עבור לתוכן

מה המצב של בתי הספר בימינו?

Featured Replies

פורסם
^יכול להיות גם שזה תלוי בין כל כיתה וכיתה בכל בית ספר.

ההבדלים בין כיתה לכיתה ובין בית-ספר לבית-ספר קיימים, אבל הבדלי התרבויות הרבה יותר גדולים.

  • תגובות 49
  • צפיות 8.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מה שאתה מתאר ניתן למצוא גם באמריקה. תלוי לאיזה בית ספר ומורה ספציפיים השווית

פורסם

אחותי למדה 3 יחל מתמטיקה בבית הספר (בית ספר שנחשב טוב באזור השרון), ועברה עם ציון של כ- 90. היום אני מלמד אותה 5 יח'ל (הייתה לי תקופה ששימשתי מורה פרטי לתיכוניסטים וסטודנטים) ואני באמת שלא מבין מה הלך שם בבית ספר כי היא שולטת בחומר של 5יחל די בקלות. מניסיון שלי עם תלמידים נוספים שעברו אצלי, אני נוטה להאמין שדרכי הלימוד בבית הספר הם פשוט גרועים. מאוד קשה לתלמידים להצליח ללא עזרה רצינית מבחוץ.

פורסם

בית ספר = שמרטפיה.

אין לו הרבה ערך מוסף מעבר לזה, כולם מסודרים בכיתה לפי תאריך הייצור שלהם ומקבלים אותה מערכת שעות ומי שמתקשה במקצוע מסויים מקבל המלצה לקחת שיעורים פרטיים.

פורסם

בתור אבא לשני תלמידים, כיתה ו' וכיתה ב' (ועוד נסיכה בגן), אני יכול לומר לכם שהדבר הכי חשוב בחינוך זה כבוד לזולת ודרך ארץ.

את השאר כבר הבית ספר ידאג להשלים.

כל ילד וילד ויכולת הלמידה שלו, אצלי הגדול כל שנה (ברצף) מצטיין, והקטן יותר נעזר בתיגבור לאחר שעות הלימודים, כי הוא מגלה קושי בלימודים.

אני מאוד גאה בילדים שלי וממש לא בגלל ציונים או במחנים, אלה בגלל שיש להם כבוד למבוגרים והם לא מבדילים בין מזרחיים, אשכנזים, חילונים, דתיים, או כל שטות אחרת שהתקשורת מרעילה אותנו!

לדעתי האישית בתי הספר נישארו בדיוק כמו לפני 20 שנה, אולי אם מודעות יותר לאלימות, שגובורת לצערי משנה לשנה בכל מקום.

לפותח הדיון.

תשלח את הילדים שלך לבית ספר בלי לדאוג יותר מידי, כי אתה קובע איך הילד יהיה בסוף לא הבית ספר!

וכל מי שאומר שזה תלוי בחברה שהילד נימצא בה (אזור\שכונה), זה שטויות!! החינוך בבית קובע מאז ומעולם נ-ק-ו-ד-ה!

אני אישית גדלתי באזור שנחשב אאאממממ, קראו לו פעם "מובלעת", ניראה לי שהשם אומר הכל.

אבל הייתי תלמיד למופת, חייל מצטיין (+8 שנים בקבע), וברוך השם אבא טוב ובעל נפלא :-) (נשבע לכם תשאלו את אישתי :-)

פורסם

בחלק גדול מה שקובע זה לא חינוך מהבית אלא הילד עצמו. אם המטרות שלו טובות הוא יוכל להתפתח וללמוד גם בבית ספר לא משהוא. אבל אם יש בחירה של כמה בתי ספר, בהחלט הייתי רוצה את זה שיכול לתת יותר

פורסם

^ אני חולק עליך ידידי.

ילד הוא ילד! לילד קשה להבדיל בין טוב לבין רע, ופה זה התפקיד של ההורים.

נכון שיש הבדל בין בית ספר כזה לאחר מבחינת חומר לימוד\רמה, אין לי שום ספק בזה, אבל את החינוך הוא יקבל בבית ולא בבית ספר.

אתה לא יכול לסמוך על מורה שתחנך את הילד שלך, כי יש לה עוד 30 על הראש (במקרה הטוב), ובכלל זה ממש לא התפקיד שלה.

פורסם
נכון שיש הבדל בין בית ספר כזה לאחר מבחינת חומר לימוד\רמה, אין לי שום ספק בזה, אבל את החינוך הוא יקבל בבית ולא בבית ספר.

אתה לא יכול לסמוך על מורה שתחנך את הילד שלך, כי יש לה עוד 30 על הראש (במקרה הטוב), ובכלל זה ממש לא התפקיד שלה.

אני חולק על ההבחנה החד-משמעית שלך.

גם להורים וגם לבית-הספר יש אחריות הן לחינוך והן ללימוד. אפשר להניח שרוב האחריות ללימוד היא על המורים, ורוב האחריות על החינוך היא על ההורים, אבל אסור להתעלם מהאחריות החלקית של הצד האחר.

פורסם

יכול להיות שמהתגובות שלי אתה מבין שאני חד משמעי, פשוט רציתי לחדד נקודה.

האחריות על החינוך בראש ובראשונה היא של ההורים.

וכן, יש אחריות מסויימת על המורים ועל בית הספר על החינוך של הילד, בעצם זה חלק מתוכנית הלימוד.

אבל אי אפשר להגיד שהילד עצמו קובע איך הוא יהיה מופרע או מחונך....אני ממש לא מסכים עם זה.

פורסם

מורה יכול ללמד 40 תלמידים בכיתה ?.

פורסם

ילד הוא רק ילד אבל יש גילאים ורמת הבנה שונה לכל אחד.

את החינוך מקבלים גם משאר הסביבה ולא רק ההורים והבית ספר יש עוד גורמים כמו שאר המשפחה(אחיות ואחיות, סבא וסבתא....) בנוסף יש גם את החברים ותלוי גם בילד עצמו כמה הוא מושפע וממי כי גם אם הילד מהסביבה הכי טובה בעולם יכול להיות שהוא מושפע קצת מחברים עם התנגהות לא משהו אבל לא נראה שבכלל אפשר לדעת איך ייצא הילד ב100% רק לשער ולקוות לטוב כי בסוף של דבר ברגע שגדלים דברים משתנים לטובה או לרעה תלוי אצל כל אחד אני מניח.

ויוני כיתה ו' והילד הוא תלמיד מצטיין כל הכבוד לו כי אחיין שלי(ויש לי הרבה) היה תלמיד "מחונן" בזמנו ביסודי והיום הוא ממש לא מחונן יותר וזה לא שהוא לא חכם אבל כשמתבגרים דברים משתנים והרמה היא לא אותה רמה וזה לא אומר שהוא לא יודע לתת כבוד וכמו כל הורה אתה לא נראה לי הכי אובייקטיבי בערך כמו שאמא תגיד על הילד או הילדה שלה שהוא/היא "הכי יפה בעולם" .

מורה יכול ללמד 40 תלמידים בכיתה ?.
מורה יכול בכלל ללמד בימינו? התלמידים בכלל מקשיבים באמת? כי כל שנה ושנה התחרות גדלה בין המורה לטלפון החכם(אינסטגרם, וואטסאפ...) ולא נראה לי שהמורה ינצח.

אגב היום זה דור ה"סלפי" לא? בקיצור Selfish Generation מה שמזכיר לי את הדיון הבא ;)

http://hwzone.co.il/community/threads/552394-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8-%D7%A0%D7%9B%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8-%D7%A0%D7%9B%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8-%D7%A0%D7%9B%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8-%D7%A0%D7%9B%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8-%D7%A0%D7%9B%D7%A9%D7%9C?p=4958012&highlight=%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8#post4958012

נערך על-ידי rony2

פורסם

אני לא מבין איך לא עושים אנטנות מיוחדות בבתי ספר שמאפשרים רק תקשורת של שיחות טלפון.

פורסם

אולי התלמידים יתחילו ללמוד כשמישהו ימציא את הSmarTeacher שיהיה מצויד בשלל טכנולוגיות שאחת מהן שתאפשר לו לשלוט על טלפונים חכמים עד טווח מסוים וככה יהיה את האפשרות רק לשיחות ללא הודעות אינטרנט משום סוג שהוא(2G/3G/4G/Wifi) וחסימה של כל המשחקים וכל מה שלא מועיל ואז נשארו עם טלפון ומחשבון יקר מאוד :biglaugh:

נערך על-ידי rony2

פורסם
אני לא מבין איך לא עושים אנטנות מיוחדות בבתי ספר שמאפשרים רק תקשורת של שיחות טלפון.

לא אפשרי לביצוע... אם היה אפשרי בטח היה יקר (ולמערכת החינוך אין כסף).

אפשרי לחסום לגמרי אך זה יגרום למכשירים לפלוט כמויות קרינה גדולות מאוד.

וזה לא מבחין בין תלמיד לכל אדם אחר, מורה שאולי צריך וכו'.

והאמת שגם לא צריך, הפתרון מאוד פשוט, בבצפר של אמא שלי כל התלמידים ללא יוצא מן הכלל מיניחים בבוקר את הטלפונים בקופסאות שמסודרות לפי כיתות, ומקבלים אותם חזרה בסוף היום.

בצפר שמשקיע יכול לתת חינוך טוב, אבל אין הרבה כאלו. מה שכן 40 תלמידים בכיתה זו באמת בעיה, מנסיון.

פורסם

זה לא יקר, זה קל, יש הפרדה בין תקשורת סלולרית לתקשורת מידע. אני מניח שיש אנטנות שאפשר גם לקנפג אותם להתעלם מ DATA ולאפשר רק VOICE. אבל אז מה המורים יעשו....

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים