עבור לתוכן

כונן משופץ?

Featured Replies

פורסם

שלום רב לכולם.

לאחרונה רכשתי ממוכר בעל דירוג סביר (83) באיביי ארה"ב כונן של WD מהסדרה הירוקה WD20EZRX.

בשעה שחיברתי את הכונן והוא זוהה על ידי ווינדוס, ביצעתי פירמוט מלא דרך ניהול דיסקים. לקראת סיום הפרמוט (לאחר כמה שעות, ומשהו כמו 90 אחוזים ואולי אפילו יותר) קיבלתי הודעת שגיאה שהפרמוט לא הושלם.

כל נסיונות שהיו לי לאחר מכן לגשת לכונן גרמו לאקספלורר לקפוא. כשכבר ניסיתי לבצע הפעלה מחדש של ווינדוס, הכונן לא זוהה יותר על ידו, ומאז איננו מזוהה.

בעבר ניסיתי לפרמט פירמוט מלא ל-DOK מזוייף של SanDisk וקיבלתי הודעת שגיאה באמצע הפירמוט.

האם העובדה שיש מן שריטות בקדמת הכונן (אם יש צורך אעלה תמונה), וגם העובדה שהאתר של ווסטרן דיג'טל מראה כי האחריות תקפה עד למאי 2016 צריכה להדאיג אותי שמא מדובר בכונן משופץ (refurbished)?

אציין כי הכונן הגיע בתוך שקית אנטיסטטית סגורה ואטומה.

אני כבר בקשר עם המוכר, אך אודה אם מישהו יוכל לסייע לי להציג ראיות שיוכלו לעזור לי בתיק מולו בפייפאל כאשר אדרש לפתוח אחד שכזה.

תודה רבה ושבוע וחודש טוב!

פורסם

תבדוק את הנתוני SMART שלו ? האם במכירה היה רשום מפורשות שהוא לא REFURBISHED ?

פורסם
  • מחבר

במכירה היה רשום מפורשות שהוא אינו

refurbished. גם בהתכתבות עם המוכר הוא ענה לי באנגלית (קצת עילגת יש לומר) שהכונן חדש.

איך לבדוק את נתוני ה-SMART שלו?

פורסם

יש מלא כלים - AIDA64, HDTune, אפילו Speedfan. כמו כן - התוכנה של היצרן.

ת'כלס - מה זה משנה refurbished או לא. הכונן הגיע דפוק - שלח למוכר הוכחות ובקש שיחליף לך לאחד עובד, על חשבונו, או לחילופין - תחזיר לו את הכונן ויזכה אותך.

פורסם
  • מחבר

זה משנה מהסיבה היחידה שאני לא מעוניין ב-refurbished.

אם אני מגיע למסקנה שהוא אכן משופץ, אני מעדיף להחזיר ולא להתעסק איתו יותר.

אגב, איך אבדוק SMART אם לא ניתן לזהות אותו בווינדוס?

פורסם

שם לב שכל מה שקשור בהחזרה עבור החלפה זה כסף נוסף שיהיה עליך לשלם ולכן ההצעה שלי היא שתגיע איתו להסכמה שיחזיר לך את הכסף ואתה תזרוק את ממה שהגיע אליך לפח

זה מה שאני עשיתי לגבי סוללה לנייד, שם ההבדלה בין תקין ובין לא תקין על בסיס זמן עבודה יותר קשה על הסוללה

והכי חשוב כשהכל יגמר דאג שתאור מדויק של הארוע יכתב בחוות הדעת שלך באי ביי

שם לב שאי ביי נותנים לזה רק 60 יום, היה לי ארוע שלקח יותר מזה והם לא נתנו לי להגיב באחור

פורסם
זה משנה מהסיבה היחידה שאני לא מעוניין ב-refurbished.
זה לא משנה אם אתה מעוניין בrefurbished או לא. הכונן כרגע דפוק. ממילא יחליפו לך אותו בכונן אחר, בין אם תעשה את זה דרך המוכר ובין אם תעשה את זה דרך האחריות של WD.

לפי הפרטים שאמרת - אין שום עדות לזה שהכונן refurbished. הוא באחריות עד מאי 2016, וזה דגם עם אחריות של שנתיים, סימן שיוצר במאי 2014 (לפני 5 חודשים). לי נשמע הרבה יותר הגיוני שהוא פשוט שכב במלאי כמה חודשים מאשר שקנו אותו, החזירו אותו, תיקנו אותו וגלגלו אותו חזרה לשוק.

עצה שלי - אל תבזבז את זמנך בניסיון להוכיח למישהו שמדובר בכונן refurbished. זה כנראה לא נכון, זה לא משפיע על כלום, זה לא ייתן לך שום נקודות בקייס בפייפאל, ורק יסב את תשומת הלב מהדבר המהותי (הכונן תקול) לדברים שוליים.

מה גם שכשאתה קונה מוצר שמוצג כחדש ותקין והוא מתגלה כתקול - תמיד עומדת בפניך האפשרות של החזרה וזיכוי מלא.

שם לב שכל מה שקשור בהחזרה עבור החלפה זה כסף נוסף שיהיה עליך לשלם ולכן ההצעה שלי היא שתגיע איתו להסכמה שיחזיר לך את הכסף ואתה תזרוק את ממה שהגיע אליך לפח
אין סיבה שהמוכר יסכים לזה. הכונן עדיין באחריות, ואפשר להחליף אותו באחד תקין - למה לזרוק לפח? מה שהוא כן יכול להסכים לו זה לזכות את הלקוח בדמי המשלוח חזרה, וזה הגיוני לדרוש את זה.
והכי חשוב כשהכל יגמר דאג שתאור מדויק של הארוע יכתב בחוות הדעת שלך באי ביי

שם לב שאי ביי נותנים לזה רק 60 יום, היה לי ארוע שלקח יותר מזה והם לא נתנו לי להגיב באחור

קצת קשה לתת תיאור מדויק של האירוע בפידבק שמוגבל ל80 תווים.
פורסם

הכותב העלה טענה שהכונן איננו "אמיתי" ולכן אין לו אחריות

הכותב יצתרך לקרוא הכל ולהמשיך בדרך שיחליט (שבהחלט יש בה הרבה דברים מקבילים)

יש לו אפשרות נוספת שלא נכתבה פה - לבדוק אם הוא יכול להחליף ישירות אצל היצרן

ואת מגבלת 80 סימנים לא אני קבעתי, מי שיכול שיכתוב ומי שלא שלא יכתוב

אותי לימדו בצבא "קשה באימונים קל בקרב"

פורסם
  • מחבר

העליתי טענה כי יש לי חשד שהכונן משופץ. לגבי ה"אמיתות", הבאתי את הדוגמא של ה-DOK כדי לתאר בעייתיות כלשהי בכשלון של פרמוט מלא. על פי דברי QttP כנראה הטענה הופרכה.

זה אפשרי עבורי לתאר את האירוע בתמציתיות, אך עלי לדעת לפני כן את האירוע שעלי לתאר.

אנסה לסגור דברים עם המוכר, שאגב, עדיין לא ענה לי. מבטיח לעדכן כאשר העניינים יתפתחו.

תודה.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

הבטחתי לעדכן, והנה אני מעדכן - הכונן נשאר, הכסף הוחזר.

יש סיכוי להיעזר באחת החנויות בארץ לגבי האחריות? אחרי הכל, הכונן עדיין באחריות לפי אתר החברה.

פורסם

אם אתה לא מוצא חנות בארץ שתעזור לך או לא מצליח דרך היבואן פשוט תפתח בקשה ל- RMA באתר של WD שם יגידו לך מה עליך לעשות על מנת לבצע החזר במסגרת האחריות .

לא יודע מה התהליך אצל WD אבל אצל SEAGATE למשל כשביצעתי RMA מסרתי את הקשיח ל-UPS ואחרי שבוע הגיע קשיח חדש עם UPS עד הבית בלי לשלם שקל.

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

נכון, עבר כמעט כבר חודש, אבל הבטחה חייבים לקיים, ולכן חזרתי על מנת לעדכן בנושא.

בסופו של דבר יצרתי קשר עם מרכז התמיכה של WD. הנציג אפשר לי לשלוח את הכונן לאחד המרכזים שלהם, בתנאי שאספק כתובת מקומית למשלוח חזרה.

למזלי השגתי מישהו שמתגורר בהולנד (חבר של דוד שלי). אני שמח לבשר שההארד דיסק שלי כבר הגיע לחברה, וגם ההארד דיסק החדש נמצא אצל המכר בהולנד.

עכשיו מחכה רק שיגיע לביקור עוד החודש.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

WD לא מחליפים לחדש אלה למוחדש

פורסם
  • מחבר

אם ככה זה מינוס גדול ל-WD. תמיד העדפתי אותם על פני חברות אחרות, אבל מה שאתה אומר עכשיו גורם לי לחשוב שוב.

טוב, מילא... נאחסן בו דברים לא חשובים, ונקווה שלא יפתיע.

פורסם

אני חושב שמבחינה זו כל החברות פועלות באופן דומה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים