מה המצב של בתי הספר בימינו? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה המצב של בתי הספר בימינו?


Sargon

Recommended Posts

האמת אני לא כזה דואג לחומר הנלמד.

מלבד השנים הראשונות של לימוד לוח הכפל והשפה העברית אני לא כזה דואג לאיזה חומר נלמד.

יותר התכוונתי מהצד שהביה"ס הוא מקום עויין לילד. הן מצד הילדים שמתפראים ומתנהגים ברשעות, והן מצד המורים שמעלימים עיין כי לא ממש אכפת להם.

בתחלס אני לא רואה באמת סיבה טובה לשים ילד בבית סוהר עם עוד 200 או משהוא תלמידים שהוא לא מכיר. יותר טוב זה אם הוא היה גדל עם קבוצה של אולי 15 חברים טובים מבלי להחשף לכל הזיפת של בית הספר.

יש בתי ספר שבאמת אכפת להם משלום הילד, ויש בתי ספר שהבלאגן כל כך גדול שמנסים להסתיר ולחפף כל בעיה מעין הציבור.

אגב אני לא מאמין שילדים לא מבחינים בין טוב לרע. ילדים הם לא כאלה תמימים. הם לומדים מגיל צעיר מאוד איך להיות אלימים אחד כלפי השני.

יש ילדים שנולדים רעים.

שאלתם את עצמכם, אם כל המבוגרים כאלה חראות, וכל הילדים כאלה מלאכים, מאיפה מוקרצים המבוגרים הרעים? גם הם היו ילדים פעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש לי ויכוח על זה עם אישתי כבר כמעט שלוש שנים. הבת הגדולה שלי בת שנה וחצי והקטן בן חודשיים ועוד לפני ההריון הראשון אמרתי לאישתי שאני לא רוצה לשלוח את הילדים לבית הספר. אחי הגדול הגדיר בית ספר בצורה הכי מדוייקת, "בייביסיטר". אני עדיין לא יודע איך המצב החוקי אבל אני עושה מאמצים להתחיל לעבוד מהבית, כולל זה שעברתי לסטטוס "עצמאי" כדי שבבוא הזמן אוכל ללמד אותם מה שצריך לבד. יש לי לא מעט ניסיון בתור מורה פרטי למתימטיקה\פיזיקה\כימיה\ אנגלית וגם תנ"ך. קיבלתי את ההארה הזו בזמן בית ספר. הייתי חולה בבית יותר מחודש וזה התחבר לחופשת פסח שהיא לא קצרה בעצמה. שבוע לפני שחזרתי לבית הספר אבא שלי בירר איתי מה למדתי בבית. אחרי שגילה שכלום, שאל מה עשינו במתימטיקה, גילה שהנושא הנדסת המישור ורק התחלנו פרק ראשון. לפי החשבון של אבא שלי כל הזמן הזה ועבודה לחופש הכיתה בטח סיימה את הספר. ישבתי איתו שעה ביום. סיימנו את הספר כשזמן התרגול העצמי שלי הוא בערך חצי שעה ביום. הוא אמר לי באופן הברור ביותר שללמוד זה לא לטחון מחברות ותרגילים. צריך להבין את העיקרון ולראות שאתה פותר את שלושת התרגילים הקשים ביותר. אחרי זה פשוט תעבור לנושא הבא. זה הביא אותי להבנה שבית ספר הוא באמת רק בזבוז זמן. דרך אגב, בקשר לקשרים עם ילדים אחרים, (שזה הטיעון החזק של אישתי) אני לא טוען שהילד צריך להיות בכלא בבית. שילך לחוגים כאוות רצונו. דרך אגב, כשחזרתי לכיתה גיליתי שהם בפרק השני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ילד מושפע כך או אחרת מכל דבר שהוא נחשף אליו - הורים, מורים, יתר הילדים בבית הספר - וככל שהזמן מתקדם זה לא מתחלק ל "חבר שלי/לא חבר שלי" אלא מערכות יחסים מסובכות בהרבה

אבל תבינו משהוא : ילד אינו בהכרח הולך בעצמו לפי ההשפעה עליו. יש בו את המנגנון הזה שנקרא "אי הסכמה", "התמרדות" וכדומה. אם הזמן וככל שהוא נחשף ליותר השפעות - גם חיוביות וגם שליליות, הוא לומד לשים גבולות ולהחליט מתי הוא הולך בדרך שלו, נגד מישהוא ספציפי או נגד כולם

וכשהוא ינסה לא להסכים במשהוא, יקרה שהוא ילך אם ילד כלשהוא מכות, או שיצחקו עליו, או שבית הספר או ההורים לא יסכימו לו. הוא יצתרך לחשוב מחדש על שלו, לעמוד על שלו, או להחליט מתי לפרוש משלו - ואיך לעשות זאת בצורה ראויה. הוא יצרך את הידע הזה בכל שלב בחיים, החל מבית הספר עצמו ועד לגיל מבוגר לגמרי וכשהוא בעצמו יהיה הורה

ילד לא צריך לגדול ב "בועה טובה" (כמו בלי בית ספר), הוא צריך לגדול בסביבה טובה - אם קצת ילדים רעים, וקצת קבוצה של ילדים מתנשאים, וקצת מורים מטומטמים, וקצת אלכוהול בטיול השנתי, אבל שתמיד יהיה בגדר הקצת. בשביל שהוא יראה ש _לפעמים_ יש משהוא רע, שהרע אמור להיות המיעוט, ושניתן לא להיות כזה. כמובן שבבית ספר כמו סיפורי האימה שלכם, הוא פשוט יטבע ברע בלי לראות בכלל את הטוב .....

תשקול "בית ספר דמוקרטי" כלשהוא או דברים מהסוג הזה. לאלה יש יתרון נוסף - הם מקשיבים, והם מעודדים תלמידים לחשוב, להציע ולקדם את מה שהם רוצים. מלמדים את הילד שהוא מגיע לא לסתם מערכת שהוא אמור לעבור בה בזוויות ישרות ולצאת מהצד השני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי ויכוח על זה עם אישתי כבר כמעט שלוש שנים. הבת הגדולה שלי בת שנה וחצי והקטן בן חודשיים ועוד לפני ההריון הראשון אמרתי לאישתי שאני לא רוצה לשלוח את הילדים לבית הספר. אחי הגדול הגדיר בית ספר בצורה הכי מדוייקת, "בייביסיטר". אני עדיין לא יודע איך המצב החוקי אבל אני עושה מאמצים להתחיל לעבוד מהבית, כולל זה שעברתי לסטטוס "עצמאי" כדי שבבוא הזמן אוכל ללמד אותם מה שצריך לבד. יש לי לא מעט ניסיון בתור מורה פרטי למתימטיקה\פיזיקה\כימיה\ אנגלית וגם תנ"ך. קיבלתי את ההארה הזו בזמן בית ספר. הייתי חולה בבית יותר מחודש וזה התחבר לחופשת פסח שהיא לא קצרה בעצמה. שבוע לפני שחזרתי לבית הספר אבא שלי בירר איתי מה למדתי בבית. אחרי שגילה שכלום, שאל מה עשינו במתימטיקה, גילה שהנושא הנדסת המישור ורק התחלנו פרק ראשון. לפי החשבון של אבא שלי כל הזמן הזה ועבודה לחופש הכיתה בטח סיימה את הספר. ישבתי איתו שעה ביום. סיימנו את הספר כשזמן התרגול העצמי שלי הוא בערך חצי שעה ביום. הוא אמר לי באופן הברור ביותר שללמוד זה לא לטחון מחברות ותרגילים. צריך להבין את העיקרון ולראות שאתה פותר את שלושת התרגילים הקשים ביותר. אחרי זה פשוט תעבור לנושא הבא. זה הביא אותי להבנה שבית ספר הוא באמת רק בזבוז זמן. דרך אגב, בקשר לקשרים עם ילדים אחרים, (שזה הטיעון החזק של אישתי) אני לא טוען שהילד צריך להיות בכלא בבית. שילך לחוגים כאוות רצונו. דרך אגב, כשחזרתי לכיתה גיליתי שהם בפרק השני.

מבחינה לימודית אני מסכים. מבחינה חברתית ילד חייב ללכת לבי"ס כדי שיוכל להתמודד עם החברה של אנשים אחרים ששונים ממנו בתרבות , במעבד הסוציו אקונומי וכו'

היה איתי בצבא אחד שהיה home schooled , ראו עליו שקשה לו מאוד בחברה של אנשים חדשים וזרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין איך לא עושים אנטנות מיוחדות בבתי ספר שמאפשרים רק תקשורת של שיחות טלפון.

אין ממש צורך. בבי"ס של הילדים שלי יש איסור מוחלט על פלאפונים גם בזמן ההפסקות. האיסור נאכף ועובד מצויין.

חינוך בבי"ס זה ענין של מדיניות, ולמנהלים יש חלק מכריע בעניין. זה ההבדל בין בייביסיטרים, גני ילדים שש-שנתיים, מוסדות שיטור למיניהם ומוסדות חינוך אמיתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כאן איזה שהוא קטע של "עקרונות" שהמטרה שלהם לא מובנת לי ?

אני פשוט לא מצליח לראות מה הבעיה שתלמידים ישתמשו בפלאפונים. אם הם מדברים שיחות אישיות (ולא במקרה חד פעמי דחוף וכו אלא בצורה קבועה) במהלך השיעור, הבעיה היא לא הפלאפונים אלא שלא חינכתם אותם להיות בשקט ולא להפריע לאחרים. תטפלו בעצמכם ובכמה תלמידים הספציפיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פלאפונים זו בעיה רצינית מבחינה חברתית, ולא רק לילדים גם למבוגרים. לילדים זה פשוט יותר הרסני להתפתחות שלהם.

ואני לא מסכים שצריך להחשף לרע בשביל לבחור את הטוב. יש מספיק רע בעולם גם מבלי ללכת לביה"ס וביה"ס מגדיל את הסיכון של להיחשף לרע שרק מזיק.

זה כמו שתגיד לי שיש גם דברים טובים בלעשן סיגרויות כשעובדתית היתרונות של הסיגרויות אף פעם לא עולות על החסרונות האדירים.

ילד לא צריך לנסות אלכוהול, ילד לא צריך לנסות סיגריות, ילד לא צריך להכנס לעימותים עם ילדים אחרים.

זה לא מכין אותו לעימותים עם מבוגרים מאוחר יותר בחיים, זה רק יצלק קצת את הנפש שלו.

לא סתם אנשים שחווים טראומות חווים אחר כך שנים של תסמינים, לא צריך לחוות טראומות בשביל להתפתח.

לכן הנימוקים למה לשלוח ילד לביה"ס הם בעיקר בגלל חוסר ברירה וחוסר אמצעים לתת לילד משהוא יותר טוב.

ביה"ס דמוקרטי נשמע טוב תאורתית, אבל אני בטוח שילמדו אותו שם כל מיני חרא ליברלי ושמאלני, אז הייתי מעדיף לא לשלוח ילד לכזה ביה"ס שישתפו לו את המוח עם GUILT TRIPS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המבוגרים שהפלאפון הרסני בשבילהם, גדלו מילדים שלא היתה להם הזדמנות ללמוד להחליט מה גבול המידה הטובה. ואם לא בפלאפונים, אז במשהוא אחר שהיה בתקופה שלהם

את זה ילדים לא יכולים ללמוד אם הם מוגנים מכל דבר שיכול להזיק

אז שלא יהיו מוגנים. בבית ספר הרע הוא ילדותי, בגיל שלהם, והם יכולים ללמוד להתמודד מולו אם הוא לא בכמות שבה הם טובעים בו. זה עובד באותה צורה לא רק בתחום החינוכי/חברתי : ילדים שההורים לא דואגים בצורה מוגזמת לסטריליות שלהם (שטיפת ידיים כל הזמן וכו) פחות אלרגיים ויותר בריאים במהלך כל המשך החיים שלהם, כי המערכת החיסונית הטבעית התפתחה בצורה בה היא אמורה להתפתח

בנוסף, בשביל להחליט על גבול צריך 2 דברים להעביר ביניהם את הגבול. אחד מהם הוא הפלאפון (והרשתות החברתיות שהן השימוש העיקרי שלו). אבל מה השני ? האם יש לך מה להציע לו מחוץ לפלאפון ? אפשרות לקשרים חברתיים הולכים ומסתבכים אם חבריו (ולא-חבריו) לכיתה/שכבה דרך העולם האמיתי (במקום לוודא כל הזמן שהוא לא נחשף להשפעות שליליות), וזמן לכך (במקום למלא את כל הזמן הפנוי בשיעורי בית, ואת מה שנשאר בעוד שטויות "לימודיות") ? אם לא, למה ההפתעה על כך שהוא שקוע בפלאפון כל הזמן ?

אני בהחלט חושב שניתן ורצוי לתת לילד לנסות מה זה אלכוהול. זה לא יהפוך אותו לאלכוהוליסט, זה יהפוך אותו למי שמכיר מה זה אלכוהול. אני מעדיף לשבת איתו על בקבוק ויינשטפן ולהעביר שיחה בנושא, ולא שינסה אצל חבר שלו כוס של וודקה זולה מדוללת במתנול ב 5 ש"ח מפיצוציה

ונניח שהוא החליט להצטרף לחבורת הוודקה בטיול השנתי. הדבר היחיד שבאמת חשוב לי הוא שהיא תהיה וודקה באיכות נורמלית ולא רעל אם נזקים בלתי הפיכים. כל היתר - לא יפגע בו וזה מה שמשנה. יהיה לו כאב ראש, והוא יקיא בקשת, ומנהל בית הספר ישלח אותו הביתה מאמצע הטיול. בפעם הבאה הוא יהיה חכם יותר

כשאלכוהול הוא לא "אסור" אלא "משהוא שאפשר לשתות קצת בשביל לרחף אחת לתקופה, ובטיול שנתי האחרון ראית מה קורה כשמגזימים", יש פחות סיכוי שהוא יתמכר אליו

אותו דבר בדיוק אם כל השטויות האחרות שמישהוא שהוחזק סטרילי יתמכר אליהם, ומי שהכיר אותם ולא חושב עליהם כעל משהוא "מיוחד" לא. וזה נכון לאלכוהול, פלאפון, פורנו, you name it

בבית ספר שיש בו חברת ילדים נורמלית, יהיו כמה בודדים שמפריעים ומחפשים מכות. אז יקרה כמה פעמים שהוא ילך איתם מכות, וכמה פעמים שיקראו לו ולהם למשרד של המנהל. אלה לא דברים שאמורים "לצלק את הנפש" אצל ילד נורמלי

כנל דעות. בשביל שהוא ילמד לקבל או לדחות דעות, ולהפעיל שיקול כשהוא עושה זאת, עליו לראות דעות שונות, גם ובמיוחד כאלה שסותרות את מה שאמרו לו / שהוא חושב עד עכשו, מה שיחייב אותו לחשוב ולמצוא פתרון לסתירה - או להתמודד אם כך שיש דברים שיכולים להיות נכונים גם אם הם לא ממש מסתדרים. ממה שאתה כותב, נראה שאתה עצמך לא למדת להתמודד אם קיום של דעות שלא מתאימות לך

