הייתכן: אחריות רק על תוכנה ולא על חומרה? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הייתכן: אחריות רק על תוכנה ולא על חומרה?


Animor

Recommended Posts

אהלן,

ביררתי היום לגבי קניית טלפון סלולרי לקרוב משפחה והגעתי דרך זאפ לחנות VIP mobile.

קראתי את התגובות בזאפ ושמתי לב שיש כל מיני תלונות של קונים שנתקלו בבעיית חומרה בטלפון שקנו, אולם החנות לא הסכימה לתקן בטענה שהאחריות כוללת רק תוכנה. בתגובת החנות במקרים מסוימים הם אישרו את הטענה הזו.

זה נראה לי מאוד מוזר, לכן נכנסתי לאתר שלהם וקראתי שם את התקנון. להפתעתי זה בדיוק מה שרשום שם תחת סעיף האחריות -

"תקופת האחריות היא לשנה רק על תוכנות וגרסאות מעבדה בלבד. (אין אחריות על חומרה ובמידה והמכשיר מוגדר total lose על ידי טכנאי החברה)."

ציטטתי את המקור, כולל שגיאת הכתיב.

למעט בחנות הזו, מעולם לא שמעתי על משהו כזה וככל הידוע לי זה אף בניגוד לחוק. אני מפספס פה משהו? מישהו נתקל במשהו כזה פעם?

אני מתלבט עכשיו אם לקנות אצלם או בחנות אחרת, שם אותו הטלפון עולה מעט יותר. מה דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שאני רוצה לקנות מהם היא שהם ממוקמים במקום שנוח לי להגיע אליו ושיש להם את המכשיר שאני רוצה במלאי. חנויות אחרות או שנמצאות במקום מרוחק/לא נגיש או שאין להם כרגע במלאי.

אני משער שהכוונה היא שאין אחריות על טוטל לוס. זה המצב בכל החברות.

אני ממש לא בטוח. הנה כמה ציטוטים רלוונטיים מהתגובות בזאפ שאספתי בכמה דקות. בחרתי רק את הביקורות שהחנות הגיבה להן. יש לציין שיש בזאפ גם לא מעט תגובות חיוביות, אבל הן לא עוסקות בעניין התמוה של "אחריות לתוכנה בלבד".

רכשתי את הטלפון בפבואר 14.גם רכשתי ביטוח. בחנות אמרו לי שזה מכסה כל קילקול . כבר בהתחלה הוואי פי ןהחיישן לא עבדו כראוי .

לא היה לי זמן לחזור לחנות מכיוון שנסעתי לחול.כשחזרתי ניגשתי לחנות הם התנערו מהאחריות . הם אמרו לי לגשת לביטוח אפילו שהטלפון היה עדיין בשנת אחריות. הם אמרו לי שהאחריות מכסה רק תוכנה. (שקניתי הם אמרו לי שהאחריות לשנה וזה מכסה כל קילקול. בקיצור חזרתי אליהם מספר פעמים אבל אותו דבר כל פעם. עכשו אני בתביעה איתם. תיזהרו מלקנות שם משהות הם שקרנים וגנביםץ נראה לי שהם מוכרים טלפונים שבידיעתם מקולקלים. הם אומרים שזה מקורי וחדש אבל זהכנראה לא חדש. בקיצור חנות של רמאים ת י ז ה ר ו !!!!! אל תיכנסו לשם

תגובת החנות:

קראתי את תלונת הלקוח , להלן תגובת החנות כדלקמן .

הלקוח רכש מכשיר חדש ותקין ב- 02/14 מסוג גלקסי 4 . המכשיר נמסר ללקוח עם ביטוח מורחב , באריזה מקורית לפי כל דין . הלקוח פנה אלינו בטענה שישנה תקלת חומרה במכשיר מסוג baseband .

המכשיר שהה בבדיקת מעבדה מס' ימים במטרה לתקנו .

למרות שתקלה כזו מוחרגת לכיסוי לפי תנאי האחריות יצרן , ואף בכל חברות הביטוח. ראינו לנכון לקבל את המכשיר על מנת לנסות ולהשתדל לתקנו .

מאחר והמכשיר אובחן עם מכות ושריטות כתוצאה מנפילה סביר להניח שנפגע ע"י הלקוח או מטעמו ואינו בר תיקון .

