אזהרה - אל תקנו מחשבים של לנובו כי השירות חרא - עמוד 3 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אזהרה - אל תקנו מחשבים של לנובו כי השירות חרא


Armageddon1

Recommended Posts

אני ממש לא מסכים עם הגישה שלך. יש גם ערך פסיכולוגי לתביעה: הידיעה שלא נכנעת, הידיעה שהשגת צדק, הידיעה שהניצחון הקטן שלך אולי ירתיע את מי שהזיק לך לחזור על כך כלפי אחרים.

מעבר לזה, מדובר כאן בסכום של אלפי שקלים - עלות מחשב. אם הוא ינצח זה יהיה משתלם, למרות האגרה הקטנה שיש לשלם ואובדן מספר שעות עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בגלל תביעות כאלה יצרנים יתחילו להוציא עוד ועוד סעיפים כ disclaimer בשביל להימנע מתביעות נוספות

בסוף כולנו נקבל שירות גרוע יותר בתקלות אמיתיות (ולא פיקסל) שיצרנים עד עכשו היו לפעמים מטפלים בהן מרצונם החופשי גם כשהן לא ממש מכוסות על ידי אחריות, או מחוץ לתקופת האחריותי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^צודק.כפי שכבר חזרתי מספר פעמים - הכלל של ייזהר הקונה יפה גם לכאן. ואם בכלל להביא משהו מדיני החוזים (והרי קניית מחשב היא חוזה לכל עניין ודבר) - לא הטעו אותו אלא הוא טעה. הוא יכל לבדוק לפני הרכישה מה מדיניות החברה בקשר לפיקסלים מתים ולא עשה כן ולכן הוא לא יכול להלין על כך שהוא התקשר בחוזה והטעו אותו. למה הדבר דומה - רכשת דירה ולא בדקת בטאבו \ שיעבוד וכיוב - והצד השני לא סיפר לך (כי אולי גם לא שאלת אותו) - אתה לא יכול לבוא בטענות שהטעו אותך. מה ששונה לחלוטן באם הציגו לך מצג שווא בקשר למצב הנכס. אני בכוונה נותן פה דוגמא קיצונית אבל תהיו בטוחים שאנשים גם נפלו בדברים כאלו. במאמר מוסגר - ישנן חברות שהשירות שלהן הוא "לפנים משורת הדין" למשל לוג'יטק - שיש להם מוצרים סבירים פלוס אבל שירות ואחריות מעולים (ולכן אני תמיד רוכש מהם) - כבר יצא שהחליפו לי דברים בלי שאפילו מכוסים באחריות. הרשת מלאה בדוגמאות. לוג'יטק הבינו שעדיף להם להפסיד בעלות של רכיב או שתיים - אבל להרוויח לקוחות מרוצים וסיפורי תודה מאשר סיפור זוועה (כמו שזה שאנחנ וקוראים כאן). לזה קוראים מוביל בהפסד. אתה מפסיד בקטנה במקום אחד אבל מרוויח בגדול במקום אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ במקרה של רכישת דירה, ע''פ פסיקות רבות של העליון והמחוזי, עיקרון תום הלב (ס' 12 לחוה''ח חלק כללי) כולל את חובת הגילוי במקרים של שיעבוד וכדו'

זה דוגמא קיצונית כמו שציינת אך להדגיש, היא איננה נכונה כי זה עילה לתביעה (שיעבוד וכו')

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Animor

יש היגיון בתביעה כשאתה יודע שאתה צודק והצד השני טועה. הסבירו לבחור כמה וכמה פעמים שהמדיניות של לא מאפשר להם להחליף מחשב בעל פיקסל שרוף אחד. הוא חושב שהוא צודק. שילך לבית משפט, נראה מי צודק אז.

11010010110 (איזה כינוי קשה יש לך)

אני לא מסכים עם הגישה שלך. בית המשפט קיים בשביל שאנשים יפנו אליו. חברה שמנהלת בסדר לא צריכה לפחד מתביעות של לקוחות כאלה ואחרים רק כי הם חושבים שהם צודקים ובטח ובטח לא להוסיף כל מיני סעיפים למדיניות שלהם. הבעיה תיהיה אם בית המפשט אכן יפסוק לטובת פותח הדיון, ואז יש כאן אי צדק, כי החברה התנהלה בסדר לפי המדיניות שלה. אבל בוא נחכה שהוא יגיע לבית המשפט קודם, יקח לו איזה 8-9 חודשים, עד כמה שזה נשמע עצוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחברה יש דברים טובים יותר לעשות מלהיגרר לבית משפט בגלל פיקסל, גם אם ברור לחלוטין שהם יזכו בתביעה

בדיוק בגלל תביעות כאלה "כי אני יכול" גם כשברור שאין קייס we cannot have nice things

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Animor

סליחה, לא הבנתי אותך נכון. תודה על ההבהרה.

11010010110

לחברה יש גם מחלקת עורכי דין שזה העבודה שלהם, ובטח ובטח לחברה כמו .

בית משפט הוא כלי עיקרי בדמוקרטיה. אדם שמרגיש שרימו אותו רשאי ורצוי שיפנה לבית משפט (במקרה ולא הצליח להגיע להסדר מול מי שרימה אותו). ברגע שאתה מתחיל לשים תנאים כגון "זה יכול לפגוע" וכו'. לא מעניין אותי. אני זכאי לגשת לבית משפט.

עד פה חלק אחד.

עכשיו אני מסכים איתך שישראלים בכללי הם עם של "מגיעה לי" ולכן על כל דבר (גם כאשר הוא לא מוצדק כמו המקרה הנ"ל) רצים לבית משפט, וזה באמת בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין מה בית משפט יגיד על זה, המדיניות של היא x פיקסלים מתים, לא ברור לי איך זה מסתדר עם חוק הגנת הצרכן.

ההגדרה של קלקול בחוק - "ליקוי, פגם או קלקול" (הגדרה רקורסיבית :) )

מי קובע מה זה פגם?

סמנטית פיקסל מת זה פגם

ואיפה עובר הגבול? אם הם מחליטים שמבחינתם רק 20 פיקסלים זה פגם? אז החוזה שלהם חוקי?

כמו כן, לנושא ביטול עסקה - האם ניתן לקונה גילוי נאות שעד x פיקסלים מתים המוצר לא נחשב פגום ו המוצר לא יתוקן/יוחלף/יוחזר כספו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אם פותח הדיון היה קורא את הסכם האחריות טרם הרכישה, ובודק את עניין הפיקסלים במעמד הקנייה עצמה אז אולי היה פתרון הרבה יותר פשוט לבעיה הזו, במיוחד כשמדובר ב-KSP (אם אני לא טועה).

לגבי השירות של , אני חושב שעשית להם עוול עם ההתנסחות הזו, אני רכשתי מחשב שלהם לפני כחודש והוא הגיע DOA, יומיים לאחר שנוצר קשר איתם המחשב נאסף מביתי, ותוך פחות משבועיים קיבלתי אישור DOA מהם ואת כספי בחזרה מ-KSP. אמנם המחשב יצא לימון אבל השירות בהחלט טוב ואמין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בדיוק העניין, לאחד זה מפריע, לאחר זה לא. אין מוצר שהוא 100% מושלם ולכן אין הגדרה מדויקת למה זה פגם ומה זה לא.

בשביל זה יש סטנדרטים, יש דברים מקובלים. במקרה הזה, פיקסל אחד שרוף לא נחשב לפגם אצל רוב החברות ורוב האנשים לא יבחינו בפיקסל שרוף אם לא יחפשו אותו במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...