ילד לא מגיע לגיל 13, 18 או 21 בלי השפעות מהסביבה ואז מקבל אוטומטית את היכולות לחשוב, להחליט, לעמוד על שלו, ולדעת מה הגבול, גם ובמיוחד מהחלטה עצמאית ולא כזה שהציבו לו מגבוה. אלה דברים שהוא לומד על ידי הסביבה, ובשביל זה הוא צריך להיחשף - לדעות שונות, לילדים ומבוגרים טובים שונים (ושאלה יהיו הרוב), וגם לילדים רעים, לדברים כמו אלכוהול, וכדומה - במידה. בלי אלה, אתה תגדל בדיוק את מה שאתה הכי מפחד ממנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז שלא יהיו מוגנים. בבית ספר הרע הוא ילדותי, בגיל שלהם, והם יכולים ללמוד להתמודד מולו אם הוא לא בכמות שבה הם טובעים בו.
תלוי באיזה גיל ובאיזה בית-ספר. סכינים בחטיבות הביניים ובטח בתיכון זה משהו שקיים במקומות לא מעטים, ולא הייתי קורא לזה "רוע ילדותי".
אני בהחלט חושב שניתן ורצוי לתת לילד לנסות מה זה אלכוהול. זה לא יהפוך אותו לאלכוהוליסט, זה יהפוך אותו למי שמכיר מה זה אלכוהול. אני מעדיף לשבת איתו על בקבוק ויינשטפן ולהעביר שיחה בנושא, ולא שינסה אצל חבר שלו כוס של וודקה זולה מדוללת במתנול ב 5 ש"ח מפיצוציה
בהחלט מסכים איתך, אבל שוב השאלה באיזה גיל. כדאי שתחדד פה, אחרת אנשים עוד יחשבו שאתה מציע לשבת על ווינשטפן עם ילד בן 6. :)
ונניח שהוא החליט להצטרף לחבורת הוודקה בטיול השנתי. הדבר היחיד שבאמת חשוב לי הוא שהיא תהיה וודקה באיכות נורמלית ולא רעל אם נזקים בלתי הפיכים. כל היתר - לא יפגע בו וזה מה שמשנה.
זה לא נכון שכל היתר לא יפגע בו. גם מאלכוהול איכותי אפשר לחטוף הרעלה וגם למות כשמפריזים, וילדים עשויים להפריז.
כשאלכוהול הוא לא "אסור" אלא "משהוא שאפשר לשתות קצת בשביל לרחף אחת לתקופה, ובטיול שנתי האחרון ראית מה קורה כשמגזימים", יש פחות סיכוי שהוא יתמכר אליו
אני לא חושב שיש קשר בין מידת החשיפה הקודמת לבין התמכרות (פיזיולוגית) לאלכוהול (או לסם אחר).
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגעת לנקודה :

אני רוצה לסמוך על כך שלקורא קים שיקול דעת עצמאי, נורמלי וללא כוונות זדוניות. הורה צריך להפעיל שיקול דעת כזה כל הזמן. אם אני צריך לפרט לו מה הכוונה ב "לא בכמות שטובעים בו" (ועניין הערסים והסכינים כבר נכתב מקודם בדיון), הוא לא הולך להיות הורה טוב, אם או בלי ההודעה שלי בפורום

אין דרך שבה אני יכול למנוע לחלוטין אפשרות שהם יביאו אלכוהול. לכן את המאמץ האמיתי אני אתן בכך שיהיה להם ידע מוקדם על אלכוהול, והסכנות שבו, כך שאם יחליטו לעשות שטויות, זה יסתכם בקצת הקאות ומונית הביתה. הסכנה האמיתית שאני רואה היא אלכוהול זול, כן ניתן לקבל ממנו הרעלה חמורה בכמות הרבה יותר קטנה ממה שנחשב ל "מוגזמת" - במיוחד כשהמדד של ילדים ל "מוגזמת" הוא אם חבר שלהם מספר שהוא שתה את אותה כמות וקרה/לא קרה לו משהוא

אני מסכים איתך, ואלה דברים שהייתי מעלה בשיחה אם הילד - כל נושא הסוגים של אלכוהול - אתנול ומתנול, הסכנות של אלכוהול הזול, הרעלת מתנול והרעלת אלכוהול (איכותי), מה בעצם קורה בגוף וכדומה

אם אנחנו לא מדברים על סמים קשים, ההתמכרות - ההתחלתית לפחות (כלומר, השלב שאנחנו רוצים למנוע) - היא פסיכולוגית ולא פיזיולוגית. וכאן, הפוטנציאל להתמכרות לסם (אני מכליל גם דברים כמו פלאפון וכו') מושפע משמעותית מכמה הסם בולט על פני הסביבה. אם אלכוהול אסור לחלוטין הוא הופך ל "משהוא מיוחד". אם הוא לא היה באמת אסור, הוא סתם עוד סוג של שתיה, אם התכונות שלו, והידע שלא צריך להגזים איתו, ואין בו יותר מידי מה שימשוך מעבר לנורמה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנל דעות. בשביל שהוא ילמד לקבל או לדחות דעות, ולהפעיל שיקול כשהוא עושה זאת, עליו לראות דעות שונות, גם ובמיוחד כאלה שסותרות את מה שאמרו לו / שהוא חושב עד עכשו, מה שיחייב אותו לחשוב ולמצוא פתרון לסתירה - או להתמודד אם כך שיש דברים שיכולים להיות נכונים גם אם הם לא ממש מסתדרים. ממה שאתה כותב, נראה שאתה עצמך לא למדת להתמודד אם קיום של דעות שלא מתאימות לך

עם החלק הזה יש לי בעיה. אני למדתי בבית ספר די רגיל ברחובות. ושטיפת המוח השמאלנית היתה מאוד מובנית. אני לא בטוח שאני רוצה שהילדים שלי יתמודדו עם כזו טיפשות בגיל כל כך צעיר כשקל לשטוף להם את המוח. אני באמת טרחתי להתעניין וראיתי שמה שמלמדים אותנו לחשוב זה פשוט מוטה בצורה קיצונית, לא בטוח שאני רוצה שהילדים שלי יתמודדו עם משהו כזה עד שיהיו בוגרים יותר עם יכולת שיקול עצמאית. דרך אגב, אותו דבר עם דעות ימניות, אחרי שיהיו בוגרים ויבינו קצת מה קורה מסביבם שיתחילו לחשוב מה כדאי להם לחשוב ולעשות מבחינה פוליטית, שלא ינצלו אותם לשום צד לצאת להפגנות ומחאות עד שיהיו בוגרים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הרבה יתרונות בלדחות התנסויות. אני לא מסכים שילד צריך לנסות אלכוהל בביה"ס.

המצב שלי יכול להיות שונה, כי אני ניסיתי משקה מוגז בחטיבת ביניים וזה כאב לי בגרון, עד היום משקעות מוגזים כואבים לי בגרון. אז אני לא שותה אף פעם משקעות מוגזים אלא אם כן זה בטעות.

מזה גם לא אהבתי אלכוהול כי הרגשתי את אותו הכאב בגרון ששתיתי קצת בירה.

שתיתי קצת אלכוהול בגיל מאוחר יותר כשהלכתי למועדונים המפגרים האלה. תאמין לי שאם היו מוצאים לי תעסוקה יותר טובה מללכת למועדונים בשביל להתחיל עם בנות(איזה טימטום), לרקוד, לשאוף כמות נכבדת של עשן סיגריות ולהשמיד את עור התוף שלי, אז הייתי במקום קצת יותר טוב היום.

מצד אחד אני מסכים איתך שללכת מכות בתיכון לימדו אותי שזה לא טוב ללכת מכות כי השפריץ לי ולו המון דם וגם כמעט הרסו לי את הלימודים בגלל איזה אחראי מחשבים חרא אחד מהטכניון.

כלומר, מצד אחד הדברים האלה לימדו אותי, מצד שני הבאתי את עצמי למקומות שהיו די מסוכנים בשבילי מבלי שהייתי בכלל מודע לסכנות.

העיניין הוא, שיש צורך בדברים האלה כי מלחתחילה אתה יודע שהעולם חרא והאנשים חרא, ורק מישהוא שהוא בעצמו חרא יכול להתמודד עם החראות בעולם. זה מעוות, אתה הופך את הילד שלך לקשוח במקום להפוך אותו לבן אדם רגוע, נחמד וטוב לב.

אם אתה יכול לחיות בעיר שבה אין אלימות ואנשים קשים, אז עדיף להשאיר את הילד שם בסביבה המוגנת ורק מאוחר יותר לחשוף אותו לסביבות יותר קשות וגם אז לזמן מוגבל.

היית רוצה לחיות בניו יורק? אוליי זה היה מחשל אותך אבל סתם היית הופך לקצת חרא בעצמך.

עריכה: ואגב, בגלל ההתנסויות שלי בביה"ס ובחיים נהפכתי לשונא אדם. ואני רוצה גם ככה רק לבודד את עצמי בתוך בועה משל עצמי ברגע שיהיה לי הכסף. הפתרון היחידי לכל החרא בעולם זה ISOLATION. לצור לעצמך בועה קטנה שאתה נותן רק לאנשים הקרובים לך להיכנס ולא לחיות בתוך כל הטינופת האנושית.

בית בכפר, וכו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדוגמאות שלך או לא ממש קשורות, או שכמות הרע שבהן היא הרבה מעבר ל "קצת" שאני מחשיב לנורמלי

המשקאות המוגזים - יכול להיות שאתה 1 מהכמה אשים שרגישים למשקאות מוגזים. מרגע שגילית את זה, אתה לא חייב להמשיך לשתות כאלה .... אתה חושב שאם היית טועם קולה בפעם הראשונה בגיל שלך היום משהוא היה יוצא שונה ?

בבית הספר אירגנו לנו מסיבות דיסקו שכבתיות - בחגים ובטיולים השנתיים, שהיו באמת קטנות, קלות וכיפיות. במועדונים הכול שונה לגמרי, ולמעשה הבנתי זאת פשוט מכך שראיתי אילו תלמידים מהשכבה הם אלו שמספרים לכולם שהם הולכים למועדונים ו/או מביאים הזמנות לחלק - לא היה לי צורך להגיע למועדון פיזית בשביל לראות את זה. נניח שאתה הגעת למועדון. אם נראה לך מקום טוב, תיהנה. אם לא, איפה השיקול דעת העצמי לקום וללכת ?

אם הלכת מכות אם אחראי מחשבים בטכניון, או שהוא התחיל איתך מכות (WTF ?), או שהבעיה היא בך. ילדים נורמליים, תמימים לומדים בגיל של בית ספר יסודי איך לפתור דברים בלי מכות, ובכיתות הגבוהות יותר המכות שלהם מסתכמות בלעצור ולהחזיר אם מישהוא (בגיל שלהם) תוקף אותם במכות, ולא להתחיל בעצמם

אם תראה לילדים שהכול חרא, העולם חרא וכו' כמובן שיגדלו מהם בלוקים מבטון. אבל אלה דברים שהם יראו בבית ספר שיש בו בעיות קשות

בבית ספר נורמלי זה בדיוק זה - ילדים כן טובים, כן נורמליים, ואתה יכול לסמוך על כך שבמהלך השנים יהיו כמה ילדים שכן יחפשו לריב איתם, אז יהיה להם "קרב" או שניים בשנה. הקרב הה לא יביא אותם למקום מסוכן, אבל הוא כן יתן להם גם את החלק הקטן הזה של ההתנסות

אל תשווה לבית ספר כמו "עתיד" שבו תלמיד הולך מכות כל יום ולפעמים יש גם סכינים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...