עבור לתוכן

Anti-Aliasing - המדריך המהיר להחלקת קצוות משוננים

Featured Replies

פורסם

SyndromE,

הדיון הזה, כמו כמעט כל הדיונים על AA, עסק ב-geometry aliasing. ראה למשל את התמונות שיש במדריך בהודעה הפותחת - כולן מדגימות החלקה של קווים אלכסוניים ומעוגלים שנראים מעט מזוגזגים ללא AA והופכים להיות חלקים לאחר AA. כמו שכתבתי, לדעתי זו התעסקות מיותרת, אני צריך להתאמץ כדי לשים לכך לב, בניגוד לפרמטרים גרפיים אחרים. סייגתי את דבריי לגבי AA וציינתי שנצנוצים הם תופעה שכן מפריעה לי. במלים אחרות, אני מוכן לשלם ב-FPS כדי שלא יהיו ניצנוצים, מהזיגזג ממש לא אכפת לי. בכל אופן, אני לא נתקל בנצנוצים לעתים קרובות מדי.

לא הבנתי למה "חבל על הזמן" ועל מה אתה מתעצבן. אני לפחות אשמח לדעת איזה סוג של פילטרים מונע את הנצנוצים האלה (אם בכלל יש כזה).

  • תגובות 45
  • צפיות 20.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

TrMSAA או TrSSAA משפרים MSAA בהקשר של החלקת טקסטורות עם שקיפות (נאמר גדרות \ צמחייה וכו' שמיוצגים ע"י טקסטורה שקופה במקום גיאומטריה). אולי פחות רלוונטי לנצנוצים שהזכרת, תלוי...

SGSSAA משפר MSAA באופן דומה רק שבדיקת השקיפות תמיד נכשלת וכתוצאה מכך ההחלקה תתבצע על כל הפיקסלים בתמונה. (נתגלה כבאג במקור, אך התמיכה נשארה בדריבר עקב ביקוש)

OGSSAA מרנדר את התמונה ברזולוציה גבוהה ומבצע downsampling לרז' טבעית (די דומה ל-DSR)

HSAA - משלב בין MSAA ל-OGSSAA.

בשורה תחתונה מדובר בפתרונות כבדים יותר, בקטגורית SSAA. צריך לדעת איך להפעיל (יכול להשתנות בין משחקים), ולאמוד תמורה אל מול ביצועים (למשל הרבה פעמים העדפתי 2xSGSSAA מאשר 4xMSAA)

הסיבה שאמרתי "חבל על הזמן" היא כי אם MSAA הכי בסיסי נחשב יקר מדי, אני מפחד לדבר על פתרונות SSAA...

יש כמובן את TXAA שלווא דווקא יקר מ-MSAA ובכל זאת נותן תוצאות בליגה של SSAA. לצערי תלוי בתמיכת משחק, והרבה אנשים נרתעים מהתמונה הרכה "מדי" שהוא מיצר.

ראיתי גם מימושים של SMAA ממש טובים כמו ב Ryse son of rome, אבל ברוב המקרים (כולל injectors) זה לא שונה בהרבה מ-FXAA, מלבד שפחות מטשטש טקסטורות.

פורסם

איך לא ראיתי את זה קודם..

תודה על המידע, שימושי ביותר.

פורסם

DSR זה פשוט MSAA אבל בפקטור שיכול להיות קטן מ 2?

פורסם

^ לא, DSR מרדנר את המשחק ברזולוציה גבוהה יותר מהרז' הטבעית (אתה בוחר את הרזולוציה\מכפלה), ולאחר מכן עושה scaling בחזרה לרז' הטבעית.

פחות או יותר כמו שתקח תמונה ברז' גבוהה ותעשה בפוטושופ rescale לרז' נמוכה. כתוצאה מכך (או "על הדרך") יוחלקו שינונים בכל התמונה, לא רק קצוות של אובייקטים.

מלבד זאת, ישנו עוד יתרון - הרבה משחקים מציגים יותר פירוט ברז' גבוהות בעיקר עבור טקסטורות וגיאומטריה מרוחקת (עד כדי הופעת אובייקטים שכלל לא רונדרו ברז' נמוכה).

לפעמים ישנה גם השפעה על אפקטים (למשל bloom עדין יותר). חלק מהפירוט הזה אומנם מאבד קצת תוכן בתהליך ה downscale אך נשמר הייצוג שלו בתמונה הסופית, משמע פירוט גבוה יותר באופן כללי.

פורסם

רק שאנשים ידעו - תמיד כשלוקחים תמונה בגודל X ומקטינים אותו לגודל Y, תמיד התמונה עובר bluring (טשטוש) לפני. הדבר מונע רעש ועוד יותר קצוות משוננים.

פורסם

האם DSR פוגע בחדות התמונה?

פורסם

תלוי איך אתה מגדיר את ה DSR - Smoothness. אני ממליץ על סביבות 25%. יחס די טוב בין חדות תמונה ל temporal aliasing.

אגב מצאתי מאמר טוב שמתייחס לסוגי AA שונים - http://www.beyond3d.com/content/articles/122/1

בעמודים 8 ו-13 יש השוואות מעניינות. אפשר גם להוריד את התוכנה, רק חבל שהיא קורסת לי...

פורסם

אוקיי קראתי קצת בוויקיפדיה וממה שאני מבין DSR זה פשוט FSAA(כלומר FULL SCENE ANTI ALIASING). ההבדל העיקרי הוא ש DSR ממומש בתוך הדרייברים של NVIDIA ומחוץ לPIPELINE הרגיל שפתוח למפתחים. בכרטיסים חדשים יש אוליי אפילו חומרה יעודית לזה. לא בטוח. אין פרטים כי NVIDIA לא חשפה אותם.

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

היי

לאחרונה קניתי את ה980 ואני לא יודע אם להפעיל בקונטרול פאנל את הAA שבא עם סדרת 900 ה-MFAA אני משחק במשחקים הכי חדשים ותובעניים שיש היום האם הMFAA יעזור לי לסחוט עוד פריימים מבלי לאבד ביצועים?

תודה!

פורסם

אכן תפעיל. זה תלוי במשחק אם הוא תומך בזה אבל אם יש לך אפשרות תפעיל את זה במקום msaa

פורסם

למעשה היום MFAA תומך כמעט בכל משחקי DX10/11 (בהנחה שהם תומכים MSAA מובנה). זה לא בא במקום אלא "בנוסף" או "על" MSAA.

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3605/~/multi-frame-anti-aliasing-(mfaa)-supported-configurations-and-titles

אתה אמור להפעיל MFAA מלוח הבקרה של Nvidia, ואז לבחור במשחק MSAA. הדריבר יהפוך לבד את ה-MSAA ל-MFAA.

למשל, אם תבחר במשחק 2x MSAA זה יתקבל כ 4x MFAA (ז"א איכות דומה ל 4x MSAA עם ביצועים דומים ל- 2x MSAA). בהתאם אם תבחר 4x MSAA תקבל 8x MFAA.

פורסם

עוד שאלה קטנה על הדרך.

אני משחק עכשיו ב-GTA V האם מומלץ לשחק גם עם FXAA ו-MSAA/MFAA מפועלים בו זמנית?

פורסם

תלוי עד כמה MSAA יעיל לבדו במשחק. ממה שראיתי ב-GTA V, עדיין רואים לא מעט jaggies אז אולי FXAA יכול לתרום משהו. זה גם עניין של טעם אישי.

אם כבר אתה משתמש ב-MSAA/MFAA אני חושב שתרוויח יותר מלהפעיל TXAA. (לא יודע אם TXAA יכול בכלל לעבוד עם MFAA ?)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים