אלא גם ברכיבים בד"כ איכותיים יותר ועמידים יותר. אופציה נוספת ללוח גיימינג באותו מחיר: http://www.tms.co.il/product/13862

ובמחיר נמוך יותר: http://www.tms.co.il/product/14198

הוספתי דיסק 2T למדיה. אם אין צורך, אפשר לקחת במקומו SSD שישמש לרינדורים.

מפרט זה הורכב ב - www.TMS.co.il - רשת חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

מעבד:

Intel Core i7-4790 3.6Ghz 4.0 Ghz Turbo LGA1150 Tray

כמות: 1 - מחיר: ₪1588

קירור למעבד:

Arctic Cooling Freezer i11

כמות: 1 - מחיר: ₪153

לוח אם:

Gigabyte GA-G1.Sniper H6

כמות: 1 - מחיר: ₪655

מארז:

באנדל - Fractal Design Define R4 + FSP RAIDER 650W - בקניית מחשב חדש

כמות: 1 - מחיר: ₪798

זיכרון:

Hynix 16gb 2X8GB DDR3 1600Mhz - בקניית מחשב חדש בלבד

כמות: 1 - מחיר: ₪699

כרטיס מסך:

בקניית מחשב חדש בלבד,מבצע חדש - Gigabyte GTX970 WF3 4GB Retail

כמות: 1 - מחיר: ₪1784

קשיח למחשב שולחני:

Seagate Barracuda 7200.14 2TB SATA3

כמות: 1 - מחיר: ₪443

כונן אופטי:

LG DVDRW X24 SATA

כמות: 1 - מחיר: ₪108

מקלדת:

Wired Keyboard 600 Microsoft

כמות: 1 - מחיר: ₪64

עכבר פרו-גיימינג:

Logitech G500 Gaming Laser Mouse USB - בקניית מחשב חדש בלבד

כמות: 1 - מחיר: ₪199

סה"כ: ₪6491

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים ללא ריבית.

תשלום מזומן (תשלום מזומן לשליח, צ'ק מזומן, כסף שטרות, העברה בנקאית) מקנה 2% הנחה

מחיר אחרי הנחת מזומן הינו: 6362 ₪

http://www.tms.co.il/preview/spec/naq8blmg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

- אלא אם כן אתה אודיופיל, ואתה לא (אם היית אחד כזה, הייתה לך מערכת סאונד טובה יותר מהסולו), הרילטק ALC1150 שב-H6 (וברוב הלוחות המתקדמים בדור הנוכחי) בהחלט אמור לתת מענה הולם - מדובר על אחד מהשינויים העיקריים מהלוחות מהדורות הקודמים.

- לגבי מקלדת ועכבר - אמליץ שתלך ובחר מה שנוח לך.

- יש ב-TMS זוג באנדלים נוספים של מארז+ספק שאולי יעניינו אותך:

http://www.tms.co.il/product/12850 מדובר על מארז הפשוט יותר מ-R4 ללא חומר המבדד רעשי, אךבמקום פלסטיק הוא כולל אלומיניום וזול יותר משמעותית.

http://www.tms.co.il/product/13510 שהוא בערך המקביל ל-R4, שכמדומני בחלק מהמקומות אף מעדיפים אותו.

- בתוספת כמה מאות שקלים אפשר להחליף את המעבד ל-i7-4790k שכולל תדר מעט גבוה יותר עם יכולות (יכול להציל אותך בעתיד כמו ש-q9550 שממנו את עובר מציל אותי כעת) + גוף מעט חזק יותר כמו המוגן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהקשר למפרט של zoro:

- ניתן לחסוך בעכבר+מקלדת, סך הכל סט פשוט ב50-100 ש"ח יעשה את העבודה. העכבר שהצגת בהחלט נוח אך מתאים למשחקים תחרותיים (CS:GO, Dota2 וכדומה, בתחרותיים אני מתכוון באופן מקצועי ותחרותי), כמשתמש בעכבר גיימינג ומקלדת, אני לא רואה שום הבדל מבחינת הקלדה או נוחות במשחק (רק אם אני משחק CS:GO תחרותי, שיוצא פעם בחצי שנה).

- הבאנדל שכללת יקר מאוד ולא שימושי, הR4 נחשב מארז שקט ואיכותי אך לא מותאם לשימושי פותח האשכול. ניתן לבחור בבאנדל זול יותר כדוגמת הLancool+Seasonic 620W (אל תזלזל באיכות LanCool בבקשה, הם חברת בת של Lian-Li). או שאם יש התמקדות על שקט או איכות, הNaxoia Deep Silence 2 עדיף בכל מחיר, וזה כמעט בפה מלא ע"י אנשים מנוסים באינטרנט.

- אני מניח שהלוח אם נבחר בשביל כרטיס קול איכותי. שים לב שהכרטיסי קול מתאימים בעיקר לעריכת ולא יהיה הבדל מורגש במוזיקה גם לרמקולים איכותיים כמו הSolo 6C. ניתן לבחור בסוקט H97 (כדוגמת הH97M-D3H או H97-DH3) שיעבוד מעולה.

פותח האשכול, תרצה חלופה מחנות אחרת? (כמובן שTMS גם מעולים, אך יש הרבה מקומות עם מלאי טוב יותר כדוגמת Plonter\StartPC\KSP).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

- מקלדת ועכבר - כפי שרשמתי, הכל תלוי בהעדפות. אני אישית אחרי שימוש של שנים בסטים הפשוטים של מיקרוסופט ולוג'יטק, לא יכול לחזור אליהם אחרי שימוש בעכברים ארגונומיים ו"מתקדמים" יותר. ה-G500 הנ"ל שווה כל שקל, אך עדיין זה משתנה מבנאדם לבנאדם.

- פותח הדיון רשם שהוא רוצה מארז לפחות כמו ה-R3 שיש לו, לכן קיבל את R4. הוא לא מתאים לדעתך בגלל דרישות השקט הלא גבוהות במיוחד? זה סה"כ דרישה אחת מני רבים. הלנקול אומנם חברת בת של ליאן-לי, אך נועדה יותר לשוק המיינסטרים כאשר המארזים מתוצרתה לרוב כוללים שילוב של אלומיניום וברזל או ברזל ופלסטיק, לעומת אלומיניום בלבד ברוב מארזי ליאן-לי, לכן אין ממש מקום להשוואה בין שתי החברות, על אחת כמה וכמה כשהן מיועדות לסיגמנטים שונים. ה-K65 הנ"ל הוצע אך ורק בשל הבאנדל - בלעדיו הוא לא ממש שווה את מחירו לעומת שאר המארזים הקיימים באותו טווח המחיר.

- מה הקשר בין כרטיסי קול מובנים לעריכת מוזיקה? תוכנות עריכת האודיו מקצועיות דורשות גם חומרה יעודית (כולל כרטיסי קול עם יכולות עיבוד גבוהות), אשר לרוב מתחברים עם או FW הענתיקה. רילטק ALC1155 מעמיד בסימן שאלה כרטיסי קול חיצוניים שעולים כמה מאות שקלים (כמו סונר DX שאותו יש לי במקרה).

- לוחות H97 אשר כוללים רילטק ALC1155 בהחלט אפשריים, אך ה-G1.H6 כולל בין היתר מגבר פנימי ובידוד טוב יותר לרכיבים האלקטרוניים ע"ג הלוח, מה שמבטל רעשים סטטיים בצורה טובה יותר וקבלים מהאיכותיים יותר של nichicon. מפענח האודיו איכותי לא שווה כלום אם הסאונד לא עובר לרמקולים/אוזניות בצורה נקיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

xMenta, אני משתמש בעצמי בG500. לא לגיימינג, אלא בעיקר לעבודת כי הוא מדויק, איכותי, מאוד נוח ואמין. אין בכלל מה להשוות לעכבר רגיל/סטנדרטי ולא הייתי שורד עם עכבר רגיל אפילו יום אחד... גם המקלדת שהמלצתי מאוד נוחה ובגודל טוב.

הDS1 עדיף גם על הR4 וגם על הDS2. לא חושב שיש שום יתרון לDS2 לעומת הR4, חוץ ממאוורר נוסף. והDS1 עדיף על DS2 כמעט בכל פרמטר, חוץ מהמחיר. אבל ההפרש במחיר לא כזה גדול ולכן אם לא R4, אז לקפוץ כבר לDS1.

את ההבדל באיכות הסאונד לעומת הלוחות הרגילים אפשר להרגיש עם איכותיים. הסאונד קצת יותר נקי וצלול, אבל גם לא כל אחד יכול מסוגל להרגיש בהבדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי חברים, המון תודה על העזרה בבניית המפרט ושאר הטיפים.

תמיד שמח להתייעץ פה בנושאים כאלה ולקבל הכוונה מקצועית.

* לגבי המארז, אני כנראה אלך על הR4, נשמע כמו האופציה הכי כדאית כרגע.

* לגבי הכרטיס קול, במאדרבורד הנוכחי היה לי כרטיס של audigy (עליו השלום) שנשמע פשוט הרבה יותר טוב מהמובנה. אבל אני מניח שבחדשים של רילטק דברים השתנו.

* אני תוהה לגבי כמה משמעותי בביצועים ההבדל בין ה4790 ל4790k.

* לגבי הG500, נשמע שזה משהו אינדבידואלי... אני אאלץ להתנסות עם עכבר כזה בכדי לדעת אם הוא נוח לי או לא. (בכל אופן הוא נראה כמו שיט :P, וכנראה שהייתי קונה את הG500S, מוכרים כזה באיביי ב250 שקל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

- בדור הלוחות הנוכחי, יש בעיקר 2 מקודדי סאונד של רילטק - ALC887 ו-ALC1150, כאשר השני מתקדם יותר, ואותו ג'יגבייט G1.H6, עם כל מני אקסטרות הקשורות אליו שציינתי בהודעתי הקודמת. ברמקולים איכותיים ניתן להרגיש הבדל, ולפי הביקורות ברשת הוא לא רע בכלל. כך או כך, בהמשך תוכל לרכוש אחד נפרד ולהתקין במקרה הצורך.

- הפרש הביצועים בין 4790k ל-4790 הוא קטן, כאשר תוספת המחיר שווה את זה אך ורק אם תבצע . היות ויש לך כבר לוח-אם תומך, חסרה רק גרסאת המעבד הזאת וגוף משופר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...