לא שלחנו את המכשיר למעבדה המבטחת על מנת לא לטרטר אותו , בשל אבחנת טכנאי המעבדה הדבר נגרם כתוצאה משימוש לא תקין וסביר ע"פ תנאי היצרן .

עצם זה שהמכשיר היה תקין וחדש ברשות הלקוח כחצי שנה הדבר מעיד על תקינותו מלכתחילה .

אנו לא חוששים ממיצוי הדין עם הלקוח בכותלי בית המשפט , יש להצהיר כי לחנות ובעליה יש זכות הגנה , למסור את המכשיר למעבדת היצרן ולקבל חוו"ד חיצונית ובלתי תלויה על מנת לאמת ולאשר את ממצאי הבדיקה של החנות , מעבר לזכות הבסיסית לתביעה שכנגד בפגיעה בשמינו הטוב והוצאת לשון הרע ו / או דיבה בניגוד לחוק.

בברכה , הנהלת החנות .

קניתי פלאפון חדש של סמסונג, אחרי שהמכשיר התקלקל גיליתי שבעצם מכרו לי מכשיר חדש ללא אחריות אפילו לא של יום אחד ! זה כמובן לא חוקי לא לתת אחריות על מכשיר חשמלי חדש אבל לך תתרוצץ בבתי משפט בשביל 1200 שח. כך הם מוכרים את כל המכשירים. הם נותנים תעודת אחריות פיקטיבית שאם אתה קורא אותה היטב אתה מבין שבעצם אין אחריות על המכשיר רק על התוכנה..מי צריך אחריות על התוכנה הכל חינם באינטרנט

בפועל המכשיר התקלקל אחרי כמה חודשים, פניתי לקופל שבה עשיתי שירות תיקונים אבל הם לא הצליחו לתקן אותו, פניתי לחנות שבה קניתי כדי שייקחו אחריות כי כאמור זה לא חוקי לא לתת אחריות אך הם כמובן סירבו. ההתהלות שלהם באופן כללי היתה מאוד מאוד לא נעימה ואפילו מאיימת עד כדי כך שחששתי לכתוב את החוות דעת. אל תתקרבו אליהם בשום אופן.

תגובת החנות:

קראתי את תלונת הלקוח .

התלונה שעולה באתר ע"ש לקוח בשם יוסי לפי מס' חשבונית מס' 1168 .

מבדיקה במאגר הרישום של החשבוניות , עולה כי הרכישה בכלל בוצעה ע"ש לקוח בשם אוהד , אשר רכש מכשיר בסכום של 1189 ש"ח ב- 7.5.2013.

לגופו של עניין , יש לציין שלאור השתלשלות העניינים , ראשית הלקוח פנה לתקן את מכשירו לאחר תום שנת אחריות .

מעבר לכך , הובהר לו בעת הרכישה כי תעודת האחריות מכסה נזק רק אשר מכוסה על ידי הספק / יבואן .

ונזק בחומרה אינו מכוסה , בשביל כך הלקוח רכש ביטוח חיצוני בחברת קופל .

מבדיקה עם קופל מתברר לפי דברי הלקוח כי המכשיר לא בר תיקון , צר לנו על כך מאחר והלקוח קיבל מכשיר חדש עם תעודת אחריות תקנית לפי דין ולפי תנאי היצרן.

אנו מצרים על שבחר הלקוח לבסוף להלין ולפגוע בשמנו הטוב , אין לנו שליטה על לקוחות בודדים מתוך מאות לקוחות מרוצים שזוכים לקבל שרות בתוך שנת האחריות .

בברכה, הנהלת החנות .

רכשתי את המכשיר ובאמת החנות הציעה את המחיר הזול ביותר והכל היה בסדר

כעבור 7 חודשים הלכתי לישון בלילה וקמתי בבוקר והמכשיר כבה ולא נדלק יותר

פניתי לחנות ,בהתחלה אמרו לי שרק שבועיים אורכת בבדיקה,רצו לתת לי מכשיר חלופי זול ולא סמארטפון ולמרות שהסברתי להם שאני עובד עם המכשיר הם הסבירו לי שזה מה שיש וגם על זה אני צריך לומר תודה,

כעבור שבוע וקצת נציגה של החנות יצרה עימי קשר ואמרה לי לבוא לקחת את המכשיר,בתומי הייתי בטוח שהמכשיר תוקן והכל בסדר.

