CES 2015: סוף כל סוף, אינטל מציגה את הדור החמישי של מעבדי ה-Core - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

CES 2015: סוף כל סוף, אינטל מציגה את הדור החמישי של מעבדי ה-Core


taltarablus

Recommended Posts

עם ארכיטקטורת ה-Broadwell החדשה שעליה מבוססים המעבדים החדשים של אינטל, הדור החמישי של מעבדי ה-Core למחשבים ומכשירים ניידים מהחברה מציגים שיפורים בחיי סוללה, גרפיקה משופרת ועוד

לכתבה: http://hwzone.co.il/ces-2015-%d7%a1%d7%95%d7%a3-%d7%9b%d7%9c-%d7%a1%d7%95%d7%a3-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%9c-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%92%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%93%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%97%d7%9e%d7%99%d7%a9%d7%99/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליאור צודק המעבדים של אינטל מבלבלים נגיד מזה U אני לא יודע אני יודע שK זה לOC וזה מאוד מבלבל כל הסוגים שלהם שיעשו משו ברור וחלק כמו שיוצאים טלפונים לדוגמה יש מעבד A6-A7-A8 זה הכי ברור ואייפון 5-5S-6 זה ברור אבל לא עושה ברור עד כמה שאני הבנתי שU זה למחשבים .

שאלה איזה מעבד כדי I3 דור 5 או I5 דור 4? ומה המחירים של המעבדים לא ראיתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאינטל יש את האתר http://ark.intel.com, שהוא מאד מסודר - אפשר לראות בו חלוקה של המעבדים לדורות (ראשון, שני, שלישי, רביעי ועכשו גם חמישי) ואת הייעוד של כל מעבד (מחשביים נייחים, מחשבים ניידים, שרתים או מחשבים ייעודים/משולבים (embedded - אני לא בטוח איך לתרגם את זה בדיוק). בכל חלק אפשר לראות את המעבדים המתאימים, את תאריך השחרור (כרבעון של שנה), את מספר הליבות, את ה TDP ואת סוג הליבה הגרפית, וזה עוד לפני שנכנסים לפרטים של כל מעבד. כל מה שאינטל עשתה הוא פשוט לשחרר מעבדים חדשים מהדור החמישי שמיוצרים בתהליך של 14nm לשוק המחשבים הניידים וה embedded. מבחינת רוב המשתמשים אין כאן בשורה - המעבדים מהדור החמישי למחשבים הנייחים עדיין לא שוחררו. מבחינת בעלי המחשבים הניידים - מי שכבר יש לו מחשב נייד שמספק את צרכיו, אז המעבדים החדשים האלו לא יעזרו לו, שכן קשה, או בכלל לא אפשרי, להחליף מעבד במחשב נייד. מי שמעוניין לקנות מחשב נייד חדש, אז עכשו הוא יכול לקנות מחשב בעל מעבד שמתחמם פחות ודורש פחות הספק, מה שאומר שהסוללה של המחשב הנייד תחזיק מעמד זמן ארוך יותר. מצד שני יש לזכור שהמחירים של מעבדים אלו כנראה יירד קצת בחודשים הקרובים, ולכן אין מה לרוץ ולקנות מחשב נייד עם מעבד כזה עכשו. בנוסף, המעבדים ששוחררו הם בעלי 2 ליבות בלבד (גם אלו המשווקים כ i7) - המעבדים החזקים יותר עדיין לא שוחררו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפסיקו לרדת על אנשים, גם מומחה שמבין טוב לא ידע להבדיל באמת בין ביצועים של I5 מסדרה שהיא לא דלת מתח (U) ל-I7 מסדרה U למשל, פשוט כי יש הרבה משתנים נוספים לקחת בחשבון. תכלס ההכרזה הנוכחית לא רלוונטית לכלום, כי עדיין חסרים מלא מעבדים (כל מרובי הליבות, למי שצריך תחנות עבודה ניידות) ומצד שני - אין כמעט שיפור בביצועים ברמת ליבה בודדת. (4% זה זניח ולא מורגש). בנוסף - IRIS - נחמד אבל מי בכלל צורך היום (ולמה זה טוב? ) נקווה שדור 6 יגיע מהר, ויביא איתו איזה שהיא בשורה חדשה. לדעתי עיקר הקפיצה לא צריכה להיות במעבד, אלא בסוללה, ובכלל במארז - מתי יצליחו ליצר חזק - Real Workstation Replacement ששוקל פחות מ-1.5 קילו, עם יכולת עבודה של 10 שעות בעומס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...