כשהגעתי לחנות אמרו לי שהזיכרון של המכשיר קרס ואין אחריות על דבר כזה, שאלתי אותם איך ייתכן??אז הם התחילו להראות לי באותיות הקטנות שיש אחריות רק על תוכנה,אז הסברתי להם שזה קשור לתוכנה כי זה לא משהו חיצוני וזה לא שהטלפון שבור סדוק או נפל במים,הם מבחינתם ענו לי תשובות מתחמקות ובשלב כלשהו זה התחיל להגיע לשיחה נמוכה ושפלה.בכל מקרה לקחתי את המכשיר למעבדה באופן פרטי ותיקנתי את המכשיר בעלות של 700 ש"ח. לימדו ממני את הלקח ואל תתעסקו עם החנות הזאת

תגובת החנות:

בס"ד.

שלום רב.

להלן תגובת החנות . מבדיקה שנערכה במעבדה , אכן הלקוח מסר את המכשיר לבדיקה. לאחר שימוש של תקופה בת שבעה חודשים .תקלת המכשיר הייתה פגם בשבב זיכרון . יש לציין שתקלה מסוג זה לעולם לא מתקיימת לפי נתוני החברה על ידי פגם במכשיר. מעבר לכך שהמכשיר נמסר ללקוח חדש ותקין ולשביעות רצונו בעת הרכישה.

תקלה מסוג זה נגרמת על ידי התקנת תוכנה / לא מורשית בניגוד להראות יצרן .

הוסבר ללקוח כי לאור הצורך בהחלפת שבב , דבר אשר לא מכוסה במסגרת תעודת האחריות לפי הוראות יצרן / ספק.

לפנים משורת הדין לא יגבה מן הלקוח עבור התיקון , אלא רק עבור החלק שנפגם.

הלקוח סירב להצעת החנות לקח את המכשיר ותיקן אותו בעצמו ועל דעתו .

אנו חוזרים ומצהירים שכל עוד לא נגרם נזק על ידי הלקוח , החנות מכבדת את תעודת האחריות אשר מנופקת בעת הרכישה לפי תנאיה ולפי כל דין ללא כל עלות מצד הלקוח בעת תקלה, דבר אשר לא קרה בעניין זה .

יש לציין שעקב סירובו של הלקוח לא נפתח כלל עבור המכשיר טופס בדיקה/ תיקון על ידי מעבדת החנות .

בברכה , הנהלת החנות .

לא לקנות בחנות הזאת הם נותנו לי כשרכשתי "כאילו אחריות לשנה" ואני שמעתי אחריות לשנה האמנתי שזה אחריות רצינית אבל לאחר שנהרס לי השקע טעינה אחרי חודשיים והגעתי אליהם בבקשה שיתקנו את זה במסגרת האחריות הם נתנו לי לקרוא את האותיות הקטנות ושם כתוב שהם נותנים אחריות אך ורק על תוכנה ולא על חומרה ומה שווה אחריות רק על התוכנה הדבר הכי חשוב באחריות זה החומרה

תגובת החנות:

שלום רב.

קראתי בעיון את תלונתו של הלקוח .

אכן סופקה ללקוח תעודת אחריות על המכשיר שנרכש עבור תוכנה ובדיקות מעבדה.

יש לציין שאחריות אינה תקפה על חומרה מסוג : שקע אוזניה , שבר במסך, שקע טעינה וכדומה מאת הספק / היבואן .

על כן מצוין במפורש ע"ג תעודת האחריות המנופקת בעת הרכישה את הסייגים לתוקף האחריות ומה היא כוללת .

אנו מצרים על כך שבחר הלקוח להלין תלונה חסרת שחר ולפגוע בשמינו הטוב.

עם זאת , הוצע ללקוח מתן שירות ואפשרות לתיקון הליקוי ע"ח הלקוח רק עבור החלק והאחרון סרב.

אנו משתדלים ליידע כל לקוח לפני קניית מוצר חדש , בדבר תחולת האחריות ומתן השרות בגין כל תקלה .

אך יש מקרים בהם בוחר הלקוח להתעלם מן האותיות הקטנות לדבריו אשר לא לא קטנות כלל !!! בתקווה שלא יהיו תקלות משימוש לא סביר במכשיר.

בברכה , הנהלת החנות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר הסברתי למה - הם קרובים ונגישים מאוד, יש להם במלאי והם יחסית זולים. אני יכול לקנות במקום אחר, אבל יעלה לי יותר או שאצטרך לבזבז שעתיים על נסיעה, חיפוש חנייה, דלק וכו'.

בכל אופן, אני רואה שהדעה הרווחת היא שזה לא תקין ואף לא חוקי, כמו שחששתי.

אני חושב שאמנע מלקנות מהם למרות הנוחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות שבמקרה הצורך ניתן לתבוע אותם בבית משפט במקרה הצורך למימוש אחריות, אבל מי רוצה להגיע למצב כזה מראש כדי לממש אחריות על טלפון ארור. לדעתי שווה אפילו להגיש תלונה למשרד התמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיף לנסוע שעתיים ולחפש חניה ולשלם על דלק עבור רכישת מכשיר ממקום אמין

מאשר ללכת ברגל 100 מטר לחנות ואחרי כמה חודשים לנסוע רחוק לבית משפט, לבזבז הרבה יותר דלק, ימי עבודה, זמן בתכנון וכתיבת התביעה ומה לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שאני רוצה לקנות מהם היא שהם ממוקמים במקום שנוח לי להגיע אליו ושיש להם את המכשיר שאני רוצה במלאי. חנויות אחרות או שנמצאות במקום מרוחק/לא נגיש או שאין להם כרגע במלאי.

אני ממש לא בטוח. הנה כמה ציטוטים רלוונטיים מהתגובות בזאפ שאספתי בכמה דקות. בחרתי רק את הביקורות שהחנות הגיבה להן. יש לציין שיש בזאפ גם לא מעט תגובות חיוביות, אבל הן לא עוסקות בעניין התמוה של "אחריות לתוכנה בלבד".

גם אני נתקלתי בהתלבטות דומה, ועושה רושם שאי אפשר ממש לסמוך על ההמלצות בזאפ אלא חשוב לקרוא את האותיות הקטנות.

למשל עבור LG G2 D802, החנות הראשונה שמסומנת שם בירוק כ"קנייה חכמה" היא תיקשורת 770, לפי התקנון שלהם האחריות לא מכסהכמעט שום דבר –

האחריות לא כוללת את השקע טעינה, שקע , מסך טאצ', מסך LCD, רכיב שרוף/מקצר/מתחמם ועוד.

וכשנכנסים ללינק של הסמארטפון מזאפ כתוב –

"d802\d800 לקוח יקר אם חשוב לך דגם ספציפי מבין הדגמים צור קשר לפני הגע או הזמנה..

שימו לך כי אין הבדל כמעט בין הדגמים למעט ביטוח של חברות הסלולר הדורשות את הדגם"

ההודעה הזאת מטעה בלשון המעטה, כי D800 לא תומך ב 4G ולכן בד"כ עולה פחות. והם לא היחידים שמופיעים בעמוד של זאפ של ה D802, אבל בעצם מוכרים את ה D800.

ה"קנייה החכמה" הבאה בזאפ היא ב LCDEAL, הם מפרסמים את ה G2 ב 1840ש"ח, אבל בפנייה אליהם מתברר שאין להם אותו במלאי, ויש להם רק את הגרסא של רונלייט, שעולה 2090ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

התקנון הזה חוקי עוד פחות מהתקנון של KSP, אבל בכל מקרה לא שווה את ההתעסקות עם עסק שכזה. אם המחיר ממש ממש זול, אפשר "להמר" כשאתה יודע שלמעשה אתה קונה מכשיר "as is" ללא שום אחריות. אבל אני בספק שזה כזה הבדל משמעותי במחיר, ובכל מקרה יש משהו חיובי בלא לתת פרנסה לעסקים שפועלים בצורה כזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

התקנון הזה חוקי עוד פחות מהתקנון של KSP, אבל בכל מקרה לא שווה את ההתעסקות עם עסק שכזה. אם המחיר ממש ממש זול, אפשר "להמר" כשאתה יודע שלמעשה אתה קונה מכשיר "as is" ללא שום אחריות. אבל אני בספק שזה כזה הבדל משמעותי במחיר, ובכל מקרה יש משהו חיובי בלא לתת פרנסה לעסקים שפועלים בצורה כזו.

יש עליהם חוו"ד טובות בזאפ, אבל אני לא מתכוונת להתקרב לעסקים כאלו.

אם קונים מכשיר עם אחריות היבואן של רונלייט, האם משנה באיזו חנות הוא נקנה ?

במקרה הצורך (אי)מימוש האחריות יהיה מול החנות או מול רונלייט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...